Witam,
chciałem się pochwalić pierwszym sprzętem DIY w moim domu. Co prawda powstał przy ogromnym wsparciu kolegi elektronika ale jest to cudeńko brzmieniowe.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie i rady doświadczonych Kolegów. Przydadzą się na przyszłość.
No wiec tak, historycznie sprawa wygląda następująco. Zakupiłem sobie gramofon Pro-Jecta 1 Xpression III i podłączyłem pod pre wbudowane w amplituner Denon 3806. Chciało mi się płakać z wyrzuconych pieniędzy, bo jakość była żałosna. Postanowiłem wiec zakupić pre dedykowane zewnętrzne. Ponieważ kosztami byłem ograniczony do 1000 zl odsłuchiwałem w domu Pro-Jecta Phono Box SE II, za 900 zl. Była ogromna poprawa a jakość dźwięku bardzo satysfakcjonująca. Już miałem go zakupić, gdy znalazłem na jednym z forum modyfikacje podwójnego pre MM i MC na bazie VSPS (Very Simple Pono Stage) i PHONOCLONE (wariacja DIY na temat Phonocube'a 47Labs). Autorem projektu jest Kolega Ahaja i wszelkie dane techniczne i schematy, które zostaną tu załączone są jego autorstwa i są ogólnodostępne w sieci na forum www.audiostereo.pl. Zakupiłem wiec kita w grupowym zamówieniu forumowym i zabraliśmy się z kolegą do składania.
Opis
VSPS - ma obsługiwać wkładki MM jak i MC High Output 1-9mV.
PHONOCLONE - przeznaczony jest tylko i wyłącznie dla wkładek MC Low Output 80-600uV.
Autor wariacji dodał do tych projektów:
VSPS:
- regulacja gain/wzmocnienia w 5 krokach
- regulacja RLoading w 9 krokach
PHONOCLONE:
- regulacja gain/wzmocnienia w 5 krokach
Elementy
- Wszystkie rezystory 0,6W - Beyschlag 1%; Yageo 1%. Raster 7,5mm.
- Kondensatory - w korekcji RIAA - Wima FKP2, raster 5mm. Pozostałe elektrolityczne.
- Zasilacz stabilizowany na LM317/337.
- Elementy aktywne to podwójne wzmacniacze operacyjne, których nie było w kit’cie. Ja zastosowałem AD8599 gdyż brzmiały najlepiej jak na moje ucho a porównywałem je z chwalonymi LME49860. Ponieważ układów AD nie dostałem w wersji podstawkowej musieliśmy zaadaptować do podstawki układy powierzchniowe – udało się.
- Trafo 20VA toroid wykonany na zamówienie z ekranami odprowadzającymi pojemności. Układ – rdzeń – ekran – 1 wtórne – ekran – 2 wtórne – ekran – pierwotne. Dodatkowo w celu eliminacji wibracji oraz doznań akustycznych wynikających z pracy, trafo zostało zainstalowane do kosza poprzez zalanie go plastyczną żywicą. Z tej samej żywicy odlana została podstawa oddzielająca trafo od kosza. W podstawie zalane są śruby mocujące trafo do kosza. Efekt – układ nie rezonuje a samo trafo jest niesłyszalne.
- Obudowa sprowadzona z Włoch
- Kosz instalacyjny wykonany z blachy ocynkowanej 2mm podstawa i 1mm boki.
- Dodatkowy układ zasilający i stabilizujący prace diody „power” z małym trafem zasilającym tylko diodę tak, aby nie zmieniać wydajności żadnego z kanałów zasilacza właściwego. Dodatkowo zastosowany został potencjometr służący jako Dimmer diody „power”. Widoczny nad zaciskiem GND.
- RCA Neutrica
- Drobne elementy jak wtyki, gniazda, śrubki itp.
- Dodatkowe przelotowe gniazdo wyjściowe 230V załączane włącznikiem pre w celu zasilenia zasilacza wtyczkowego do gramofonu – pro ekologicznie
Koszta
- Kit – płytki x3 oraz podzespoły bez opow i bez trafo – 350 zł
- Opy AD8599 – 3 szt. – 60 zł
- Trafo – 90 zł
- Obudowa – 350 zł
- Kosz montażowy – 30 zł
- Pozostałe drobne materiały ok. – 200 zł
Koszt łączny – poniżej 1100 zł – rozłożone na 2 miesiące
Efekt
Po zakończeniu projektu dokonałem natychmiastowej zmiany wkładki z Sumiko Pearl na Goldringa 1042. Pre gra niesamowicie precyzyjnie i klarownie z bardzo duza dynamika. Dół nie jest przytłaczający jak to było na pre z Denona, ładna średnica oraz góra, która nie meczy a jest czysta i ładnie rozdzielona. Brak brumów i szumów od pierwszego uruchomienia. Koledzy mający doświadczenie w odsłuchach pre porównują go do klocków na poziomie 2500 zł. Przestałem kupować CD gdyż w bezpośrednim porównaniu LP bije je na głowę nawet, gdy za pre stereo i końcówki mocy robi Denon 3806.
Teraz czeka mnie dobre pre stereo no i końcówki. Udało mi się zakupić IcePowery 500ASP. Czy ktoś z Was miał z nimi, doczynienia? Czy można je upakować do jednej obudowy czy tez lepiej rozdzielić na monobloki? Jak już do mnie dotrą będę zdawał relacje z budowy.
Proszę o wszelkie komentarze.
Pozdrawiam



chciałem się pochwalić pierwszym sprzętem DIY w moim domu. Co prawda powstał przy ogromnym wsparciu kolegi elektronika ale jest to cudeńko brzmieniowe.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie i rady doświadczonych Kolegów. Przydadzą się na przyszłość.
No wiec tak, historycznie sprawa wygląda następująco. Zakupiłem sobie gramofon Pro-Jecta 1 Xpression III i podłączyłem pod pre wbudowane w amplituner Denon 3806. Chciało mi się płakać z wyrzuconych pieniędzy, bo jakość była żałosna. Postanowiłem wiec zakupić pre dedykowane zewnętrzne. Ponieważ kosztami byłem ograniczony do 1000 zl odsłuchiwałem w domu Pro-Jecta Phono Box SE II, za 900 zl. Była ogromna poprawa a jakość dźwięku bardzo satysfakcjonująca. Już miałem go zakupić, gdy znalazłem na jednym z forum modyfikacje podwójnego pre MM i MC na bazie VSPS (Very Simple Pono Stage) i PHONOCLONE (wariacja DIY na temat Phonocube'a 47Labs). Autorem projektu jest Kolega Ahaja i wszelkie dane techniczne i schematy, które zostaną tu załączone są jego autorstwa i są ogólnodostępne w sieci na forum www.audiostereo.pl. Zakupiłem wiec kita w grupowym zamówieniu forumowym i zabraliśmy się z kolegą do składania.
Opis
VSPS - ma obsługiwać wkładki MM jak i MC High Output 1-9mV.
PHONOCLONE - przeznaczony jest tylko i wyłącznie dla wkładek MC Low Output 80-600uV.
Autor wariacji dodał do tych projektów:
VSPS:
- regulacja gain/wzmocnienia w 5 krokach
- regulacja RLoading w 9 krokach
PHONOCLONE:
- regulacja gain/wzmocnienia w 5 krokach
Elementy
- Wszystkie rezystory 0,6W - Beyschlag 1%; Yageo 1%. Raster 7,5mm.
- Kondensatory - w korekcji RIAA - Wima FKP2, raster 5mm. Pozostałe elektrolityczne.
- Zasilacz stabilizowany na LM317/337.
- Elementy aktywne to podwójne wzmacniacze operacyjne, których nie było w kit’cie. Ja zastosowałem AD8599 gdyż brzmiały najlepiej jak na moje ucho a porównywałem je z chwalonymi LME49860. Ponieważ układów AD nie dostałem w wersji podstawkowej musieliśmy zaadaptować do podstawki układy powierzchniowe – udało się.
- Trafo 20VA toroid wykonany na zamówienie z ekranami odprowadzającymi pojemności. Układ – rdzeń – ekran – 1 wtórne – ekran – 2 wtórne – ekran – pierwotne. Dodatkowo w celu eliminacji wibracji oraz doznań akustycznych wynikających z pracy, trafo zostało zainstalowane do kosza poprzez zalanie go plastyczną żywicą. Z tej samej żywicy odlana została podstawa oddzielająca trafo od kosza. W podstawie zalane są śruby mocujące trafo do kosza. Efekt – układ nie rezonuje a samo trafo jest niesłyszalne.
- Obudowa sprowadzona z Włoch
- Kosz instalacyjny wykonany z blachy ocynkowanej 2mm podstawa i 1mm boki.
- Dodatkowy układ zasilający i stabilizujący prace diody „power” z małym trafem zasilającym tylko diodę tak, aby nie zmieniać wydajności żadnego z kanałów zasilacza właściwego. Dodatkowo zastosowany został potencjometr służący jako Dimmer diody „power”. Widoczny nad zaciskiem GND.
- RCA Neutrica
- Drobne elementy jak wtyki, gniazda, śrubki itp.
- Dodatkowe przelotowe gniazdo wyjściowe 230V załączane włącznikiem pre w celu zasilenia zasilacza wtyczkowego do gramofonu – pro ekologicznie

Koszta
- Kit – płytki x3 oraz podzespoły bez opow i bez trafo – 350 zł
- Opy AD8599 – 3 szt. – 60 zł
- Trafo – 90 zł
- Obudowa – 350 zł
- Kosz montażowy – 30 zł
- Pozostałe drobne materiały ok. – 200 zł
Koszt łączny – poniżej 1100 zł – rozłożone na 2 miesiące

Efekt
Po zakończeniu projektu dokonałem natychmiastowej zmiany wkładki z Sumiko Pearl na Goldringa 1042. Pre gra niesamowicie precyzyjnie i klarownie z bardzo duza dynamika. Dół nie jest przytłaczający jak to było na pre z Denona, ładna średnica oraz góra, która nie meczy a jest czysta i ładnie rozdzielona. Brak brumów i szumów od pierwszego uruchomienia. Koledzy mający doświadczenie w odsłuchach pre porównują go do klocków na poziomie 2500 zł. Przestałem kupować CD gdyż w bezpośrednim porównaniu LP bije je na głowę nawet, gdy za pre stereo i końcówki mocy robi Denon 3806.
Teraz czeka mnie dobre pre stereo no i końcówki. Udało mi się zakupić IcePowery 500ASP. Czy ktoś z Was miał z nimi, doczynienia? Czy można je upakować do jednej obudowy czy tez lepiej rozdzielić na monobloki? Jak już do mnie dotrą będę zdawał relacje z budowy.
Proszę o wszelkie komentarze.
Pozdrawiam













Skomentuj