ddqip, konstrukcja fajna, bo się jakoś wyróżnia. Co prawda z technicznego punktu widzenia powinna lepiej się sprawdzać w kinie ze zwzględu na zejście itp. Ja jestem ciekwy kosztów bo to powali wielu :)
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
SUB Nr 5
Collapse
X
-
82 db to sporo ale nie w 30 metrach kwadratowych, pozatym żeby słyszec 25 hz c na poziomie takim jak np 40 to trzeba 90 db a nie 82 (zachecam do zapoznania sie z charką funkcji słyszalnosci róznych f człowieka) , do tego dochdozi o wiele jak nie znikome jak nie Zerowe natęzenie tych 25 hz w utworach muzycznych
Skomentuj
-
Musze poprzeć popierającego mnie Budzika :)
Niby 82dB przy 25hz to sporo, ale problem w tym że ten głośnik ma 82dB tam gdzie inne mają 90dB :)
A wg mnie w muzie do której ma służyć sub więcej jest 40-50hz niż 25hz :)
Zejście jest faktycznie bardzo niskie, ale nie koliduje to ze szczegółowością dźwięków
Tj czy porównywałeś bezpośrednio z jakimś innym subem ?
Raz jeszcze proszę o merytoryczną dyskusję, a nie dywagacje n.t. opłacalności, czy konieczności oszczędzania miejsca w pokoju.
I to kosztem SPLu...
Wg mnie może stosowniej do muzyki byłoby zrobienie jakieś tuby :)
Szkoda tylko że nie możemy tego odsłuchać ...
ehh...
Fajnie byłoby ocenić czy warte to tej kasy
Skomentuj
-
ok budzik sluch kazdy ma rozny... ale... 25hz przy 82 bez spadku czyli przy 40 tez masz 82...o znikosc materialu sie nie martwimy w tym wypadku... bo w takim razie po co sub.. ja mam kolumienki ktore bez problemu do 40 a nawet i mniej schodza wiec po co mi sub.. w muziepo nic....aleknie sie czasempodkreslam CZASEM przdaje...choc fakt faktem w kinie bardziej mi sie podoba kompresja i natezenie nz zejscie...znaczy sie sam ogrom wydazenia...
Skomentuj
-
Odnośnie 82dB to dołączam SPL głośnika - charakterystyka wydaje się nie być wygładzana :).
Wg różnych danych katalogowych Pe 23W jest 225W lub 250W w całym zakresie pracy.
Z dotychczasowych obserwacji wynika, że termicznie to go nie załatwię ze względu na stosunek ilości sygnałów <40Hz w całym przeciętnym materiale muzycznym, natomiast odnośnie wytrzymałości mechanicznej to górne zawieszenie ma zmienną grubość (w przekroju) i wykonane jest w taki sposób, że poza zakresem liniowej pracy +/- 13mm stratność zawieszenia nieliniowo rośnie - pojawia się słyszalne zniekształcenie, ale tylko wtedy, gdy podniosę filtr na ok 60Hz lub wyżej - gdy niskie częstotliwości są modulowane wyższymi.
Natomiast jeżeli chodzi o szczegółowość (może szybkość i dynamikę) to porównuję do suba jamo D6, którego posiadałem i odsłuchiwałem przez jakiś czas w tych samych warunkach. D6 jest na 15" i równie silnym wzmacniaczu D. Był przedewszystkim miększy i sprawował się rewelacyjnie w kinie, a do muzy wreszcie przestałem go załączać. Ten jest w odczuciach wyraźnie szybszy od basu wydawanego przez tannoye MX4 (które jak ktoś ma, to wie że mimo niepozornych przetworników może nie dobitnie ale nisko schodzą ok 30Hz,3dB od 91). Inna kwestia że grube aluminiowe membrany głośnika i membrany mają niewątpliwie swoje chyba twardsze brzmienie.
Ja go oceniam ewidentnie do muzyki, chociaż w kinie tak jak w rzeczywistości słychać burzę jak jest jeszcze za horyzontem (nie osiąga jednak oczekiwanych poziomów).
Natomiast jest mankament, który chciałbym przedyskutować a jak sądziłem zwrócicie na to uwagę. Membrana znajduje sie na osi głośnika, co powoduje, że i tak ciężka konstrukcja potrafi się przemieszczać i musiałem ją powstrzymywać gumowymi podkładkami (żadne kolce czy filce się nie sprawdzają).
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmienić tę budę, bo i tak trzeba odgrodzić wzmacniacz. Niechętnie widzę zwiększanie gabarytów, bo w obecnej wielkości wygląda ok i nie będzie już zaskoczeniem "taki duży bas z takiego małego głośnika".
Skomentuj
-
Fajnie.
Nikt z krytykujących go nie słyszał a juz wiedzą ze gra fatalnie i zamula.
Myslę ze kolega ddqip wyznaję podobną filozofię w subach jak ja.
Za niedługo będziemy mieć podobne konstrukcję (w mojej brakuje jeszcze porządnego wzmaka , a dopiero wczoraj kupiłem radiator). Mysle tak dlatego ze są to konstrukcje z membrana bierną, małą budą i niskim zesjciem.
Jestem skłonny przyznać Ci rację ze w muzie jest wypas. W moim przypadku XXLS przyniósł więcej własnie do muzyki niz do kina. TO oczywiście moje zdanie i uprzedzam: nie mówcie mi ze jest inaczej - szczególnie jesli nie słuchaliście takiego suba.
Mam jeszcze jedno pytanie (a własciwie temat do poruszenia).
Współczynnik tłumienia wzmacniacza cyfrowego.
Na forum mozna znależć kilka negatywnych opinii w tym temacie. Ogólnie szerzy sie tu opinie ze wzmak cyfrowy ma niski współczynnik tłumienia bo ma cewke na wyjsciu co znacznie obniza rez wyjściową. A tu nagle Hypex twierdzi ze jego wzmak ma 1000.
Zresztą nie pierwszy raz spotykam tak wysoki (przynajmniej na papierze) współczynnik tłumienia wzmacniacza cyfrowego.
Jak to jest naprawde? ten 1000 to tylko na papierzez czy ktoś go mierzył?
Pozdrawiam
Skomentuj
-
hehe no bardzo fajny ten subik zajebiste wykonczenie pogratulować a za głośnik 1090zł no niezle http://www.akkus.com.pl/index.php?gr...&lang=pl&dh=dt
Skomentuj
-
ditomek, nie mówię, że gra źle ale z całą pewnością mógłby lepiej. Fizyka to fakty, a fakty są takie, że przy dużej dobroci odpowiedź impulsowa jest gorsza niż przy Q=0,5. Nie namawiam do tak drastycznego obniżania dobroci, ale dobrze byłoby się zastanowić, czy kosztem kilku litrów nie jest opłacalne zmniejszenie górki co pociągnie za sobą szereg korzyści: mniejsze podbicie wąskopasmowe odbije się pozytywnie na dźwięku (mniejsz podbarwienie), mniejsza dobroć skróci odpowiedź impulsową. Konstrukcja może ucierpieć jedynie na mechanicznej wytrzymałości mocowej i jeśli ta spadnie zbyt nisko (co jest mało prawdopodobne) wówczas przyznam, że aplikacja jest optymalna (a w mojej skromnej opinii obecnie nie jest).
Skomentuj
-
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł się odnieść do artykułu: http://www.akustyk.com.pl/sub/23W4557T00.html
Dzięki.
Skomentuj
Skomentuj