• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
na chwile obecna wnioski
przesiadka ze 165 letnich i 175 zimowych na 185mm. kolkiem kreci sie latwiej! :D (brak wspomagaia)
opony sa mega ciche. przy miejskich predkosciach jestem w szoku jaka roznica. to co do tej pory odbieralem jako padajace lozysko okazalo sie byc szumiacymi oponami :D
przy dynamicznym ruszaniu z miejsca opona letnia slizgala sie w kazdych warunkach. na mokrym to "palilem gume" kiedy chcialem (60km) :p
opona zimowa radzila sobie zdecydowanie lepiej i chyba jeszcze ani razu sie nie uslizgnela
to samo mam z obecnymi. ale to dopiero poczatek ;)

zimowki mam 1,5 roczne kormorany i cos tam jeszcze innego. bujaja sie strasznie na boki powyzej miejskich predkosci! :( w koleinach sciaga strasznie i samochod zyje wlasnym zyciem
na goodyearach jest bardzo stabilnie i przy 100km/h spokojnie moglem puscic kierownice nawet na dziurawej drodze

co do hamowania - nie wiem czy to wina ulewnego deszczu czy moze przegrzalem hamulce ale na trasie musialem mocniej wciskac pedal hamulca bo nie chcial hamowac :/
o zablokowaniu kol nie bylo jeszcze mowy. ale dzisiaj na placu sprobuje tak zrobic

na zakretach w ulewie trzymaja sie bardzo dobre ;)
jechalem nie raz w koleinie pelnej wody i aquaplaningu nie wyczuwalem (wiem co to jest w praktyce i wiem jak sie wtedy auto zachowuje)

zobaczymy za rok czy nadal bede zadowolony z zakupu jak przetestuje w kazdych warunkach
 
ja dziadkowi teraz wziąłem rainsporty 3. 205/55/16 za 839 zł w oficjalnym sklepie allegro... dobre opony.
 
Silnik się przezwaja a nie przewija. To nie niemowlak :)

przezwajanie uzwojeń to trochę masło maślane, aczkolwiek w tym temacie nigdy za dobry nie byłem, i nazewnictwo leży :)

a z ciekawostek... polecam obejrzeć na youtube serię Inside Koenigsegg - tylko po angielsku, aczkolwiek pokazują niektóre rozwiązania ze swoich samochodów, na przykład pokazują jak wygląda proces produkcji karbonowej felgi...
 
Zastanawiam się jak utrudnić rzycie potencjalnym złodziejom samochodowym. Chodzi głównie o zawartość*jak i sam samochód. Jak wiadomo da się wszystko ukraść*i otworzyć, no ale można co nieco utrudnić i zniechęcić. Zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego modułu GSM do odcięcia zapłonu i uzbrojenia home made alarmu. Kilka czujek zbliżeniowych, może dodatkowe rygle drzwi i mega głośna syrena. Np. coś takiego: http://allegro.pl/sim-ster-5-sterowanie-brama-sms-gsm-alarm-i6759257772.html. Dwa kanały sterowane z aplikacji na smartfona.

Raczej odpada GPS tracery bo i tak da się zagłuszyć.

Macie jakieś*doświadczenie?
 
Sam samochód - najtańszy pstryczek który odetnie zasilanie pompy paliwa. Zainstalowany w tobie tylko znanym miejscu. W zasadzie eliminuje możliwość kradzieży z odjazdem na kołach (poza napadem). Słaby punkt - możliwość złośliwego zniszczenia jakichś elementów wyposażenia przez niedoszłego złodzieja. Pytanie co gorsze, utrata całego samochodu czy wandalizm.
 
Owszem ma to sens, są nawet dedykowane układy do tego, ale niestety są też cwaniaczki, co biorą na lawetę.
 
Ja śmigam na wielosezonowych :) U żony będziemy zmieniać pewnie w weekend. Co byście polecili z aut kompaktowych (raczej HB) benzyna ( z opcją gaz) lub mało awaryjny diesel. Rocznik ok 2007. Myślałem o Rio/Ceed, nie wiem tylko w jakich pieniądzach idzie to sensownie dostać, bo budżet będzie napięty - pewnie koło 20k
 
mielismy dluzszy czas pieknej pogody a tu nagle atak zimy :D

mam przy okazji mozliwosc sprawdzenia opon w kazdych warunkach :D
 
Powrót
Góra