• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A się durnie zapytam, jeśli to rzeczywiście potencjometr, to skoro trafiło na specjalistę od potencjometrów, to może konserwację mu zrobić, a nie wymianę? ;) Trochę żart z mojej strony, ale trochę nie, z ciekawości możesz spróbować jeśli jest bez problemów dostęp do niego. Jak trzeba pół samochodu rozebrać to oczywiście nie warto.
 
Wlasnie nie trafilo na specjaliste, warsztat ma dobra opinie ale raczej specjalizuja sie w mechanice a nie elektronice.

Dzis podjade do kogos kto specjalizuje sie w elektryce, a jeszcze wczesniej sobie sam pomierze ten potencjometr, sprobuje zlokalizowac po przewodach ktore ida do ECU i sprawdze jeszcze ciaglosc.
 
Orientuje się ktoś jak wyłączyć pomarańczową kontrolkę CHECK ENGINE w Corolli E12? Wystarczy odpięcie akumulatora?
 
Musisz usunąć błędy w komputerze
Inacze sie nie da

Co do tego potencjometra to możesz podpiąć "komputer"
Mowa właśnie o elm327
W programie komputer pokazuje uchylenie przepustnicy i podaje wartość w %
Bedzie wszystko widział
 
Zawiozlem autko do innego warsztatu ktory ponoc specjalizuje sie w profesjonalnej diagnostyce komputerowej, zobaczymy co to da
 
Diagnostyka ( ta komputerowa) to może z 30 % sukcesu... Miałem taką historie że auto szarpało, wypały zapłony, gasł. Na komp wypadanie zapłonu na chyba 3 cylindrze, no i majster; cewka, drugi majster ; cewka.. No to kupiłem cewkę (sa dwie ) łączyłem różne kombinacje żeby sprawdzić na chłopski rozum. Ni jak nie pasowało z tą cewką. okazało sie że nie było 1/5 zaworu. po badaniu kompresji. Trochę inaczej jest z czujnikami, ale na nie też trzeba brać poprawkę, miernik w łapke i mierzyć czy faktycznie to on świruje, czy komputer błędnie analizuje sprawę. Podobnych historii słyszałem już sporo
 
Na kompie wyjdzie to samo co bym zrobil miernikiem, jesli nie bedzie odczytow z potencjometru to chyba sprawa oczywista.
 
To nie tak ze nie bedzie odczytu
Albo całkowicie uszkodzony czujnik - podają cały czas stała wartość
Albo "potencjometr trzeszczy" ;) - wyniki mocno skaczą wskazania

Ale bedziesz widział co potrzeba

- - - - - aktualizacja - - - - -

Natan sorry ale dobry mechanik jest w stanie to określić i zauważyć juz po wykręceniu świec ;)
 
Byłem na diagnostyce podczas trwania usterki. Jest odczyt z potencjometru pedału gazu więc jego chyba możemy wykluczyć, natomiast brak odczytu w polu: czujnik położenia przepustnicy, wartość w polu o nazwie uchylenie siłownika przepustnicy również się nie zmienia.

Facet który robił diagnostykę mówi, że musi jeszcze sprawdzić wiązkę przewodów idącą pod silnikiem, jeśli nie wykryje nic to przepustnica do wymiany.
 
Czyli tak jak pisałem na poczatku

No tu to może być różnie. Ja kiedyś niepotrzebnie kupiłem centralną jednostkę sterującą za 3 kPLN, bo szpece od elektroniki samochodowej najpierw robili cuda z przepustnicą. Nie było z nią komunikacji. Później właśnie wymieniłem kompa. A na końcu okazało się, że winna była skrzynka z bezpiecznikami, gdzie przekładałem przewody z konektorami i po prostu przy przekładce na tyle się poodkształcały, że nie łączyły. Jak całą skrzynkę z obciętymi przewodami przelutowałem to się zrobiło ok. Tyle, że ja sam do tego doszedłem. Także te diagnozy elektroników to czasem........
Pozdrawiam.
 
To jest kwestia doświadczenia ale też tego, że elektronika jest bardzo nieprzewidywalna i uszkodzenie w punkcie A może sugerować błąd w punkcie B. Dlatego aż tak bardzo nie winiłbym mechaników bo wszyscy z nas są mądrzy po fakcie a przed każdy zapierdzielał do mechanika na diagnostykę i jakoś nikt wtedy mądry nie był ;-) .

Najlepszy tego przykład jak bardzo programy testujące potrafią wprowadzać w błąd miałem w pracy gdy kiedyś pracowałem na maszynie do kontroli gotowych podzespołów elektronicznych. Maszyna ze specjalnym adapterem testowała świeżo zlutowany układ i wywalała błędy gdy coś było źle zmontowane/uszkodzone. Wyniki testów bywały czasem kuriozalne i dopiero wiele tygodni pracy z maszyną potrafiło operatora nauczyć rodzajów i odpowiedniej diagnozy błędów. Błąd wartości rezystora mógł być w wyniku zwarcia 10 cm dalej. Błąd diody mógł być np pomylonym stabilizatorem napięcia itd. Takich przypadków były setki w których wskazywany błąd był w zupełnie innym miejscu niż w rzeczywistości.
 
Kupiłem Toyotę Yaris z 2008r. i trzeba będzie kiedyś pomyśleć o dobrym graniu :D
Czy montował ktoś CA w tym autku, dużo jest roboty z drzwiami?
Myślałem o zestawie u-Dimension EL COMP 6, wzmacniacz już mam Rodek R2100A2.
Suba nie przewiduje, mam dość wożenia skrzyni na pół bagażnika. Co myślicie o montażu subniskotonowych 6,5 w tylnych drzwiach zamiast subwoofera, jest sens?
 
Kolega robił
Drzwi nie da sie zrobić w tym samochodzie... poprostu nie grają
Trzeba robić komory

Poszukaj tematu na raadka na sca
 
Powrót
Góra