Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Test kondensatorow i jego zasady

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Test kondensatorow i jego zasady

    Podejmę się kolejnego eksperymentu. Otóż na tą chwilę w torze wysokotonówki znajdują się kondensatory - czarny, zwykły cross cap i scry. We wtorek lub środe będą u mnie mundorfy na podmianę. Zobaczymy czy faktycznie jest jakaś różnica między kondensatorami, jedną kolumnę zostawię tak jak jest, w drugiej zostaną zmienione kondensatory i za pomocą balansu będę robił porównanie. Tak samo podmienię rezystory superesy na mills'y. Jestem sceptycznie nastawiony, ale długo już przymierzałem się do takiego eksperymentu, jest okazja przekonać się co z tego będzie:-)
    Last edited by lklukasz; 15.03.2015, 07:52.

    #2
    Zamieszczone przez Adam_85 Zobacz posta
    Jestem sceptycznie nastawiony
    Lepiej być sceptycznie nastawiony i usłyszeć, niż wierzyć że będzie różnica a jej nie usłyszeć
    Last edited by lklukasz; 15.03.2015, 07:53.

    Skomentuj


      #3
      Zamieszczone przez Adam_85 Zobacz posta
      Jestem sceptycznie nastawiony, ale długo już przymierzałem się do takiego eksperymentu, jest okazja przekonać się co z tego będzie:-)
      Jeśli obydwie kolumny są takie same, tzn nie ma prawej i lewej, to może poproś kogoś z domowników żeby przestawił Ci kolumny tak żebyś nie widział w której siedzą inne elementy :)

      Choć z drugiej strony tolerancja elementów i różnice między głośnikami prawej i lewej kolumny sprawiają, że i tak każda gra lekko inaczej, pewnie niezauważalnie, ale na pomiarach by wyszło.
      Last edited by lklukasz; 15.03.2015, 07:53.

      Skomentuj


        #4
        Głupi pomysł !
        Jak chcesz usłyszeć roznice na jednej kolumnie?

        Posłuchaj dobrze na jednych kondensatorach a potem zmien kondy (najlepiej zwrotnica na wierzchu)
        I wtedy moze usłyszysz roznice

        Słuchanie jednej kolumny to co to za słuchanie?
        Juz mi sie nie chce...

        Skomentuj


          #5
          A no takie, ze jestes w stanie fizycznie wychwycic roznice w grze glosnika wysokotonowego na jednych i drugich kondensatorach, w ciagu sekundy moge zamienic jedna z druga. Postawie je mozliwie jak najblizej siebie zeby jak najmniejszy wplyw mialo ich ustawienie(akustyka pomieszczenia).
          Last edited by Adam_85; 14.03.2015, 14:54.

          Skomentuj


            #6
            Nie polecam takiego testu.
            Jezeli nie miales nic lepszego wczesniej, a sluchasz na co dzien tych kolumn, najlepiej bedzie jak podmienisz elementy i posluchasz jeszcze raz :)
            Generalnie nie polecam przy tej klasie glosnika i takiej zwrotnicy wymiane na lepsze elementy.... Za duzo tam ich jest...

            Skomentuj


              #7
              Nie do konca rozumiem, mialem chec na taki eksperyment, kij z ta kasa:-) jakis obraz bedzie czy takie elementy maja wplyw na gre zestawu:-)

              Skomentuj


                #8
                Bez sensu test!
                Tłumacze ci dlaczego
                Jak słuchasz muzyki to słuchasz jej jak? W mono?
                Słuchasz jej w stereo, przy odpowiednio ustawionych kolumnach i z odpowiedniego miejsca odsluchowego
                Wtedy jetes w stanie określić dzwiek jaki budują
                Czy jest duży czy mały, czy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękowe
                Czy dzwiek jest przyklejony do kolumn czy lekki i zwiewny i rozchodzi sie po pokoju
                Czy kolumny graja na zewnątrz czy scena kumuluje sie pomiędzy nimi i czy jest głęboka.

                W jak sposób chcesz określić grę glosnika wysokotonowego nie mając spełnionych tych warunków
                Jak określisz czy kondensatory nadały lekkości głośnikowi?

                Czy jak słuchasz wzmacniacza, dac'a czy źrodła i dokonujesz jego wyboru to tez słuchasz do 1 kolumnie podłączonej?

                Powinieneś nauczyć sie dźwięku tych kolumn
                Ustawić, usiąść i długo słuchać
                Mysle ze ok 2 tygodni zeby je bardzo dobrze poznać
                Dopiero potem cokolwiek zmieniać i próbować testować i ferować jakies jakiekolwiek wyroki
                Juz mi sie nie chce...

                Skomentuj


                  #9
                  Jest to jakas mysl:-) Dzieki za zoobrazowanie, bede sie bawil:-)

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                    Bez sensu test!
                    Tłumacze ci dlaczego
                    Jak słuchasz muzyki to słuchasz jej jak? W mono?
                    Słuchasz jej w stereo, przy odpowiednio ustawionych kolumnach i z odpowiedniego miejsca odsluchowego
                    Wtedy jetes w stanie określić dzwiek jaki budują
                    Czy jest duży czy mały, czy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękowe
                    Czy dzwiek jest przyklejony do kolumn czy lekki i zwiewny i rozchodzi sie po pokoju
                    Czy kolumny graja na zewnątrz czy scena kumuluje sie pomiędzy nimi i czy jest głęboka.

                    W jak sposób chcesz określić grę glosnika wysokotonowego nie mając spełnionych tych warunków
                    Jak określisz czy kondensatory nadały lekkości głośnikowi?

                    Czy jak słuchasz wzmacniacza, dac'a czy źrodła i dokonujesz jego wyboru to tez słuchasz do 1 kolumnie podłączonej?

                    Powinieneś nauczyć sie dźwięku tych kolumn
                    Ustawić, usiąść i długo słuchać
                    Mysle ze ok 2 tygodni zeby je bardzo dobrze poznać
                    Dopiero potem cokolwiek zmieniać i próbować testować i ferować jakies jakiekolwiek wyroki
                    Zgadzam się w całości.
                    Nie może być zresztą inaczej.

                    Naucz siė wpierw charakteru kolumn, akustyki pokoju, poznaj dobrze nagrania, a potem zmień, ale w obu.
                    W domowych warunkach cos takiego mija sie z celem. W dobrym pokoju też.

                    I, każdy kto chciałby takie coś przeprowadzić, to niech sie zastanowi jeszce raz nad zasadami odtwarzania i nagrywania muzyki, akustyki, oraz własnych uszu. Wszystko to razem dopiero tworzy pełny obraz. I nad tym co ma na to wpływ, i nad tym ze jedna kolumna mie gra, bo druga gra zupełnie co innego. Plus ze względu na inne czynniki, poza sygnałem, jej odbiór przez nas jest inny niż tej drugiej.

                    Skomentuj


                      #11
                      Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                      Czy jest duży czy mały, czy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękowe
                      Czy dzwiek jest przyklejony do kolumn czy lekki i zwiewny i rozchodzi sie po pokoju
                      Czy kolumny graja na zewnątrz czy scena kumuluje sie pomiędzy nimi i czy jest głęboka.
                      Doklejmy obowiązkowo takie pytania przy prezentacji własnego projektu lub zwrotnicy i jeszcze skalę
                      Bas,średnie tony i wysokie :)

                      Skomentuj


                        #12
                        A ja uważam że każdy test ma sens, czego niby ma nie zmienić w jednej tylko kolumnie kondów? Ja tak robiłem, różnice było słychać a napiszę że zmieniałem kondy w hurricanach.
                        Po wymianie w torze wysokotonowego ze zwykłego crosscap na olejowe słychać było poprawę, a zrobiłem tak jak kolega planuje, w jednej kolumnie. Kto miał styczność z 27TBCD/GB-DXT wie że czasem sybilanty z tego głośnika potrafią zakuć.
                        Chociaż szczerze mówiąc należy podchodzić do takich eksperymentów z rezerwą, zamiast lepszych kondensatorów lepiech wydać pieniądze na lepsze głośniki.

                        Skomentuj


                          #13
                          Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                          czy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękowe
                          Zamieszczone przez Rfck Zobacz posta
                          Doklejmy obowiązkowo takie pytania przy prezentacji własnego projektu lub zwrotnicy i jeszcze skalę
                          Ale na to zbyt duży wpływ ma akustyka pomieszczenia. Ktoś w pokoju z gołymi ścianami nie zazna głębokości i uporządkowania sceny, a wystarczy przenieść kolumny do pokoju z mądrze ustawionymi ustrojami i zagrają o klasę lepiej.
                          Także przy projekcie można o tym wspomnieć jednak nie ma co tego brać jako pewnik.
                          Last edited by lklukasz; 15.03.2015, 07:54.

                          Skomentuj


                            #14
                            No tak masz rację, pomieszczenie ma ogromny wpływ, elektronika również. Tak źle tak niedobrze

                            Skomentuj


                              #15
                              Zamieszczone przez waloos Zobacz posta
                              Ale na to zbyt duży wpływ ma akustyka pomieszczenia. Ktoś w pokoju z gołymi ścianami nie zazna głębokości i uporządkowania sceny, a wystarczy przenieść kolumny do pokoju z mądrze ustawionymi ustrojami i zagrają o klasę lepiej.
                              Za bardzo uogulniles
                              Scenę usłyszy ale bedzie miał problem z niskimi częstotliwościami
                              Nie z ich pozycja a z ich wielkością i naturalnością

                              Ale taka obudowe mozna wstroic w pomieszczenie
                              Juz mi sie nie chce...

                              Skomentuj


                                #16
                                Dodatkowo, pomijając stereo, moze sie okazać że jedna strona pokoju daje więcej basu albo wysokich... (U siebie tak mam)

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Znam to :)

                                  Wiec tym bardziej jak chcecie słuchaj jednej kolumny :???:

                                  - - - - - aktualizacja - - - - -

                                  Zamieszczone przez Rfck Zobacz posta
                                  No tak masz rację, pomieszczenie ma ogromny wpływ, elektronika również. Tak źle tak niedobrze
                                  I przydało by sie aby ta elektronika i kolumny były porządnej jakosci
                                  Juz mi sie nie chce...

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                    Scenę usłyszy ale bedzie miał problem z niskimi częstotliwościami
                                    Tu się nie zgodzę. Jak sam dobrze wiesz im lepiej zgrana faza tym scena też jest lepsza. Nie przygotowane pomieszczenie swoimi odbiciami będzie mocno wpływało na fazę, co pośrednio zrujnuje nam scenę. Nie bez powodów w master roomach ogranicza się wpływ odbić.

                                    Powiedz mi Łukaszu dlaczego przy projektowaniu kolumn skupiamy się na najdrobniejszych detalach, takich jak frez czy zaokrąglenia, a jak już mowa o akustyce pomieszczenia to mówi się tylko o basie. To co te wielkie ściany i meble już na wyższe tony nie wpływają ? Tak by wynikało z twojej wypowiedzi, chyba że po prostu źle to odebrałem.
                                    Bądź co bądź, dalej będę się upierał, że akustyka ma bardzo duży wpływ na to jak odbieramy muzykę. Zaryzykowałbym, że ma ona podobny jak nie wiekszy wpływ co elektronika.
                                    Sam u siebie w pokoju mam tak dziadowską akustykę, że teraz praktycznie nie słucham kolumn tylko słuchawek.

                                    BTW może wypadałoby wszystki offtopowe posty przenieść albo choćby wygasić co by syfu nie robić w projektowych tematach ?
                                    Last edited by waloos; 14.03.2015, 20:51.

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Zamieszczone przez waloos Zobacz posta
                                      Tu się nie zgodzę. Jak sam dobrze wiesz im lepiej zgrana faza tym scena też jest lepsza. Nie przygotowane pomieszczenie swoimi odbiciami będzie mocno wpływało na fazę, co pośrednio zrujnuje nam scenę. Nie bez powodów w master roomach ogranicza się wpływ odbić.
                                      Nie do końca
                                      Dobrze zaprojektowana kolumna mająca poprawne zgranie fazowe bedzie je miała zawsze
                                      Jej odbior popsują gole ściany zmieniając charakterystykę z większej odległości a nie popsucie zgrania fazowego
                                      A zobacz ma samochod
                                      Tam glosnik zamontowane sa w "lejku" miedzy deska, szyba boczna a przednia
                                      I głębokość i szerokość potrafi zaskoczyć niejedne kolumny

                                      Nie ustawiaj wygasających to potem sie je gdzies przeniesie



                                      Zamieszczone przez waloos Zobacz posta
                                      Powiedz mi Łukaszu dlaczego przy projektowaniu kolumn skupiamy się na najdrobniejszych detalach, takich jak frez czy zaokrąglenia, a jak już mowa o akustyce pomieszczenia to mówi się tylko o basie. To co te wielkie ściany i meble już na wyższe tony nie wpływają ? Tak by wynikało z twojej wypowiedzi, chyba że po prostu źle to odebrałem.
                                      Wpływają ale w mniejszym stopniu
                                      Juz mi sie nie chce...

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        Zamieszczone przez waloos Zobacz posta
                                        Nie przygotowane pomieszczenie swoimi odbiciami będzie mocno wpływało na fazę, co pośrednio zrujnuje nam scenę
                                        Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                        Jej odbior popsują gole ściany zmieniając charakterystykę z większej odległości a nie popsucie zgrania fazowego
                                        Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                        Dobrze zaprojektowana kolumna mająca poprawne zgranie fazowe bedzie je miała zawsze
                                        Masz rację, tu był skrót myślowy z mojej strony, chodziło mi o to samo. Oczywiście kolumna z dobrze zgraną fazą zawsze będzie coś sobą reprezentować, jednak ja odnosiłem się do tego aby przy projektach pisać o walorach sceny. Moim zdaniem taka infromacja jest tylko pogladowa, bo kolumny przeniesione do innego pomieszczenia mogą już nie pokazać takiej sceny, właśnie ze wzgledu na wpływ odbić i rezonansów.

                                        Co do car audio, to jestem noga, ale wierzę że można tam uzyskać dobrą przestrzeń. Jednak przeniesienie tego samego zestawu do innego auta już tej przestrzeni może nie dać. Sam kiedyś napisałeś, że wystarczy zmienić rodzaj tapicerki dajmy na to ze skóry w welur żeby wiele się zmieniło i nie zagrało. O to mi właśnie chodzi, że na odbiór sceny, ale także ogólnie całego dźwięku, akustyka ma bardzo duży wpływ. Ten wpływ na naszym forum chyba nie do końca jest jeszcze doceniany, bo jest wiele świetnych konstrukcji kolumn czy elektroniki za grubą kasę, a temat ustrojów czy przystosowania pokoju praktycznie nie ruszony :)

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X