• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
ile kosztuje zmiana opon na felgach aluminiowych? :p
zdjac zimowki, zalozyc letnie, wywazyc :p

- - - - - aktualizacja - - - - -

Ty sie lepiej stanem technicznym zajmij nie felgami
wiem co mam do wymiany
za miesiac kupie hamulce na przod, tuleje na tyl i wymienie lampy bo jedna mam peknieta

tlumik i koncowki drazkow kierowniczych wymienione ;)

blacharki nie ruszam bo nie ma sensu
 
Znajomy ma komplet kapci letnich po jednym sezonie do opchania. 15 z niskim profilem, na alu OZ ( do golfa o ile pamietam ). Moge popytac jakby ktos chcial.
 
100 zł jak na Wa-wę to nie tak drogo. Cieszcie się że chcą zmieniać bo u mnie nie chcą . Ja mam dwa komplety kół.
A za montaż nowej opony na alufeldze wołają 100 zł ale od szt.
 
Jedyna roznica w montazu na felgach alu i stalowych to sposob mocowania ciezarkow przy wywazaniu. Poza tym sposob pracy jest taki sam, na tych samych maszynach. Czasami dziwia mnie duze roznice ceny. Dojsc moze jeszcze czujnik cisnienia opon, ktory kosztuje sporo, a jego uszkodzenie nie jest takie trudne przy niewprawionym operatorze.
 
Przy niektórych felgach jest ryzyko uszkodzenia ramion- lakieru, jak wymieniałem opony to mechanik tłumaczył ze ramiona wystają poza rant i łatwo zahaczyć o ramie maszyny.
 
Tak, dlatego operator musi byc kumaty, a pracujesz caly czas na takiej samej maszynie :) Oczywiscie czasami zdarza sie robic kola dosc egzotycznych wymiarach i wtedy jest jeszcze trudniej. Im wieksza felga i nizszy profil, tym trudniej sie na niej pracuje. Ale generalnie biorac pod uwage roznice miedzy typowa felga 14-17 calowa, na ktorej lezy guma o tych samych wymiarach co na stalowym odpowiedniku, lub niewiele nizsza, to pracuje sie z nia zupelnie standardowo.
 
U kolegi, któremu pomagam czasem przy sezonie jest 50zł za stalowe i alumy z nabijanymi ciężarkami, 70 za alumy z ciężarkami klejonymi, od 100 za runflaty. Więcej jak 150zł nie woła, nawet jak robił G-klasę na 22 calach, albo jakieś Porsche, czy X6 i podobne wynalazki. Inni wulkanizatorzy wożą do niego koła, których nie potrafią opanować :)
Dobrze mieć takiego kolegę - przekładka za darmo, opony po cenach z hurtowni, dziś mi założył nowe opony do motora (120 70 i 190 50 17) za czteropak :)
 
U mnie za wyważenie 4szt alu 17" i przerzucenie całych kół(zdjęcie z auta 16" zimowych i założenie 17" letnich) - 50zł
 
Powrót
Góra