Jakiś czas temu wpadłem na pomysł stworzenia czegoś konkretnego własnymi rękoma. Próby z przed kilku lat polegały na stworzeniu grających skrzynek bez zagłębiania się w jakość, miało być głośno
. Nadszedł jednak moment kiedy po latach znalazłem trochę czasu i funduszy na stworzenie czegoś konkretnego, czegoś o czym zawsze marzyłem. Nie znam się jednak na stolarce i wszystko muszę wymyślać na nowo, pewnie popełnię wiele błędów ale będę próbował je naprawiać na bieżąco. Na pomysł własnych paczek wpadłem po obejrzeniu kilku HiEndowych konstrukcji. Mój pomysł to powiązanie Sonus Faber Venere i Fokal Utopia. Jak to wyjdzie zobaczymy na tą chwile mam tylko komputerowy przedsmak
.

Głośniki to Scanspeak 15M/4624G00 + Scanspeak 18W/8545-01 + Morel CAT 308
Czemu akurat te? Bo są w miarę w przystępnej cenie i jakościowo chyba też nie można się przyczepić. Patrząc na parametry wydawały mi się całkiem dobre.
Jestem w trakcie budowy i prace posuwają się dość szybko a zaczęło się tak.
Po uzgodnieniu warunków z żona zająłem jej królestwo
na jakiś czas i zabrałem się za pierwsze prace

Musiałem ręcznie wykonać pierwszy element który jednocześnie jest wzorem dla kolejnych takich samych. Będą one spodami i górami dla kolumn dwie z nich będą wzmocnieniem wewnętrznym kolumny basowej. Powielanie przebiegało dość dobrze przy pomocy ciężarnej jeszcze w tedy żonki
. Na zdjęciach poniżej widać mój super profesjonalny sprzęt powielający :).

Niestety nie posiadam zdjęć z procesu klejenia bo klej szybo wiązał a ręce upaprane i szkoda było telefonu, ale mam początek.

Najwięcej pracy musiałem poświęcić na konstrukcje paczek dla sopranów, niby najmniej istotne a jednak najwięcej czasu kosztowały. Przez mój wymysł ze ściętą powierzchnią