• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Bardzo lubie Michelin Defender bo dlugo wytrzymuja (Treadwear ok 680 - 720 : bardzo wolne zuzycie bieznika), sa w miare ciche, dobrze sie wywazaja. Teraz mam na przodzie Pirrelli P4, bo tanio mi sie udalo kupic dwie lekko uzywane. Na zime i tak musze miec zimowe, bo nawet w dobrym stanie wielosezonowe sa na Kanadyjska zime bezuzyteczne. Podobno Continental TrueContact to b dobra opona - nie mialem, tylko testerzy tak pisza.
Odnosnie tego co napisalem o olejach 0-20, 5-20
https://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils
 
W końcu znalazłem czas i motywację by wyczyścić skórzane elementy w samochodzie.
Za poradą zakupiłem zestaw do czyszczenia colourlock.
Po wyczyszczeniu kierownica wygląda tak:


Da radę coś jeszcze z tym zrobić? Nie nakładałem jeszcze tego środka konserwującego co jest w zestawie.
 
Czy podpowiecie coś w temacie zakupu?

Jeszcze jakiś czas temu na tapecie był Focus MK2 FL w kombi w benzynie z racji małych rocznych przebiegów i urazu po 1.8tdci. Miałem MK1 i fajnie się jeździło i fajnie bo wielowahacz.
Z benzyn w nim oferowanych szału brak:
- 1.6 hmm tylko 100KM (ciężko będzie przejść z obecnych 170KM) ale solidny
- 1.8 zapiekają się pierścienie i trzeba się liczyć z remontem
- 2.0 podobno źle rozwiązana miska olejowa i na zakrętach olej odpływa od smoka i potrafi się silnik przycierać
Jest jeszcze mały minus ze skrzynią biegów a konkretnie że jest zbyt krótko zestopniowana.

Potrzebuje coś kompaktowego, klasa średnia mi nie potrzebna. Fajnie gdyby to było kombi.
Kasa to max 20tysi.
Mam znajomka w NL i można tam coś wyhaczyć.
Ktoś coś podpowie??


Pozdro

Wysłane z mojego SM-G7105 przy użyciu Tapatalka
 
Ostatnia edycja:
Jeśli nie boisz się rdzy i sobie z nią poradzisz to Lancer VIII (lub kupisz w dobrym stanie i zabezpieczysz wszystko to powinien być cały długo jeszcze ;) ). Oprócz tej rdzy to auto pancerne i bardzo fajnie jeździ jak na 2.0 (takim jechałem). Silnik to pancerny 4g63.

- - - - - aktualizacja - - - - -

No i jest kombi w kompakcie. Co prawda miejsca w bagażniku jakoś najwięcej nie ma ale lepsze kombi chociaż takie niż jakiś hatchback albo sedan ;) . We wnętrzu miejsca jest wystarczająco.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Może corolla e12?
 
Ostatnia edycja:
A lancer VIII nie ma tylko Sportbacka??
Corolla E12 jeśli kombi to zbyt piękne nie jest.
Hatchback już lepiej wygląda a za 20tysi to już można o aurisie pomyśleć.
Nie mam ciśnienia na kombi ale fajnie by było.
7148aeed89f4d7db9f5f8673160e9e3f.jpg


Wysłane z mojego SM-G7105 przy użyciu Tapatalka
 
Orientuje się ktoś czy można do Cytryny C4 I 1.6 16V na tył wrzucić zacisk pod system Lucas, gdy fabrycznie był Bosch? Oba zaciski mają podobne wymiary i na oko rozstaw podszedłby nawet pod jarzmo, tylko że właśnie, nie chciałbym żeby jakimś cudem okazało się, że siła hamowania jest potem różna na obie strony (średnicy i skoku tłoczka już nie miałem jak sprawdzić, a to może mieć znaczenie), gdyby oba były zmieniane to jeszcze ok, ale jeden już wymieniany był na taki jak fabrycznie (czyli wspomniany system Bosch).

Na razie tylko zmieniłem uszczelnienie, bo nie miałem pewności czy tamten montować, ale jak w przyszłości znów by się blokował, to niestety już będzie trzeba wymianę przeprowadzić.

PS Przy składaniu potraktowałem tłoczek śladową ilością smaru silikonowego w sprayu, bo po doświadczeniach z poprzednim zaciskiem, gdzie posmarowałem go przed złożeniem płynem hamulcowym, aż tak nie ułatwiał wciśnięcia tłoczka, przy odpowietrzaniu przepuściłem trochę więcej płynu, żeby ewentualne resztki smaru silikonowego zeszły. Przy droższych zestawach naprawczych smar silikonowy jest w pakiecie, więc chyba zaszkodzić to nie powinno?
 
Ostatnia edycja:
Tylko szkoda że nie miałem w ręku Lucasa przed kupieniem już jednej strony, z tych fabrycznych średnio jestem zadowolony, bo co jakiś czas potrafią się zblokować, szczególnie po zaciągnięciu ręcznego, dziś było kilka jazd i na razie jest ok po zastosowaniu zestawu naprawczego, zobaczymy jak wypadnie to w testach "długodystansowych".

Swoją drogą ciekawe jak byłoby w przypadku zamiennika no name, te z którymi na razie miałem do czynienia to regenerowane w/w firm, ale da się też tanio dostać wynalazki, które nie wymagają zwrotu starego zacisku, w takim wypadku też bym się zastanawiał czy jest sens na jednej osi mieszać z oryginalnymi (są auta gdzie zaciski z różnych systemów w ogóle nie pasują, ale tu różniły się tylko lekko wizualnie).
 
No dobra wczoraj pojeździłem trochę na tych moich wielosezonowkach a Paweł S pytał się kiedyś jak to się zachowuje no to napiszę mocno spóźnioną krótką opinię.

Jak zwykła letnia opona. Nie ma różnicy kompletnie. Trzyma się całkiem dobrze i nie ma żadnego problemu gdy pokonujemy szybciej zakręty albo na rondo. Nie ma też wrażenia że samochód jest gumowaty/galaretowaty jak na nalewkach. Ogólnie w lato są ok. Zobaczymy co będzie w zimę.

Opony falken as200.
 
Ostatnia edycja:
Chłopie...wiesz jak ja bym chciał żeby padało? Tu pustynia jest.

Nie nie piszczą. Wszystko elegancko.
 
To chyba u was. U mnie na stogach jest pustynia. Ani razu nawet nie było blisko żeby studzienki nie wyrabiały, a co dopiero powódź :D
 
>Oskar
W ostatni piątek już drugi raz w tym roku miałem wodę w garażu.. a to raptem od ciebie w linii prostej będzie z 6 km :)
Studzienki nie dały rady.
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra