• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Wejsciówki IPS do Iamp

Zależy od głośników, pewnie i źródła, preampu, OPS. Trzeba samemu próbować.
W sumie to chyba o to chodziło w całym tym pomyśle z modułami.

Też Doszedłem do tego samego zdania,od wszystkiego może być inne wrażenie,Zakładając temat myślałem że będzie taka lista która wejściówka na którym wejściu i że będzie to jakoś a widzę że każdy chwali coś innego.
 
No ale każdy ma inny:
1 pokój,
2 kolumny,
3 uszy
4 a przede wszystkim mózg ;-)
I też dlatego świat bywa ciekawy i niebanalny.
 
Pany jakie wady można wytknąć A9?
A czy ktoś zna dobrze JetFire'a?
VSHA potrafi ponoć ostrzej zagrać, hmm.
 
A co to wnosi skoro już kilka razy było napisane że ta lista nie ma sensu bo każdemu co innego pasuje

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 
A co to wnosi skoro już kilka razy było napisane że ta lista nie ma sensu bo każdemu co innego pasuje

Ano wnosi tyle, że większość poleca A9, raczej nikt nie pisze o symetrii, mało jest głosów na cliffjumpera. To już można coś z tego wywnioskować.
Kolega jest nowy na forum, nie musiał śledzić wątku o iAMPie, który to wątek jest bardzo długi i typowego porównania wejściówek w zasadzie nie ma. Wyłowić z niego sensowne informacje w cale nie jest łatwo.
 
Tylko że zaraz się okaże że będzie więcej takich nowych którzy zamiast poszukać lub pytać w odpowiednich wątkach będą zakładać tematy żeby odpowiedź była na już podana bez fatygi szukania na forum, no ale może ma tak być

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 
Tylko że zaraz się okaże że będzie więcej takich nowych którzy zamiast poszukać lub pytać w odpowiednich wątkach będą zakładać tematy żeby odpowiedź była na już podana bez fatygi szukania na forum, no ale może ma tak być

To się ich ładnie przekieruje do tego wątku z opisem wejściówek :)
 
Szastal proszę pokaż mi gdzie jest taki temat na forum w którym można się dowiedzieć która wejściówka jest lepsza,ja szukałem prześledziłem 90-kilka stron postu iampa i nie ma tam takich informacji.Zakładając temat miałem na uwadze że wejściówki były robione w rożnych okresach czasowych i może któreś są gorsze od innych.Jak na razie bardzo mało osób się wypowiedziało na temat ten,a zbudowało pewnie setki osób.
 
Było nie raz poruszane w temacie iampa właśnie, Borys zawsze prosił o takie info zwrotne bo mu to też nie jako w pracy pomaga, a że jest mało takich informacji no cóż. Jak byś szukał to byś pewnie znalazł te kilka osób co zmieniały, ja tylko tych najnowszych nie miałem oraz lampy i raczej takie info dawałem w odpowiednim temacie

Ja tam lubie sobie czasem coś poskładać wiem staram się kolejne nabywać, ale wiem że nie wszyscy tak chcą, tu powinien być temat dla osób zainteresowanych wymianą między sobą to pewnie też by ułatwiło sprawę wielu osobą które nie chcą niepotrzebnie kupować i składać wszystkich
 
Ostatnia edycja:
I A9, przynajmniej jest poruszany ale i tak nie załapałem czym się różni od A9-Ratchet. Ja bym chciał aby nie grało dyskotekowo za bardzo, tak do akustyki :mad:

ps. ale racja, jak jeden ips nie pasuje to robimy drugi ;)
 
Ostatnia edycja:
i tak nie załapałem czym się różni od A9-Ratchet.

Bo A9 to A9 Ratchet :)
A jest jeszcze A9D czyli A9 Diamond :)

- - - - - aktualizacja - - - - -

Aby wątek był jednak o wejściówkach wkleję tutaj kilka moich opisów z wątku głównego o iAMP'ie:
Obiecałem kilka słów na temat wejściówek
Po pierwsze z racji, że poprzednie trafo miało za niskie napięcie postanowiłem kupić trafko 2x40V. Do tego zmienił się zasilacz, teraz jest znowu CRC, lecz tym razem 2x22mF+2x10mF.
Dzięki uprzejmości kolegi Micwoj, który pożyczył mi CFP, A9 oraz Cliffjumper, porównałem je z Symetrii, którą to wejściówkę już miałem.
Wszystkie testy były przeprowadzane z kondensatorem Mundorf MCap 2,7uF w miejscu wejściowej Wimy w każdej parze wejściówek.
Zaznaczam, że test wynik testu jest subiektywny i nie należy się nim kierować w wyborze swojej wejściówki. Mi akurat zagrało tak na moim sprzęcie i w moich warunkach akustycznych

Mój osobisty ranking to: A9, CPF, Symetrii, Cliffjumper.
A9 - najbardziej zrównoważona wejściówka, dużo szczegółów, dużo życia, bas zwarty i nie nachalny, jednocześnie nisko schodzący. Dobrze kreuje plany i scenę.
CFP - jeszcze więcej życia niż w A9, ale niestety podane wszystko chaotycznie. Sporo bałaganu, przez co giną plany. Na górze nieco nachalna. Na basie podobnie do A9, choć bardziej rozmyty.
Symetrii - dużo góry i dużo dołu, oba skrajne pasma dominujące, przez co męczące. Wejściówka, która na pierwszy strzał wydaje się być bardzo fajna, ale już po kilku kawałkach zaczyna drażnić.
Cliffjumper - brak szczegółów i emocji w muzyce. Melodyjna do bólu, taka wejściówka bez jaj. Niczym nie zaskakuje, niczym nie drażni.

Muszę także zwrócić honor - na nowym trafie granie sporo się poprawiło. Z wejściówką A9 zagrało lepiej od wysmaczonego klona NAIMa (pełne dual mono, mocno przewymiarowane zasilanie) z preampem JC2, który w tych testach był zestawem porównawczym.

Pozdrawiam

Wracając do wejściówek przerobiłem dziś CFP wg opisu Borysa i podłączyłem. Porównywałem tylko z A9, która na dzień dzisiejszy jest u mnie jako wejściówka referencyjna.
Warunki takie samo jak poprzednio, ten sam repertuar, ten sam sprzęt, Mundorfy na wejściu.
Jako rezystor w kolektorze tranzystora T4 wlutowałem 22kR, R16 wymieniłem na 1kR.
Mod zmienia CFP dość znacznie. Uspokaja się góra, całość robi się dość zrównoważona, jednak brakuje wypełnienia w dolnej średnicy i górnym basie. Niższy bas troszkę bardziej poluzowany niż w A9.
Dla mnie dalej A9 zostaje na pierwszym miejscu, choć CFP po modzie przybliża się do A9 i naprawdę warto zrobić tę wejściówkę bo jest tania w wykonaniu

Dziś w A9 potestowałem Muses 8820 (dzięki sylvek za pożyczenie) i JRC 4560DD, które znalazłem u siebie.
Muses wyostrzyły górę, ale też wprowadziły jakieś takie zamulenie na średnicy. JRC odchudziły bas, miały fajną namacalną średnicę, ale męski wokal przestał być męski.
A OPA2134 mają wszystko na miejscu i najbardziej mi i koledze, który był na testach, się podobają w tej aplikacji.
 
Ja tak sobie czytam i myślę o co w tym chodzi,Jeżeli mamy przedwzmacniacz i na jakiej wejściówce jest za mało basu to nie można wyregulować potencjometrem dodając basu? Czy te testy wykonujecie bezpośrednio podłączone Ips do źródła. Zawsze myślałem ze to parametry końcówki decydują o jej jakości,a dźwięk zależy przede wszystkim od barwy dźwięku czy utworu który jest odtwarzany,Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
 
Oczywiście że czytałem lecz dalej nie rozumiem twojego postu.Czy chodzi ci o to ze budując stopień mocy i montując wejściówki różne mamy dużo kombinacji różnych wzmacniaczy?
 
Powrót
Góra