Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pomysł na nowe 3 way

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
    A co do doboru L22 do tych głośników, to może faktycznie coś z większa efektywnością, tylko co? Dźwięk L22 z jego zejściem mi się podoba. Mógłby jeszcze ewentualnie być TB ma przy 1V 89dB, Founteki ok. 89-92 (zależy który)
    Ograniczeniem dla mnie jest wielkość obudowy. 80-ostatecznie 90l to jeszcze jest akceptowalne, ale większe to już nie. Jakąś propozycję mieszczącą się w moim budżecie (przy wychodzi ok. 500zł na woofer)?
    Zobacz beymy oraz eminence.

    Skomentuj


      #22
      Przejrzałem. Wygląda na to ze albo efektywność, albo zejście. Porównywalna do seasa tylko Beyma 10BR60V2, ale w minimum 100-120L/28Hz, więc już za dużo. Zresztą wzrost SPL tylko o 2dB w stosunku do Seasa. Niby in plus cena prawie 3x mniejsza niż l26, ale to nie to. Na razie u mnie ciągle w czołówce L22RNXP przy 55-60L/28Hz i L26 w 80-90L/ 25Hz.
      Kto ma jeszcze jakieś pomysły?

      Skomentuj


        #23
        Z tego co pamiętam to polecany był przez Lusztiego
        http://audiotransducers.com/pl/22cm/...l22rn4x-p.html
        do tego
        fountek FW146 ( średniak)
        i na górze
        Wavecor TW030WA07

        chyba będzie to zestaw optymalny pod względem cena/jakość ...

        Skomentuj


          #24
          Zestaw całkiem fajny, właściwie prawie taki mam, bo u mnie stoi L22RXN/P+Fountek 146 +Usher 9950 zwrotkowany przez Lusztiego.
          Bardzo go lubię, ale mam niedosyt w średnicy (jest dość zimna i nie daje mi takiego "zbliżenia" do mnie wokalisty - co może być dodatkowo wyeksponoane przez yamahę którą je napędzam), a na dokładke po AS zakochałem się we wstęgach (podobały mi się równo wszystkie jakie słyszałem i tak, jestem świadomy tego że mają spore zniekształcenia i to pewnie dlatego). Natomiast bardzo podobały mi się Ardento, więc stąd pomysł na szerokopasmówkę na średnie i wstęge cięta nieco wyżej niż w dwudrożnych kolumnach czyli tam, gdzie jej zniekształcenia nie będą już miały tak dużych wartości.

          Z jednej strony jestem ciekaw tych Sonido, które kupił sobię ostatnio Luszti, tyle że kolorek mają taki, że nie do dogrania z żadnym innym głośnikiem, z drugiej te tang bandy bambusowe wyglądają zachęcająco, może jeszcze fountek FR88EX ale oczywiście będąc początkującym patrzę tylko na wykresy u Zapha, bo nigdy ich nie słyszałem.

          No i tylko się zastanawiam, bo... te szerokopasmówki jakies takie tanie... Jak to jest, czy to ta sama liga jakościowa przy stosowaniu jako średniotonoowe, czy np. 18 excell, czy Visaton AL130m o których wszyscy bardzo pozytywnie się wypowiadają
          to już dwie półki wyżej? Czy za te 2 półki wyżej warto płacić 5x tyle? Jak to się ma na średnicy do tych posiadanych przeze mnie FW146?

          Taki mój wniosek po budowie pierwszch kolumn w życiu: nie zawsze warto oszczędzać 200 czy 500 zł na głośnikach, bo przy pracochłonności i kosztochłonności wykonania naprawdę ładnych obudów to nie jest dużo ( ja nad swoimi spędziłem juz jakieś 1-1,5 tyg roboczego a to jeszcze nie koniec). Więc stosunek cena/jakość to rzecz hmm... mocno względna i trzeba porównywać z całościowym kosztorysem. U mnie np. wielkie prostopadłościenne kolumbryny byle jak oklejone i pomalowane nie miałyby szansy zaistnieć w salonie (nie ten WAF) więc obudowa zaczyna być bardzo znaczącym elementem kosztowym.

          Skomentuj


            #25
            Jesli chcesz cieplejszy dzwiek na srednicy oraz wysuniety wokal do przodu bierz Vife NE. Z usherem powinno sie zgrac.
            Babmbusowe TB niestety nie zagraja tak dobrze jak Vifa.
            Jak chcesz drozej to sonido.

            Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
            Bardzo go lubię, ale mam niedosyt w średnicy (jest dość zimna i nie daje mi takiego "zbliżenia" do mnie wokalisty - co może być dodatkowo wyeksponoane przez yamahę którą je napędzam)
            Niestety ten glosnik tak ma i nic na to nie poradzisz.

            Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
            (podobały mi się równo wszystkie jakie słyszałem i tak, jestem świadomy tego że mają spore zniekształcenia i to pewnie dlatego)
            Nie powtarzaj mitow.

            Skomentuj


              #26
              Czy to przypadkiem nie jest wina Yamahy ? ...
              a nie głośników ...

              Skomentuj


                #27
                Zamieszczone przez pharoh Zobacz posta
                Nie powtarzaj mitow.
                http://www.audiogurman.com/1.htm#neocd3
                http://www.audioheuristics.org/measu...st_results.htm
                http://www.zaphaudio.com/nondomes/
                Last edited by raven1985; 08.01.2014, 18:04.

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                  Poczytałem, popatrzyłem. Wychodzi że od 4k zniekształcenia są rzeczywiście niskie. Ale skąd w takim razie to wspólne dla wszystkich wrażenie szybkości/rozdzielczości wstęg?

                  A odnośnie dźwięku cieplejszego/zimniejszego średniotonówek: Jak popatrzy się na wykresy FW146 vs Vifa NE123, to FW ma to trudne do odfiltrowania podbicie powyżej 5khz, a vifa ma lekki dołek powyżej 2k i też (mniej zarysowany) brakeup powyżej 5.
                  Czy stąd pochodzi wrażenie ciepła/zimna głośników?
                  Szczerze mówiąc wolałbym coś bez podbarwień. Stąd patrzyłem na szerokopasmówki, bo w interesującym paśmie (też czytając pomiary Zapha) mają bardzo ciekawe (niskie) zniekształcenia i pasmo przenoszenia wygląda bardzo równo.

                  A może jakąś kopułkę? Wyglądają z wykresów najrówniej. Dayton-RS52? Wtedy podział 4-5k nie sprawia kłopotu, tylko czy da się połączyć sensownie z L26 rfx/p od dołu, żeby z kolei nie wpakować się w brakeup L26? tak patrząc na oko po jego waartości, to przy podziale II rz na 500hz ten brakeup jeszcze będzie słyszalny...


                  Zamieszczone przez wiesiek9990 Zobacz posta
                  Czy to przypadkiem nie jest wina Yamahy ?
                  Trochę jest, ale moim zdaniem jeśli mamy normalny (poprawny) wzmacniacz, to różnice między wzmacniaczami mają mniejszy wpływ na dźwięk niż filtry lub różnice między głośnikami. Jak słuchaliśmy u Lusztiego na jego wzmacniaczu i dacu a później na moich, to różnice były na rzecz większej ostrości yamahy, ale IHMO mniej znaczące niż dodanie dodatkowej pułapki na brakeup FW146.

                  ---------- Post dodany o 09:27 ---------- Poprzedni post o 09:17 ----------

                  Albo taki Morel EM 1308 Ktoś miał w rękach? Jeszcze od biedy by mnie było może stać. Tyle że nie wiem czy w 2014 :(
                  Tki zestawik:
                  Fountek Neo X 2.0
                  Morel EM 1308
                  Seas L26RFX/P

                  Skomentuj


                    #29
                    Odświeżam. Chyba zadaję za dużo pytań na raz?
                    Po kolei, odnośnie średniotonówki.
                    Patrząc na wykresy zniekształceń różnych szerokopasmówek jako średniotonowy, to wybija sie przed szereg Fountek FR88EX
                    Kto słuchał i cos powie na ten temat?

                    Skomentuj

                    Czaruję...
                    X