Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zniekształcenia głośnika w funkcji mocy.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez ir0nhide Zobacz posta
    Czyli jakie jest minimum mocy podczas pomiaru THD ? 0,125W ?
    90dB. Ponizej nie ma co schodzic.

    Skomentuj


      #22
      Zamieszczone przez pharoh Zobacz posta
      90dB. Ponizej nie ma co schodzic.
      W sumie można przyjąć np. takie kryterium, ale razem z uściśleniem odległości pomiaru. No i właściwie 90dB sinusoidą to dość sporo, choć też zależy jaką częstotliwość podajemy, bo ciśnienie akustyczne (wielkość fizyczna, mierzalna, obiektywna) to nie to samo co poziom głośności (odczucie subiektywne).

      Skomentuj


        #23
        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
        Wiec nie rozumiem dlaczego piszesz o sluchaniu basow. Sa subwoofery, ktore maja mocno znieksztalcony bas, jak i sa takie, ktore maja bardzo niskie znieksztalcenia, spokojnie ponizej 8-10%THD na najnizszym basie.
        Piszę dlatego, żebyś nie posunął się jeszcze dalej z czego by rychło wynikło, że 10% THD to nic strasznego. Zaaplikuj sobie 10% na średnich tonach, posłuchaj i wtedy pogadamy :) .Zresztą nie musisz tego robić żeby wiedzieć, że nie będzie dało się słuchać.
        Zgodzę się z tym, że na basie są dużo wyższe zniekształcenia i nie są one tak bardzo uciążliwe ale nie ograniczajmy się do basu i nie twórzmy głupoty uogólniając zjawiska dopuszczalne na basie do całości pasma. Zresztą jak kolega Polusek zauważył, mało kto się zajmuje zniekształceniami na basie bo są one mniej istotne, ba głośniki o niskich zniekształceniach są odbierane często jako zamulacze więc te kontrowersyjne pasmo nie jest dobrym punktem odniesienia w celu określania jakości dźwięku zależnej od ilości THD.

        Jakiś czas temu robiłem zestaw na taniuchnych głośnikach i z ciekawości pomierzyłem im THD, nie pamiętam jaką mocą ale wyszło na wykresie między 1 a 2% pojedynczej harmonicznej (2giej lub trzeciej, nie pamiętam), sumy byłoby jeszcze więcej. Głośniki grały naprawdę słabo, raz matowe i niewyraźne, raz przejaskrawione i dalej niewyraźne, zero polotu, przestrzeni, detali ogólnie słabizna.
        Zniekształcenia zniekształceniom nie równe. Co innego np trochę podbarwienia wzmacniaczem lampowym a co innego marnym głośnikiem.

        Zamieszczone przez Racjonalny Zobacz posta
        Wybacz, że zboczyłem z tematu, ale akurat nadarzyła się okazja, to chciałem zapytać jak to faktycznie jest z twoim stosunkiem do najniższych częstotliwości
        Stosunek jest uzależniony od aktualnej fascynacji Progromcy danym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Ostatnio odkopał jakieś monstrualne 3 drożne TL'ki odtwarzające podobno od 20Hz więc teraz wszystko co duże i 3 drożne jest OK, szerokopasmówki poszły w odstawkę .

        Skomentuj


          #24
          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
          To zalezy JAK sie je wykonuje. W linku jaki rzucilem pomiary sa na wolnym powietrzu, pomiar nie jest zafalszowany pomieszczeniem. Poza tym nie wiem dlaczego fundament basowy traktowany jest tak po macoszemu? Moze to wynika po prostu z brakiem doswiadczenia reprodukcji niskich tonow na naprawde wysokim poziomie? Nikt nigdy nie bedzie mial realnego pojecia o jakosci niskich czestotliwosci, jesli sluchal tylko malych konstrukcji, ktore niestety posiadaja bardzo duze znieksztalcenia niskich czestotliwosci.
          Czyli ten pomiar jest bez sesnu! No chyba, że ty słuchasz muzyki tylko na otwartym powietrzu. W takim razie ok. Pomiary pasma niskotonowego, najlepiej przeprowadzić w miejscu odsłuchu. Logika też podpowiada, że do tego celu używanie mikrofonów jest bez sensu. Ja używam głośnika swobodnie zawieszonego i odpowiednio kompensuję charakterystyki.

          Skomentuj


            #25
            Zamieszczone przez Polusek Zobacz posta
            Czyli ten pomiar jest bez sesnu! No chyba, że ty słuchasz muzyki tylko na otwartym powietrzu. W takim razie ok. Pomiary pasma niskotonowego, najlepiej przeprowadzić w miejscu odsłuchu. Logika też podpowiada, że do tego celu używanie mikrofonów jest bez sensu.
            No nie taki bez sensu. Bez sensu to moim zdaniem jest postrzeganie na zniekształcenia z perspektywy jedynie "amatorskiego" odsłuchu muzyki (moim zdaniem nie do końca jedno jest wyznacznikiem drugiego)
            Otwarty teren jest najlepszym środowiskiem do pomiaru. Te pomiary thd subów nie są bez sensu moim zdaniem; ja mając do dyspozycji powiedzmy 30m^2 pomieszczenie do np. realizacji dźwięku wziął bym pod uwagę te wykresy....

            Skomentuj


              #26
              Zamieszczone przez Racjonalny Zobacz posta
              Wybacz, że zboczyłem z tematu, ale akurat nadarzyła się okazja, to chciałem zapytać jak to faktycznie jest z twoim stosunkiem do najniższych częstotliwości
              Nigdy nie napisalem ze glosniki szerokopasmowe sa bezkompromisowe, dlatego w pewnych kwestiach ich wlasciwosci sa zupelnie wystarczajace, i nie ma potrzeby rozciagania ich pasma. Zupelnie inna sprawa sa zestawy glosnikowe, ktore maja posiadac najmniej mozliwych kopromisow oferujac przy tym bezwzglednie najwyzsza jakosc ( przynajmniej w pomiarach ). W tym wlasnie przypadku bas nie moze byc traktowany od tak sobie i musi rowniez spelniac najwyzsze kryteria jakosci.
              Troche sie dziwie w jakim celu wyciagneles te wnioski? Do tego wyciagasz jeszcze studio Abbey, jako potwierdzenie na... wlasciwie na co? Przeciez moge podac Ci przyklady najbardziej znanych na swiecie rezyserek czy studii masteringowych, w ktorych pracuja zupelnie inne glosniki tylko nie wiem jaki mialbym miec w tym cel. Teoretycznie moge tylko dodac, ze najlepsi na swiecie producenci dzwieku korzystaja z przedpotopowych monitorow bliskiego pola NS10 Yamahy, znienawidzone przez wielu, lecz przez innych nadal uzywane. Jaki z tego wniosek? Ano taki, ze napewno sa tak dobre jak w polowie jak i kiepskie w drugiej. Moge Ci rowniez podac przyklady glosnikow szerokopasmowych uzywanych w studiach nagraniowych, ale po co? To nie jest temat o nagrywaniu dzwieku, miksowaniu czy masteringowaniu. Tutaj nikt nikogo nie przeciagnie na swoja strone, bo w tym swiecie rowniez najlepsi maja swoje ulubione narzedzia pracy.

              Tak wiec nie wiem co tu mam potwierdzac? Nadal uwazam, ze szerokopasmowce w pewnych kwestiach sa bezkompromisowe, lecz mimo to maja inne, spore wady. Napewno nie nadaja sie do systemow Ultimate Hiend.
              Twierdze nadal, ze jesli jakikolwiek glosnik ma niskie znieksztalcenia to swietnie, powinno sie dazyc do tego aby zestaw glosnikowy mial mozliwe najnizsze znieksztalcenia w pelnym pasmie, jednak to, ze czasami systemy z niekoniecznie niskim poziomem THD graja wybornie to juz zupelnie inna sprawa i nie mnie ja oceniac.
              To jest bardzo podobne do motoryzacji. Kazdy konstruktor chcialby aby jego dzielo palilo jak najmniej paliwa, przy jak najwiekszej mocy, bylo przy tym ekologiczne, wygodne i szybkie. Jednym slowem niemal perpetum mobile, ale coz ja na to poradze, ze przejezdzka starym 50 letnim "gratem", ktory nie ma tak fenomenalnych parametrow, danych technicznych jest tak przyjemna i fascynujaca. Moze dlatego nadal gromadze dziesiatki starych glosnikow sprzed wielu dekad, tylko dlatego ze lubie muzyke jaka z nich wychodzi, jednoczesnie zdajac sobie sprawe z ich ograniczech technicznych.

              Skomentuj


                #27
                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                Czyli absolutnie nie da sie sluchac wiekszosci subwooferow znanych producentow, poniewaz w pasmie ponizej 40hz prawie kazdy generuje znieksztalcenia wieksze niz 10% przy juz 90db, nie wspominajac o glosnikach malego kalibru w obudowach monitorowych i nieduzych podlogowych.
                http://www.avtalk.co.uk/showthread.php?t=12281 pod tym adresem macie liste przetestowanych subwooferow, pomiary sa bardzo rozbudowane, mierzone sa rowniez znieksztalcenia przy danym poziomie dzwieku. Mozna z nich wyciagnac sporo ciekawych wniskow.
                Oczywiście żartujesz. Nierównomierności wieksze niz 10% na basie są raczej typowe. nie sądze zeby w przypadku głosników taki poziom na niskich tonach był jakoś żle odbierany.

                Skomentuj


                  #28
                  Pewnie, ze sobie zazartowalem, lecz nie zmienia to faktu, ze subwoofery bardzo sie roznia pod wzgledem poziomu znieksztalcen. Dlatego jesli chodzi o bas to wolalbym taki o jak najnizszym poziomie THD. Moze dlatego tak lubie bas z TL...

                  Skomentuj


                    #29
                    Nie na temat...
                    No, taki twój stosunek do sprawy już jest mi bliższy, niż ten, który prezentowałeś kiedyś. A był on inny, wierz mi, a przynajmniej w takie słowa owy stosunek ubierałeś. Zresztą nie tylko ja to widać pamiętam :)
                    A czemu akurat to a nie inne studio? Bo z tego co wiem, jest ono uważane za jedno z najsłynniejszych na świecie nie tylko ze względu na dorobek historyczny i można znaleźć wiele odnośników w prasie powołujących się na rozwiązania tam stosowane. I oczywiście można przytoczyć wiele liczących się i znanych sal nagraniowych, w których nie ma 801-nek na przykład. Reżyserki z monitorami pola bliskiego choćby. Ale nie rozmydlaj tematu, bo ja pisałem o tym, że w takim studiu szerokopasmowca jako głównego narzędzia pracy nie znajdziesz, a nie o tym, że muszą być B&W Nautilus 801. Zresztą co ja cię będę przekonywał, skoro nie ma takie potrzeby, bo:
                    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                    Teoretycznie moge tylko dodac, ze najlepsi na swiecie producenci dzwieku korzystaja z przedpotopowych monitorow bliskiego pola NS10 Yamahy
                    A dlaczego pytałem? No to już napisałem. Zwyczajnie twoje ówczesne słowa nie korespondowały z tym, co przeczytałem w tym temacie :)

                    Skomentuj


                      #30
                      Zamieszczone przez Racjonalny Zobacz posta
                      Ale nie rozmydlaj tematu, bo ja pisałem o tym, że w takim studiu szerokopasmowca jako głównego narzędzia pracy nie znajdziesz, a nie o tym, że muszą być B&W Nautilus 801.
                      Poniewaz nie istnieje cos takiego jak monitor szerokopasmowy dalekiego pola. Szerokopasmowki tylko w bliskim polu sa uzywane. Nie wiem jak inzynier mialby kontrolowac niski bas na glosnikach, ktore go w ogole nie posiadaja. Z reszta dla angolow to normalne, ze lubuja sie we wlasnym sprzecie. Cale BBC pracuje na angielskich PMC, kiedys ATC. Z reszta 801 to bardzo dobre glosniki oparte o technologie linii transmisyjnych, szkoda tylko ze bez basu :) Czesto rowniez uzywane w studiach masteringowych. Temat rzeka...

                      Skomentuj


                        #31
                        Nie na temat...
                        Napisałbym coś aby sobie dalej pogadać, próbować może przekonać, ale wszystko co napisałeś w ostatnim poście jest już jakoś dziwnie zgodne z moim stanowiskiem...

                        Skomentuj


                          #32
                          mbar napisał:

                          6. zjawisko Dopplera
                          Nie dotyczy głośników.

                          mbar dla pewnych zapewne wykształconych wtym kierunku chyba jednak ma:
                          http://sound.westhost.com/doppler.htm

                          Skomentuj


                            #33
                            Nie na temat...
                            Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                            Z reszta 801 to bardzo dobre glosniki oparte o technologie linii transmisyjnych, szkoda tylko ze bez basu
                            uważasz, ze sa zle zaprojektowane?
                            Juz mi sie nie chce...

                            Skomentuj


                              #34
                              Nie na temat...
                              Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                              uważasz, ze sa zle zaprojektowane?
                              W zyciu bym tak nie pomyslal. Po prostu nawet na takie glosniki naklada sie jakis kompromis. Sprobuj sobie wyobrazic jak duza obudowa bylaby dla dwoch glosnikow w linii transmisyjnej. Topowy Nautilus tez ma tylko atrape TL, poniewaz to obudowa zamknieta o ksztalcie slimaka, tam tez byly kompromisy i postawiono na aktywna korekcje obudowy zamknietej. Obejzyj sobie film jak powstawal Nautilus.
                              Kurde, nie rozciagajcie panowie tematu bez potrzeby.
                              Last edited by lklukasz; 21.08.2011, 21:34.

                              Skomentuj


                                #35
                                Nie na temat...
                                Halo Halo PM, ja pisałem o Nautilusach 801, a nie o Nautilusach Nautilusach :). 801-ki mają 40cm bas i są w bass-reflexie :). No wiecie co panowie, żeby je pomylić :P
                                http://www.stereophile.com/content/b...01-loudspeaker

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Nie na temat...
                                  A ja wam powiem, że powoływanie się na argument studiów nagraniowych w rozmowach z Pogromcą jest bez sensu tak samo jak sam pomysł takiego argumentu. Po pierwsze Pogromca w wielu tematach dowiódł, że zależnie od własnej potrzeby potrafi dopasować historię do teorii i znajdzie przykład studia lub konstrukcji wykorzystywanej w studiach w celu poparcia swojej tezy. Za każdym razem może to być inna konstrukcja, zależnie od potrzeb, może być monitor PMC w linii, może być jakaś szerokopasmówka, może być konstrukcja 3 drożna.

                                  Argument "studyjny" jest bezwartościowy, tak wyprany, że zupełnie stracił kolor. Jakby zebrać wszystkie konstrukcje wykorzystywane we wszystkich studiach na świecie to wyszłoby na to, że każda konstrukcja w każdej koncepcji nadaje się świetnie do studia. Od szerokopasmówek po monitory w liniach, bas reflexach po przeróżne konstrukcje 3 drożne.
                                  Mówiąc, że coś jest wykorzystywane w jakimś studiu niczego nie dowodzi.

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Nie na temat...
                                    Zamieszczone przez Racjonalny Zobacz posta
                                    Halo Halo PM, ja pisałem o Nautilusach 801, a nie o Nautilusach Nautilusach . 801-ki mają 40cm bas i są w bass-reflexie . No wiecie co panowie, żeby je pomylić :P
                                    http://www.stereophile.com/content/b...01-loudspeaker
                                    To sa stare 801, Abbey graja na tych nowych modelach z podwojnym basem http://bwmedia.keycast.com/display.aspx?infid=1621

                                    Yoshi, napisal bys cos z sensem, bo teraz tylko marudzisz jak stara baba. Ubzdurales sobie cos w glowie na temat mojej osoby i probujesz mi to przypiac. Zejdz na ziemie i czytaj z uwaga moje posty, a nie po lebkach.
                                    Last edited by raven1985; 24.08.2011, 12:36.

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      Nie na temat...
                                      Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
                                      Mówiąc, że coś jest wykorzystywane w jakimś studiu niczego nie dowodzi.
                                      Nie zgodzę się. Mówienie, że coś jest wykorzystywane w jakimś studiu dowodzi co najmniej tego, że to coś jest wykorzystywane w tym studiu :P. Żart oczywiście, mam odmienne zdanie.
                                      Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                      To sa stare 801, Abbey graja na tych nowych modelach z podwojnym basem http://bwmedia.keycast.com/display.aspx?infid=1621
                                      Paczka z dwiema 25cm jednostkami to jest model 800, nie 801.
                                      Last edited by Racjonalny; 21.08.2011, 21:53.

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        Nie na temat...
                                        Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
                                        Mówiąc, że coś jest wykorzystywane w jakimś studiu niczego nie dowodzi.
                                        Wlasnie, ze jest zupelnie odwrotnie. Jesli cos jest uzywane przez ludzi pracujacych z dzwiekiem, to znaczy ze sie do tego nadaje. To raczej Ty bys chcial wprowadzic w sprzecie audio socjalizm.
                                        Last edited by raven1985; 24.08.2011, 12:36.

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Nie na temat...
                                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                          Wlasnie, ze jest zupelnie odwrotnie. Jesli cos jest uzywane przez ludzi pracujacych z dzwiekiem, to znaczy ze sie do tego nadaje. To raczej Ty bys chcial wprowadzic w sprzecie audio socjalizm.
                                          Ale coś jest używane w jednym studio, a w innym używają czegoś innego. W jednym mają monitory bliskiego-średniego pola na 8" w bass-reflexie, albo jakies ścienne genelecki, a w innym aktywne PMC w TL. W jednym i w drugim są "ludzie pracujący z dzwiekiem". Wiec Yoshi_80 trafnie zauważył, że używanie urządzenia gdzieś przez kogoś niczego nie dowodzi.
                                          Za to na pewno ma dobre oddziaływanie marketingowe.
                                          Last edited by raven1985; 24.08.2011, 12:37.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X