Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spawarka inwertorowa

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Spawarka inwertorowa

Witam,

mam do wykonania kilka prac spawalniczych "w domu i zagrodzie" i od dawna noszę się z zamiarem zakupu spawarki inwertorowej MMA. Bardzo proszę o podzielenie się swoimi doświadczeniami w tej materii. Co kupić, na co zwrócić uwagę, czego sami używacie. Oczywiście z uwagi na amatorskie zastosowanie i mocno ograniczony budżet nic profesjonalnego, raczej market i allegro. Nie mam w tym doświadczenia a do tej pory zdarzyło mi się "pocheftować" coś transformatorem DIY sąsiada (nawet mostka w nim niema) oraz jakimś z marketu pożyczonym od kolegi. W obu przypadkach był to jakiś dramat. Ciężko było zapalić i utrzymać łuk a marketowiec co chwilę się wyłączał. Nieporozumienie. Dlatego myślę, że nowoczesny inwertor zniweluje trochę moje braki techniczne.

Pozdrawiam.

Jacek, podeślę ci wieczorem co kupiłem. Też do amatorskich zabaw i nauki spawania, przyzwoity sprzęt.

Skomentuj

Ja się zabierałem za spawarkę i wybrałem drogę szukania czegoś lepszego na allegro z niedużym przebiegiem.

Wyrwałem Kemppi Minarc Evo 150, gość kupił na dofinansowanie jako drugą i przyjechała oryginalnie zapakowana za 1600zł ^^
      Później za grosze w aukcjach wylicytowałem najmniejszego speedglasa, uchwyt tig kemppi i zdalne sterowanie, tak że full zestaw.

Mając wcześniej trochę expa z przed 10 lat, odnośnie buczków AC i DC, złapałem spawarkę i spawało się samo. Młotek, szczotka, szlifierka kątowa, ogółem to co w wszystkich poradnikach.
      Sam minarc spawa super, mało kiedy się elektroda łapie, łuk się trzyma jak trzeba, a jak pamiętam przy 100A można lecieć bez przerw. Trochę irytuje chłodzenie, bo jak zaskoczy przy pierwszym spawie to już działa cały czas. Poza tym brak uwag. Spawałem tym kontenerową suszarkę do tytoniu i bez problemu w deszczu też działała, aczkolwiek inwertor + mokre rękawice to nie najlepsze połączenie.