Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

2-way TL z 8" wooferem - co Wy na to?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    2-way TL z 8" wooferem - co Wy na to?

    Rozważam moje pierwsze kolumny.
    Chciałbym osiągnąć niskie zejście dobrej jakości basu (stąd pomysł TL), jednocześnie utrzymując koszta na sensownym poziomie (dlatego 2 drogi, a nie trzy).

    Rozumiem, że wykonanie takich kolumn, żeby to fajnie zagrało, jest nietrywialne.

    Czego będę potrzebował, żeby zgrać taką kombinację i czy w ogóle ma to sens?
    Domyślam się, że cena przetworników może zabić.
    Czy pomogłyby zwrotnice aktywne? Z tego, co przeczytałem, łatwiej zmusić tweeter do pracy z niższymi częstotliwościami, jeśli zwrotka jest 4 rzędowa.

    Budżet to do 1.5 tys. (przetworniki i zwrotnice), z wielkim bólem nieco więcej.
    Myślę o Seasach:
    27TAFC/G
    CA22RNY

    Podział przy ok. 2-2.5kHz

    Znalazłem coś takiego:
    http://www.adelaidespeakers.com/sent...rstanders.html kolumny niedrogie, a woofer ma nawet 9". Pytanie tylko, jak to gra.
    Last edited by ov_Darkness; 05.11.2013, 01:08.

    #2
    gdybym miał takie kolumny robić to możliwie największa kopułka wysokotonowa i najlepiej taka zwrotnica
    http://www.minidsp.com/products/mini...2-x-in-4-x-out
    audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
    http://www.rane.com/note160.html
    Amethyst Trinnov Audio

    Skomentuj


      #3
      http://seas.no/index.php?option=com_...=90&Itemid=114
      http://seas.no/index.php?option=com_...ers&Itemid=272
      I da się zwykłą zwrotką to skleić :)
      Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

      Skomentuj


        #4
        lub dxt jest jednak lepsza .

        Skomentuj


          #5
          Producent dla DXT deklaruje pracę od 2kHz, dla TBFCG od 1,5kHz.
          Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

          Skomentuj


            #6
            A ja miałem obie kopułki :) I obie zdzielisz na 1.5k ale dxt poradzi sobie lepiej :)

            Skomentuj


              #7
              @bolonietoperz myślę o tym, bardzo mnie kusi to rozwiązanie.
              Minus jest taki, że pracuje na próbkowaniu tylko 48kHz i dorobienie wejść cyfrowych będzie kosztowne (kolejne 70USD)

              @LuSzTi czy jest jakaś przewaga tradycyjnej zwrotnicy? Jedyny minus posiadania aktywnych kolumn jaki widzę, to konieczność zakupu amplitunera z pre-out.

              @raven1985 @LuSzTi czy możecie rozwinąć temat kopułek? Na czym opieracie wybór tych dwóch konkretnych modeli? Bo ja się przyznaję, że 27TAFC/G wpisałem niemal na pałę: spojrzałem tylko, na fs i zalecany zakres pracy (ZTCP min. częstotliwość odcięcia wynosi 2xfs, ale nie wiem dlaczego).
              I dlaczego U22REX?

              W kwestii końcówek myślałem o FETHEX, albo Uniamp w wersji luksusowej, ew. TDA7294 wersji tańszej.
              Albo: AB na tweetery, D na woofery.

              Skomentuj


                #8
                próbkowanie 48kHz to nie problem, która z tych kopułek ci zagra powyżej 22 khz / max pasmo dla próbkowania 48khz/, ważniejsze to co słychać czyli rozdzielczość 24 bit. Poza tym masz nie stałą zwrotnicę pasywną / załóżmy że będzie dobra/ ale programowalną teraz i kiedyś o możliwościach podziałów i korekcji niemożliwych do zrobienia pasywnie.
                Co do kopułek u mnie dayton RS 28 A grała dobrze przy podziale 1,4 ...
                audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                http://www.rane.com/note160.html
                Amethyst Trinnov Audio

                Skomentuj


                  #9
                  Zamieszczone przez bolonietoperz Zobacz posta
                  próbkowanie 48kHz to nie problem, która z tych kopułek ci zagra powyżej 22 khz / max pasmo dla próbkowania 48khz/
                  To najwidoczniej kolega nie wie co to znaczy próbkowanie - proszę się douczyć a potem dopiero doradzać innym.

                  24 kHz dla 48 kHz próbkowania to częstotliwość Nyquista i nie znaczy to, że sygnał będzie świetne odwzorowany - jest bardziej prawdopodobne iż uslyszysz różnice w większym próbkowaniu a nizeli z większą ilością poziomów kwantyzacji i chyba nawet to kiedyś Raven pokazywał (a raczej podał linka do jakiegoś testu)

                  Skomentuj


                    #10
                    I tak słyszę do jakiś 14kHz. Wyżej wymiękam na ślepych testach.

                    Skomentuj


                      #11
                      .3lite większa częstotliwość próbkowania rozszerza zakresy częstotliwości ale ważniejsza jest rozdzielczość bitowa niż częstotliwości których i tak nie usłyszysz. Abyś się nie czepiał to wiadomo że 24/192 jest lepsze od 16/44,1 ale 24/48 jest lepsze od 16/48
                      też polecam douczenie się
                      audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                      http://www.rane.com/note160.html
                      Amethyst Trinnov Audio

                      Skomentuj


                        #12
                        Ja nie słyszę różnicy miedzy 24/96 a 16/44.1.
                        Nie słyszę też różnicy między FLAC a mp3 190VBR.
                        Do DSP przekonuje mnie możliwość przestrajania i stosunkowo niewysoka cena (porównywalna z dwoma kitami zwykłej aktywki).

                        Na ile można polegać na takim kalkulatorze?
                        http://www.mh-audio.nl/tml.asp

                        Skomentuj


                          #13
                          na HD TRACK wiele nowych płyt wychodzi w 44.1kHz/24bit bo najważniejsza jest rozdzielczość bitowa.

                          no ale wiadomo nieważne kto ma racje , ważne kto mówi :lol:
                          audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                          http://www.rane.com/note160.html
                          Amethyst Trinnov Audio

                          Skomentuj


                            #14
                            Dlaczego U22REX? Różnica to 100PLN/ na przetworniku, więc coś musi uzasadniać taki wydatek.

                            A może da się taniej, nie z Seasa?

                            Skomentuj


                              #15
                              Może coś takiego Cię zainteresuje: http://www.audioheuristics.org/markk...-duet-file.pdf
                              http://www.audioheuristics.org/markk_wp/

                              Skomentuj


                                #16
                                Moze 8 calowy coax beymy? http://www.elmuz.com.pl/sklep/index....x#.Unj2aOL2kgQ

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                  Trochę nieścisłości się wkradło na stronie Elmuz-a - podają dla sekcji niskotonowej pasmo 25-8000 Hz, a w karcie katalogowej jak byk napisane, że od 60 Hz.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Zamieszczone przez KAPRINT Zobacz posta
                                    Trochę nieścisłości się wkradło na stronie Elmuz-a - podają dla sekcji niskotonowej pasmo 25-8000 Hz, a w karcie katalogowej jak byk napisane, że od 60 Hz.
                                    Pewnie blad, choc na stronie elmuza jest starsza wersja, a w pdf nowa, aktualna. Nie zmienia to faktu, ze obie wypluja z siebie 25hz w tl bez problemu :)

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Proszę o argumenty za zastosowaniem innych głośników niż podane. Na moim poziomie wiedzy w tym temacie mogę powiedzieć "wolę Seasa, bo znam nazwę" ewentualnie "Kopułka Seasa jest ładniejsza niż Daytona, w dodatku 2x tańsza".
                                      Także argumentować Panowie!
                                      Aha: zależy mi na tym, żeby to była linia transmisyjna. Wysokość maks 100, bo inaczej mi się nie zmieszczą pod ekranem. Inne wymiary dowolne (w granicach rozsądku).
                                      Mogę odsunąć kolumny nawet pół metra od ściany.

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        .3lite dawny studyjny format 16/48 używany był tylko do produkcji filmowych , mimo wyższej częstotliwości próbkowania , a teraz oczywiście zginął bo wszedł 24 bitowy dźwięk i w wyższych rozdzielczościach. Za to częstotliwość próbkowania 44,1khz jest i będzie używana wszędzie ale oczywiście z 24 bitową rozdzielczością.
                                        audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                        http://www.rane.com/note160.html
                                        Amethyst Trinnov Audio

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X