Witam:)
Tak sobie oglądam różne instalacje, czytam czytam - no i zaczynam grzebać u siebie.
No i pojawia się kilka pytań na które ciężko znaleźć odpowiedź :/ mam nadzieję że pomożecie :)
Pyt 1:
Jak połączyć kable z np. wooferami? tzn ogólnie to nie jest jakaś giga kwestia ale wiadomo - przy wzmaku są śrubki+ konektory widełkowe (czy istotnie konieczne? czy można kable "powtykać" i pozakręcać?), zwrotnica to samo...
A jak podłączyć nowy kabel do woofera? tzn wiem jak ale jak WY to robicie? :) chciałbym zachować jakąś minimalną użyteczność i możliwość demontażu glośnika - wiem że można w garażu kabel bezpośrednio przylutować do głośnika - ale nie wiem - jakieś wtyczki stosujecie? kostki elektryczne? Jak jak jak?? :) bo nie chce mi się wierzyć że tylko luty i za każdym razem rozlutowywanie połączeń wchodzi w grę :)
Pyt 1a:
Wzmak ma 50W RMS -> czy 2,5mm2 OFC wystarczy? czy ma być większy? czy do tweetera też zmieniać? (teraz jest jakiś miedziany wygrzebany ze starej wiązki 1mm2 - od zwrotnicy do tweetera jest hmmm.... żeby nie skłamać - 10cm? :) )
Pyt 2:
Czy mogę dystans do drzwi przyczepić włóknem szklanym i żywicą w koło zamiast śrub? :)
pyt 2a:
Nie wiem czy kojarzycie jak wyglądają kieszenie na głośniki w R19....
w każdym razie - w drzwiach są otwory montażowe na glośnik 13cm. W bidnych wersjach taki jest montowany, w bogatszych, jest gazetnik z miejscem na 16.5 cm. Montaż wygląda tak że fabryczny gazetnik ma "stożek" i jest przykręcany w miejsce głośnika 13cm i jest jakby dystansem dla głośnika 16.5... mam nadzieję że to w miarę jasne jest :) dodatkowo, tył jest bardzo hmmm... uszczelniony - są tylko małe dziury które już powycinałem i rzeczywiście bas się ciutek poprawił.
W każdym razie - czy mogę zamontować kieszeń w taki sposób że zostawię oryginalny pierścień do którego jest przykręcany głośnik 16.5, wycinając resztę, dystans przykręce do drzwi, do dystansu poprzez głośnik przycisnę gazetnik.
o tak to wyglądzi.
Te 4 małe śrubki w środku to właśnie mocowanie do drzwi.
Czy jak przykręce dystanse to powinienem wyciąć blachę w ich środku? (są większe bo fabryczny otwor w drzwiach jest na głośnik 13 cm .... )
Pyt 3:
Wzmak ledwoco mnie się mieści pod siedzeniem, i teraz jakbym ciągnął kable z bagażnika do zasilania przedniego zestawu to źle? czy lepiej go wciskać z przodu (krótsze kable i zasilania i sygnałowe?) - tylko do suba by był długi przez cały samochód...
Pyt 4:
Co jest "istotniejsze" przy drzwiach? szczelność komory czy wygluszenie - wiem że obydwie rzeczy ale robi się już zimno a nie mam opalarki żeby maty montować, a chciałbym coś jeszcze poprawić w drzwiach... czy nie ma sensu uszczelniać bez wygłuszenia? czy jak wygłuszę i uszczelnię to mi się poprawi średnie pasmo? bo mam wrażenie że go trochę brak.... (głosniki to stare blaupunkty Velocity Vantage V6, podzielone na 3K Hz)
Pyt 5:
Co montaż to inna szkoła - masę wzmaka do budy czy do aku? :) jaka jest różnica?
niestety musze poprawić fabryczą instalację (masę silnika/czegoś innego) bo alternator mam podłączony bezpośrednio pod aku (+ i - - nowymi kablami bo stare już chyba po 18 latach powiedziały dziękuję i nie było ładowania.... ) - no i mi sieje straszliwie piskami i innymi pomimo tego że radio ma + i - z aku i wzmak tak samo + i - z aku (no bo jak inaczej :P)
Pyt 6:
Mam kilka pomysłów na przeróbkę mojego radia. Niestety jest to fabryczny BP G5 (coś jak Paris RCM 124 (?)) - obsługuje fabrycznego pilota przy kierownicy i zmieniarkę - chciałbym żeby zostało bo pasuje do samochodu.
Teraz - dorobiłem już sobie 4 wyjścia liniowe po przedwzmacniaczu (mam zachowane wszystkie regulacje).
Chodzi mi po głowie wymiana opampa na BB.... koszt w sumie niewielki ale - czy będzie jakaś poprawa w brzmieniu? czy opamp jest tylko malutkim elementem który nic nie zmieni istotnie w brzmieniu? czytałem sporo o takich wymianach w playerach CD w home audio i podono jest róznica :) a BP ma zamontowany siakiś takiś zwykły (sprawdzałem sobie datasheet...)- jakieś opinie? - czy nie warto? w sumie koszt niewielki bo ok. 50 PLn za kość + trochę precyzyjnej roboty, ale jak ma być poprawa to w sumie czemu nie? :)
hmmmm.... to na razie tyle ile jestem sobie w stanie ogarnąć :)
Tak sobie oglądam różne instalacje, czytam czytam - no i zaczynam grzebać u siebie.
No i pojawia się kilka pytań na które ciężko znaleźć odpowiedź :/ mam nadzieję że pomożecie :)
Pyt 1:
Jak połączyć kable z np. wooferami? tzn ogólnie to nie jest jakaś giga kwestia ale wiadomo - przy wzmaku są śrubki+ konektory widełkowe (czy istotnie konieczne? czy można kable "powtykać" i pozakręcać?), zwrotnica to samo...
A jak podłączyć nowy kabel do woofera? tzn wiem jak ale jak WY to robicie? :) chciałbym zachować jakąś minimalną użyteczność i możliwość demontażu glośnika - wiem że można w garażu kabel bezpośrednio przylutować do głośnika - ale nie wiem - jakieś wtyczki stosujecie? kostki elektryczne? Jak jak jak?? :) bo nie chce mi się wierzyć że tylko luty i za każdym razem rozlutowywanie połączeń wchodzi w grę :)
Pyt 1a:
Wzmak ma 50W RMS -> czy 2,5mm2 OFC wystarczy? czy ma być większy? czy do tweetera też zmieniać? (teraz jest jakiś miedziany wygrzebany ze starej wiązki 1mm2 - od zwrotnicy do tweetera jest hmmm.... żeby nie skłamać - 10cm? :) )
Pyt 2:
Czy mogę dystans do drzwi przyczepić włóknem szklanym i żywicą w koło zamiast śrub? :)
pyt 2a:
Nie wiem czy kojarzycie jak wyglądają kieszenie na głośniki w R19....
w każdym razie - w drzwiach są otwory montażowe na glośnik 13cm. W bidnych wersjach taki jest montowany, w bogatszych, jest gazetnik z miejscem na 16.5 cm. Montaż wygląda tak że fabryczny gazetnik ma "stożek" i jest przykręcany w miejsce głośnika 13cm i jest jakby dystansem dla głośnika 16.5... mam nadzieję że to w miarę jasne jest :) dodatkowo, tył jest bardzo hmmm... uszczelniony - są tylko małe dziury które już powycinałem i rzeczywiście bas się ciutek poprawił.
W każdym razie - czy mogę zamontować kieszeń w taki sposób że zostawię oryginalny pierścień do którego jest przykręcany głośnik 16.5, wycinając resztę, dystans przykręce do drzwi, do dystansu poprzez głośnik przycisnę gazetnik.
o tak to wyglądzi.

Te 4 małe śrubki w środku to właśnie mocowanie do drzwi.
Czy jak przykręce dystanse to powinienem wyciąć blachę w ich środku? (są większe bo fabryczny otwor w drzwiach jest na głośnik 13 cm .... )
Pyt 3:
Wzmak ledwoco mnie się mieści pod siedzeniem, i teraz jakbym ciągnął kable z bagażnika do zasilania przedniego zestawu to źle? czy lepiej go wciskać z przodu (krótsze kable i zasilania i sygnałowe?) - tylko do suba by był długi przez cały samochód...
Pyt 4:
Co jest "istotniejsze" przy drzwiach? szczelność komory czy wygluszenie - wiem że obydwie rzeczy ale robi się już zimno a nie mam opalarki żeby maty montować, a chciałbym coś jeszcze poprawić w drzwiach... czy nie ma sensu uszczelniać bez wygłuszenia? czy jak wygłuszę i uszczelnię to mi się poprawi średnie pasmo? bo mam wrażenie że go trochę brak.... (głosniki to stare blaupunkty Velocity Vantage V6, podzielone na 3K Hz)
Pyt 5:
Co montaż to inna szkoła - masę wzmaka do budy czy do aku? :) jaka jest różnica?
niestety musze poprawić fabryczą instalację (masę silnika/czegoś innego) bo alternator mam podłączony bezpośrednio pod aku (+ i - - nowymi kablami bo stare już chyba po 18 latach powiedziały dziękuję i nie było ładowania.... ) - no i mi sieje straszliwie piskami i innymi pomimo tego że radio ma + i - z aku i wzmak tak samo + i - z aku (no bo jak inaczej :P)
Pyt 6:
Mam kilka pomysłów na przeróbkę mojego radia. Niestety jest to fabryczny BP G5 (coś jak Paris RCM 124 (?)) - obsługuje fabrycznego pilota przy kierownicy i zmieniarkę - chciałbym żeby zostało bo pasuje do samochodu.
Teraz - dorobiłem już sobie 4 wyjścia liniowe po przedwzmacniaczu (mam zachowane wszystkie regulacje).
Chodzi mi po głowie wymiana opampa na BB.... koszt w sumie niewielki ale - czy będzie jakaś poprawa w brzmieniu? czy opamp jest tylko malutkim elementem który nic nie zmieni istotnie w brzmieniu? czytałem sporo o takich wymianach w playerach CD w home audio i podono jest róznica :) a BP ma zamontowany siakiś takiś zwykły (sprawdzałem sobie datasheet...)- jakieś opinie? - czy nie warto? w sumie koszt niewielki bo ok. 50 PLn za kość + trochę precyzyjnej roboty, ale jak ma być poprawa to w sumie czemu nie? :)
hmmmm.... to na razie tyle ile jestem sobie w stanie ogarnąć :)
Skomentuj