Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

MasterJIG - Speaker Workshop

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez borys Zobacz posta
    Oczywiscie przyczepic sie mozna do wszystkiego.
    irek Luszti
    Wniosek z tego taki ze poniedzialek to nie jest najlepszy dzien na analizowanie schematow.
    Chwilunia, ja przecież nic nie napisałem :) Ja szukam rozwiązania dla siebie i podpytałem tylko Irka co sądzi o Twoim rozwiązaniu :)
    Ja się nie czepiam, zresztą z analogówki to ja jestem 'noga' i nawet nie próbuję dyskutować :)
    Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

    Skomentuj


      #22
      Luszti
      Ojc, to przepraszam bardzo
      Jeszcze mi troche szumi w glowie po wczorajszym.
      i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
      https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

      Skomentuj


        #23
        ''Zasilanie phantom jest slabo filtrowane a powinno byc ultra czyste. Pokaz FFT wyjscia preampu na pelnym wzmocnieniu w kilku warunkach pomiaru. Puste wejscie XLR, pin2 XLR do masy, pin3 do masy, 2-3 XLR zwarte ze soba oraz pin 2 i 3 zwarte do masy.''

        Bardzo cie prosze ponizej masz to mega zaszumione zasilanie fantomowe (obudowa urzadzenia niestety nieekranowana) na pelnym gainie preampu.
        Jak juz pisalem wczesniej RC zwiera wiekszosc szumu do masy.
        Last edited by borys; 05.06.2018, 07:45.
        i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
        https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

        Skomentuj


          #24
          Z koncowka to sie zgadza, co napisalem 11x koncowka minus dzielnik na wejsciu daje 10x. Jednak dla stabilnosci, szumow wazne jest wzmocnienie samej koncowki. Na pomiarach powinienes napisac gain 11x, bo wzmocnienie calosci jest bez znaczenia i jest dobrane pod wysterowanie.

          W zmacniacz roznicowy ma rozne impedancje zaleznie od ktorego wejscia sie patrzy. Od dodatniego i roznicowo ma 11k ale od ujemnego ma 1kom! Nigdy nie wiadomo jak mikrofon ma zrealizowane wyjscie dlatego zawsze daje sie 47uF na wejsciu aby nawet na 1kom bylo pelne pasmo.
          To jedyny wzmacniacz w torze ktory nie jest kompensowany! Dlatego musi miec na bank pewne parametry! Pasmo karty i koncowki jest kompensowane! Oczywiscie w odpowiedniej konfiguracji.

          Masz zle wlaczony C18!! Ma byc w sprzezeniu zwrotnym a nie doa masy na wejsciu odwracajacym. Chyba, ze mam stary schemat?

          Na schemacie masz pin 2 XLR podlaczony do wejscia odwracajacego a powinien byc podlaczony do nieodwracajacego.

          Nie wiem jak stabilizujesz phantom 20V z trafa 15v? Ile wynosi napiecie zasilania stabilizatora phantom przy pelnym wysterowaniu wzmacniacza? Wg mnie bedzie za niskie. Zwykle stosuje sie powielacz napiecia.

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          Zamieszczone przez borys Zobacz posta
          Bardzo cie prosze ponizej masz to mega zaszumione zasilanie fantomowe (obudowa urzadzenia niestety nieekranowana) na pelnym gainie preampu. Jak juz pisalem wczesniej RC zwiera wiekszosc szumu do masy.
          Widac brum ale bez tragedii. Wzmacniacz obciazony pracujacy na pelnej mocy? Jakie napiecie zasilania?

          A przesluch przy pomiarze impedancji? Jak niskie wartosci udaje sie zmierzyc?

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          Z tym zasilaniem to Luszti mi napisal, ze jest stabilizowane i dlatego juz nie sprawdzalem. Lepiej by bylo jakby bylo stabilizowane, bo widac, ze wywalaja prazki na brumie sieciowym. +-9V byloby optymalne.

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          Sygnal z wyjscia koncowki musi byc podlaczony do wejscia karty muzycznej aby karta kompensowala wzmacniacz przy pomiarze akustycznym nie jest to bezwzglenie konieczne ale przy impedancji juz tak! Jesli nie ma tego polaczenie to nie bedzie dobrze dzialalo.

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          Zamieszczone przez borys Zobacz posta
          Dlaczego sa takie wartosci a nie inne --> patrz tutorial na stronie pierwszej. Dlaczego ? Jest tak a nie inaczej --> tutorial forumowy SW Yoshiego = przystawka borysa = zero PW jak to dziala.

          Przystawka jest wykonana i dziala tak jak JIG w tutorialu Yoshiego. Ktokolwiek posiada/posiadal JIGa wykonanego w taki sposob i stwierdzil ze dziala to moja przystawka jest dokladnie identyczna..
          No wlasnie i szkoda, ze powielasz ciagle te same tutorialowe blady!! Ale juz nie mam zludzen, nikt tu nie ma pojecia o zasadach dzialania systemow pomiarowych :(

          Po co Ci cztery rezystory 16om polaczone szeregowo rownolegle dajace wypadkowo 4razy wieksza moc skoro tam nie ma takich mocy? Wystarczylby jeden.
          Last edited by irek; 05.06.2018, 19:14.

          Skomentuj


            #25
            Zamieszczone przez irek Zobacz posta


            No wlasnie i szkoda, ze powielasz ciagle te same tutorialowe blady!! Ale juz nie mam zludzen, nikt tu nie ma pojecia o zasadach dzialania systemow pomiarowych :(

            Po co Ci cztery rezystory 16om polaczone szeregowo rownolegle dajace wypadkowo 4razy wieksza moc skoro tam nie ma takich mocy? Wystarczylby jeden.

            Dlaczego JIG do SW wyglada jak wyglada --> SW nie jest juz dawno rozwijane i tak samo nie ma sensu rozwijac do niego jakiego kolwiek nowszego jiga, bez sensu, dlatego jest zgodny z tutorialem.

            Rownolegle z jigiem forumowym zostal wykonany jig do ARTY. W jigu do arty wzmacniacz jest wlaczony w petle pomiarowa (tak ze podczas kalibracji jest tez brany pod uwage) i pomiar impedancji nie obciaza wejscia karty dzwiekowej. Na wejsciach sa dzielniki rezystorowe (tak jak o tym wspominales), rezystor ref wynosi 30R. Powielacz napiecia + zrodlo pradowe biasujace shunt na dwuch zenerkach 12V w szerego do zasilania fantomowego.







            Wiekszosc forumowych projektow zwrotnic jest wykonanych za pomoca forumowego jiga z strony glownej, zgodnie z twoja teoria te projekty powinny trafic do kosza.
            Tak sie jednak nie stanie.
            i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
            https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

            Skomentuj


              #26
              Akurat najlepsze i najbardziej znane projekty sa wykonywane ma moim unijigu :)

              Pasuje do SW, Arty i wszystkich innych programow :) Nie wiem na jakiej postawie stwierdzasz, ze cos jest do SW a cos innego mui byc do Arty?? Podstawy pomiarow sa takie same we wszystkich programach. Niestety nikt na forum ich nie opisal a i nikogo one nie obchodza wiec i ja nie bede tracil czasu. Ludzi interesuje tylko gotowe.

              Temat pomiarow oczywiscie na wymarciu, dawno temu zrobilem 10 jigow i nasycil sie rynek. Szkoda Twoje roboty.

              Skomentuj


                #27
                Nie na temat...
                Zamieszczone przez irek Zobacz posta
                Akurat najlepsze i najbardziej znane projekty sa wykonywane ma moim unijigu :)

                Pasuje do SW, Arty i wszystkich innych programow :) Nie wiem na jakiej postawie stwierdzasz, ze cos jest do SW a cos innego mui byc do Arty?? Podstawy pomiarow sa takie same we wszystkich programach. Niestety nikt na forum ich nie opisal a i nikogo one nie obchodza wiec i ja nie bede tracil czasu. Ludzi interesuje tylko gotowe.

                Temat pomiarow oczywiscie na wymarciu, dawno temu zrobilem 10 jigow i nasycil sie rynek. Szkoda Twoje roboty.
                Daj mi trochę czasu a kolumny też zacznę rzeźbić i mierzyć Takiego UNIJIGa albo szumofon chętnie bym przygarnął.

                Skomentuj


                  #28
                  Irek, to nie jest tak że temat pomiarów jest na wymarciu, jest sporo osób które jednak się tym bawi. Chwała Tobie i innym posiadającym tak szeroką wiedzę w temacie że chcecie się nią dzielić, w końcu trzeba uczciwie powiedzieć że pieniędzy z tego(dzielenia się wiedzą) nie ma. Zdziwił mnie fakt niskiego zapotrzebowania na np. Unijiga, bo urządzenie jest rewelacyjne, tym bardziej że kosztowało śmieszne pieniądze. Ale faktycznie może być to irytujące, że napracujesz się nad czymś takim a później efektu nie ma.
                  Mi udało się kupić z drugiej ręki, bo u Ciebie nie były już wtedy dostępne. Ale w wątku o Arcie wiele osób pytało o Unijiga więc szkoda że temat umarł.
                  Jak dla mnie to taki zestaw pomiarowy powinien być na stałe podpięty w wątku "Sprzedam" i każdy "nowy" na forum powinien być tam kierowany jak zapyta o pomiary. Pozwoliłoby to zaoszczędzić czas i pieniądze takiem delikwentowi.
                  Dodatkowo do tego zrobić oddzielny dział o samych pomiarach. Część manuali jest już gotowa np. dotyczący Arty przygotowany przez Pogromcę Mitów.
                  W chwili obecnej jak jest się zielonym w temacie pomiarów to na początku może to człowieka przerazić...i część osób się poddaje. Pewnie byłoby inaczej gdyby informację były ustrukturyzowane. Forum też by się lepiej rozwijało.
                  Temat do przemyślenia dla Administracji forum.

                  Skomentuj


                    #29
                    Też się podpinam pod powyższe, przydał by się gotowiec do pomiarów, z wejściem XLR najlepiej, bez znaczenia czy diy z dokumentacją, czy gotowy produkt.
                    Chętnie bym przygarnął ^^

                    Skomentuj


                      #30
                      irek
                      Nie stwierdzam ze cos jest tylko do SW czy ARTY, taka jest tylko nazwa. Wystarczy zmienic w ustawieniach kanal nagrywania z lewego na prawy i to cala filozofia i kazdy jig bedzie dzialal z kazdym programem. Prawda jest jednak taka ze ludzie nie za bardzo chca czytac pewne rzeczy ze zrozumieniem i zeby jakiego kolwiek jiga podlaczyc do innego programu pomiarowego to tworzy sie tak zwany problem, bo jak to zrobic. Wez kaz np. komus poustawiac i wykalibrowac poprawnie poziomy odtwarzania i nagrywania w arcie, wiekszosc odpusci temat bo po co. Tak samo jest z reszta ustawien, dlatego w jigu do ARTY nie trzeba nic zmieniac w ustawieniach w ARCIe czy justMLS. Z reszta tak to sie mozna czepiac nazewnictwa w nieskonczonosc. Faktyczine szkoda czasu.

                      EDIT:
                      Nie wspomniales jeszcze o jednej rzeczy, w tych wszystkich prostych rozwiazaniach jigach etc dzielniki rezystorowe na wyjsciu pomiarowki sa polaczone z impedancja wejsciowa karty dzwiekowej takze pomiary wiekszych wartosci elementow i tak beda obarczone coraz wiekszym bledem. Zeby to zrobic bardziej poprawnie trzeba bylo by te wyjscia z pomiarowki zabuforowac. Uklad pomiarowy (napiecia w tym przypadku) powinien miec jak najwieksza impedancje wejsciowa a tak nie jest.
                      Last edited by borys; 06.06.2018, 08:38.
                      i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                      https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                      Skomentuj


                        #31
                        Pomiar impedancji potrzebnej do zaprojektowania zwrotnicy, jest prosty jak budowa cepa i nie trzeba do tego bog wie jakiej dokladnosci i super systemow pomiarowych. Tak samo pomiar czestotliwosci, ktory od strony techniczniej nie ma jakis wielkich wymagan. Trzeba tylko znac teorie pomiarow i przelozyc to na praktyke. Dopiero pomiar parametrow TSP glosnikow moze byc bardzo skomplikowany, choc tez nie do konca zalezny od sprzetu pomiarowego. Z drugiej strony nie uwazam, ze przecietny diyowiec potrzebuje jakies mega dokladnosci, ktora dostanie tylko przy uzyciu Klippela. Zdecydowana wiekszosc dlubaczy, nawet nie mierzy TSP glosnikow, tylko symuluje je w oparciu o dane producenta, co moim zdaniem moze prowadzic do sporych rozbieznosci miedzy symulacja, a realna odpowiedzia.

                        Nie dajmy sie zwariowac, narzedzia i programy ktore dzis posiadamy, maja bardzo duze mozliwosci, ktore sa zupelnie wystarczajace nie tylko dla amatorow, ale i bardziej ambitnej pracy.

                        Skomentuj


                          #32
                          Nie na temat...
                          Nie zmienia to faktu że to jeden z bardziej kształcących wątków jakie powstały ostatnio ^^

                          Skomentuj


                            #33
                            A może by tak wspólnymi siłami spróbować narysować fajnego JIGa? Zmiksować pomysły borysa i Irka i zrobić naprawdę dobrą pomiarówkę?
                            Raczej do ARTY bo SW jest od dawna nierozwijane. Przy okazji być może dołączyłby się kolega PM i powstał by dobry tutorial.
                            Ja mogę ogarnąć elektronikę :)
                            Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                            Skomentuj


                              #34
                              Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                              Pomiar impedancji potrzebnej do zaprojektowania zwrotnicy, jest prosty jak budowa cepa i nie trzeba do tego bog wie jakiej dokladnosci i super systemow pomiarowych. Tak samo pomiar czestotliwosci, ktory od strony techniczniej nie ma jakis wielkich wymagan. Trzeba tylko znac teorie pomiarow i przelozyc to na praktyke..
                              Nie dajmy sie zwariowac, narzedzia i programy ktore dzis posiadamy, maja bardzo duze mozliwosci, ktore sa zupelnie wystarczajace nie tylko dla amatorow, ale i bardziej ambitnej pracy.
                              Jesli karta muzyczna ma wyjscie sluchawkowe a nie liniowe (na liniowym nic sie nie zmierzy) wystarczy podlaczyc rezystor najlepiej nie mniejszy niz impedancja przewidzianych sluchawek czyli min 32om. Zwykle stosuje 33-47om (to sa zalecenia w programach mierzacych) ale moze byc i 100om. Jak ktos poleca 8om to wybaczcie ale nie ma pojecia o pomiarach i nie wiem skad to 8om sie wzielo, ze teraz wszyscy powielaja ta glupote? Aby taki prosty pomiar byl w miare dokladny nie mozna tego robic na dlugich przewodach. Caly "jig" w postaci rezystora powinien byc umieszczony zaraz przy gniazdach karty muzycznej i to przy karcie z tylu a nie tych z przodu ktore sa ciagniete kablami. Ustawienia poziomu sygnalu wyjsciowego na maksa a wejscia input na minimum! Czyli przeciwnie niz ustawienia do pomiaru glosnikow! Przez takiego dolaczanego "jiga" nie mozemy bezposrednio przelaczac sie miedzy pomiarem impedancji a pomiarem akustycznym (do tego zmiana ustawien typu sygnalu i poziomu miksera) a to komplikuje dzisiejsze wygodne zycie kazdego poczatkujacego :)

                              To juz macie instrukcje, kto wykona takiego jiga, doda zdjecia, zrzuty ekranu i zamiesci jako tutorial? To kilka godzin pracy mnie tylko stac na napisanie tego, bo to kilka minut.

                              Wg, mnie najwiekszy problem to wiedza a w zasadzie opornosc w jej przyswajaniu. Dla mnie wszystko jest intuicyjne a do reszty dojde metoda prob i bledow. Natomiast wiekszosc potrzebuje na juz jiga i spisu klawiszy ktore ma po kolei naciskac :) O montowaniu jiga mozna zapomniec ani jedna osoba nie chciala odemnie plytki, tylko gotowce :) Ci co je dostali mieli "rozpropagowac" uklad na forum. Efekt taki, ze o jiga pytaja dwie osoby rocznie, dlatego nie kontynuuje tematu.

                              Dokumentacja plytki unijiga jest u wytworcy plytek wiec zrobienie kolejnych prototypow to koszt gora 10zl za plytke i to pewnie nawet z wysylka. Moge zamowic ale sprzedaje od razu wszytkie komus na forum a wy sie dalej bawcie.

                              Jig to mi chodzi po glowie taki co sie zmiesci w mikrofonie i bedzie podlaczany i zasilany z USB. Znana karta muzyczna (jakis PCM?) ominie wieczne problemy ustawien poziomow. To jest do zrobienia tak jak wszystko tylko czy warto sie meczyc.

                              - - - - - aktualizacja - - - - -

                              Zamieszczone przez borys Zobacz posta
                              ..Nie wspomniales jeszcze o jednej rzeczy, w tych wszystkich prostych rozwiazaniach jigach etc dzielniki rezystorowe na wyjsciu pomiarowki sa polaczone z impedancja wejsciowa karty dzwiekowej takze pomiary wiekszych wartosci elementow i tak beda obarczone coraz wiekszym bledem. Zeby to zrobic bardziej poprawnie trzeba bylo by te wyjscia z pomiarowki zabuforowac. Uklad pomiarowy (napiecia w tym przypadku) powinien miec jak najwieksza impedancje wejsciowa a tak nie jest.
                              Nie ma to znczenia, bo mierzymy tylko w zakresie 0 do ok 100om. To pojedyncze ulamki oma sa wazne a nie setki om czy tysiace.
                              Dzielnik (do impedancji) jaki proponuje art-a powoduje tylko tyle, ze mierzymy na wyzszym poziomie sygnalu co ma pewna zaleta ale nie wielka. Bocznikuje on jednak impedancje pomiarowa i uniemozliwia pomiary wartosci wiekszych od rezystancji tego dzielnika. Wplyw impedancji karty muzycznej owszem jest ale dosc nikly, bo calosc i tak jest kalibrowana. Pewnym ciekawy problemem jest zmienna impedancja wejsciowa karty muzycznej w funkcji zmian poziomu wejscia liniowego karty. I tu duzo zalezy od karty muzycznej. Od jej przesluchow zalezec bedzie mozliwosc mierzenia najnizszych wartosci rezystancji/impedancji. Na zintegrowanej karcie udaje sie mierzyc cos w okolicy 0,1oma ale na profesjonalnej 24bitowej uzysuje rzeczywista rozdzielczosc 0,001oma. Tylko w SW, bo Arta zaokragla wyswietlane wyniki chyba do 0,01oma.

                              - - - - - aktualizacja - - - - -

                              Zamieszczone przez Echo1
                              Popieram, ale na polskich forach ludzie nie za bardzo chcą współpracować przy tworzeniu jakichś projektów. Jedyne co nam dobrze wychodzi to podczepienie się pod grupowe zamówienia na jakieś urządzenie opracowane przez jednego forumowicza.
                              Trafne spostrzezenie, dlatego niech nikogo nie dziwi to, ze szkoda mi czasu tu zagladac. Przez te kilka lat stworzylem tyle ukladow, ze musialbym opisywac ja przez nastepne kilka :) Jak sa chetni do pisania i robienia zdjec to u mnie nigdy sie nie beda nudzic :)
                              Last edited by irek; 06.06.2018, 17:30.

                              Skomentuj


                                #35
                                Jeżeli chodzi o kartę do pomiarów to nawet mam zaprojektowana PCB do PCM2906, tylko się narazie wytrzymałem bo to trochę finansowo wątpliwe wydało mi się przedsięwzięcie. Nie widziałem za bardzo zalet, poza tym że będzie to małe, zmieści się w obudowie JIGa i będzie można JIG do USB od razu podłączać, eliminując jedno pudełko. Teraz, jak już XMOS udało mi się względnie ogarnąć, mam w plananach dołączyć do niego np. CS4271 CODEC i zobaczyć co z tego wyjdzie. Trochę drożej niż PCM2906 ale więcej możliwości, programowo można niektóre rzeczy ogarnąć w miarę potrzeby.

                                Skomentuj


                                  #36
                                  A ja wam powiem z czym mam największy problem. Nie z programem, nie z jigiem czy rezystorem pomiarowym tylko ze sterownikami kart muzycznych. Mam raczej mało czasu żeby go poświęcić na naukę i jak na dzień dobry muszę rozkminić routowanie sygnału (bo zamiast dać prostacki mixer, na wejście i wyjście to jeszcze jakieś miksowanie wchodzi, odsłuch na żywo mixowany z wyjściem itp itd) to po godzinie dłubania bez efektów trafia mnie szlag.
                                  Marzy mi się prostacka karta na usb tylko z wejściem i wyjściem stereo, z większą częstotliwością próbkowania i przyzwoitymi parametrami. I na razie mam emu0202, SB0490, jakieś małe dongielki xonara, audigy 2 i co tam jeszcze mi się w historii przez ręce przewinęło.. I najlepsze w ogóle efekty uzyskałem na integrze w blaszaku.

                                  A przy pomiarze elementów największy szlag mnie trafia na kablach i stykach, bo co z tego że mam przyzwoity kabel, skoro krokodylki mają oporność styku taką jak je ruszę..

                                  Dla was to może trywialne, ale dla mnie to zupełnie realna bariera wejścia w temat.
                                  Może za głupi jestem..

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Prawdę mówiąc, też pewne rzeczy wolę ogarnąć na gotowo, bo zwyczajnie nie chcę się tracić czasu na rozgryzanie tematu.
                                    Cały dzień siedzę w pracy przed monitorem, wieczorem chwilka na zainteresowania, do podzielenia na kilka rozgrzebanych projektów, pewne zagadnienia wolał bym ogarnąć "na szybko", bez poznawania tajników danego zagadnienia.
                                    Więcej zabawy mam ze składania czyichś projektów, niż z rozkmininania jak coś zrobić. Dla mnie to hobby, to ma być przyjemne.

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      Po dwugodzinnej rozmowie telefonicznej z Irkiem doszliśmy do kilku ciekawych wniosków i będziemy robić forumowego JIGa do Arty :)
                                      Szczegóły techniczne jak już dogramy schemat, pewnie w nowym wątku aby nie zaśmiecać wątku borysowi :)

                                      Stay tuned :)
                                      Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        LuSzTi ; irek - może załóżcie już teraz wątek w "W trakcie budowy" - i napisze co projekt uwzględnia itd - może ktoś dorzuci jakiś pomysł :)
                                        http://www.gavron04.diyaudio.pl

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                          Pomiar impedancji potrzebnej do zaprojektowania zwrotnicy, jest prosty jak budowa cepa i nie trzeba do tego bog wie jakiej dokladnosci i super systemow pomiarowych. Tak samo pomiar czestotliwosci, ktory od strony techniczniej nie ma jakis wielkich wymagan. Trzeba tylko znac teorie pomiarow i przelozyc to na praktyke. Dopiero pomiar parametrow TSP glosnikow moze byc bardzo skomplikowany, choc tez nie do konca zalezny od sprzetu pomiarowego. Z drugiej strony nie uwazam, ze przecietny diyowiec potrzebuje jakies mega dokladnosci, ktora dostanie tylko przy uzyciu Klippela. Zdecydowana wiekszosc dlubaczy, nawet nie mierzy TSP glosnikow, tylko symuluje je w oparciu o dane producenta, co moim zdaniem moze prowadzic do sporych rozbieznosci miedzy symulacja, a realna odpowiedzia.

                                          Nie dajmy sie zwariowac, narzedzia i programy ktore dzis posiadamy, maja bardzo duze mozliwosci, ktore sa zupelnie wystarczajace nie tylko dla amatorow, ale i bardziej ambitnej pracy.
                                          Dokladnie. Jestem tego samego zdania. Dorabianie nie wiadomo jakiej technologii rakietowej do kilku rezystorow nie ma sensu. Wazna sprawa to wygoda uzytkowania i powtarzalnosc pomiarowa - czego nie mozna bylo powiedziec o przystawce z przelacznikami dzwigniowymi i sterta kabli, mialem takie juz dwie i podziekuje.
                                          i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                                          https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X