Podejmę się kolejnego eksperymentu. Otóż na tą chwilę w torze wysokotonówki znajdują się kondensatory - czarny, zwykły cross cap i scry. We wtorek lub środe będą u mnie mundorfy na podmianę. Zobaczymy czy faktycznie jest jakaś różnica między kondensatorami, jedną kolumnę zostawię tak jak jest, w drugiej zostaną zmienione kondensatory i za pomocą balansu będę robił porównanie. Tak samo podmienię rezystory superesy na mills'y. Jestem sceptycznie nastawiony, ale długo już przymierzałem się do takiego eksperymentu, jest okazja przekonać się co z tego będzie:-)
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Test kondensatorow i jego zasady
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Adam_85 Zobacz postaJestem sceptycznie nastawionyLast edited by lklukasz; 15.03.2015, 07:53.
-
Zamieszczone przez Adam_85 Zobacz postaJestem sceptycznie nastawiony, ale długo już przymierzałem się do takiego eksperymentu, jest okazja przekonać się co z tego będzie:-)
Choć z drugiej strony tolerancja elementów i różnice między głośnikami prawej i lewej kolumny sprawiają, że i tak każda gra lekko inaczej, pewnie niezauważalnie, ale na pomiarach by wyszło.Last edited by lklukasz; 15.03.2015, 07:53.
Skomentuj
-
A no takie, ze jestes w stanie fizycznie wychwycic roznice w grze glosnika wysokotonowego na jednych i drugich kondensatorach, w ciagu sekundy moge zamienic jedna z druga. Postawie je mozliwie jak najblizej siebie zeby jak najmniejszy wplyw mialo ich ustawienie(akustyka pomieszczenia).Last edited by Adam_85; 14.03.2015, 14:54.
Skomentuj
-
Nie polecam takiego testu.
Jezeli nie miales nic lepszego wczesniej, a sluchasz na co dzien tych kolumn, najlepiej bedzie jak podmienisz elementy i posluchasz jeszcze raz :)
Generalnie nie polecam przy tej klasie glosnika i takiej zwrotnicy wymiane na lepsze elementy.... Za duzo tam ich jest...
Skomentuj
-
Bez sensu test!
Tłumacze ci dlaczego
Jak słuchasz muzyki to słuchasz jej jak? W mono?
Słuchasz jej w stereo, przy odpowiednio ustawionych kolumnach i z odpowiedniego miejsca odsluchowego
Wtedy jetes w stanie określić dzwiek jaki budują
Czy jest duży czy mały, czy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękowe
Czy dzwiek jest przyklejony do kolumn czy lekki i zwiewny i rozchodzi sie po pokoju
Czy kolumny graja na zewnątrz czy scena kumuluje sie pomiędzy nimi i czy jest głęboka.
W jak sposób chcesz określić grę glosnika wysokotonowego nie mając spełnionych tych warunków
Jak określisz czy kondensatory nadały lekkości głośnikowi?
Czy jak słuchasz wzmacniacza, dac'a czy źrodła i dokonujesz jego wyboru to tez słuchasz do 1 kolumnie podłączonej?
Powinieneś nauczyć sie dźwięku tych kolumn
Ustawić, usiąść i długo słuchać
Mysle ze ok 2 tygodni zeby je bardzo dobrze poznać
Dopiero potem cokolwiek zmieniać i próbować testować i ferować jakies jakiekolwiek wyrokiJuz mi sie nie chce...
Skomentuj
-
Zamieszczone przez lklukasz Zobacz postaBez sensu test!
Tłumacze ci dlaczego
Jak słuchasz muzyki to słuchasz jej jak? W mono?
Słuchasz jej w stereo, przy odpowiednio ustawionych kolumnach i z odpowiedniego miejsca odsluchowego
Wtedy jetes w stanie określić dzwiek jaki budują
Czy jest duży czy mały, czy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękowe
Czy dzwiek jest przyklejony do kolumn czy lekki i zwiewny i rozchodzi sie po pokoju
Czy kolumny graja na zewnątrz czy scena kumuluje sie pomiędzy nimi i czy jest głęboka.
W jak sposób chcesz określić grę glosnika wysokotonowego nie mając spełnionych tych warunków
Jak określisz czy kondensatory nadały lekkości głośnikowi?
Czy jak słuchasz wzmacniacza, dac'a czy źrodła i dokonujesz jego wyboru to tez słuchasz do 1 kolumnie podłączonej?
Powinieneś nauczyć sie dźwięku tych kolumn
Ustawić, usiąść i długo słuchać
Mysle ze ok 2 tygodni zeby je bardzo dobrze poznać
Dopiero potem cokolwiek zmieniać i próbować testować i ferować jakies jakiekolwiek wyroki
Nie może być zresztą inaczej.
Naucz siė wpierw charakteru kolumn, akustyki pokoju, poznaj dobrze nagrania, a potem zmień, ale w obu.
W domowych warunkach cos takiego mija sie z celem. W dobrym pokoju też.
I, każdy kto chciałby takie coś przeprowadzić, to niech sie zastanowi jeszce raz nad zasadami odtwarzania i nagrywania muzyki, akustyki, oraz własnych uszu. Wszystko to razem dopiero tworzy pełny obraz. I nad tym co ma na to wpływ, i nad tym ze jedna kolumna mie gra, bo druga gra zupełnie co innego. Plus ze względu na inne czynniki, poza sygnałem, jej odbiór przez nas jest inny niż tej drugiej.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez lklukasz Zobacz postaCzy jest duży czy mały, czy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękowe
Czy dzwiek jest przyklejony do kolumn czy lekki i zwiewny i rozchodzi sie po pokoju
Czy kolumny graja na zewnątrz czy scena kumuluje sie pomiędzy nimi i czy jest głęboka.
Bas,średnie tony i wysokie :)
Skomentuj
-
A ja uważam że każdy test ma sens, czego niby ma nie zmienić w jednej tylko kolumnie kondów? Ja tak robiłem, różnice było słychać a napiszę że zmieniałem kondy w hurricanach.
Po wymianie w torze wysokotonowego ze zwykłego crosscap na olejowe słychać było poprawę, a zrobiłem tak jak kolega planuje, w jednej kolumnie. Kto miał styczność z 27TBCD/GB-DXT wie że czasem sybilanty z tego głośnika potrafią zakuć.
Chociaż szczerze mówiąc należy podchodzić do takich eksperymentów z rezerwą, zamiast lepszych kondensatorów lepiech wydać pieniądze na lepsze głośniki.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez lklukasz Zobacz postaczy sa rozpoznawalne instrumenty i czy umiesz je wskazać i odpowiednie plany dźwiękoweZamieszczone przez Rfck Zobacz postaDoklejmy obowiązkowo takie pytania przy prezentacji własnego projektu lub zwrotnicy i jeszcze skalę
Także przy projekcie można o tym wspomnieć jednak nie ma co tego brać jako pewnik.Last edited by lklukasz; 15.03.2015, 07:54.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez waloos Zobacz postaAle na to zbyt duży wpływ ma akustyka pomieszczenia. Ktoś w pokoju z gołymi ścianami nie zazna głębokości i uporządkowania sceny, a wystarczy przenieść kolumny do pokoju z mądrze ustawionymi ustrojami i zagrają o klasę lepiej.
Scenę usłyszy ale bedzie miał problem z niskimi częstotliwościami
Nie z ich pozycja a z ich wielkością i naturalnością
Ale taka obudowe mozna wstroic w pomieszczenieJuz mi sie nie chce...
Skomentuj
-
Znam to :)
Wiec tym bardziej jak chcecie słuchaj jednej kolumny :???:
- - - - - aktualizacja - - - - -
Zamieszczone przez Rfck Zobacz postaNo tak masz rację, pomieszczenie ma ogromny wpływ, elektronika również. Tak źle tak niedobrzeJuz mi sie nie chce...
Skomentuj
-
Zamieszczone przez lklukasz Zobacz postaScenę usłyszy ale bedzie miał problem z niskimi częstotliwościami
Powiedz mi Łukaszu dlaczego przy projektowaniu kolumn skupiamy się na najdrobniejszych detalach, takich jak frez czy zaokrąglenia, a jak już mowa o akustyce pomieszczenia to mówi się tylko o basie. To co te wielkie ściany i meble już na wyższe tony nie wpływają ? Tak by wynikało z twojej wypowiedzi, chyba że po prostu źle to odebrałem.
Bądź co bądź, dalej będę się upierał, że akustyka ma bardzo duży wpływ na to jak odbieramy muzykę. Zaryzykowałbym, że ma ona podobny jak nie wiekszy wpływ co elektronika.
Sam u siebie w pokoju mam tak dziadowską akustykę, że teraz praktycznie nie słucham kolumn tylko słuchawek.
BTW może wypadałoby wszystki offtopowe posty przenieść albo choćby wygasić co by syfu nie robić w projektowych tematach ?Last edited by waloos; 14.03.2015, 20:51.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez waloos Zobacz postaTu się nie zgodzę. Jak sam dobrze wiesz im lepiej zgrana faza tym scena też jest lepsza. Nie przygotowane pomieszczenie swoimi odbiciami będzie mocno wpływało na fazę, co pośrednio zrujnuje nam scenę. Nie bez powodów w master roomach ogranicza się wpływ odbić.
Dobrze zaprojektowana kolumna mająca poprawne zgranie fazowe bedzie je miała zawsze
Jej odbior popsują gole ściany zmieniając charakterystykę z większej odległości a nie popsucie zgrania fazowego
A zobacz ma samochod
Tam glosnik zamontowane sa w "lejku" miedzy deska, szyba boczna a przednia
I głębokość i szerokość potrafi zaskoczyć niejedne kolumny
Nie ustawiaj wygasających to potem sie je gdzies przeniesie
Zamieszczone przez waloos Zobacz postaPowiedz mi Łukaszu dlaczego przy projektowaniu kolumn skupiamy się na najdrobniejszych detalach, takich jak frez czy zaokrąglenia, a jak już mowa o akustyce pomieszczenia to mówi się tylko o basie. To co te wielkie ściany i meble już na wyższe tony nie wpływają ? Tak by wynikało z twojej wypowiedzi, chyba że po prostu źle to odebrałem.Juz mi sie nie chce...
Skomentuj
-
Zamieszczone przez waloos Zobacz postaNie przygotowane pomieszczenie swoimi odbiciami będzie mocno wpływało na fazę, co pośrednio zrujnuje nam scenęZamieszczone przez lklukasz Zobacz postaJej odbior popsują gole ściany zmieniając charakterystykę z większej odległości a nie popsucie zgrania fazowegoZamieszczone przez lklukasz Zobacz postaDobrze zaprojektowana kolumna mająca poprawne zgranie fazowe bedzie je miała zawsze
Co do car audio, to jestem noga, ale wierzę że można tam uzyskać dobrą przestrzeń. Jednak przeniesienie tego samego zestawu do innego auta już tej przestrzeni może nie dać. Sam kiedyś napisałeś, że wystarczy zmienić rodzaj tapicerki dajmy na to ze skóry w welur żeby wiele się zmieniło i nie zagrało. O to mi właśnie chodzi, że na odbiór sceny, ale także ogólnie całego dźwięku, akustyka ma bardzo duży wpływ. Ten wpływ na naszym forum chyba nie do końca jest jeszcze doceniany, bo jest wiele świetnych konstrukcji kolumn czy elektroniki za grubą kasę, a temat ustrojów czy przystosowania pokoju praktycznie nie ruszony :)
Skomentuj
Skomentuj