• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Swiety1337, jeździł byś 2 lata potem by zgniła :)

Sąsiad miał Mazdę, tą z nowszych modeli. Po paru latach progi i krawędzie błotników to wyglądały jak w 20 letnim golfie. Sama rdza i ogniska korozji. W końcu miał dość sprzedał to auto i kupił passeratii.
 
PM, nie czepiaj się, wankle są zajebiste, zwłaszcza te z 3 albo 4 rotorami i turbo. A tak to niestety trzeba przyznać, że nie nadaje się ta konstrukcja do wykorzystania na drodze.
No i też mało kto naprawdę się zna na tego typu silnikach, co z tego że pojedziesz do warsztatu, powiedzą Ci że zrobią jak się nimi nie zajmują często i zrobiony w teorii silnik pojeździ mniej niż powinien. W samej Polsce z tego co wiem jest garstka specjalistów, do których trafiają RX7 i RX8.
 
Ok, napisz tak szczerze co jest zajebistego w wanku Mazdy? Sa wytrzymale? Malo pala? Maja duza moc? Sa elastyczne? Tylko blagam, nie pisz ze maja mala pojemnosci mala wage, bo pod maske zmiescisz wszystko. Z reszta, sporo uzytkownikow za oceanem poszlo po rozum do glowy i po awarii wankla, wsadzali tam silniki LS1 i wieksze.
Tylko ruscy i Mazda mieli cisnienie na wankla. Nawet sami niemcy, ktorzy to wynalezli, poskrobali sie po glowie i stwierdzili ze to niewypal. Ok, sa fanatycy roznych rzeczy, nic mi do tego, ale jakos nie potrafi zrozumiec cos w tym silniku jest takiego super? Caly swiat jezdzi na tlokach, ale Mazda musi isc pod prad, choc w sumie to sie nie dziwne, robiac tak nudne auta maja choc jedno warte uwagi, nawet mimo tego, ze ma dziwny silnik :) Jasne, ktos zaraz napisze ze przeciez dostali za ten silnik wiele nagrod, ale co z tego jak nie przeklada sie to na uzytkowanie tych samochodow. Trzeba byc prawdziwym swirem zeby tym jezdzic i moze o to w tym wszystkim chodzi?
 
Najciekawsze jest to że w UK mazd RX8 jest pełno i kosztują niedużo ;) Zastanawia mnie tylko gdzie naprawiają te silniki lub skąd biorą nowe ;) a najlepsze jest to że angielskie ubezpieczalnie liczą ten silnik jako 2.6 a nie 1.3, dlaczego ? nie mam pojęcia...

- - - - - aktualizacja - - - - -

http://www.ebay.co.uk/itm/2005-MAZD...AR-WARRANTY-/331642753536?hash=item4d3772d200
Naprawiony prawie nie śmigany silnik :)

- - - - - aktualizacja - - - - -

http://www.rotarymotion.net/index.html No i są specjaliści :) koszt utrzymania niemały wychodzi.
 
Nie wiem, co się czepiacie. Ja następną salonówkę biorę najprawdopodobniej od Dacii. No chyba, że trzeba będzie brać jakieś Citigo/Up!
 
PM, jak pisałem wspomniałem o 3/4 rotorach 26b,20b,13b, wiesz ocb? Wykorzystanie czysto sportowe i dla funu. Takie silniki już nie są robione stricte przez Mazdę i nie służą do użytku na drogach chociaż znajdują się i tacy co w ten sposób używają.
4 tłoki bez turbo czy kompresora i można mieć 600 koni.
Nie kłócę się co do awaryjności tych silników ale coś za coś, jak ktoś dba i wie jak to obsługiwać to też dłużej mu pochodzi taki silnik, a jeździ się tym inaczej niż rzędówką.

Co do nowej 6stki, piękna jest i jeździ tego w Wawie tyle co swojego czasu Oplów Insignia.
 
Zdaje sie ze rozmawialismy o rozwiazaniach w autach seryjnych? :) jak chcesz rozmawiac o niszowych rozwiazaniach czy sportowych, to mozna nawet powiedziec, ze silnik na pare wodna jest spoko.

Pare tygodni temu, moj kumpel sprzedal swoja mazde Rx8, normalnie chlopak plakal jak sprzedawal ( ze szczescia ). Jak myslisz - dlaczego? ;)
 
On jest mechanikiem :) kupil z drobna usterka, naprawil, pojezdzil, silnik padl, kupil drugi silnik i sprzedal calosc.
 
No widzisz, a mój sprzedał Alfe 147 i nie płakał, że musi sprzedać chociaż mu i tak było żal pozbywać się tego auta bo bezawaryjne ale zamiast tego kupił MX5 i jara się zakupem bo super auto.
 
No widzisz, a mój sprzedał Alfe 147 i nie płakał, że musi sprzedać chociaż mu i tak było żal pozbywać się tego auta bo bezawaryjne ale zamiast tego kupił MX5 i jara się zakupem bo super auto.

MX5 to bylo bardzo udane auto, proste, z napedem na tyl i malo awaryjne. Jedynie silniki moglby byc mocniejsze, bo slabsze modele objezdzaly nawet niektore hot hatch.


Wiedzą co dobre.

No niebardzo. Auta kradna na czesci.
 
Podobno coś jest nie tak z zabezpieczeniami mazdy 6 i bardzo łatwo ją otworzyć i odpalić...
Mx5 no cóż.. jak dla mnie sylwetka tego auta jest typowo kobieca i jakieś panny wyglądają w nich dobrze.
Jednak wielu kierowców je bardzo chwali za prowadzenie i zabawę ale nie ma się co dziwić, mały, lekki tylni napęd i podobno łatwy do opanowania
 
Rx8 jest ładna, nowy design mazdy też nie jest zły, to że może się nie podobać ok, ale nie uważam że są źle zaprojektowane wizualnie.
Dla mnie np. Audi to w zasadzie wszystkie są takie same tylko różnią się wielkością :) Co nie znaczy że są źle zaprojektowane bo design jest dopracowany.
 
Nie no, RX8 jest wporzo, ciekawe auto. Jest ladna linia, dobry tyl, tylko ten przod przypomina glupawy usmieszek, brak tego zadziury, agresywnosci. Przypomina mi bardziej przod aut z bajki Auta.
 
A co do nowych 6stek to mam teorię że są tak popularne bo to jedyny samochód z tej grupy cenowej występujący w kolorze innym niż biały, czasrny, srebrny. I tym lakierem zawojują rynek :)
 
Powrót
Góra