Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tonisl GDN 16-50-6 vs STX 18-120-6 vs GDN 16-50-4

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    jest dokladnie jak SW pisze. Mielismy z kumplem tego tonsila i on sie w zadnym wypadku nie nadaje na monitory, podlogowki bo nie ma wogoe basu. Tylko moze na poziomie 70-80 Hz. Wsadzalismy go w obudowy od16-25 litrow Br closed i tak nic to nie dalo. Bylo tylko takie dudniace pudeleczko. Fajnie mozna go wykorzystac jakos srednitonowy bo ma ladne srednie pasmo ale na 2 wey sie nie nadaje i jeszcze bez suba.

    Pozdro

    Skomentuj


      #22
      ja już zdecydowałem się kupiłem nawet ale 13-40-2 i zrobie na nich monitory. SW masz moż dokladne dane tych głosników albo moze zrobiłbys ich pomiary odpłatnie oczywiście:))


      ja rozmawaiłem z osoba która ma i wie do czego słuzą 16-50-6 I mówiła mi że to są głosniki do duzych podłogówek potrzebne są im duże objętości::)

      Skomentuj


        #23
        Pomiary Tonsila są bardzo wiarygodne. Głośniki trzymają parametry - nie to, co STXy. Tylko jest taki warunek, że to muszą być Tonsile, a nie odpady z bazaru. No i trzeba wiedzieć co się mierzy kiedy już się koniecznie chce weryfikować Tonsil, bo w sprzedaży może być kilka różniących się parametrami serii głośników o takim samym oznaczeniu. Tak np. jest z GDN 16/50/4, którego wersje zewnętrznie różniły się tylko dust-capem jednak każda z trzech wersji będacych jednocześnie w sprzedaży miała istotnie rózniące się parametry,

        dj_zibi ma rację - też słyszałem taką opinię o tym głośniku od konstruktorów z Tonsila. Wystarczyło wziąć w dłoń telefon i zadzwonić - oni tam nie gryzą ;-)

        Tylko, że przy tak małym Xmax mamy moc liniowo przetwarzaną na poziomie kilku watów poniżej 100 Hz. Głośniej i wyraźniej się nie da nim zagrać w dużej objetości BR. Za to obudowa Closed ok. 24dm3 powinna dać wyrówananą charakterystykę bez podbic i -6 db przy 55 Hz. Do tego duża cewka i RLC na czestotliwość rezonansową obudowy pozwoliłyby na jeszcze niższe zejście.

        Skomentuj


          #24
          wszystko pięknie tyle że zaden tonsil nie trzyma parametrów moje są z http://www.elton.pl/index.html na Wergilusza w warszawie - oficjalny przedstawiciel tonsila więc jak oni mają odpady to skąd wziąć orginały??

          13-40-2 niemiałem okazji mierzyć ale miałem okazje posłuchać i grają o kilka poziomów lepiej niz 16-50-6

          Skomentuj


            #25
            AVW nie przesadzaj, stxy w miare trzymaja paramery, wprawdzie mialem jednego ale odchylk 5-10%. nie prosciej subsonic 1 rzedu ? moze i troche przymulac bedzie, ale bez strat na SPLu

            pozdro

            Skomentuj


              #26
              Kupowałem w serwisie, stamtąd raczej są jednakowe. Problemem jest ustalenie z jakiej serii produkcyjnej są głośniki - od tego zależą parametry, oraz źródło dostaw - od niego zależy powtarzalność.
              Poza wersjami dla dystrybutorów zachodnich i firm produkcyjnych wszystkie pozostałe głośniki Tonsila są nadwyżkami po produkcji określonych zespołów głośnikowych. Znając "przedsiębiorczość" krajową można się spodziewać że to nie są akurat te najwyższej jakości. Warto kupować w serwisie, bo od dystrybutora też nie wiadomo co się trafia.
              Do tej pory nie wiem do jakiego zestawu głośnikowego był ten 16/50/6 który kupiłem. Sadząc po naklejce, opakowaniu i karcie katalogowej mógł zostać wyprodukowany dla Conrad Elektronic.

              Bardzo udaną 16-stką jest GDN 16/50/4 ten zgodnie z deklarowanymi parametrami powinien już sobie radzić w niedużym BR - i radzi sobie, ale akurat te które kupiłem to też jakiś źle poskładany odpad - wizerunek powoli upadającego Tonsilu. Pierwotnie był to również nisko-średniotonowy głośnik od zestawów Tango 200. Jedna z trzech wersji 8-omowych miała już na tyle niski QTS, że powinna sprawdzić się w BR.

              Zarówno 16/50/4 jak i 16/50/6 nie są już od dłuższego czasu produkowane. Tak więc to co się kupuje obecnie może być tylko luźno związane z Tonsilem.

              Chyba najłatwiej trafić na dobrej jakości GDN 13/40/2 */8. Wyprodukowano ich dużo dla zagranicznych odbiorców. W serwisie widziałem np. takiego GDN 13/40/2 z nalepką Wharfedale (parametry oczywiście mogą ale nie muszą być podobne do katalogowych).
              Najbardziej do BR nadaje się wersja GDN 13/40/2 7om (Re=5,6om). Pewien serwisant przekonywał mnie kiedyś, że uzyskiwał rewelacyjne jak na te wielkość zejście basu.

              Skomentuj


                #27
                SW masz moze paramtery tego 13-40-2???? Wiecie jaka optymalna buda dla niego z symulacji dziwne rzeczy wychodzą:) Może SW pomiary porobiłbys:)

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez avw
                  bardzo skomplikowanym filtrze 3-rzędu z korektorem RLC udało mi się ledwie podkreślić pociągnięcie trąbki BB-Kinga
                  może się czepiam, ale kiedy BB King grał na trąbce??

                  Skomentuj


                    #29
                    Czepiasz się :-)
                    Rzeczywiście BB King śpiewał. Trąbka była Mike'a Figgisa.
                    Co nie zmienia rzeczy. Te polipropyleny Tonsilu generalnie mają dobry zakres średnich tonów.

                    [ Dodano: 2006-01-02, 18:10 ]
                    dj_zibi - jakie masz oznaczenie tego GDNa albo dane z karty katalogowej?

                    Skomentuj


                      #30
                      13-40-2

                      Skomentuj


                        #31
                        Grzesiek - posłuchaj Totem Staff. Albo nawet nie - znajdź dwu-drożną kolumnę na ARN 150 w cenie 6700 PLN / para do porównania.

                        GDN 13/40/2 najlepiej byłoby potraktować taką zwrotnicą jak jest w Staff albo Mite (pojedyncza cewka, duża - nie znam wartości). Zetniesz mu wtedy efektywność. Głośnik będzie raczej dość cichy. Typowa efektywność zestawów na tych głosnikach to 84-85 db. ale basu na pewno mu nie zabraknie (jak na monitory).
                        Do ARN 150 w ogóle nie ma co porównywać, to zupełnie inna klasa głośników.
                        Załączone pliki

                        Skomentuj


                          #32
                          czyli jaką proponujecie? obudowe?

                          Skomentuj


                            #33
                            13-40-2 nie miałem okazji mierzyć ale miałem okazje posłuchać i grają o kilka poziomów lepiej niz 16-50-6 juz to zresztą napisałem :)

                            ja bym mu dał jakieś 6-8L max 10L

                            Skomentuj


                              #34
                              Zamieszczone przez avw
                              Czepiasz się :-)
                              Rzeczywiście BB King śpiewał.
                              poczepiam się dalej...

                              jeśli BB śpiewał, to kto w tym czasie "obsługiwał" jego Lucille??

                              Skomentuj


                                #35
                                Zygmunt: naprawdę nie jestem fanem bluesa :-)
                                BB King kojarzy mi się z gitarą i schrypniętym głosem. Aż tak go nie lubię ani nie znam jego repertuaru.
                                Mike Figgis to taki "człowiek orkiestra" (reżyser, muzyk, producent filmowy).
                                Na sound tracku ze Stormy Monday są ich nazwiska przy kolejnych utworach - i te zapamiętałem. Nazwiska reszty instrumentalistów nic mi nie mówią i nie wiem kto na czym grał muzykując z nimi dwoma :-)
                                Wysłałem Ci na priv wszystko co przeczytałem z okładki tej płyty.

                                Wspomniany przeze mnie utwór z trąbką solo (jeśli to była trąbka - tak mnie skołowałeś że przyznam tylko że był to instrument dęty :-) jest drugi na tej płycie i nosi tytuł "Kate and Brendan".

                                Przy odpowiednim doborze filtrów udało mi się trochę wyeksponować efekt matowego brzmienia (nosowości) i lepiej było słychać moment zadęcia w ustnik.
                                Gdybym dzisiaj miał ten głośnik to pewnie sprawdziłbym go w jakiejś obudowie TL.

                                ps. Na temat GDN 13/40/2: na zamieszczonym rysunku są parametry wersji 7 omowej (rzadko spotykanej). Przypuszczam, że obecnie do nabycia są 8 omowe, o innych parametrach. Wielkości obudowy podane przez Sound Weave powinny być prawidłowe dla większości tych głośników. Totem Staff http://www.totemacoustic.com/english...ding_staff.htm ma jednak większą obudowę - objętość ok. 20dm3.

                                Skomentuj

                                Czaruję...
                                X