• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
No to od dzisiaj należało by już mówić Panie Prezesie ...
nooo - teraz musze poprosic szefa o pilot na prywatny parking! :D
godna konkurencja dla lexusa :p


to co tam trzeba remontować?
blotniki mam juz kupione
opony juz wymienilem, ale felgi sa do gruntownego remontu (farba schodzi)
zaprawki na masce bo pelno odpryskow
rozrzad i pelno plynow (olej w silniku, chlodzenie, wspomaganie, olej w skrzyni i tylnym moscie)
no i szereg drobnostek. czujnik otwierania drzwi, spryskiwacz tylnej szyby, kontrolka poduszek itp itd

napisal mi cala litanie co mu dolega ;)
 
Nie na temat...
noo, a na fakture jeszcze wiecej! :D
comment_6h1Yd8wXNx8k8S0YeLmPeK97dvPaboOs.jpg
 
Myślę że grzeczny miał na myśli fakt, że tony most w passacie to... Rzadkość. Albo myślał, że nigdy się takowy nie zdarza. Zatem skoro już wiemy że 4motion to zdradź co go napędza. 2.8 VR6?
 
przecież centralny i tylny dyfer nie są ze sobą połączone... co nie zmienia faktu, że olej można by było wymienić. chociaż i z tym różnie bywa, bo potrafi się sypnąć po wymianie - ale to już totalna loteria, jeśli nie był wymieniany; jeśli ktoś dbał i wymieniał to śmiało lać nowy. ravenola polecam, najtańszy nie jest, choć też nie z najwyższej półki cenowo a jakość bardzo dobra. choć ja ostatnio lałem usvo, jakoś tak mam, że hydrocracka nie wleję sobie...

a u Ciebie do silnika 5w40 z normą koniecznie 505.01, chyba że chcesz 5w30(ale ja bym sobie nie lał akurat tego) to norma koniecznie 504/507. każda inna będzie męczyć przede wszystkim pompowtryski, a już nie są tak tanie w naprawie jak kiedyś... a jak mechanik się uprze, że nie musi być 505.01 lub względnie 504/507 to lepiej go zmień ;) szkoda auta po prostu
 
jaki mechanik? wszystko sam bede robil! ;)
nawet rozrzad pierwszy raz sam wymienie :D

usluga 400-500zl
blokady 40zl, klucz dynamometryczny 100zl. najwyzej kilka dni strace ;)

ale nie wiem kiedy sie za to wezme bo przez korone slabo z kasa :(
 
to co to za blokady? jak ja robiłem to wystarczało wiertło 6mm... :P

a swoją drogą zajrzałbym przy okazji pod pokrywę zaworów i zobaczył w jakim stanie jest wałek, bo to jest dosyć sporym problemem w pompowtryskach. lubi się dziad wycierać, wymiana nie kosztuje niestety 5 zł, bo części tanie nie są i część lepiej jest kupić w aso, ale jeśli ktoś to robił albo dbał o auto i wymieniał olej jak należy, a nie jak każe książka, to może być jeszcze spoko - ale to jeszcze zależy od realnego przebiegu. i podjedź do kogoś z vcdsem, niech zobaczy blok pomiarowy 23 w silniku jakie są wartości. to sporo powie o stanie pompowtrysków.
 
Ostatnia edycja:
nie jest to rocket science ;) tylko naprawdę polecam kupić dobrej jakości części, wychodzi trochę drożej ale mniejsze ryzyko awarii. gdybym miał kupić sobie rozrząd to contitech. a przy okazji - polecam kupić kabelek vag kkl i do tego ogarnąć vcds lite(nie vcds, to lite jest bardzo ważne), będzie łatwo diagnozować problemy, które masz. koszt niewielki, bo więcej jak 40 zł z wysyłką to nie będzie kosztować, a potrafi naprawdę życie ułatwić - przetestowałem nie raz i nie dwa, szybciej i prościej się takie pierdoły diagnozuje... a przy okazji można jakieś pierdoły włączyć lub wyłączyć ;) tu już w necie masz w opór informacji co i jak. chyba że coś konkretniejszego będziesz chciał to wal na priv
 
Powrót
Góra