Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Budowa Subwofera kilka pytań początkującego

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Budowa Subwofera kilka pytań początkującego

Witam, widząc moich kumpli budujących subwofery sam chciałbym zrobić owy sprzęt, tylko zrobić to dobrze, a nie kupić głośnik na rynku i wstawić do obudowy. Czytałem kilka tematów związanych z tym przedsięwzięciem ale nadal mam kilka pytań. A więc

1. Jaki wybrać głośnik do ok 70 zł na początek, czy o mniejszej mocy ale jakis pożadny czy jakieś Noname o wygórowanej mocy, która tak naprawde nie jest realną mocą głośnika
    2. Jaki filtr dolnoprzepustowy zastosować, czy filtr musi być jakoś dostosowany do głośnika i obudowy, chcę żeby subwofer dostarczał tylko niskie dźwięki bo to jest jego przeznaczenie.
    3. Jaki materiał zastosować do wygłuszenia (czytałem że gąbka odpada) i które ścianki jestem początkujący więc obudowa będzie zamknięta, chyba że radzicie BR
    4. Gdy już zrobię subwoofer to jak go dostroić ?

Podaj więcej informacji; wielkość pomieszczenia,jakie masz kolumny, wzmacniacz, czego słuchasz, ile kasy możesz przeznaczyć na kompletnego suba.

Skomentuj

Pokój ok 4x3.5m wzmacniacz narazie coś w tym stylu samochodowy http://www.allegro.pl/item789985196_...emat_5081.html , raczej sub będzie takim projektem do nauki a nie do jakiś wielkich nagłośnien :grin: :wink:

Skomentuj

Widzę że chcesz zrobić coś, ale po najmniejszej linii oporu. Wątpię w zasadność takiego rozwiązania. Możesz poszukać jakieś najtańsze sprawdzone konstrukcje DIY. Ale ten wzmacniacz samochodowy... . Też zaczynałem przygodę z diy, ale jeżeli to ma być Twoją pasją to prędzej się zniechęcisz niż do czegoś dojdziesz. Jak nie włożysz w to trochę kasy i siebie to nic z tego nie będzie.
        Jak chcesz zrobić coś w miarę grającego to musisz mieć do tego jakiś normalny wzmacniacz minimum jakiś tda7294, a bardzo dobrze będzie jak specjalny panel do subwoofera.