• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
W końcu wziąłem się za wymianę tłumika, dla przypomnienia połączenie wygląda w ten sposób

okazało się, że gruszka z nowego używanego jest minimalnie mniejsza od starej, po skręceniu obejmy mechanicznie czuć, że połączenie jest sztywne, ale zauważyłem, że kapie tam woda.
Czym to ewentualnie uszczelnić? Myślałem o oklejeniu taśmą do tłumików i późniejszym skręceniu, ewentualnie mógłbym jeszcze wymienić obejmę, ale to drugie nie wiem czy coś pomoże.
 
Niby tak, ale na tego typu łączeniu warstwa jest dość cienka, dodatkowo te 300 stopni to przy końcowym raczej wystarczy, zresztą nie wiem czy cement by się nie wykruszył od drgań na tego typu łączeniu, które generalnie wcześniej uszczelniane niczym nie było.
 
Samochód Toyota Yaris 2008 1.0 benzyna 150km przebiegu.

Robiłem remont silnika 3tys km temu, wymiana pierścieni i uszczelniaczy ponieważ silnik brał olej (1l na tys km, a nawet dymka nie puszczał :D ). Tłoki i gniazda zaworowe były zawalone nagarem tak samo denka tłoków od dołu były oblepione nagarem. Poza tym silnik w środku czysty.
Brakowało mi wskaźnika temp wody fabrycznie jest tylko kontrolka informująca silnik zimny/za gorący, więc założyłem dodatkowe wskaźniki temperatury wody, oleju i ciśnienie oleju.
W mieście temperatura oleju jest ok ale na trasie jak go przytrzymam na wyższych obrotach to temperatura dochodzi do 110st, a jak przyjdą cieplejsze dni to pewnie do 120st może dochodzić.
Silnik był zalany olejem totala 10w40 Francuzi w peugeocie 107 taki zalecają, toyota znów zaleca 5w30/40, a w najnowszy yarisach nawet 0w30, te same silniki.

Czy olej 5w40 będzie odporniejszy na wysokie temperatury i tworzenie się nagaru?
Zastanawiam się czy teraz po dotarciu nie przejść na taki olej.
 
Czy olej 5w40 będzie odporniejszy na wysokie temperatury i tworzenie się nagaru?
Zastanawiam się czy teraz po dotarciu nie przejść na taki olej.
Jeżeli masz już zdrowe pierścienie to nie ma co zalewać 5W40. Nie będzie przedmuchów to nie będzie nagaru.

Zostań przy dobrym 5W30. Interwał olejowy max 15 kkm i powinno być dobrze.
 
Oleje 5w30 są w większości lepszymi jakościowo i preferowanymi niż 5w40 będace zgniłym kompromisem

Bzdury. Zalezy do jakiego auta, z jakim silnikiem i jego wyposażeniem dodatkowym.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Nie podoba Ci sie wpis? To Ci jeszcze cos pokaze na przykladzie mojego samochodu. Silnik w moim aucie nie ma DPF i zaleca sie do tego silnika olej :

http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=733e7cdb8c8a1d6f5b63b986abcd97cc 5w40

Ten sam model silnika o innych wtryskiwaczach oraz z DPF wymaga oleju :

http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=ab20ce5f6eb67247a0adda6edf2eca86 5w30 spelniajacy zupelnie inne normy

Sama lepkosc ma tutaj mniejsze znaczenie, roznica lezy w skladzie oleju dla silnikow z DPF, ktore maja obnizone ilosc siarki i fosforu, te sa szkodliwe dla ukladow oczyszczania spalin. Sek w tym, ze te zwiazki, sa jednoczesnie doskonalymi zwiazkami chroniacymi silnik przez zuzyciem. Dlatego zanim zaczniesz pisac glupoty, to rozeznaj sie w temacie. Sama lepkosc moze nic nie znaczyc.
 
Mogę wiedzieć co masz do longlife

Dużo. Np tyle, że takie same silniki używane w bardzo podobny sposób i z tymi samymi interwałami wymiany oleju(okolice 15k km), są mniej zużyte na olejach bez LL. Do tego dochodzi doświadczenie ludzi, których znam i mają większe pojęcie ode mnie na ten temat. Pomijam kwestię samej idei longlife, która służy tylko do dobijania silników...

- - - - - aktualizacja - - - - -

Oleje 5w30 są w większości lepszymi jakościowo i preferowanymi niż 5w40 będace zgniłym kompromisem

Nie, nie są. Dziwnym trafem w autach, w których ludzie mają powkładane zegary temperatury i ciśnienia oleju, ciśnienie oleju jest wyższe i temperatury są niższe na 5W40, niż na 5W30 z tej samej półki.
 
IMO jedno zdanie skasowało zawartość merytoryczną całego tego pdfa. "Moim wyborem wyborem byłby zawsze mobil1". Bzdura, bo gdyby ten olej był taki cudowny, to nikt by nawet nie patrzył w kierunku Motula, Liqui Moly, Valvoline czy innych DOBRYCH olejów.
 
Dużo. Np tyle, że takie same silniki używane w bardzo podobny sposób i z tymi samymi interwałami wymiany oleju(okolice 15k km), są mniej zużyte na olejach bez LL. Do tego dochodzi doświadczenie ludzi, których znam i mają większe pojęcie ode mnie na ten temat. Pomijam kwestię samej idei longlife, która służy tylko do dobijania silników...

- - - - - aktualizacja - - - - -



Nie, nie są. Dziwnym trafem w autach, w których ludzie mają powkładane zegary temperatury i ciśnienia oleju, ciśnienie oleju jest wyższe i temperatury są niższe na 5W40, niż na 5W30 z tej samej półki.

Co racja to racja, dodatkowo u mnie jest wyższe ciśnienie na 5W50... niz 5W40.
 
Powrót
Góra