• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Zabudowa, problem termiczny, miejsce montażu

Rejestracja
Paź 3, 2008
Postów
98
Reakcji
0
Lokalizacja
Gostyń / Gütersloh
Hey,

mój bagażnik wygląda tak:

bagajp.jpg


chciałem zrobic to w ten sposob

bagaj2u.jpg


Problem jest taki ze pod tym zagłebieniem znajduje sie tłumik i blacha sie nagrzewa (nie wiem do jakiego stopnia , ale reka czuc ze jest ciepla w porownaniu z blacha poza tego zagłebienia)

Moge wyłozyc to jakas matą termiczno-aluminiową zeby ciepło nie szlo na wzmacniacze, zda to egzamin? Nad wzmacniaczami bedzie podloga bagaznika z wentylorami lub otworami zeby cieplo miało ujście.

czy jakas inna propozycja??

2 sprawa : ukierunkowanie Subwoofer'a, która opcja lepsza

speaker.jpg


to czarne to siedzenia, pomiedzy wnęka na narty, 23 x 30cm

Ogólnie, chodzi o to zeby jak najmniej miejsca zużyc. Autko rodzinne , wykorzystywane na zakupy, itd :)

Pozdrawiam
Dawid
 
ad 1
jezeli utrzymales tam reke to znaczy ze wcale sie nie nagrzewa :P

ad 2
glosnikiem do kabiny - tunel promieniuje tylko czesc pasma
 
dvd84 , widzę że ładną e34 szykujesz pod audio.Ja właśnie dzisiaj w taką samą zamontowałem wzmacniacz (wygłuszyłem drzwi i położyłem kable)w tym miejscu gdzie planujesz,tylko zrobiłem drewnianą ramke żeby nie dotykał blachy od spodu.Butle z gazem, też chyba masz taką samą jak ja,55l.

Z moich doświadczeń z subem (mds 08) wynika że ustawienie głośnika w otworze na rękaw nie daje dobrego efektu,lepiej go było słychać w luźno stojącej skrzyni ustawionej przy tylnej klapie , głośnikiem odwróconym do tejże klapy.Jednak nie będę stosował tego rozwiązania z powodu ilości zajętego miejsca.Dlatego zastanawiam się nad umieszczeniem mdsa (lub dwóch) w płaskiej skrzyni zamkniętej w tylnej półce,lub zabudowanych w bokach bagażnika.

Napisz coś więcej o instalacji,co planujesz oprócz suba.
 
dvd84 napisał:
a skąd bierzecie kable zasilające ???
jak ma byc tanio i solidnie to kupuje kable spawalnicze. dosc tanie, pewne (brak wynalazkow) ale za to strasznie sztywne :???:

zdecydowani lepiej kupic dowolne techniczne kable niz najtansze "dedykowane" na allegro
 
slaw
to jest e32 740 Individual ;) butla 52L netto. Opis dostaniesz jak wróce z pracy.

Paweł.S
czyli te techniczne z elenetu beda dobre ?
 
Pawel S. napisał:
jak ma byc tanio i solidnie to kupuje kable spawalnicze. dosc tanie, pewne (brak wynalazkow) ale za to strasznie sztywne
Chyba coś Ci się pomyliło. Spawalniczy może nie jest tak elastyczny jak te car-audio, ale sztywne to one też nie są(25mm^2 spokojnie owinąłem wokół kciuka).

To LGY jest bardzo sztywnym przewodem. Spawalnicze OS są bardzo elastyczne i dodatkowo mają grubszą izolację, najczęściej gumową.

dvd84 napisał:
czyli te techniczne z elenetu beda dobre ?
Nie, szukaj kabli spawalniczych OS, lub na allegro kabli firmy Lexton do car-audio.

Pawel S. napisał:
zdecydowani lepiej kupic dowolne techniczne kable niz najtansze "dedykowane" na allegro
Miałeś chociażby lextona w łapach, że tak twierdzisz? Ja miałem i w moim zdaniem są warte uwagi. Magnes je nie przyciąga :P
 
cursor napisał:
Miałeś chociażby lextona w łapach, że tak twierdzisz? Ja miałem i w moim zdaniem są warte uwagi. Magnes je nie przyciąga
nie. mialem za to wiele wynalazkow... i dlatego mam spawalnicze ;)
 
slaw

w autku jest Bavaria C Proffesional RDS, Navi Alpine NVE-N055VP, jakas tam niedzialająca zmieniarka Sony z panelem sterujacym (ala FM Transmiter).

ze wzgledu na originalny zestaw BMW nie da sie tak poprostu wymienic radia na nowsze, trzeba ciagnac wszystkie kable (glosnikowe, antena) od nowa.

Zmieniarke juz wywalilem, navi tez wywale razem z monitorkiem, no i radio, czesc tunera i wzmak BMW tez wylatuje. Zostana aby kable zeby w razie sprzedazy mozna spowrotem podłaczyc.

zakupilem P99R za 200zl, dlatego taki stan panelu ;)

p99v.jpg


Alpine MRV-F305 do obslugi Wyskotonowca i Sredniaka (Front)
Alpine MRV-F505 do obslugi Nskotonowego (Front) i narazie SUBa
potem jakis osobny wzmak na suba gdyby bylo malo lub cos małego na rear zeby brzdękało cicho na tyle;)

głosniki narazie seryjne pozniej jakis uzywany dobry zestawik 3way i moze wymiana basikow 13cm na 16cm

RCA ciagne od razu 9CH zeby bylo 6CH na w/wym + 2CH na ewentualny odtwarzacz DVD +1CH Video-DVD, zeby pozniej nie wyrywac calego wnetrza znowu dla kolejnego RCA;)

podłaczone to bedzie do 2 Baterii w Bagazniku czyli jakies max 2-3m kable zsilajace 25-35mm starczy w zupelnosci

nom narazie to tyle :D
 
Dawid,jednym słowem rasowa bryka.
Z Twoich planów wynika że jeszcze troche pracy i kasy trzeba będzie włożyć,ale myśle że warto.
Ja powoli kończe swój trójdrożny przód(woofer i średniotonowy w drzwiach) i nie ściemniając jest masa roboty,żeby to dobrze zrobić,kable, wygłuszenie ,panele itp.
Oryginalne radio Bawaria też wywaliłem,w zamian przyszedł Becker 7969,to tak żeby nie wyróżniał się za bardzo.
Jak skończe robote i znajde jakiś dobry aparat to wrzuce pare fotek.
Pozdrawiam
 
taki prowizoryczny schemacik

beema.jpg


czy ja potrzebuje kondensator do wzmacniaczy na zestaw przedni czy tylko do suba ma to sens??

wie ktos jaki rozmiar/szerokosc musza miec widelki do polaczenia kabli zasilajacych w alpinie MRV-F305?? nie mam wzmacniaczy narazie pod reka a musze kupic te widelki. Jednak nie maja u mnie w hurtowni takich, jedynie oczka (musze widziec czy da rade te oczka podszlifowac na widelki)
 
Kondensator wpięty z w instalację elektryczną samochodu podtrzymuje cała elektrykę a nie tylko jeden wzmacniacz. Będzie się włączał nawet jak rano otworzysz samochód zamkiem centralnym. Oczywiście zależy jakiej będzie pojemności.
Ja bym osobiście zrobił to inaczej. Zastosował bym rozdzielacze prądowe + i - na cztery kable. Po jednym na kondensator a pozostałe trzy na wzmacniacze.
Takie duże widełki można kupić. Tylko jest problem z ich zaciśnięciem i zalutowaniem na kablu. Trzeba mieć taką ściskarkę nie wiem jak ona się nazywa.
 
no tez dobry pomysl z tym rozgaleznikiem na 4,ale problem w tym ze nie jestem w stanie go tak umiescic aby byl te 30cm od wszystkich wzmacniaczy rowno, a niby dalej traci swoja skutecznosc. Normalny kondziol AIV 1F nic specjalnego. Chcialem go umiescic pomiedzy wzmakami ale jest za dlugi i nie bedzie tam pasowal. dlatego myslalem azeby te frontowe wzmaki podlaczyc normalnie pod instalke a tylko na tego subowego dac Konda. Chyba ze znajde jakiegos co nie bedzie dluzszy niz 24cm to wtedy sie wmiesci pomiedzy wzmaki.
 
dvd84,
Nie szalej tak z tym kondensatorem. Nie ma co przesadzać. Ja mam, aż wstyd się przyznać ale co tam Alpierda 1,5F i włącza się o dziwo dopiero przy naprawdę głośnym graniu.
A powyżej 30 cm nie traci swojej skuteczności tylko trzeba dać bezpieczniki. Kabel może być dłuższy niż 30 cm. Tylko dasz wtedy rozdzielacz + z bezpiecznikami i po problemie.
A w ogóle przyjmuje się, że na każde 500W mocy wzmacniacza powinno się dać 1F pojemności kondensatora. Ale kto wykorzysta taką moc?
 
pytanko w sprawie bezpiecznikow. Bo przyjmuje sie ze po kazdym rozgalezieniu powinno sie stosowac bezpiecznik. Jak widzicie u mnie glowna zyla pojdzie do srodka pomiedzy wzmacniaczami i tam rozdzieli sie na 2 zyly po ok.10-20cm. Czy ja tam mam rowniez na tym krotkim odcinku zastosowac bezpiecznik?? (bedzie ciezko wmiescic)
 
Powrót
Góra