Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pomysły na klasyczne 3way

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Wracając do tematu - nie wiem jak uważącie - czy zastosowanie średniak pokroju 10F/12W czy czegoś innego wielkości 4" łączonego z niskotownym 8" będzię ładnie grało? Chodzi mi o ty czy nie będzie czasem efektu tzw. "darcia modry" ze względu na zbyt ostre i wyraziste średnie tony - jak ktoś jest przyzywczajony do zestawów 2way gdzie ten zakres ciągnie normalnie coś wielkośc 6-7" to zapewne będzie to inaczej odbierał?

    Skomentuj


      #22
      Darcie mordy to zwykle źle zaprojektowana zwrotnica. Nie usunięty pik na średnich tonach. Oczywiście jedne głośniki łatwiej, inne trudniej "poskromić". No i samo brzmienie głośnika, na które wpływa materiał membrany, projekt i jakość zawieszenia.

      Skomentuj


        #23
        Oczywiscie, ze bedzie brzmialo bardzo dobrze. Na tyle dobrze, na ile dobre beda glosniki i zwrotnica :)

        Skomentuj


          #24
          Darcie mordy może być spowodowane również modem pomieszczenia.
          I po latach okazuje się że to nie sprzęt był winien, tylko pokój.

          Skomentuj


            #25
            Zamieszczone przez marian Zobacz posta
            Darcie mordy może być spowodowane również modem pomieszczenia.
            I po latach okazuje się że to nie sprzęt był winien, tylko pokój.
            Mody pomieszczenia, to zakres niskich tonów, a średnica to długości fal od kilku do kilkudziesięciu centymetrów. Za to czas pogłosu ma duże znaczenie
            i przy słabo umeblowanym/ wytłumionym pomieszczeniu będzie miał duże znaczenie w odbiorze średnicy.

            Skomentuj


              #26
              Ok, czyli nie powinienem się obawiać 4"

              Pytanie w takim razie co radzicie dać jako średniotonowca do zestawinia:
              Wysokie: D2608/913000 (mam już w rękach)
              Niskie: 21W-8555-00 (udało mi się je ostatnio okazyjnie kupić)

              Fajnie by było zrobić już całość na Scanach ale jakoś nie wiem co by tu dać. Cięcie planuję w okolicach 600Hz dół i 2800Hz góra.
              Wstępnie myślałem 15M/4624G00, ostatecznie 10F/8424G00 ale środek pasma jest jednak kluczowy i chcialbym coś naprawdę dobrego co wykorzysta potencjał zarówno HDSa jak i W21 i lepiej się skomponuje wizualnie. Budżet jakoś bardzo mnie nie ogranicza, ale chcę zachować zdrowy rozsądek. Illuminator 12MU będzie przesadą w porównaniu do reszty, Relevator 12M zupełnie nie pasuje wizualnie z pozostałymi. Nie wiem co jeszcze pozostaje w obrębie tej marki.

              Googlając o 21W natknąłem się na jakiś archwialny projekt Troelsa gdzie łączył go ze Scanem 13M oraz Vifą PL11MH - oczywiście oba już nie do dostania więc też odpadają. Był też tam jakiś Eton który ma współczesnego następce model 4-212/C8/25 ale to dla mnie zupełna zagadka, nie znam tej firmy, brak opinii o tych przetworkniach i wtedy to już wyjdzie zestaw mieszany.

              Macie może jakieś pomysły?

              Skomentuj


                #27
                Szukaj średniotonowca w wersji 8 Ω a nie 4 Ω, bo i tak będziesz go musiał ściszać, ponieważ czułość całej kolumny z 21W/8555 wyjdzie ok. 85-86 dB/2,83V.

                Może użyj po prostu Satori MR13P-8 lub MR16P-8? To są naprawdę dobre średniaki i bardzo dobrze brzmią z HDS-em.
                "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                JMA RQ900 [WF223+MR16+D2905/9700] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz posta
                  Szukaj średniotonowca w wersji 8 Ω a nie 4 Ω, bo i tak będziesz go musiał ściszać, ponieważ czułość całej kolumny z 21W/8555 wyjdzie ok. 85-86 dB/2,83V.

                  Może użyj po prostu Satori MR13P-8 lub MR16P-8? To są naprawdę dobre średniaki i bardzo dobrze brzmią z HDS-em.
                  Raczej 81 dB i to w porywach.

                  Skomentuj


                    #29
                    Jak zrobisz pełną kompensację na 81dB/2,83 to w przeciętnym salonie 35-40 m2, takie 8" zaleje Cię basem.
                    Troles Gravesen zrobił na nim 3 projekty, i nawet on, fan dobrze dociążonego brzmienia, ustalił w tych projektach czułość na 86dB.
                    SS-3WC-C-13M-8640 (troelsgravesen.dk)
                    SS-3WC-C-PL11 (troelsgravesen.dk)
                    SS-3WC-C-Eton-4-300-25Hex (troelsgravesen.dk)


                    Ja mam kolumnę z WF223BD02, który nominalnie ma czułość tylko 86,5dB a dla całej kolumny mam ustaloną czułość 85dB/2,83V, a basu naprawdę nie brakuje.
                    Robiłem większą kompensację BS o 1-2dB i basu było już za dużo. Spytaj Kondraxa, możesz przyjechać też do mnie i posłuchać.
                    "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                    JMA RQ900 [WF223+MR16+D2905/9700] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                    Skomentuj


                      #30
                      Przeciez troels nie wprowadza w swoich pomiarach korekty dyfrakcji.

                      Jesli woofer ma nominalnie 85-86 dB to po filtracji nie moze zostac to samo.

                      Skomentuj


                        #31
                        Skąd wiesz, że nie wprowadza?

                        No dobra, u mnie jest 84,5 dB.
                        Pomiary złożone z bliskiego i dalekiego, z w uwzględnieniem dyfrakcji i tego co wypluwa port bass reflex.

                        Symulacja


                        Pomiar gotowej konstrukcji



                        Projekt CorDial z Klang+Ton 2016/5 z Wavecorem WF223BD02. Czułość całej kolumny to 85dB/2,83V


                        No chyba, że Wavecor zaniża czułość w karcie katalogowej....
                        Last edited by pawel_luk1; 09.01.2022, 19:36.
                        "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                        JMA RQ900 [WF223+MR16+D2905/9700] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                        Skomentuj


                          #32
                          W interesującym mnie zakresie nie ma tam 85 dB, tylko 82-83, a charakterystyka jest wyraźnie wznosząca. Niebawem bede robil projekt na tym glosniku, to sprawdze jego efektywnosc.

                          Skomentuj


                            #33
                            OK, to zrób na nim na 82-83 dB i zobaczysz, a raczej usłyszysz.
                            Pamiętaj o "room gain".
                            "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                            JMA RQ900 [WF223+MR16+D2905/9700] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                            Skomentuj


                              #34
                              Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz posta
                              Szukaj średniotonowca w wersji 8 Ω a nie 4 Ω, bo i tak będziesz go musiał ściszać, ponieważ czułość całej kolumny z 21W/8555 wyjdzie ok. 85-86 dB/2,83V.

                              Może użyj po prostu Satori MR13P-8 lub MR16P-8? To są naprawdę dobre średniaki i bardzo dobrze brzmią z HDS-em.
                              Hmm no właśnie sporo średniaków jest w wersji tylko 4ohm np. 15M które biorę pod uwagę.
                              Satori MR jakoś mi w ogóle wizualnie nie pasują do reszty zestawienia - zbyt nowocześnie / mało tradycyjnie, będzie się gryzło z 21W.

                              A co myślicie o Seasie MCA12RC? Dałby radę czy to nie ta liga? Ma w miarę klasyczny look, podobny do Vify PL11MH. Nie jest to prawda SS ani nawet inny duńczyk, konstrukcja wyjdzie mieszana ale nic innego łatwodostępnego mi już nie przychodzi do głowy.

                              Skomentuj


                                #35
                                Hmmm, takie malutkie sredniaki raczej nie nadaja sie do tego SS. On ma co prawda dosc szerokie pasmo i ladnie trzyma beaming w ryzach, ale znieksztalcenia rosna dosc szybko powyzej 300hz. Ja bym rozwazyl 18 cm serii classic i sprobowalbym zbudowac uklad 2,5 drozny. Jesli nie pyknie, to wtedy 3 way z filtrami 2 rzedu z niskim podzialem okolo 200Hz. Na gore HDS bedzie dobrze pasowal do 18 classic. Robilem dosc dawno temu 2 way w takim ukladzie i gralo to swietnie, co nie dziwne bo HDS to jeden z najlepszych tweeterow na rynku.

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Hmm tez mi chodzil po glowie W18 Classic bo dobrze by wygladal, ale to by juz wygenerowalo duza bude a zamysl jest aby to byl taki wiekszy monitor.

                                  Nie wiem czy z tym 21W jest az tak zle zeby tak nisko musial byc ciety? Planowalem go ciagnac az do 500-600Hz.

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    To może wypróbujesz nowość?
                                    Średniak z serii Classic 15W/8534T00 Scan-Speak 15W/8534T00 (akustyk.com.pl)
                                    "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                                    JMA RQ900 [WF223+MR16+D2905/9700] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      Zamieszczone przez pawlo00 Zobacz posta
                                      Hmm tez mi chodzil po glowie W18 Classic bo dobrze by wygladal, ale to by juz wygenerowalo duza bude a zamysl jest aby to byl taki wiekszy monitor.

                                      Nie wiem czy z tym 21W jest az tak zle zeby tak nisko musial byc ciety? Planowalem go ciagnac az do 500-600Hz.
                                      https://hificompass.com/en/speakers/...ak-21w/8555-10 pomiary znieksztalcen nie rzucaja na kolana.

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta

                                        https://hificompass.com/en/speakers/...ak-21w/8555-10 pomiary znieksztalcen nie rzucaja na kolana.
                                        A na który wykres patrzeć pod tym kątem - "HD frequency response (315 mm distance)"? Rozumiem że patrzymy głównie na nieparzyste czyli H3/H5? Jak powinien wyglądać wzorowy wykres żeby poznać czy jest dobrze czy kiepsko w danym zakresie częstotliwości?

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Parzyste to tez znieksztalcenia. Jesli chcialbys uzyskac jak najmniejsze znieksztalcenia w ukladzie 3 way, to punkt podzialu musialby byc w zakresie 150-300hz.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X