w przeciwieństwie do tanich badziewi które podbijają ten wysoki i dudniący, korekcja Irka podbija niski, dokładnych danych nie pamiętam, ale podbija skraje pasma, bardzo skrajne skraje
Mam wrazenie ze na front ktos wrzucal do projektu te wszystkie potki, przyciski i ledy tak jak leciało bez zbytniego przemyslenia :)
Masz złe wrażenie ;]
No mam takie wrazenie i juz :), brakuje mi tu estetyki i ergonomii..
Zazwyczaj wszystko projektuje sie wg okreslonych siatek (np strony internetowe czy wlasnie panele w urzadzeniach sterujacych) tak zeby bylo czytelne. Tutaj jakby poprowadzic poziome i pionowe linie okazaloby sie ze niewiele rzeczy lezy w jednej plaszczyznie. :)
Poza tym (moze to tymczasowo) ale rozne przyciski maja rozne krztalty itd co dodatkowo zwieksza chaos :)
Brakuje tez polotu ale jak juz wczeniej paslo HIENDowej skrzyni nie bedzie. Nie stoi chyba na przeszkodzie np wyfrezowac jakis motyw na panelu? Jakies linie poprzeczne na dole i gorze albo po bokach czy cos co nada profesjonalnego wygladu :)
dane znam (o ile db podbija pasma) chodzilo mi raczej o wrazenia odsluchowe w Twom odczuciu,uniamp bez zadnej korekcji ma malutko basu a z ta barwa jak to wyglada?? :>
Jeśli chodzi o pilot od telewizora to chyba nie do końca. Wydaje mi się, że jest uniwersalny na tej zasadzie, że może sterować różnymi urządzeniami, ale tylko w jednym standardzie.
Więc nie wiesz dalej ocb ;]
Programujesz mikrokontroler, a nie pilota ! :P
Właśnie doskonale wiem o co chodzi. Programuję mikrokontroler, ale tylko w standardzie RC5, który obecnie wcale nie jest taki popularny. Dokupywanie innego pilota to moim zdaniem słabe rozwiązanie w czasach kiedy jednym pilotem można spokojnie obsługiwać wszystkie sprzęty w domu. Wiadomo BASCOM posiada RC5 w standardzie, ale świat poszedł do przodu i wzmacniacz, który wyróżnia się tylko wyższą ceną i mniejszą uniwersalnością może po prostu nie mieć racji bytu.
Docelowo zdalne ma uczyc sie 4komend (on/off, input sekwencyjniei vol+, vol-) a dedykowany pilot (niestety dosc drogi) bedzie mial wiecej funkcji i nie bedzie wymagal uzcenia, dodatkowo bedzie mial obsluge CD w standardzie RC5 i SIRC. Z nietypowych funkcji bedzie przelaczanie kolumn A/B z pilota.
Z galkami jest ten problem ze obecne galki sa jedynymi ktore mozna kupic w tej samej serii w roznych wielkosciach. Dodatkowy klopot to to ze galki musza byc blokowane srubka bo volume czy mechaniczny selektor wejsc sa przedluzane okraglym gladkim pretem fi6mm. Tylko wersja ze scalonym volume nie bedzie miala galek no chyba ze chcemy barwe to wtedy dwie dowolne na molete 6mm. Barwa jest wykonywana w dwoch wersjach +-6 i +-13dB, mozliwe jest dowolna zmiana zakresow tej regulacji.
Podobnie wyglada sytuacja z przyciskami sterujacymi, najtansza wersja moze miec zwykle czarne switche, nieco lepsza klawisze podswietlane z opisami i tu jest klopot w wyborze roznych opisow w tym samym wykonaniu. No i cena takowych jest 100razy wyzsza niz klasycznego pstryczka!
Obudowa jest tak zaprojektowana zeby nie trzeba bylo wykonywac zadnego technicznego giecia. Spod obudowy jest wyginany sila ludzkich miesni bo krawedzie sa ponacinane, aby otrzymac duza sztywnosc boki z przodem i tylem sa skrecane za pomoca specjalnych jezykow-zakladek. Wszelkie luzy i niedokladnosci wykonania sa gubione i regulowane. Kto chce to zlozy obudowe byle jak a esteta wszystko sobie wycentruje z wymagana dokladnoscia.
Obecnie przod jest plaski bo tak najtaniej go wykonac jest to blacha ze stali nierdzewnej (satynowana), docelowo ma byc drapana z wygrawerowanymi laserem opisami. Mozliwe ze bedzie wersja zagieta na ceownik ale to podniesie koszta, planowana cena za obudowe ma nie przekroczyc 150zl. Dlatego obudowa jest prosta technologicznie a wszelka robocizna jest przeniesiona na skladajacego ktory swojej pracy w zlotowkach nie liczy.
Uklad elektroniczny jest bardzo elastyczny i wprowadza duza dowolnosc w konfigurowaniu poszczegolnych blokow funkcyjnych. Niestety pociaga to za soba bardzo duza wersje paneli przednich i tu raczej bedzie tylko kilka sensownych wersji ew wersja gola z aluminium do wlasnorecznego wiercenia, malowania, opisywania.
Raczej nie planuje LCD i cudow na potkach cyfrowych to jest wzmacniacz dedykowany amatorom. W podstawowej wersji sklada sie tylko z koncowki, mechanicznego selektora wejsc, trafa i obudowy. Z czasem mozna dokladac dodatkowe moduly co niestety wymusza zmiane frontu.
Mozliwe ze bedzie wersja zagieta na ceownik ale to podniesie koszta
a rozgladales sie za gotowymi profilami z alu?
Zamieszczone przez irek
planowana cena za obudowe ma nie przekroczyc 150zl. Dlatego obudowa jest prosta technologicznie a wszelka robocizna jest przeniesiona na skladajacego ktory swojej pracy w zlotowkach nie liczy.
czyli kupujacy dostanie arkusz blachy i ma to sam zlozyc?
Tak. Od dawna i nie ma nic sensiownego. Nawet specjalnie w tym celu kupowalem kwadratowe rury i przecinalem na pol (wzdluz) zeby uzyskac sensowny ceownik. Pytalem tez w ARMEL-u ktory ma specjalny ceownik robiony dla nich na zamowienie, ale obecnie odeszli od jego stosowania.
Zamieszczone przez Pawel S.
czyli kupujacy dostanie arkusz blachy i ma to sam zlozyc?
Dokladnie tak. Kilka rysunkow jak to zrobic zalatwi sprawe. Przeciez gotowy wzmacniacz mozna wszedzie kupic a zlozenie samodzielne takowego jest bezcenne.
Docelowo zdalne ma uczyc sie 4komend (on/off, input sekwencyjniei vol+, vol-)
No i to powinno w zupełności wystarczyć, przynajmniej jak dla mnie
Zamieszczone przez irek
Z galkami jest ten problem ze obecne galki sa jedynymi ktore mozna kupic w tej samej serii w roznych wielkosciach. Dodatkowy klopot to to ze galki musza byc blokowane srubka bo volume czy mechaniczny selektor wejsc sa przedluzane okraglym gladkim pretem fi6mm
No to idealnie nadadzą się wspomniane wyżej gałki z as, przy większym zamówieniu pewno groszowa sprawa będzie. Co do tej samej serji to nie wiem czemu głośnośc i brawa zawsze musza byc w tej samej serji...?
Przyciski są ok, tak samo panel, niekomniecznie cewonik musi lepiej wyglądać. Fajan by też była opcja z więszym plaskowniekim od reszty i z grubszym :razz:
A co z malowaniem, też na własną rękę??
Co do konstrukcji i estetyki to jest spoko, wystarczy dać takie gałki jak na as kolega robi (przynajmniej w tej wersji bez barwy, gdzie się daje jedną, to można sobie pozwolić na droższą) no i popracować nad rozmieszczeniem wszystkiego (podesłałem bardzo fajny projekt do takero może się przyda
A właśnie - co z balansem?? Może zamiast barwy lepiej dać regulcaję balansu? Albo to i to?
Jak takie piloty kosztują piątkę to co za problem dodawać je od razu do uniampa? A jak ktoś będzie chciał coś ładniejszego to sobie na własną rękę dokupi...
Na tym froncie nie widzicie jeszcze pozycji galki do selektora mechanicznego zamiast przycisku i ledow. Obudowa jest uniwersalna i otwory sa wspolne. Zamiast podswietlanego przycisku power montaz przewiduje zwykly klasyczny wlacznik sieciowy. Umieszzcenie potka volume i przelacznika selektora na plytce selektora ustala pozycje gniazd wejsciowych w stosunku do polozenia tych galek. Dlatego nie jest mozliwa dowolna ich lokalizacja.
Elastyczne jest polozenie gniazda sluchawkowego i gniazda wejsciowego Media Player oraz w pewnych granicach przycisku selektora i 4 ledow.
Zastosowane galki sa jedynymi jakie znalazlem ze srubka. Piekne nie sa ale to dobrej jakosci plastik z solidnym metalowym rdzeniem i srubka ampulowa. Oczywiscie kazdy moze zastosowac swoje galki, nigdy nie daje do modulow z potkami galek i ludzie jakos sobie radza. Barwa ma potki moletowane wiec mozna zalozyc tanie wciskane. Barwa oczywiscie jest opcjonalna ale musialem ja zalozyc zeby sprawdzic czy mechanicznie pasuje.
Balans to tylko potek i mozna go dolozyc, osobiscie nie widze sensu stosowania go. Wystarczy ze klopotliwe jest zdobycie potkow z klikiem do barwy.
O pilocie myslalem od dluzszego czasu i gdybym kupil odpowiedni to moglbym zmienic w nim tylko naklejke albo sam nadruk. Jednak nic ciekawego nie znalazlem a piloty po 5zl dzis sa a jutro nie bedzie. Tu juz niech kazdy sam sobie kombinuje. Pilot ktory tworze bedzie drogi ale bedzie mial specjalne funkcje. Praktycznie zdalne moze sie uczyc 16 komend tylko ze beda one wyswietlane w kodzie binarnym i nawet ja bede sie w nich gubil wiec oszczedze tego uzytkownikom.
Front jest stalowy wiec nie bedzie gruby. Aluminium jest bardzo niewygodne w seryjnej obrobce tylko ten co ma dostep do obrabiarek skrawajacych moze sobie cos ciekawego wymyslec. Front moze byc pomalowany proszkowo i positowany ale to bedzie 3razy drozsze niz standardowy z blachy nierdzewnej. Sam front jest z kazdej strony wiekszy niz cala obudowa po to aby zaslonil pokrywe gorna. Zaginany na ceownik musialby byc idealnie spasowany a to jest niemozliwe. Zaginanie nawet cienkiej milimetrowej blachy ze stali nierdzewnej powoduje powstanie dosc duzego kilku milimetrowego łuku zagieciowego, dodatkowo stal zostaje zarysowana (zagnieciona) od prasy wiec taki front musi trafic na malowanie albo szlifowanie. Bylby on jednak montowany bez widocznych srub.
Zaginanie nawet cienkiej milimetrowej blachy ze stali nierdzewnej powoduje powstanie dosc duzego kilku milimetrowego łuku zagieciowego, dodatkowo stal zostaje zarysowana (zagnieciona) od prasy wiec taki front musi trafic na malowanie albo szlifowanie. Bylby on jednak montowany bez widocznych srub.
Dlatego nikt przy zdrowych zmysłach nie zagina takiej blachy tłocznie tylko giętarką. Po coś w końcu tę maszynę wymyślono...
Zamieszczone przez irek
Zaginany na ceownik musialby byc idealnie spasowany a to jest niemozliwe.
Jest możliwe i to w zadziwiająco dużej precyzji - giętarka + 2 zderzaki i masz dokładność do 0.1mm !
Coś kiepskich mechaników na swojej drodze spotkałeś albo wciskają Ci kit, bo po prostu nie mają giętarki krawędziowej lub nie potrafią z niej zrobić użytku
P.S. Info dla niedowiarków: pracowałem na giętarkach i wiem o czym piszę :)
P.S. Info dla niedowiarków: pracowałem na giętarkach i wiem o czym piszę :)
No to dobrze wiesz ze nikt nie wezmie roboty giecia kilku blach. I dobrze wiesz ze jak robisz serie blach to pierwsze masz zawyczaj poza tolerancja albo z duza tolerancja a dopiero nastepne po korektach mieszcza sie w tolerancji. A i tak 0,01mm to mozesz miec powtarzalnosc a nie tolerancje zagiecia a to spora roznica. Dobrze tez wiesz ze giecie na prasie umozliwia znacznie ostrzejsze zagiecie bo na gietarce to bedzie duzy łuk. W obu przypadkach material bedzie zagnieciony/ zarysowany.
Oczywiscie jesli nadal twierdzisz ze jest to proste i mozliwe to wszystkie obudowy do uni powedruja do Ciebie na to giecie, zgadzasz sie?
Od wielu lat szukam domowej taniej i malej gietarki i jakos nie moge znalezc.
Zamieszczone przez Pawel S.
ja tez nigdy nie wiedzialem do czego to sluzy... az do teraz. mam niesymetrycznie rozstawione kolumny i czesto z tego kozystam (z poziomu kompa)
A jak wyrownujesz roznice czasowe??
Zamieszczone przez Pawel S.
mam kilka jakby ktos byl chetny
A ja mam 60plytek do barwy wiec moze uzbierasz 120szt. :)
Zamieszczone przez Pawel S.
akurat piloty do TV philips sa sprzedawane od dluzszego czasu a tez sa tanie
8lat pracowalem przy produkcji pilotow wiec znam bardzo dobrze ten rynek.
Nie moge polecic pilota od TV philipsa bo to wyklucza wspolne uzytkowanie telewizora philips i wielu wielu innych marek kozystajacych z tych samych kodow.
Obecnie chinskie podrobki pilotow sa dostepne za grosze. Nikt na nie nie daje gwarancji bo sie rozpadaja po kilku miesiacach uzytkowania.
Dobrze tez wiesz ze giecie na prasie umozliwia znacznie ostrzejsze zagiecie bo na gietarce to bedzie duzy łuk. W obu przypadkach material bedzie zagnieciony/ zarysowany.
To dawaj, łykamy ją. To co, jakaś zbiórka na forum, czy jak? :mrgreen:
Zamieszczone przez irek
Pawel S. napisał/a
ja tez nigdy nie wiedzialem do czego to sluzy... az do teraz. mam niesymetrycznie rozstawione kolumny i czesto z tego kozystam (z poziomu kompa)
A jak wyrownujesz roznice czasowe??
A i tak najlepiej zrobić wersję i bez barwy i bez balansu, choć niektórym pewnie się przyda. Co do balansu to bez przesady, nie zawsze słucha się muzy równo na środku, nie mówiąc już o tym że czasem nagranie wymaga korekty Choć rzeczywiście to tak rzadkie przypadki że pomijalne
A co do wersji z balansem to proponuje coś takiego, ładniej to poukładane i od razu lepiej wygląda (po kolei - włącznik, 3wejścia, 3wyjścia (a,b,słuchawki) i balans (można dać dwa potki od barwy zamiast niego, albo najlepiej nie dawać nic). Co myślicie? Przede wszyskim czy wykonywalne?
Paldo nie mecz sie, bo juz pisalem ze to nie konkurs rysunkowy. Moduly maja swoje mymiary a na nich sa rozmieszczone elementy regulacyjne wiec nie mozesz tak sobie po prostu czegos narysowac.
Paldo nie mecz sie, bo juz pisalem ze to nie konkurs rysunkowy. Moduly maja swoje mymiary a na nich sa rozmieszczone elementy regulacyjne wiec nie mozesz tak sobie po prostu czegos narysowac.
Eh, no szkoda, ja tu mam wizje a tu się nie da...
Ale, jak patrzę na wzmak Takero, no to selektor wejść jest mniej więcej w tym samym miejscu, wystarczy więc wrzucić obok selektor wyboru kolumn (wejścia) i będzie git. Taki selektor chyba powinno dac rade tam zmieścić. No i włącznik dać 1cm niżej, aby był w linji reszty guzików to już na pewno nie problem Zgadza się?
W ogóle wydaje mi się że nawet jak by dąc po prostu wszystko na jednej wysokości, to już by dużo dało wizualnie, bo teraz wszystko jest na chybił trafił, włącznik wyżej, selektor niżej, potem barwa znów niżej i potek wyżej - groch z kapustą wychodzi. Rozumiem że kwestia wizualna nie jest aż tak ważna, ale zawsze lepiej miec coś ładnego w domu. Rozumeim że top prototyp i w takie pierdoły się nie bawiliście jak rozmieszczanie elementów w jednej linji, dla tego podrzuciłem taki pomysł (wzorowany na orginale, jednak trochę zmodyfikowany), więc myślę że warto nad tym pomyśleć przy większej produkcji )
Skomentuj