• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Wysokotonowki,wysokotonowki...Tonsil, Vifa, Visaton...

Rejestracja
Cze 12, 2005
Postów
72
Reakcji
0
Lokalizacja
Gdynia
Hey witam, mam trudne zadanie,max do 70zl znalezc wysokotonowki do zestawu kina domowego. Zaczne od frontow,one podyktuja reszte... bas to Visaton wsp 21 s umieszczony z boku "komina" 91db f rez. 28hz, srednie w ukladzie D'apollo 2x visaton w 130s polaczone w szerego, lacznie 90db, i tutaj zastanawiam sie nad wysokim. Powiem tak, ma byc ostry,slyszalem ze Vifa xt19 jest "ostra" zastanawialem sie nad Tonsilem GDWK 10/80/T 8 z kopulka tytanowa i ferrofluidem, charakterystyka ladnie idzie w gore od 18KHz i poza 20Khz. Z visatonow cenowo zmieszcze sie jedynie na sc10n,a to sa lagodne kluski :) Moze polecicie cos innego?
 
Mario_Gdynia napisał:
Powiem tak, ma byc ostry,slyszalem ze Vifa xt19 jest "ostra" zastanawialem sie nad Tonsilem GDWK 10/80/T 8 z kopulka tytanowa i ferrofluidem, charakterystyka ladnie idzie w gore od 18KHz i poza 20Khz
ten tonsil jest nie oszukujmy się - kiepski.
 
hmm z charakterystyki wyglada swietnie,gdyby to przenioslo sie na real,bylbym usatysfakcjonowany.hmm co z nim jest nie tak? Opinie,czy wlasne doswiadczenia? A model drozszy z serii GTC 11 ? A jak jest z ta Vifka? przejrzalem parenascie watkow,ale juz dostaje oczoplasow hehe
 
nie widzę konsekwencji w wyborze - ma być do 70PLN czy XT19 za 120PLN?
 
Mario_Gdynia napisał:
slyszalem ze Vifa xt19 jest "ostra"
no to zle slyszales. ona jest ostra i to bardzo jak sie nie wygrzeje. pozniej lagodnieje i jest bardoz przyjemnym glosnikiem ;)
DX25 juz jest bardziej ostry

takero napisał:
ten tonsil jest nie oszukujmy się - kiepski.
a czy tonsil ma dobre kopolki? cos mi sie nie wydaje :lol:
Mario_Gdynia napisał:
hmm z charakterystyki wyglada swietnie,gdyby to przenioslo sie na real,bylbym usatysfakcjonowany.hmm co z nim jest nie tak?
to ze parametry nie graja :P
tonsile sa bardzo zacofane jezeli chodzi o wysokotonowki

jak budzet scisle ograniczony to moze poczekasz na nowa kopolke STXa? bedzie sie miescila w budzecie i podobno calkiem niezla ;),

masz sprzet pomiarowy zeby zrobic zwrotnice do tych kolumn?
 
ciekawe kiedy ktoś się zorientuje, że kopułka pisze się poprawnie przez "U" :mrgreen:

XT19 łagodny? miło mi to słyszeć :) sprawdzimy, sprawdzimy :grin:
 
Ostatnia wypowiedz kolegi El-liero calkowicie rozwiała moje wątpliwości co do ostrości kopułki Xt19 :) Hmm,co do ceny to żle spojrzałem,faktycznie przewyższa określony budżet. Z centralnym to łącznie 5 kolumn, chociaz systemm 7.1 ale ja nie widze sensu aktywowania funkcji tych tylnich-efektowcow. Co do zwrotnicy,to mam oryginalne na wysokim Visatona DT94 i reszcie podanych glośników z małą modyfikacją pod moje WSP21S , ale ten wysoki wygląda jak zabaweczka z chińskich kolumn, jak wmontowac cos takiego w pewne kolumny,które chce aby rownież sie jakoś prezentowały :)
 
xt19 imho jest raczej chlodna - sucha, jednostajna i cykajaca. jesli takiego brzmienia poszukujesz to wybor jak najbardziej trafiony. ostra to ona raczej nie jest, bo ostre to sa tanie chinskie badziewia - typu stx pj i podobne, na tyle ostre ze ciezko sie ich slucha.
hmm z charakterystyki wyglada swietnie,gdyby to przenioslo sie na real,bylbym usatysfakcjonowany.hmm co z nim jest nie tak? Opinie,czy wlasne doswiadczenia?
ch-ka czestotliwosciowa to tylko jedna skladowa, oprocz tego sa znieksztalcenia, itp - tego na pomiarze tonsila nie ma, wiec co tu wyrokowac. zreszta i to ciezko przelozyc na odsluch, ktory jest najwazniejszy. ten tytanowiec tonsila jest biedny - z tak wysokim rezonansem ciezko ci go bedzie z czymkolwiek polaczyc.
aha i nie zapominaj, ze potrzebny ci bedzie zestaw pomiarowy. jesli tego sprzetu nie planujesz to lacz te W130S z DT94 bo masz do tego projekt zwrotnicy.
 
amdr napisał:
XT19 łagodny? miło mi to słyszeć sprawdzimy, sprawdzimy
El_liero napisał:
ja bym powdział że XT19 jest neutralny, ani eni lagodny ani nie ostry
no wlasnie. lagodniejszy byl D27TG05 ale i tak potrafi zagrac ostrzej czasami :P

Caleb napisał:
xt19 imho jest raczej chlodna - sucha, jednostajna i cykajaca.
a przynajmniej wygrzales te glosniki? czy slyszales je u kogos? mi tam one odpowiadaja ;)

Caleb napisał:
ostra to ona raczej nie jest, bo ostre to sa tanie chinskie badziewia - typu stx pj i podobne
eee - nie przesadzaj, dobra?! PJ jest MADE IN POLAND :razz:
 
a przynajmniej wygrzales te glosniki? czy slyszales je u kogos? mi tam one odpowiadaja ;)
tak, slucham ich u siebie od ponad pol roku... :P zreszta mialem okazje porownac brzmienie na audioshow w innej aplikacji xt25 i gralo toto bardzo podobnie. ;)
 
Caleb napisał:
mialem okazje porownac brzmienie na audioshow w innej aplikacji xt25 i gralo toto bardzo podobnie.
to XT25 czy XT19? bo chyba one inaczej troche brzmia. mialem neodymowego XT25 i porazka :???:
 
Caleb za przeproszeniem - ale prędzej ty jesteś made in china niz PJ. Poproś o wizytę w stx a się przekonasz że są właśnie w Józefowie produkowane.
 
xt19 mam u siebie. nie wiem czy one tez byly na AS - w kazdym razie chyba nie sluchalem ich tam. w kazdym razie xt25 na pewno sluchalem ze scanami - wywarla podobne wrazenia jak xt19 (ciut mniej cykala, ale wiecej szczegolow gubila - imo podobna para kaloszy co mniejszy brat). prostujac nieco - zeby nikt zle nie zrozumial. vify owszem sa bezapelacyjnie lepsze od wszelkich tonsili jakie mialem okazje slyszec - od pjtki rowniez (od sc10n wiec pewnie tez). cykanie okreslilbym raczej pozytywnie - tj potrafi "przywalic" jesli potrzeba. nie slychac natomiast na nich wybrzmiewania - wszystko sie rownie szybko konczy co zaczyna - stad takie okreslenie "cykanie". vify nie potrafia tez oddac poprawnie barwy instrumentu talerze sa ladnie rozseparowane, ale kazdy z nich brzmi identycznie. w podobnej cenie morel mdt29 jak najbardziej potrafi zroznicowac gore, tworzac jednoczesnie lepsza stereofonie.
Caleb za przeproszeniem - ale prędzej ty jesteś made in china niz PJ. Poproś o wizytę w stx a się przekonasz że są właśnie w Józefowie produkowane.
to byl powiedzmy skrot myslowy - dla mnie nie ma znaczenia gdzie ta pjtka jest robiona i z czego. wazne ze gra jak gra - czyli bardzo slabo...
 
ACE1000 napisał:
Caleb za przeproszeniem - ale prędzej ty jesteś made in china niz PJ. Poproś o wizytę w stx a się przekonasz że są właśnie w Józefowie produkowane.
stx wszystkie czesci produkuje w chinach i tylko sklad w Polsce. za to wszystkie wysokotonowski stxa to najwiekszy szit jaki w zyciu slyszalem. a Ty sie podniecasz ze stxa zwiedziles...

[ Komentarz dodany przez: Pawel S.: 2008-12-08, 06:43 ]
prosze nie obrazac forumowiczow
 
djrobo napisał:
stx wszystkie czesci produkuje w chinach i tylko sklad w Polsce
prawie WSZYSCY obecnie produkuja w chinach a tylko skladaja u siebie. chyba tylko jeden tonsil robi wszystko sam i ch chwile upada :P

djrobo napisał:
wszystkie wysokotonowski stxa to najwiekszy szit jaki w zyciu slyszalem
w takim razie albo malo slyszales albo masz uprzedzenia :P
 
Caleb napisał:
vify nie potrafia tez oddac poprawnie barwy instrumentu talerze sa ladnie rozseparowane, ale kazdy z nich brzmi identycznie
Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Słucham DX'ów i talerze w/z nich brzmią naprawdę nieźle. Fakt wybrzmiewają krótko, co dla muzyki rockowej jest może i nawet zaletą, ale nie gubią się i przy solowych partiach perkusji talerze są "muzykalne" - jestem w stanie rozpoznać który talerz "gra".
Nie słuchałem Morela, nie wiem jak on się sprawuje. Być może w porównaniu do niego to Vify "nie brzmią", ale patrząc na to obiektywnie - jednak brzmią. :smile:
 
przepraszam za offtopic ... ale ... mam pytanie do osób które twierdzą że głośniki na jakimś tweeterze talerze źle brzmią? tylko do czego to porównujecie? do jakiś innych tweeterów? a może do nagłośnienia estradowego? bo moim zdaniem można tak mówić jeżeli człowiek chociaż przez jakiś czas osłuchał się z samą perkusją która niebyła podłączona pod nagłośnienie, bo wtedy słychać jak naprawde co brzmi, a nie to co dźwiękowiec chciał żeby usłyszała publiczność
 
Powrót
Góra