• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Zbliża się jesień. Coraz częściej będą wychodziły mgły. Jest to problem szczególnie na trasach szybkiego ruchu. Autostrady i ekspresówki. Przy kiepskiej widoczności lepiej zdjąć nogę z gazu.
Najgorsze jest to, że podczas kursów nie uczą jak jeździć bezpiecznie we mgle. Wprawdzie są teksty jak https://nocar.pl/blog/jak-bezpiecznie-jezdzic-we-mgle/ o tym na co zwracać uwagę podczas jazdy we mgle - kilka dobrych wskazówek, ale zdrowego rozsądku nic nie zastąpi.
 
aaa - faktycznie :D
nawet nie sprawdzalem co to :D

nie wiem czy zaktualizowal baze dancyh, czy to inna strona... wiem ze z tego co pogromca wklejal to bardzo wysoko byl jakis motul 10W40 za smieszne pieniadze :D

- - - - - aktualizacja - - - - -

OLEJ SILNIKOWY PӣSYNTETYCZNY MOTUL 6100 SYNERGIE + 5 L 10W40

100zl za 5l ;)
 
To nie jest zły olej, ale nie powinno się też za bardzo sugerować rankingami... Za duża branża, żeby np taki castrol pozwolił na to, żeby jego olej znalazł się na samym dole rankingu, wśród najgorszego co jest. Zaraz by się jakiś pozew znalazł czy coś... Ja sobie mogę na forum pisać na podstawie swoich doświadczeń jak złym olejem jest castrol, ale to ich nie obchodzi - ale jeśli jest to ranking np w gazecie...
 
hehe to nie te czasy :) teraz ma być odpowiedni $$$ z tego, a nie dobry jakościowo produkt... trzeba wiedzieć co lać po prostu, a takiej wiedzy niestety za dużo nie ma :(
 
Teraz sporo osób sięga po rozum do głowy i nawet do starszych aut bele czego nie leją.
Jak by dobrze pomyśleć to kupić lepszy olej i jeździć deko dłużej to na to samo wyjdzie kwotowo ale już jakościowo dużo lepiej.
Tylko nie słuchać absolutnie obecnych "norm" salonowych, czyli np wymiana co 20kkm i więcej :-)
Ja miesiąc temu kupiłem to:


Teraz się tylko zastanawiam nad dolewką ok 150-200ml na bak 55l lepszego oleju do mieszanki 2t.
Ponoć poprawa w kulturze pracy silnika, jak i smarowanie lepsze, patrząc na obecne normy paliw gdzie siarki coraz mniej.
A słyszę o takiej dolewce do ON coraz częściej.
 
Ostatnia edycja:
czy ja wiem... ale ja bym filtrona nie wkładał. pracuję teraz w hurtowni i nawet nie próbuję przekonywać klientów, jeśli do nowego turbodiesla biorą filtry oleju i paliwa z wysokiej półki, a powietrza i kabiny najtańsze... plus castrol do zestawu. i co z tego, że filtr oleju dobry, skoro olej badziewny a do tego ładnie się koło kompresji zaokrągli od piasku lecącego przez filtr powietrza :D plus łożyska od oleju, ale to już inna kwestia...
 
a o tym to wiem, nie musisz mi tego pokazywać ;) nie lej tylko za dużo, albo rozważ dodatki do diesla, np millers diesel ecomax - efekt podobny jak na 2t w baku + faktycznie mniej pali
 
Już mój ojciec miał takie pomysły godne murgrabiego z Janosika i lal dodatki do paliwa, zeby lepiej wtryski smarowalo. Tak smarowalo, ze po kilkunastu setkach kilometrów trzy wtryski padly i trzeba było kupić nowy komplet...
 
Olej do dwusuwa dolewany do gnojówki to akurat sprawdzony temat i sporo osób zauważa różnicę. Jak dzwiedziu napisał - szklanka na bak ropy. Poprawę widać choćby po korektach wtrysków czy cichszej pracy.
 
Pewnie sprawdzony, w okreslonych samochodach. Do mojego silnika, nawet premium dizel srednio sie nadaje i najlepiej lac mu tylko zwyklego dizla. Po wymianie wtryskow tankuje tylko na jednej stacji i tylko zwyklego dizla. Przejechalem ponad 110 tys i wszycho dziala jak trzeba. Dodam jeszcze, ze filtr paliwa zmieniam co druga wymiane oleju, a olej co 10-12tys.
 
Powrót
Góra