Optymalizacja fazowa nie ma nic wspolnego z filtrem i moze to byc pierwszy, drugi, trzeci czy czwarty rzad. Charakterystyki glosnikow na czestotliwosci podzialu musza sie po prostu dodawac. A jest to tylko mozliwe gdy maja wtedy takie same fazy.
Faza na podziale zalezy od odleglosci centrow glosnikow, fazy samego glosnika oraz fazy filtracji. Dopiero suma sklada sie na calosc. Wcale nie trzeba przesuwac centrow glosnikow zeby wyrownac fazy.
Idealne sumowanie maja tylko charakterystyki wg Linkwitza Rileya. Czyli drugi rzad o dobroci 0,49. Na podziale mamy -6dB i zgodne fazy co daje dokladne sumowanie na 0dB.
Dla I rzedu mamy sumowanie na -3dB bo fazy nie sa zgodne i mamy wypadkowo rowniez 0dB.
Czym wyzszy rzad filtracji tym charakterystyki glosnikow nachodza na siebie w wezszym pasmie i tym lepsze beda charakterystyki katowe. I rzad pod tym wzgledem jest beznadziejny.
Najwazniejsze w glosnikach jest umieszczenie ich jak najblizej siebie. Dlatego w samochodzie warto dac malego kopulkowego sredniaka bo mozna go zblizyc do wysokotonowki. Najwieksza zbrodnia to jak nogi sluchaja niskosredniaka a uszy tylko cyk cyk.
To w czym sie specjalizuje Thiel to nazywa sie koherentnosc czasowa i to jest wyzsza szkola jazdy calkowicie nie dla amatorow.
Faza na podziale zalezy od odleglosci centrow glosnikow, fazy samego glosnika oraz fazy filtracji. Dopiero suma sklada sie na calosc. Wcale nie trzeba przesuwac centrow glosnikow zeby wyrownac fazy.
Idealne sumowanie maja tylko charakterystyki wg Linkwitza Rileya. Czyli drugi rzad o dobroci 0,49. Na podziale mamy -6dB i zgodne fazy co daje dokladne sumowanie na 0dB.
Dla I rzedu mamy sumowanie na -3dB bo fazy nie sa zgodne i mamy wypadkowo rowniez 0dB.
Czym wyzszy rzad filtracji tym charakterystyki glosnikow nachodza na siebie w wezszym pasmie i tym lepsze beda charakterystyki katowe. I rzad pod tym wzgledem jest beznadziejny.
Najwazniejsze w glosnikach jest umieszczenie ich jak najblizej siebie. Dlatego w samochodzie warto dac malego kopulkowego sredniaka bo mozna go zblizyc do wysokotonowki. Najwieksza zbrodnia to jak nogi sluchaja niskosredniaka a uszy tylko cyk cyk.
To w czym sie specjalizuje Thiel to nazywa sie koherentnosc czasowa i to jest wyzsza szkola jazdy calkowicie nie dla amatorow.
Skomentuj