• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wybór sub'a do alpine v12

  • Autor wątku Autor wątku vxam
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Może tak wpadne ni z gruszki ni z pietruszki ale co powiedziecie na Tiw250XS? Zdaje sobie sprawe że nie jest to głośnik samochodowy ale zadowoli sie naprawde małą skrzynką (30 litrów br i 20 closed), membrana węglowa więc nic sie jej nie powinno stać od warunków atmosferycznych. Co sądzicie o tym pomyśle?
 
po namyśle dochodze do wniosku że jednak mógłbym sam wykonać taką skrzynię jeżeli miałbym dokładne wytyczne..:) (pomożecie??????:).
Jakieś doświadczenie posiadam ponieważ mam suba w domu własnoręcznie wykonanego oczywiście z pomocą forum z którego jestem zadowolony.
 
Shiver, chyba jednak za malo mocy do dyspozycji

vxam, jak nikt ci nie pomoze to w nocy (lub blizej weekendu) rozrysuje ci skrzynke.
podaj wymiary graniczne (tutaj wysokosc 33cm) i czy ma byc tylna scianka pod katem? sprawdz czy masz 65stopni czy 75 stopni (czy ile tam bywa w samochodach)
 
Dzięki Paweł:)!
sprawdzę kąt siedzeń i dam znać.

MDS'a już zamówiłem tzn wysłałem email z zamówiniem do tego forumowicza z linku!
 
A moze zamowic dwie sztuki przyszlosciowo pod mono i do zamknietej skrzyni? w tej cenie.... czemu nie?
 
Myśle ze spróbuję z jednym mdsem..zobaczymy co z tego wyjdzie...nakład stosunkowo niewielki

hmmm....:) trochę chyba się rozpędziłem....jak sprawdzic kąt opracia?:)
 
vxam napisał:
hmmm....:) trochę chyba się rozpędziłem....jak sprawdzic kąt opracia?:)

Wez kartke/karton/gazete i przyłóż pionowo w osi auta, do podlogi w baganzniku i zegnij tak aby zgieta krawedz przylegala do oparcia:) ?

Potem zmierz kąt na karce, miedzy krawedzia ktora przylegala do podlogi, a zgieciem , ktore przylegalo do oparcia.

Ju noł łot aj min ?
 
vxam, sorki ale trafili sie klienci na zwrotnice wiec niemialem czasu. ale dzisiaj to rozrysuje.
kiedys zmierzylem kat oparcia w kilku samochodach i zrobilem sobie 2 szablony (zeby bylo szybciej). w wiekszosci aut kat tylnego oparcia to 75 stopni a tylko chyba 2x mi sie trafil 65 stopni
 
no w końcu udało mi się opanować sztukę mierzenia kątów:).....i mogę potwierdzić 75 stopni.
 
Pewnie że się podoba!! Dzięki!!

Co oznaczaja żółte kreseczki?

Patrząc z boku, pod wymiarem 211,58 jest część górna skrzyni a pod taka półka...czy to wzmocnienie?
 
vxam napisał:
Co oznaczaja żółte kreseczki?
tak sie oznacza linie niewidoczne :P
czyli to sa grubosci scianek
vxam napisał:
Patrząc z boku, pod wymiarem 211,58 jest część górna skrzyni a pod taka półka...czy to wzmocnienie?
to jest tunel b-r szczelinowy. zobacz w drugim rzucie jak on biegnie. oczywiscie niemusisz trzymac sie dolkadnie wymiaru 211,58 bo taki poprostu wyszedl. mozesz dac ok 210mm

szczelina b-r to 20mm na calej jej dlugosci. ten odstep w srodku od scianki to tez 20mm i jest to zakonczenie tunelu. proponowalbym zaokraglic tam plyte
 
wg symulacji na 36Hz ale po moich doswiadczeniach z takimi b-r wynika ze moze byc to 34-35Hz
 
przymierzam się pomału do skrzyni.....i wyszło mi że będę potrzebował następujące elementy dociąć na wymiar:
1 szt x 400mm x 330mm - ścianka przednia z otworem na głośnik
1 szt x 400mm x 262mm - dół skrzyni
1 szt x 400mm x 172mm - góra skrzyni
1 szt x 400 x 340mm - plecy skrzyni
1 szt x 342mm x około 220mm - szczelina br
2 szt x 262mm x 292mm (+ docięcie pod odpowiednim kątem) - boki skrzyni

Nie jestem pewien czy dobrze wymierzyłem, mógłby ktoś rzucić na to bardziej fachowym okiem?

Jaka jest różnica między br szczelinowym a br w kształcie portu plastikowego?
 
vxam napisał:
Jaka jest różnica między br szczelinowym a br w kształcie portu plastikowego?
tylko ksztalt. okragly VS prostokatny

front - OK
dol - OK
gora - 400x178 - pamietaj ze musisz kupic szerszy kawalek zeby pod katem przyciac/zeszlifowac/zfrezowac
plecy - 400x348 - sciecia po obu stronach (lepiej dac te 2mm wiecej czyli 350)
b-r - mi w autocadzie zmierzylo 188,5. czyli daj 189
boki - moga byc ale bedziesz mial troche wiecej do uciecia (tam pokazuje 256,25)

przemysl teraz dokladnie jak przytniesz to pod katem i biegnij z karteczka po plyty ;)

PS polecam MDF - fajnie sie obrabia ;)
 
Paweł,
przeanalizowałem jeszcze raz i masz chyba rację....podsumowując:

front 400mm x 330mm - 1 szt
dół 400mm x 262mm - 1 szt
góra 400mm x 178mmm - 1 szt
plecy 400mm x 350mm - 1 szt
br 342mm x 189mm -1 szt

i boki..tutaj do końca nie rozumiem...
h boku wychodzi mi 292mm bo (330 minus grubość ścianek czyli 2 x 19mm= 292)
szerokość boku w najszerszym miejscu wychodzi mi 262mm bo (300 minus grubość ścianek czyli 2 x19=262mm

Więc skąd wymiar 256,25mm?
 
vxam napisał:
Więc skąd wymiar 256,25mm?
ale zwroc uwage ze ten bok zaczyna sie na "krotszym boku" dolnej scianki czyli musisz uwzglednic jeszcze sciecie dolnej plyty. ale lepiej bedzie jak kupisz dluzsza - sciac zawsze mozna ;)

 
no tak, teraz jasne:)

jutro smigam zamówic wycięty mdf i do dzieła:)

Dzięki za pomoc..jak coś stworzę to zaprezentuję no chyba że znowu jakiś problem wynajdę:)

Pozdrawiam
 
Powrót
Góra