Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Mikrofony pomiarowe

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Mikrofony pomiarowe

    Mały test mikrofonu Sonarworks vs Beyerdynamic mm1
    pomiar twitera z plikami kalibracyjnymi dla obu mic


    a tu pomiar midbasu i twitera bez plikow kalibracyjnych


    Czy moj sonarworks jest walniety czy jak skoro roznica gornych czestotliwosci to czasem 4db , czy miepowinno byc tak ze powiny miec podobnych wartosci db , w koncu bedzie to miało spory wplyw przy konstrukcji zwrotki
    Last edited by Domin79; 13.04.2025, 17:14.

    #2
    Mikrofon Beyerdynamic ma kalibrację dla pola rozproszonego, Sonaworks- swobodnego. To może być przyczyną.
    Last edited by jjurek; 13.04.2025, 18:36.

    Skomentuj


      #3
      pliki kalibracyjne dodawane do tych mikrofonów są gno warte. najlepiej kupić mikrofon z indywidualnie wykonanymi pomiarami, oferuje takie np. https://cross-spectrum.com/measureme...ated_umik.html . różnica pomiędzy plikiem kalibracyjnym od producenta a tym którzy oni dają jest bardzo duża.

      Skomentuj


        #4
        Zamieszczone przez djrobo Zobacz posta
        pliki kalibracyjne dodawane do tych mikrofonów są gno warte. najlepiej kupić mikrofon z indywidualnie wykonanymi pomiarami, oferuje takie np. https://cross-spectrum.com/measureme...ated_umik.html . różnica pomiędzy plikiem kalibracyjnym od producenta a tym którzy oni dają jest bardzo duża.
        Umik nie nadaje się do zaawansowanych pomiarów głośników. Testowałem Sonarworksa i pomiary miały wystarczająca dokładność jak na amatorskie zastosowanie.

        Skomentuj


          #5
          Sonarworks oraz Beyerdynamic mm1 posiadają indywidualne pliki kalibracyjne.
          Hipoteza:
          1. Pliki są do bani ( którego mikrofonu?)
          2. Niedostosowanie techniki pomiarów do typu miktofonu ( pisałem wyżej)
          3. Inne- jakie?
          Last edited by jjurek; Wczoraj, 09:50.

          Skomentuj


            #6
            Jjurek spójrz na drugie foto tam jest pomiar bez plikow kalibracyjnych

            Pliki kalibracyjne obu mikrofonów

            Dlaczego przyczepilem sie do sonarworksa a no dlatego ze w porównaniu z tym co wychodzi w vituixcad a tym co na odsłuchu rezystor wysokotonówki musi miec wartośc 1-3 ohm nizsza niz w programie, dopiero wtedy wysokie tony graja poprawnie
            Last edited by Domin79; Wczoraj, 17:35.

            Skomentuj


              #7
              Nie pomyliłeś plików kalibracyjnych? Użyłeś dla jednakowych kątów ustawienia dla mikrofonów? Zaznaczyłem na czerwono.
              Last edited by jjurek; Wczoraj, 18:24.

              Skomentuj


                #8
                Zamieszczone przez jjurek Zobacz posta
                Nie pomyliłeś plików kalibracyjnych? Użyłeś dla jednakowych kątów pomiaru? Zaznaczyłem na czerwono.
                nie niepomyliłem

                Skomentuj


                  #9
                  Troche nie kumam... Na rysunku widać, że dla MM1 użyłeś:
                  1 pomiar- plik dla 0 stopni
                  2 pomiar- dla 90 stopni...

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez jjurek Zobacz posta
                    Troche nie kumam... Na rysunku widać, że dla MM1 użyłeś:
                    1 pomiar- plik dla 0 stopni
                    2 pomiar- dla 90 stopni...
                    to sa same pliki kalibracyjne wrzucone w rew bez zadnego pomiaru dla obu mikrofonów 0 i 90 stopni, dla sonara jest jecze plik dla 30 stopni

                    Skomentuj


                      #11
                      Surowe pliki kalibracyjne nic nie wnoszą. Pomiar "referencyjnego" tweetera w jaki sposób robiłeś? Spróbuj go zmierzyć z bardzo krótką bramką (od ok. 1-2 kHz).
                      Last edited by jjurek; Wczoraj, 19:07.

                      Skomentuj


                        #12
                        Zamieszczone przez jjurek Zobacz posta
                        Surowe pliki kalibracyjne nic nie wnoszą. Pomiar "referencyjnego" tweetera w jaki sposób robiłeś? Spróbuj go zmierzyć z bardzo krótką bramką (od ok. 1-2 kHz).
                        pierwsza fota to pomiar z około 60-70 cm na osi twietera(ta sama odległosc dla obu mic) z wprowadzonymi plikami kalibracji dla poszczególnego mikrofonu

                        Skomentuj


                          #13
                          Ustawienie sygnału SPL mogło być nieskalibrowane. Robiłeś kalibrację całego systemu? Być może przy cichym sygnale ze wzmacniacza a dużej czułości na wejściu mikrofonu różnice się spotęgowały. Pokombinuj głośnością we/wy przy kolejnych pomiarach.
                          Last edited by jjurek; Wczoraj, 19:24.

                          Skomentuj


                            #14
                            tak czytam o tym sonarworksie i czy czasem nie zalecaja uzywania profilu 30stopni czy zle to rozumiem
                            https://www.sonarworks.com/legal/sou...er-manual-2024

                            Skomentuj


                              #15
                              W Twoim temacie pomiaru dwukanałowego pokazałem porównanie trzech mikrofonów w tym Sonara i różnicy tak wielkiej nie ma.

                              Pomiary głośników wykonuje się na osi. Pomiary 30 czy 90 stopni dotyczą innych metod pomiarowych, zwykle do korekty odpowiedzi głośników w pomieszczeniu czy pewnej korekty wad akustyki pomieszczenia czy samochodu.

                              Zmierz mikrofonem jakiś referencyjny tweeter i porównaj z pomiarami producenta czy na innych, rzetelnych źródłach z pomiarami głośników.

                              Skomentuj


                                #16
                                Zamieszczone przez Domin79 Zobacz posta
                                tak czytam o tym sonarworksie i czy czasem nie zalecaja uzywania profilu 30stopni czy zle to rozumiem
                                https://www.sonarworks.com/legal/sou...er-manual-2024
                                SoundID Reference wykorzystuje profil 30 stopni dla pomiarów stereo 2.0

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Hmm...
                                  Całkiem niedawno też porównywałem Sonarworksa SoundID z Daytonem EMM-6. Kupiłem Sonarworksa z ciekawości, bo opinie o nim są w internecie całkiem pozytywne.
                                  Z kolei plik kalibracyjny do EMM-6 wygląda dość podejrzanie - jakby zawierał niepotrzebne dyfrakcje, a wg mnie powinien być gładki - uwzględniać tylko trend zmian.

                                  No i wyszło mi tak:




                                  Z ciekawości wygładziłem oryginalny plik kalibracyjny od EMM-6 aż do 1/1 i wtedy wyszło mi tak:



                                  więc pomiar Daytonem pokrył się po tym zabiegu niemal 1:1 z SoundID...


                                  a pliki kalibracyjne moich egzemplarzy wyglądają tak (w tym wygładzony do 1/1 dla EMM-6)


                                  "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                                  JMA RQ900 [WF223+MR16+D2905/9700] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                                  Skomentuj

                                  Czaruję...
                                  X