• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Zmiana koloru auta - lakiernik, folia czy PlastiDip ?


Czego rolka? Bo nie kumam jak to ma działać z rolką? Tam natryskiem wszystko leci.

---------- Post dodany o 18:26 ---------- Poprzedni post o 18:24 ----------

Znalazłem kolejność nakładania:
Steps for MEKKI Chrome
1) Remove all impurities and grease
2) Apply an undercoat film
3) Dry your object at about 80°C.
4) Activator
5) Wash your surface with a special pure water
6) Apply the actual chrome film ( a mix of 3 substances)
7) Wash again with a special pure water
8) Rinsing with a special solution (diferent from distilated water)
9) Wash again
10) Air-dry it using using compressed air and than dry it at about 50-80°C.
11) Apply the topcoat film
12) Dry it at about 80°C. (drying time and temperature depends on objects size)

Nic o rolce nie ma :)
 
kilka dni temu na tvn turbo mowili apropo SLS'a z napedem elektrycznym, ktory mial chromowany lakier.
ponoc odbija radary? no i jednak tez potrafi oslepiac odbitym swiatlem...
 
Ok, ma sen to co mówisz i ewentualne zagrożenia wydają się realne. Ciekawi mnie temat czy są jakieś konkretne przepisy dotyczące tego. Co do radarów to raczej mało prawdopodobne.
 
no przy radarze to przeciez chodzi o to zeby sie sygnal odbil , czyli w chromie powieksza sie zasieg radaru hehe ;)
 
Dokładnie

Jeśli by lakier chromowy był zabroniony to by merc nie dostał homologacji na sprzedaż auta
 
Nie na temat...
Technologia niesamowita, tylko kto chciałby jeździć w chromowanym aucie?

Ta technologia to akurat nie chromowanie (nie da się tego zrobić tak łatwo, natryskiem), a prawdopodobnie srebrzenie. Kilka reakcji chemicznych wg tzw. próby Tollensa, w których konsekwencji wytrąca się srebro metaliczne i osiada w tym przypadku na powierzchni drzwi. Taka powierzchnię trzeba później chyba lakierować, bo nie jest ona tak trwała jak chrom. Jakiś czas temu była o tym rozmowa na wykop.pl. Podobno wśród szejków arabskich jest to dosyć modna metoda wykańczania karoserii swoich fur. Moim zdaniem taki chromowany (czy tam srebrzony) samochód wygląda trochę, hmmm... wieśniacko?, choć niektórym modelom, jak np wspomnianemu wyżej SLS'owi jednak poniekąd pasuje taki design...
 
Powrót
Góra