A czy mógłby mi ktoś rozpisać czarno na białym wszystkie komponenty potrzebne na zbudowanie jednej zwrotnicy (tak rozpisać żeby czytając z kartki sprzedawca w sklepie kumał o co mi chodzi :razz: ) z góry thx :grin:
tak rozpisać żeby czytając z kartki sprzedawca w sklepie kumał o co mi chodzi
nie kupisz tego w sklepie!
kupisz co najwyzej rezystory i kondensatory - cewek napewno nie
sciagnij wszystkie PDFy z rapida jakie wkleilem - tam masz wzor plytki + spis elementow jakie masz zamowic w www.polink.com.pl
DIGIPROCOMP właśnie sposób na pająka wydaje się najrozsądniejszy :wink:
A czy na zdjęciu tym, są zwrotki z projektu 3D, co wyżej umieścił Paweł S.?
Mógłbyś rozpisać mi wszystkie użyte części jednej zwrotki? Bo w tym pdf-ie to za bardzo nie wiem czy to rdzeniowe czy powietrzne te cewki i jaki rodzaj...
A co do tej stronki polink to gdzie tam jest sklep? Żadnego koszyka ehh...
A czy na zdjęciu tym, są zwrotki z projektu 3D, co wyżej umieścił Paweł S.?
tak, to dokladnie te zwrotnice. przeciez bez powodu bym ich tam nie zamieszczal :P
Zamieszczone przez amdpatryk
Mógłbyś rozpisać mi wszystkie użyte części jednej zwrotki? Bo w tym pdf-ie to za bardzo nie wiem czy to rdzeniowe czy powietrzne te cewki i jaki rodzaj...
sciagnij cenniki z polinka i po indeksie odszukaj elementy
albo zobacz zdjecia :P
Zamieszczone przez amdpatryk
A co do tej stronki polink to gdzie tam jest sklep? Żadnego koszyka ehh...
Dobra już rozkminiłem te cewki i kondensatory i rezystory. :mrgreen:
Mam kolejne pytanko, czy zastosowanie kondensatorów Jantzen Audio Cross-Cap dla pasma wysokotonowca i średniego ma na celu polepszeniu dźwięku? Dlaczego niskotonowy nie jest "obsługiwany przez te same kondensatory", tylko przez elektrolityczne M.D.L.? Czy to znaczy, że niskotonowy nie musi mieć tych lepszych od Jantzen'a?
Mam kolejne pytanko, czy zastosowanie kondensatorów Jantzen Audio Cross-Cap dla pasma wysokotonowca i średniego ma na celu polepszeniu dźwięku? Dlaczego niskotonowy nie jest "obsługiwany przez te same kondensatory", tylko przez elektrolityczne M.D.L.? Czy to znaczy, że niskotonowy nie musi mieć tych lepszych od Jantzen'a?
wyrazna roznice w zastosowanych kondensatorach slychac tam gdzie umieszczone sa one w szeregu. w przypadku niskotonowca sa one rownolegle do glosnika wiec nie wplywaja na jakosc brzmienia az tak bardzo. a ze rownica w cenie to jakies 20-30zl/szt to sa tansze :P
ta zwrotnica to poprostu kompromis miedzy tanimi a dobrymi czesciami.
mozna jeszcze wymienic droga cewke 4,7mH na taka z cienszego drutu - np 1mm
amdpatryk napisał/a
A czy na zdjęciu tym, są zwrotki z projektu 3D, co wyżej umieścił Paweł S.?
tak, to dokladnie te zwrotnice. przeciez bez powodu bym ich tam nie zamieszczal :P
Chodziło mi o te, które umieścił DIGIPROCOMP, czy to te same, które są umieszczone przez Ciebie Paweł?
[ Dodano: 2009-08-02, 15:39 ]
A te cewki to lepiej wziąć rdzeniowe czy powietrzne? Jakie są między nimi różnice w zastosowaniu przy zwrotnicach?
[ Dodano: 2009-08-02, 15:42 ]
Na zdjęciu zastosowano 2 kondensatory 15u i 10u, czy nielepiej dać jeden 25u?
[ Dodano: 2009-08-02, 15:45 ]
Fakt przecież nie ma kondensatorów 25u :razz:
Zdjęcie przedstawia inną zwrotnicę, chodziło o metodę "na pająka" - szybki i łatwy montaż.
Cewki:
-bas 1-1,2mm rdzeniowa
-średnie 1mm (wystarczy) może być powietrzna
-wysokie 0,5-0,7mm powietrzna
Kondensatory:
jedynie na wysokie "capa" a wszystkie inne "elektrolity bipolarne" (moim zdaniem).
Podepne się pod temat. Mam zamiar złożyć ten zestaw na STXach. Obecnie mam 2xARN150 + SC10N i tak się zastanawiam czy te 3 drogi to nie będzie krok do tyłu ? :roll:
Pokój 10m^2.
Paweł S. ta zwrotnica z tego projektu 3D to w jakich częstotliwościach ma podziały?
nie wiem, nie mam pojecia i szczerze mowiac nikogo to nie obchodzi :P
nawet autor zwrotnicy nie wie na jakich czestotliwosciach sa podzialy :P
a w jakich okolicach to sobie sam odczytasz z wykresu...
amdpatryk, tak naprawde tylko poczatkujacych takie rzeczy interesuja. naprawde do niczego one nie sa potrzebne
gilbert, po pierwsze to masz za maly pokoj
po drugie - wysokotonowka moze troche gorsza ale za to reszta lepsza :P
Wiem, że komora na głośnik niskotonowy powinna być skrupulatnie obliczona, natomiast na średniaka i wysokotonowca robi się to na tzw. "pi razy drzwi"...
Czy istnieje takie pojęcie jak: Za duża komora na głośnik średniotonowy?
Skomentuj