Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

i-AMP - krok po kroku.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    i-AMP - krok po kroku.

    Zabrania sie wykorzystywania projektu i-AMP w celach komercyjnych.







    OPS - 2 pary



    Wstep:

    1) Lutujemy wg spisu zostawiajac na koniec tranzystory koncowe.

    2) Plaskownik 84x30x3mm aluminiowy:



    3) Cewka z drutu 1,2-1,4mm + w srodku rezystor 10R 2W. Rezystor ma swoje pady/otwory, wiec nie trzeba kombinowac z lutowaniem rezystora bezposrednio do cewki. Cewka ma wyprowadzone tak pady, ze nie trzeba zaginac nozek.



    4. Wymiary:



    5. Po polutowaniu calosci (bez tranow koncowych) lutujemy zworke przy gniezdzie OPS/IPS:



    (dwa duze otwory, drut nawojowy lub srebrzony 1-1,2mm)

    6. Na powiercony i nagwintowany radiator przykrecamy plytke i lutujemy trany koncowe od strony TOP. Po przylutowaniu odwracamy plytke i poprawiamy luty od drugiej strony (bottom). Po tym czyscimy plytke.

    Uruchomienie (takie samo jak w OPS3):

    (bez bezpiecznikow)

    1. Po wyczyszczeniu plytki i porzadnym sprawdzeniem pod swiatlem czy nie ma zwarc (szczegolnie na wszystkich tranzystorach) skrecamy potencjometr na maksymalny opor czyli 1kR.

    2. Zakladamy wtyk z 2x 15kR 0,6W 1%. Tak jak w OPS3



    3. Podpinamy przewody od zasilania. (+,masa,-).

    4. Zalaczamy zasilanie.

    5. Miernik ustawiamy na zakres 2V DC. Podpinamy sie sondami (najlepiej zakupic sobie sondy z haczykiem/chwytak) do rezystorow R12 i R21.

    6. Krecac potencjometrem ustawiamy napiecie 0,8VDC. Napiecie bedzie powoli rosnac, zrobimy pare pelnych obrotow.



    7. Po ustawieniu 0,8VDC czekamy 15-20min az koncowka sie nagrzeje, po wyznaczonym czasie korygujemy wartosc.

    8. Wylaczamy zasilanie,

    9. Rozladowujemy kondensatory w zasilaczu przez zarowke, mierzymy napiecie na wyjsciu zasilacza czy jest bliskie 0VDC.

    10. Wkladamy bezpieczniki 1A (szybkie).

    11. Wtyk z rezystorami 2x 15kR zostawiamy.

    12. Miernik ustawiamy na zakres 200mV (DC)

    13. Podpinamy sie pod jeden z rezystorow emiterowych. (np. R14)



    14. Wlaczamy zasilanie.

    15. Ustawiamy potencjometrem 10-12mV . PROSZE PATRZEC NA ZAKRES NA MIERNIKU, ZEBY ZA DUZEJ WARTOSCI NIE USTAWIC!

    16. Caly czas czekamy az koncowka sie nagrzeje. Po okolo 15-20minutach (im dluzej tym lepiej) korygujemy wartosc do 10-12mV.

    17. Po 20-30min i skorygowaniu wartosci mozemy odlaczyc zasilanie, rozladowac kondensatory na zasilaczu.

    18. Po rozladowaniu kondensatorow na zasilaczu mozna wstawic bezpieczniki 3,15A zwloczne zamiast 1A.

    W zalaczniku:
    - schemat w .pdf
    - spis czesci w .txt
    - prasowanki .pdf
    - zdjecia zmontowanego OPS2 - wykonanego przez Borysa (Borys u siebie dal C1 i C2 jako 220uF zamiast 470uF, bo takie mial pod reka)

    Idealnie pasuje radiator o profilu A6023
    Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:04.
    Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

    #2
    OPS - 3 pary




    Przeczytaj calosc 2 razy zanim zaczniesz lutowac, nie spiesz sie – unikniesz bledow.


    1. Lutujemy wszystko na plytce wg spisu, pomijamy:

    • Tranzystory koncowe (Q1,Q6,Q8 oraz Q2,Q7,Q9)
    • Rezystory emiterowe
    • Kondensatory 100uF/100V C4,C6,C15,C16,C18,C21
    • Tranzystor T1


    2. Lutujemy wg kolejnosci (pamietajac o 1 punkcie w instrukcji):

    • Rezystory,
    • Diody prostownicze (mozemy wczesniej wlutowac podstawki pod bezpieczniki, zeby nie bylo problemu na koncu z wlutowaniem podstawki przy diodzie D6),
    • Kondensatory foliowe, ceramiczne,
    • Zlacza – konektory oraz listwa golpin.
    • Cewka z rezystorem 10R 2W w srodku (instrukcja jak nawinac cewke z rezystorem w srodku w osobnym pliku)
    • Potencjometr
    • Tranzystory wszystkie oprocz Q3,Q4,Q5
    • Kondensatory elektrolityczne C1,C2,C5,C9,C10
    • Gniazda bezpiecznikowe


    3. Przygotowujemy plaskownik do tranzystorow Q3,Q4,Q5.

    • Wymiary 30x70x3mm – plaskownik aluminiowy lub miedziany.



    • Nakladamy mala ilosc pasty termoprzewodzacej pod Q4,Q5. Pod tranzystor BD139 (Q3) dajemy podkladke mikowa + rowniez mala ilosc pasty na podkladke z obu stron.

    • Calosc skrecamy i lutujemy w plytke – mala uwaga – plaskownik nie moze sie stykac z R28


    4. Przygotowanie tranzystora T1.



    Zaginamy nozki na zaznaczonej linii.


    5. Przygotowanie tranzystorow koncowych.

    • Przykrecamy plytke do radiatora w miejscu T1, oraz jeden z otworow montazowych (jesli plytke mamy juz polutowana, bez tranow koncowych to w folderze z poradnikiem jest PDF 1:1 z plytka, mozna wydruk wyciac i nalozyc



    • Przykrecamy tranzystor do radiatora oraz mierzymy suwmiarka od krawedzi tranzystora do srodka otworu na plytce. Zmierzona wartosc zapamietujemy



    • Ta sama czynnosc wykonujemy z tranzystorem po drugiej stronie. Zmierzona wartosc powinna byc taka sama jesli powiercilismy rowno radiator.



    Dla pewnosci mozemy kazdy tranzystor przykrecic i zmierzyc czy jest wszedzie ta sama odleglosc.

    • Po zmierzeniu odkrecamy tranzystory. Przykladamy tranzystor do suwmiarki tak samo jak podczas pomiarow, wyginamy kombinerkami nozki tak by linia giecia byla na rowni ze szczeka suwmiarki. Wyginamy tak kazdy tranzystor.


    6. Montaz tranzystorow koncowych.

    • Montujemy dystanse od plytki OPS. Zakladamy podkladki pod tranzystory, przykrecamy LEKKO, by swobodnie sie ruszaly jedna strone tranzystorow np. Q1,Q6,Q8 (2SC5200):



    • Przykladamy plytke do tranzystorow, lekko poruszamy na boki by nozki wskoczyly w plytke (nie powinno byc wiekszych problemow jesli rowno zagielismy tranzystory)



    • Bierzemy do reki jeden z tranzystorow Q9,Q2,Q7 (2SA1943):



    • Wsuwamy pod plytke – bez problemu powinny nozki wskoczyc:



    • Gdy nozki tranzystora znajda sie w otworach mozemy lekko palcem nacisnac na obszar w okolicy otworu mocujacego tranzystor dzieki czemu powinien tranzystor jak i nozki wskoczyc na swoje miejsce (na zdjeciu przed „nacisnieciem”)

    • Ta sama czynnosc wykonujemy do pozostalych tranzystorow. Po wlozeniu przykrecamy kazdy tranzystor w miare mocno (nie do oporu).





    • Tak przygotowane tranzystory mozemy zalutowac od gory. Po zalutowaniu mozemy odkrecic tranzystory oraz wyczyscic gorna czesc plytki plynem IPA.


    7. Montaz tranzystora T1.

    • Odkrecamy tranzystory koncowe.

    • Przykrecamy LEKKO tranzystor T1 – tak by swobodnie sie ruszal.



    • Nakladamy plytke OPS na tranzystor – powinien bez problemu wejsc w otwory.

    • Po nalozeniu plytki przykrecamy lekko tranzystory koncowe oraz na koniec tranzystor T1, rowniez lekko. Po „lekkim” przykreceniu tranzystorow, robimy to samo, ale mocniej (przykrecamy tranzystory (koncowe, T1) po kolei, ale mocniej, NIE DO OPORU)



    • Bierzemy do reki lutownice i lutujemy tranzystor T1 - wystarcza nozki po bokach. Lutujemy od gory, samym czubkiem dotykamy padu – cyna sie ladnie rozleje po padzie i po nozce. Jak ktos sie czuje na silach moze polutowac od gory wszystkie trzy nozki – ale lepiej nie narobic zwarc.

    • Odkrecamy po kolei tranzystory koncowe oraz tranzystor T1. Lutujemy tranzystor T1 od spodu plytki.


    8. Montaz rezystorow emiterowych – po prostu lutujemy, ladnie obcinamy nozki po zalutowaniu – przydadza sie obcinaczki katowe (zwyklymi tez mozna) :)


    9. Montaz kondensatorow 100uF/100V.

    • Bierzemy do reki kondensator 100uF/100V, wkladamy go normalnie w plytke, od strony druku przeszkadzac nam bedzie nozka tranzystora koncowego – wyginamy lekko nozki kondensatora, zeby weszly pod katem. Kiedy kondensator bedzie na miejscu, jego nozki beda dotykac nozki tranzystora – musimy wyprostowac nozki kondensatora – dzieki czemu kondensator bedzie nam latal. Trzymamy jedna reka/palcem kondensator, w drugiej rece lutownica z odrobina cyny i lekko lutujemy wybrana nozke kondensatora – grot musimy trzymac plasko, zeby nie dotknac nozki tranzystora. Mozemy troche tranzystor podgiac w gore. Lut nie musi byc porzadny – ma nam na chwile przytrzymac kondensator.

    • Kiedy juz przylutujemy lekko nozke to bierzemy cyne + ewentualnie topnik i ostroznie lutujemy druga nozke kondensatora tym razem porzadnie. Po przylutowaniu bierzemy sie za wczesniejsza nozke, poprawiamy lut. Po tym obcinamy nozki kondensatora – tak by nie dotykal tranzystora (tutaj tez by sie przydaly obcinaczki katowe)




    8. Montaz zworki „Z”. Wykonujemy ja z drutu w emalii/drutu srebrzonego 1-1,2mm.





    • Lutujemy do padu od R35, cewki oraz drugi koniec drutu do R42,R43.

    • Przelotke (zaznaczona w szarym kolku) miedzy D7 a R42 zalewamy cyna.


    9. PORZADNIE CZYSCIMY PLYTKE PRZED TYM KROKIEM. SPRAWDZAMY CZY NIE MA ZWARC!
    Montaz przewodu NFB. Przewod o przekroju 0,50mm2.. Sa 2 opcje, obie sa dobre:

    a) Sam przewod NFB:



    b) Przewod NFB z ekranem. Ekran podpiety TYLKO I WYLACZNIE z jednej strony – do gniazda GND. Z drugiej strony zakonczony termokurczka pod koniec przewodu NFB od strony gniazda goldpin. (niebieski ekran, brazowy NFB).




    10. Uruchomienie OPS.

    PORZADNIE CZYSCIMY PLYTKE, SPRAWDZAMY CZY NIE MA ZWARC!


    Pierwszy etap:

    • Potencjometr ustawiam na maksymalny opor czyli 1k (duzy opor – maly prad, maly opor – duzy prad. Sprawdzamy kilkukrotnie czy na pewno ustawilismy wlasciwy opor – 1k.

    • Montujemy plytke na radiatorze. Pod tranzystor T1 nakladamy mala ilosc pasty. Pod tranzystory koncowe dajemy podkladki mikowe/ceramiczne – podkladki z obu stron smarujemy pasta. Skrecamy calosc po kolei – na poczatku lekko, pozniej calosc mocno, ale tak, zeby nic nie urwac.

    • Montujemy wtyk do OPS z dwoch rezystorow 15k 0,6W 1% (Przez rezystory 15kR poplynie okolo 4mA (przy napieciu zasilania +/-60V, mozna tez dac rezystory 10kR (lepiej 1 lub 2W) i poplynie przez nie prad okolo 6mA).



    • Wyjmujemy bezpieczniki jesli je wlozylismy, podpinamy wtyk ze zdjecia,

    • Podpinamy zasilanie (+,masa,-),

    • Zalaczamy zasilanie

    • Miernik ustawiamy na zakres 2V (DC)

    • Podpinamy sie sondami do zewnetrznych nozek rezystorow R5 oraz R8.





    • Krecac potencjometrem ustawiamy napiecie 0,8V. Napiecie bedzie powoli rosnac, zrobimy pare pelnych obrotow.

    • Po ustawieniu 0,8V czekamy 15-20min az koncowka sie nagrzeje, po wyznaczonym czasie korygujemy wartosc.

    • Wylaczamy zasilanie,

    • Rozladowujemy kondensatory w zasilaczu przez zarowke, mierzymy napiecie na wyjsciu zasilacza czy jest bliskie 0V.


    Drugi etap:

    • Wylaczamy zasilanie,

    • Rozladowujemy kondensatory w zasilaczu przez zarowke, mierzymy napiecie na wyjsciu zasilacza czy jest bliskie 0V.

    • Wkladamy bezpieczniki 1A (szybkie lub zwloczne),

    • Wtyk z rezystorami 15k zostawiamy,

    • Miernik ustawiamy na zakres 200mV (DC)

    • Podpinamy sie pod jeden z rezystorow emiterowych.

    • Wlaczamy zasilanie.

    Ustawiamy potencjometrem 12-13mV . PROSZE PATRZEC NA ZAKRES NA MIERNIKU, ZEBY ZA DUZEJ WARTOSCI NIE USTAWIC!

    • Caly czas czekamy az koncowka sie nagrzeje. Po okolo 15-20minutach (im dluzej tym lepiej) korygujemy wartosc do 12-13mV.

    • Po 20-30min i skorygowaniu wartosci mozemy odlaczyc zasilanie, rozladowac kondensatory na zasilaczu.

    • Po rozladowaniu kondensatorow na zasilaczu mozna wstawic bezpieczniki 4-5A zwloczne zamiast 1A,





    Koncowka jest prawie gotowa do pracy. Przed podpieciem kazdej nowej/innej plytki IPS trzeba:

    • wykonac 2 pelne obroty potencjometrem w lewo (zwiekszyc opor/zmniejszyc napiecie, ktore ustawilismy),

    • podpiac IPS,

    • wstawic bezpieczniki 4-5A zwloczne zamiast 1A,

    • skorygowac bias czyli ustawic 12-13mV na wybranym rezystorze emiterowym,

    • poczekac 15min az koncowka sie nagrzeje i postepowac wg poradnikow do wybranych IPS.

    Podlaczenie mas w I-AMP - osobny przewod z PSU do OPS GND oraz osobny przewod z PSU do IPS GND.

    Odnosnie rozmieszczenia otworow na radiatorze 1:1. Rozstaw miedzy srodkiem plytki a srodkiem otworu tranzystora koncowego, ktory wynosi 400,01mm, moze byc za duzy jesli damy dystanse 10mm - nozki tranzystora beda za krotkie by wlutowac je w plytke. Trzeba dac 350-300mm lub mniej, tak, zeby wszystko pasowalo.

    Przykrecajac tranzystory koncowe oraz T1 (MJE340) do radiatora pamietajmy o zalozeniu podkladki oraz podkladki sprezynujacej pod srube.

    W zalacznikach wszystkie potrzebne rzeczy (trzeba pobrac wszystkie 3, nie zmiescilo sie w jeden zalacznik):
    - schemat w wersji .PDF,
    - instrukcja w wersji .PDF + instrukcja Borysa do OPS .PDF + instrukcja Borysa do nawiniecia cewki .PDF,
    - zdjecia zmontowanej plytki,
    - prasowanki gotowe do druku w wersji .PDF,
    - widok plytki Gerber,
    - spis w formacie .PDF (jesli ktos potrzebuje inny format to prosze skorzystac z konwerterow online),
    - rozmieszczenie otworow na radiatorze 1:1 do OPS + IPS (tranzystory koncowe mozna dac blizej plytki),
    - plytka OPS 1:1 gdyby ktos mial polutowana plytke, a chcialby porzadnie ustawic tranzystory do lutowania.

    Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:04.
    Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

    Skomentuj


      #3
      OPS - 4 pary



      Wstep:

      1) Lutujemy wg spisu zostawiajac na koniec tranzystory koncowe.

      2) Plaskownik 95x30x3mm aluminiowy:



      3) Cewka z drutu 1,2-1,4mm + w srodku rezystor 10R 2W. Rezystor ma swoje pady/otwory, wiec nie trzeba kombinowac z lutowaniem rezystora bezposrednio do cewki. Cewka ma wyprowadzone tak pady, ze nie trzeba zaginac nozek.



      4. Wymiary:



      5. Po polutowaniu calosci (bez tranow koncowych) lutujemy zworke przy gniezdzie OPS/IPS:



      (dwa duze otwory, drut nawojowy lub srebrzony 1-1,2mm)

      6. Na powiercony i nagwintowany radiator przykrecamy plytke i lutujemy trany koncowe od strony TOP. Po przylutowaniu czyscimy plytke.

      Uruchomienie (takie samo jak w OPS3):

      (bez bezpiecznikow)

      1. Po wyczyszczeniu plytki i porzadnym sprawdzeniem pod swiatlem czy nie ma zwarc (szczegolnie na wszystkich tranzystorach) skrecamy potencjometr na maksymalny opor czyli 1kR.

      2. Zakladamy wtyk z 2x 15kR 0,6W 1%. Tak jak w OPS3



      3. Podpinamy przewody od zasilania. (+,masa,-).

      4. Zalaczamy zasilanie.

      5. Miernik ustawiamy na zakres 2V DC. Podpinamy sie sondami (najlepiej zakupic sobie sondy z haczykiem/chwytak) do rezystorow R29 i R25.

      6. Krecac potencjometrem ustawiamy napiecie 0,8VDC. Napiecie bedzie powoli rosnac, zrobimy pare pelnych obrotow.



      7. Po ustawieniu 0,8VDC czekamy 15-20min az koncowka sie nagrzeje, po wyznaczonym czasie korygujemy wartosc.

      8. Wylaczamy zasilanie,

      9. Rozladowujemy kondensatory w zasilaczu przez zarowke, mierzymy napiecie na wyjsciu zasilacza czy jest bliskie 0VDC.

      10. Wkladamy bezpieczniki 1A (szybkie).

      11. Wtyk z rezystorami 2x 15kR zostawiamy.

      12. Miernik ustawiamy na zakres 200mV (DC)

      13. Podpinamy sie pod jeden z rezystorow emiterowych.



      14. Wlaczamy zasilanie.

      15. Ustawiamy potencjometrem 10-12mV . PROSZE PATRZEC NA ZAKRES NA MIERNIKU, ZEBY ZA DUZEJ WARTOSCI NIE USTAWIC!

      16. Caly czas czekamy az koncowka sie nagrzeje. Po okolo 15-20minutach (im dluzej tym lepiej) korygujemy wartosc do 10-12mV.

      17. Po 20-30min i skorygowaniu wartosci mozemy odlaczyc zasilanie, rozladowac kondensatory na zasilaczu.

      18. Po rozladowaniu kondensatorow na zasilaczu mozna wstawic bezpieczniki 4-5A zwloczne zamiast 1A.

      W zalaczniku:
      - schemat w .pdf
      - spis czesci w .txt
      - prasowanki .pdf
      - zdjecia zmontowanego OPS4,

      Radiator wypadaloby dac 300x100x40 minimum.
      Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:05.
      Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

      Skomentuj


        #4
        Softstart + DC Blocker + Filtr sieciowy



        Projekt > http://diyaudio.pl/showthread.php/25...ojekt-by-borys

        1) Instrukcja uruchomienia:
        - lutujemy wg spisu,
        - czyscimy plytke po lutowaniu,
        - wkladamy bezpiecznik zwloczny 4-5A,
        - montujemy zworke lub przycisk bistabilny (na 230V) pod zlacze SW

        2) Uruchomienie:
        - podlaczamy zasilanie na wejscie oraz trafo na wyjscie - powinno ruszyc bez problemow jesli poprawnie polutowalismy uklad.

        3) Uwagi:
        - cewka przekaznika musi posiadac 1,44kR (np Relpol RM84-2012-35-1024 lub TE Connectivity RT424024). Druga opcja jesli ktos nie ma takich przekaznikow to mozna zastosowac Findery z serii 40.52 - cewka ma 900R - zmieniamy wtedy wartosc kondensatora C3 z 220nF na 330nF.
        - warystor na 250-275VAC,
        - kondensatory 100/220/330nF jako typ "X2",
        - rezystory metalizowane 220R/1M/470K o mocy 1W.

        4) W zalaczniku wszystkie potrzebne rzeczy:
        - schemat w wersji .pdf,
        - zdjecia zmontowanej plytki,
        - widok plytki Gerber,
        - spis w formacie .txt,
        - prasowanki w wersji .pdf
        Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:05.
        Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

        Skomentuj


          #5
          Barwa



          1) Instrukcja uruchomienia:
          - lutujemy wg spisu,
          - czyscimy plytke po lutowaniu,
          - OPAMPa mozna dac np.: OPA2134, LME49990, LME49720. OPAMPy WSTAWIAMY TYLKO I WYLACZNIE PODWÓJNE!
          - zlacza sa podpisane, wiec nie powinno byc problemu,
          - zasilanie barwy > 2x 15VDC 6VA (jeden odczep po 15V 3VA)

          2) Ustawianie krzywych:
          - C3 i C4 (schemat eagle) - mozna sobie ustawic np pomiedzy 68nF,100nF lub 150nF, ostawiaja one punkt odciecia basu.
          - C5 i C6 (schemat eagle) - mozna sobie ustawiac np od 1nF do 4,7nF ustawiaja one punkt odciecia wysokich tonow.

          Przykladowe krzywe:

          150nF + 2,2nF





          68nF + 4,7nF





          100nF + 3,3nF




          3) W zalaczniku:
          - schemat w wersji .PDF,
          - zdjecia zmontowanej plytki,
          - prasowanki gotowe do druku w wersji .PDF,
          - widok plytki Gerber,
          - spis w formacie .TXT (jesli ktos potrzebuje inny format to prosze skorzystac z konwerterow online).
          Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 21:33.
          Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

          Skomentuj


            #6
            IPS A9 - projekt



            1) Instrukcja uruchomienia:

            1. Lutujemy wszystko wedlug spisu. Na co zwrocic uwage podczas lutowania:
            - LED na plytce – maja sie tylko swiecic, nie potrzeba zadnego konkretnego modelu,
            - na plytkach jest oznaczona polaryzacja LED „+”prosze sie nie pomylic i wlutowac porzadnie,
            - diody prostownicze/zenera paseczek do paseczka :)
            - podstawka – wlutowac wcieciem do wciecia na plytke (uwazac tez przy wkladaniu OPAMPu do podstawki – wciecie do wciecia),
            - zworek nie trzeba lutowac – plytka jest dwustronna, ale jesli kogos po nocach bedzie meczyc to moze zworki sobie wlutowac :). Bedzie dzialac bez zworek.
            - sygnal podpinamy do zlacza J1 od strony nr „2”, mase sygnalu do pinu przy „1”
            - OPAMPy maja zasilanie 15V jesli ktos bedzie uzywal innych niz np. OPA2134,LME49720 to prosze spojrzec w datesheet i strone, w ktorej jest opisane maks napiecie dla OPAMPa. OPAMPy WSTAWIAMY TYLKO I WYLACZNIE PODW▒JNE!
            - rezystor R33 - zworka

            2. Wykonujemy radiator, wymiary 45x10x1mm (moze byc 37x10x1mm) – w folderze ZDJECIA jest zdjecie jak mozna wykonac radiator (2 otwory, 2 opaski zaciskowe, minimalnie pasty termoprzewodzacej i jest)

            3. Czyscimy plytke po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZADNE, KILKUKROTNE plynem IPA).

            4. Sprawdzamy czy nie zrobilismy zwarc pod swiatlem oraz porownujac z podgladem plytki (zielona, screen gerbera).

            5. Po sprawdzeniu plytki, przemyciu mozemy podpiac plytke pod wczesniej wyregulowanego OPSa.

            6. Sprawdzamy czy podpielismy wszystko poprawnie, jesli tak to wlaczamy zasilanie

            7. Po podpieciu korygujemy wczesniej ustawiony bias na plytce OPS.

            8. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjsciu, jesli nie ma to wylaczamy zasilanie.

            9. Podpinamy glosniki, mozemy wlaczyc zasilanie i sluchac.


            2) Wszystko robimy bez podpietych glosnikow czy sygnalu. Chyba, ze w instrukcji jest inaczej to prosze trzymac sie instrukcji.

            3) W zalaczniku wszystkie potrzebne rzeczy:
            - schemat w wersji .PDF,
            - instrukcja w wersji .DOCX, .DOC oraz .PDF,
            - zdjecia zmontowanej plytki,
            - prasowanki gotowe do druku w wersji .PDF,
            - widok plytki Gerber,
            - spis w formacie .PDF (jesli ktos potrzebuje inny format to prosze skorzystac z konwerterow online).

            4) Link w slowie "projekt" prowadzi do oscylogramow/pomiarow przez Borysa.
            Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:06.
            Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

            Skomentuj


              #7
              IPS Cliffjumper - projekt



              1) Instrukcja uruchomienia:

              1. Lutujemy wszystko wedlug spisu. Na co zwrocic uwage podczas lutowania:
              - LED na plytce – zielony led > symbol L-934GD np. w TME.pl ewentualnie szeregowo 3x 1N4148 jako 1 LED, ale lepiej dac po prostu LEDa
              - na plytkach jest oznaczona polaryzacja LED „+” prosze sie nie pomylic i wlutowac porzadnie,
              - sygnal podpinamy do zlacza X2 od strony nr „2”, mase sygnalu do pinu przy „1”
              - prosze uwazac podczas lutowania Q1,Q2 (KSC2690A/KSA1220A) latwo o zwarcie jak sie da za duzo cyny
              - rezystor R15 - zworka

              2. Czyscimy plytke po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZADNE, KILKUKROTNE plynem IPA).

              3. Sprawdzamy czy nie zrobilismy zwarc pod swiatlem oraz porownujac z podgladem plytki (zielona, screen gerbera).

              4. Po sprawdzeniu plytki, przemyciu mozemy podpiac plytke pod wczesniej wyregulowanego OPSa.

              5. Sprawdzamy czy podpielismy wszystko poprawnie, jesli tak to wlaczamy zasilanie

              6. Po podpieciu korygujemy wczesniej ustawiony bias na plytce OPS.

              7. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjsciu, jesli nie ma, wylaczamy zasilanie, podpinamy glosniki, mozemy wlaczyc zasilanie i sluchac.


              2) Wszystko robimy bez podpietych glosnikow czy sygnalu. Chyba, ze w instrukcji jest inaczej to prosze trzymac sie instrukcji.

              3) W zalaczniku wszystkie potrzebne rzeczy:
              - schemat w wersji .PDF,
              - instrukcja w wersji .DOCX, .DOC oraz .PDF,
              - zdjecia zmontowanej plytki,
              - prasowanki gotowe do druku w wersji .PDF,
              - widok plytki Gerber,
              - spis w formacie .PDF (jesli ktos potrzebuje inny format to prosze skorzystac z konwerterow online).

              4) Link w slowie "projekt" prowadzi do oscylogramow/pomiarow przez Borysa.
              Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:06.
              Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

              Skomentuj


                #8
                IPS VSHA ECC82 - projekt



                1) Instrukcja uruchomienia:

                1. Lutujemy wszystko wedlug spisu. Na co zwrocic uwage podczas lutowania:
                - LED na plytce – maja tylko informowac, ze plynie przez nie prad, nie potrzeba zadnego konkretnego modelu mozna dac nawet zworki zamiast LED
                - na plytkach jest oznaczona polaryzacja LED „+”prosze sie nie pomylic i wlutowac porzadnie,
                - diody prostownicze/zenera paseczek do paseczka :)
                - sygnal podpinamy do zlacza J5 od strony nr „2”, mase sygnalu do pinu przy „1”
                - zasilanie lampy (trafo 2x 6,3V 50W) do zlacza J6 (obojetnie jak damy przewody)
                - C9 – zostawiamy pusty

                2. Czyscimy plytke po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZADNE, KILKUKROTNE plynem IPA).

                3. Sprawdzamy czy nie zrobilismy zwarc pod swiatlem oraz porownujac z podgladem plytki (zielona, screen gerbera).

                4. Wkladamy lampy.

                5. Potencjometr R10 ustawiamy na polowe oporu czyli 2,5kR

                6. Potencjometr R15 ustawiany na polowe oporu czyli okolo 500R (ustawiamy nim DC offset).

                7. Po sprawdzeniu plytki, przemyciu mozemy podpiac plytke pod wczesniej wyregulowanego OPSa.

                8. Podpinanie zasilania lampek:



                Rezystory 100R minimum 1W, optymalnie 2W.
                - Lutujemy rezystory szeregowo, na srodku lutujemy przewod, ktory podpinamy do masy na zasilaczu. Wolne konce rezystorow lutujemy do przewodow od trafa lampki (jedna koncowka do jednego przewodu, druga koncowka rezystora do drugiego przewodu. Lutujemy te rezystory jak najblizej trafa.) Koncowki przewodow od trafa wpinamy w zlacze J6 tak jak na rysunku.

                9. Sprawdzamy czy podpielismy wszystko poprawnie, jesli tak to wlaczamy zasilanie

                10. Po podpieciu korygujemy wczesniej ustawiony bias na plytce OPS.

                11. Potencjometr R10 ustawiamy napiecie katodowe w przedziale od 0,5 do 1,5V (pomiar napiecia katodowego > czarna koncowka miernika do GND, czerwona koncowka do jednej z katod (czyli te nozki lampy, ktore ida do R16 i R17).



                (wybieramy jeden czerwony i jeden czarny)


                12. Po ustawieniu napiecia katodowego mierzymy DC na wyjsciu, ustawiamy jak najmniejsza wartosc potencjometrem R15.

                13. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjsciu, jesli nie ma to odlaczamy zasilanie, wkladamy lampy, podpinamy glosniki, wlaczamy zasilanie i sluchamy.


                2) Wszystko robimy bez podpietych glosnikow czy sygnalu. Chyba, ze w instrukcji jest inaczej to prosze trzymac sie instrukcji.

                3) W zalaczniku wszystkie potrzebne rzeczy:
                - schemat w wersji .PDF,
                - instrukcja w wersji .DOCX, .DOC oraz .PDF,
                - zdjecia zmontowanej plytki,
                - prasowanki gotowe do druku w wersji .PDF,
                - widok plytki Gerber,
                - spis w formacie .PDF (jesli ktos potrzebuje inny format to prosze skorzystac z konwerterow online).

                4) Link w slowie "projekt" prowadzi do oscylogramow/pomiarow przez Borysa.

                5) Pobieramy oba zalaczniki - nie moglem jako 1 folderu wrzucic.

                6) Jak dostane trafo do lamp to zrobie zdjecia jak to podpiac i jak polutowac te rezystory, gdyby ktos nie potrafil z instrukcja.
                Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:07.
                Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                Skomentuj


                  #9
                  IPS CFP-Mad



                  1) Instrukcja uruchomienia:

                  1. Lutujemy wszystko wedlug spisu. Na co zwrocic uwage podczas lutowania:
                  - LED na plytce – MA KLUCZOWE ZNACZENIE trzyma praktycznie caly wzmacniacz i spadek napiecia ''do przodu'' (1,8-2V), musi byc stabilny, zielony led > symbol L-934GD np. w TME.pl
                  - na plytkach jest oznaczona polaryzacja LED „+”prosze sie nie pomylic i wlutowac porzadnie,
                  - diody prostownicze/zenera paseczek do paseczka :)
                  - sygnal podpinamy do zlacza X1 od strony nr „2”, mase sygnalu do pinu przy „1”
                  - prosze uwazac podczas lutowania Q7,Q2 (MJE350) latwo o zwarcie jak sie da za duzo cyny

                  2. Czyscimy plytke po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZADNE, KILKUKROTNE plynem IPA).

                  3. Sprawdzamy czy nie zrobilismy zwarc pod swiatlem oraz porownujac z podgladem plytki (zielona, screen gerbera).

                  4. Po sprawdzeniu plytki, przemyciu potencjometr ustawiamy na 500R (500ohm).

                  5. Podpinamy plytke pod wczesniej wyregulowanego OPSa.

                  6. Sprawdzamy czy podpielismy wszystko poprawnie, jesli tak to wlaczamy zasilanie

                  7. Po podpieciu korygujemy wczesniej ustawiony bias na plytce OPS.

                  8. Podpinamy sie miernikiem na wyjscie OPSa i korygujemy DC offset potencjometrem na plytce IPS (tak by bylo jak najmniejsze napiecie na wyjsciu). Regulacje wykonujemy wg tych krokow:

                  a) Ustawiamy jak najmniejsze napiecie
                  b) Po 5minutach korygujemy wartosc do jak najmniejszego napiecia.
                  c) Po 15-20minutach ponownie korygujemy wartosc do jak najmniejszego napiecia

                  Po 15-20minutach uklad powinien sie w miare rozgrzac i napiecie nie powinno rosnac. Mozemy po godzinie, dwoch pracy wzmacniacz ponownie sprawdzic DC offset i skorygowac gdyby urosl.



                  9. Jak juz ustawimy DC offset to wylaczamy zasilanie.

                  10. Podpinamy glosniki, mozemy wlaczyc zasilanie i sluchac.


                  2) Wszystko robimy bez podpietych glosnikow czy sygnalu. Chyba, ze w instrukcji jest inaczej to prosze trzymac sie instrukcji.

                  3) W zalaczniku wszystkie potrzebne rzeczy:
                  - schemat w wersji .PDF,
                  - instrukcja w wersji .DOCX, .DOC oraz .PDF,
                  - zdjecia zmontowanej plytki,
                  - prasowanki gotowe do druku w wersji .PDF,
                  - widok plytki Gerber,
                  - spis w formacie .PDF (jesli ktos potrzebuje inny format to prosze skorzystac z konwerterow online).
                  Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:07.
                  Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                  Skomentuj


                    #10
                    IPS VSHA ECC88



                    1) Instrukcja uruchomienia:

                    1. Lutujemy wszystko wedlug spisu. Na co zwrocic uwage podczas lutowania:
                    - LED na plytce – maja tylko informowac, ze plynie przez nie prad, nie potrzeba zadnego konkretnego modelu mozna dac nawet zworki zamiast LED
                    - na plytkach jest oznaczona polaryzacja LED „+”prosze sie nie pomylic i wlutowac porzadnie,
                    - diody prostownicze/zenera paseczek do paseczka
                    - sygnal podpinamy do zlacza J5 od strony nr „2”, mase sygnalu do pinu przy „1”
                    - zasilanie lampy (trafo 2x 6,3V 15W) do zlacza J6 (obojetnie jak damy przewody)
                    - C9 – zostawiamy pusty

                    2. Czyscimy plytke po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZADNE, KILKUKROTNE plynem IPA).

                    3. Sprawdzamy czy nie zrobilismy zwarc pod swiatlem oraz porownujac z podgladem plytki (zielona, screen gerbera).

                    4. Wkladamy lampy.

                    5. Potencjometr R10 ustawiamy na polowe oporu czyli 500R

                    6. Potencjometr R15 ustawiany na polowe oporu czyli okolo 500R (ustawiamy nim DC offset).

                    7. Po sprawdzeniu plytki, przemyciu mozemy podpiac plytke pod wczesniej wyregulowanego OPSa.

                    8. Podpinanie zasilania lampek:



                    Rezystory 100R minimum 1W, optymalnie 2W.
                    - Lutujemy rezystory szeregowo, na srodku lutujemy przewod, ktory podpinamy do masy na zasilaczu. Wolne konce rezystorow lutujemy do przewodow od trafa lampki (jedna koncowka do jednego przewodu, druga koncowka rezystora do drugiego przewodu. Lutujemy te rezystory jak najblizej trafa.) Koncowki przewodow od trafa wpinamy w zlacze J6 tak jak na rysunku. Odnosnie lutowania rezystorow do wyprowadzen trafa to proponuje pilnikiem przejechac drut z wyprowadzen, bo lutownica nie sciagniemy emalii.

                    9. Sprawdzamy czy podpielismy wszystko poprawnie, jesli tak to wlaczamy zasilanie

                    10. Po podpieciu korygujemy wczesniej ustawiony bias na plytce OPS – czekamy 20min az sie koncowki rozgrzeja i korygujemy.

                    11. Potencjometr R10 ustawiamy napiecie katodowe w przedziale od 0,5 do 1,5V (pomiar napiecia katodowego > czarna koncowka miernika do GND, czerwona koncowka do katody zaznaczonej w czerwonym kolku.



                    12. Po ustawieniu napiecia katodowego mierzymy DC na wyjsciu, ustawiamy jak najmniejsza wartosc potencjometrem R15.

                    13. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjsciu, jesli nie ma to odlaczamy zasilanie, wkladamy lampy, podpinamy glosniki, wlaczamy zasilanie i sluchamy.


                    2) Wszystko robimy bez podpietych glosnikow czy sygnalu. Chyba, ze w instrukcji jest inaczej to prosze trzymac sie instrukcji.

                    3) W zalaczniku wszystkie potrzebne rzeczy:
                    - schemat w wersji .PDF,
                    - instrukcja w wersji .PDF,
                    - zdjecia zmontowanej plytki,
                    - widok plytki Gerber,
                    - spis w formacie .TXT (jesli ktos potrzebuje inny format to prosze skorzystac z konwerterow online).
                    Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:07.
                    Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                    Skomentuj


                      #11
                      IPS Symetrii



                      1) Instrukcja uruchomienia:

                      1. Lutujemy wszystko wedlug spisu.

                      2. Czyscimy plytke po lutowaniu (skrobanie kalafonii, mycie PORZADNE, KILKUKROTNE plynem IPA).

                      3. Sprawdzamy czy nie zrobilismy zwarc pod swiatlem oraz porownujac z podgladem plytki (zielona, screen gerbera).

                      4. Po sprawdzeniu plytki, przemyciu mozemy podpiac plytke pod wczesniej wyregulowanego OPSa.

                      5. Sprawdzamy czy podpielismy wszystko poprawnie, jesli tak to wlaczamy zasilanie

                      6. Po podpieciu korygujemy wczesniej ustawiony bias na plytce OPS.

                      7. Sprawdzamy czy nie ma DC na wyjsciu, jesli nie ma, wylaczamy zasilanie, podpinamy glosniki, mozemy wlaczyc zasilanie i sluchac.


                      2) Wszystko robimy bez podpietych glosnikow czy sygnalu. Chyba, ze w instrukcji jest inaczej to prosze trzymac sie instrukcji.

                      3) W zalaczniku wszystkie potrzebne rzeczy:
                      - schemat w wersji .PDF,
                      - prasowanki gotowe do druku w wersji .PDF,
                      - spis w formacie .txt
                      Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:07.
                      Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                      Skomentuj


                        #12
                        BOM + linki - i100m

                        W zalaczniku BOM + linki do czesci + wycena calosci.

                        Najwieksze kwoty to:
                        - radiator 78zl - nowy z piekarza,
                        - transformator 125zl - nowy z toroidow wersja standard, 2x35VAC 300W,
                        - plytka 85zl.

                        Czesci - tam gdzie trzeba bylo to po 25-100szt. Np diody czy rezystory - bedziecie miec maly zapas :)

                        Wszystkie ceny brutto. Kwota w sklepie piekarz rowniez - najpierw dodane to co trzeba do koszyka a pozniej spisywanie cen - piekarz ma tak, ze im wiecej sie zabierze tym mniej placimy.


                        Moze za tydzien sie uda do i200 zrobic podobny. Cenowo za czesci wyjdzie zblizona kwota (bez radiatora i transformatora).





                        *komentarze do tego prosze zamieszczac w temacie Borysa "Projekt i-AMP"
                        Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:08.
                        Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                        Skomentuj


                          #13
                          Prosze zalutowac sobie 330pF albo dolutowac od spodu 220pF do istniejacego kondensatora 100pF

                          a) i100M - C21,C22,C32,C33

                          b) I200 - C21,C22,C32,C33

                          c) OPS3,5 ZIELONE - C24,C25 (PRZY DRIVERACH T4,T5)

                          d) Starsze OPS z radiatorkiem na driverach --> kondensator prosze przylutowac pomiedzy baza a kolektorem (noga 1 i 2) driverow (tranzystory TO220, najczesciej para 2SC4793/2SA1837). W przypadku OPS3 jest wyznaczone miejsce C13,C14. Mozna te dwa kondensatory (C13,C14) wlutowac bez zdejmowania plytki z radiatora.

                          Zeby sie za duzo nie bawic w wylutowywanie to mozna podlutowac od spodu malutkiego kondka.
                          Ja u siebie wszedzie mam zalutowane 220pF/200V, sprzet smiga codziennie 8H w warsztacie.

                          Pozdrawiam, za wszelkie zamieszanie przepraszam.

                          Jak cos to prosze pisac/pytac w tym temacie > https://diyaudio.pl/showthread.php/2...515#post512515

                          Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:08.
                          Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                          Skomentuj


                            #14
                            Regulacja CapM - B

                            Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:08.
                            Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                            Skomentuj


                              #15
                              iPSU 7.0

                              http://iamp.diyaudio.pl/?ipsu-v7



                              1) Instrukcja uruchomienia:
                              - lutujemy wg BOMu,
                              - czyscimy plytke po lutowaniu,
                              - przygotowujemy plaskowniki (2szt na 1 iPSU 7.0 , aluminiowe) 145x30x3mm (mozna dac grubsze) , otwory 2,5mm , gwint m3
                              - przygotowujemy paste termoprzewodzaca silikonowa , podkladki mikowe, tulejki plastikowe



                              Czesciowo zlozone iPSU 7.0




                              2) Dopasowanie mosfetow do PCB (wygiecie nozek):

                              a) zaznaczenie linii giecia - zaznaczamy pisakiem srodek otworow na mosfecie



                              b) wygiecie > wygiecie zewnetrznych nozek na zewnatrz > gotowy mosfet



                              c) zestaw izolujacy - podkladka mikowa ; tulejka plastikowa ; srubka ; pasta termoprzewodzaca silikonowa


                              Przykrecamy mosfety z zestawem izolujacym, dopiero po przykreceniu lutujemy!!! Dodatkowo w miejscach zagiec mozna pogrubic nozki cyna.


                              3) Zmontowane PSU (bez wlutowanych 6 kondensatorow):






                              4) Regulacja:

                              Jedyna regulacja, ktora jest tutaj konieczna to regulacja przystawki CapM wbudowanej w iPSU 7.0
                              Przygotowujemy woltomierz:
                              a) ustawiamy potencjometrem "V+" miedzy 2VDC a 3VDC > wpinamy miernik miedzy "TP+" a "V+"
                              b) ustawiamy potencjometrem "V-" miedzy 2VDC a 3VDC > wpinamy miernik miedzy "TP-" a "V-"


                              5) To tyle :)









                              6) Uwagi (jest to w BOMie ale warto o tym przypomniec):

                              a) podlaczenie transformatora z 3 wyprowadzeniami




                              b) podlaczenie transformatora z 4 wyprowadzeniami:



                              c) jesli uzywamy trafo powyzej 2x40VAC (maksymalne napiecie do jakich plytka jest przystosowana (srednica kondensatorow) to 2x55VAC (do 80VDC)) to trzeba zastosowac zmiany, ktore sa opisane w BOMie czyli:
                              R30 = 10kR
                              R29 = 100R
                              C1;2;3;4;7;8;13 na 80VDC
                              Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:08.
                              Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                              Skomentuj


                                #16
                                Uwaga na podrabiane elementy!

                                Sprawdzeni, pewni sprzedawcy:
                                1)TME
                                2)Allegro "elmag" ; merlin_64 (prawdopodobnie ci sami sprzedajacy).

                                Na przykladzie tranzystorow, tranzystorow koncowych (2SC5200 2SA1943)

                                TME wiadomo, bierze prosto od Toshiby.

                                Wymienieni Allegrowicze kupuje od nich od dobrych 5lat wraz z innymi znajomymi i rowniez biora prosto od producentow. Nie ma szans, by sprzedali podrobiony towar. Zawsze sie mozna z nimi dogadac, jak sie bierze wieksze ilosci (od okolo 20par w gore).



                                Ponizej jakby ktos chcial podglad na oryginalne tranzystory po "rozebraniu" przez borysa:





                                Takze prosba by uwazac na roznych sprzedajacych meczyc ich by wam potwierdzili czy maja dowod na to, ze sa z pewnego zrodla. Jest kilka sklepow w Polsce (pewnie i allegrowiczy), ktorzy sprzedaja podrobki. Czasami warto dolozyc te 2-3zl i miec pewnosc.


                                Tutaj malowanka po uszkodzeniu i rozebraniu:







                                Oraz opis co sie moze stac uzywajac nieoryginalnych elementow https://diyaudio.pl/showthread.php/2...l=1#post527381 .


                                Od siebie moge dodac, ze pisalem do kilku allegrowiczow, ktorzy sprzedaja 2SK170 oraz kilku sklepow internetowych w tym bardzo popularnych nt tego, czy moga mi potwierdzic, ze rzeczywiscie sprzedaja toshiby oryginalne. ZADEN nie odpisal po 1-2 meilach.
                                Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:22.
                                Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Transformator

                                  1) Minimalne/Maksymalne napiecie dla OPS/koncowek

                                  OPS2 = 30VDC/55VDC
                                  OPS3 = 30VDC/60VDC
                                  OPS4 ; OPS5 = 30VDC/65VDC

                                  i100 ; i100m = 30VDC/45VDC
                                  i200 = 30VDC/55VDC

                                  bolt XLR = 30VDC45VDC

                                  RamJet EF3 ; SR Amplifier = 30VDC/45VDC



                                  2) Obliczanie napiecia transformatora np dla 35VAC:
                                  (35 * 1,4) - 1,4 = 47,6VDC



                                  3) Obliczanie mocy np dla 47,6VDC
                                  47,6VDC - 7VDC (napiecie nasycenia) = 40,6VDC
                                  40,6VDC * 0,7 = 28,42
                                  28,42^2 =~ 808


                                  808 / 8R = 100[W]
                                  100W 8R

                                  100*1,7=170W 4R
                                  170W 4R


                                  Obliczenia czysto teoretyczne. W praktyce wynik moze sie minimalnie roznic.
                                  Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:23.
                                  Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Softstart 1.2




                                    1) Instrukcja uruchomienia:
                                    - zachowujemy szczegolna ostroznosc, w ukladzie wystepuje napiecie niebezpieczne dla zycia i zdrowia,
                                    - lutujemy wg BOMu,
                                    - czyscimy plytke po lutowaniu,
                                    - wkladamy bezpiecznik zwloczny 4-5A,
                                    - montujemy zworke lub przycisk bistabilny (na 230V) pod zlacze SW lub mozemy zalaczac uklad przekaznikiem, ktore styki powinny byc na minimum 0,5A 230VAC.


                                    2) Uruchomienie:
                                    - podlaczamy zasilanie na wejscie oraz trafo na wyjscie - powinno ruszyc bez problemow jesli poprawnie polutowalismy uklad.

                                    3) Uwagi:
                                    - cewka przekaznika musi 1,44kR (np Relpol RM84-2012-35-1024)
                                    - dlawik np CAX-2.1-3.9
                                    - kondensatory 100nF;330nF jako typ "X2"
                                    - jesli ktos bedzie wykorzystywal softstart do wzmacniacza to nie musi uzywac dlawika - mozna wykonac zworki za pomoca srebrzanki 1-1,5mm (jesli chcemy grubsza to musimy powiekszyc otwory)
                                    - dioda transil koniecznie dwukierunkowa! (z koncowka "ca") Mozna zamontowac 1.5ke400ca, ale trzeba powiekszyc otworki wiertlem 1mm.

                                    4) Ograniczenia:
                                    - uklad sluzy do zalaczania transformatorow do 1kW
                                    - jesli korzystamy z dlawika - musimy zaopatrzyc sie w jego odpowiedni model (prad) rowniez odpowiednio musimy dobrac transila (prad), np. 1.5ke400ca
                                    - jesli nie korzystamy z dlawika - musimy zaopatrzyc sie w odpowiedni transil (prad), np. 1.5ke400ca

                                    Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:54.
                                    Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      MiniPSU - mosfet wersja SMD



                                      1) Instrukcja uruchomienia:
                                      - lutujemy wg BOMu,
                                      - czyścimy płytkę po lutowaniu,
                                      - podpinamy zasilanie.


                                      2) Transformator:
                                      - minimalne napięcie 2x 24VAC, maksymalne napięcie 2x32VAC


                                      3) Testy:
                                      - DC - wpinamy bateryjke 3VDC (np CR2032) między masę (GND) a PRO_L pin2(-) to samo robimy dla drugiego kanału czyli między masę (GND) a PRO_R pin2(-)


                                      4) Uwagi:
                                      - termistory 47k - odłączy przy 65-70stopniach
                                      - termistory 100k - odłączy przy około 80stopniach
                                      - DC - próg 2VDC
                                      - PRO - do 10A, zabezpieczenie uniwersalne do każdego typu wzmacniacza z wtórnikiem emiterowym.
                                      - Clip - prosty wskaźnik przesterowania (jeśli będzie mrugać proszę ściszyć :) )


                                      5) Podpięcie:
                                      a) zasilanie/głośniki/wzmacniacz:


                                      b) termistory - do radiatora
                                      c) PRO - do miejsc wyznaczonych na PCB OPS iamp lub w innych końcówkach (zachowując "polaryzację"):



                                      6) Uwaga odnośnie R33, którego nie można znaleźć na pcb, jest pod R9 :)




                                      Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:54.
                                      Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        MiniPSU - przekaźnik wersja SMD



                                        1) Instrukcja uruchomienia:
                                        - lutujemy wg BOMu,
                                        - czyścimy płytkę po lutowaniu,
                                        - podpinamy zasilanie.


                                        2) Transformator:
                                        - minimalne napięcie 2x 24VAC, maksymalne napięcie 2x32VAC


                                        3) Testy:
                                        - DC - wpinamy bateryjke 3VDC (np CR2032) między masę (GND) a PRO_L pin2(-) to samo robimy dla drugiego kanału czyli między masę (GND) a PRO_R pin2(-)


                                        4) Uwagi:
                                        - termistory 47k - odłączy przy 65-70stopniach
                                        - termistory 100k - odłączy przy około 80stopniach
                                        - DC - próg 2VDC
                                        - PRO - do 10A, zabezpieczenie uniwersalne do każdego typu wzmacniacza z wtórnikiem emiterowym.
                                        - Clip - prosty wskaźnik przesterowania (jeśli będzie mrugać proszę ściszyć :) )


                                        5) Podpięcie:
                                        a) zasilanie/głośniki/wzmacniacz:


                                        b) termistory - do radiatora
                                        c) PRO - do miejsc wyznaczonych na PCB OPS iamp lub w innych końcówkach (zachowując "polaryzację"):




                                        Last edited by tomekk_; 17.04.2021, 15:54.
                                        Wyłączone PW - kontakt tylko za pomocą maila.

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X