Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zestaw do Vectry

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zestaw do Vectry

    Witajcie
    Mam oto taki dylemat. Chciałbym w swojej Vectrze pozmieniać trochę w audio. Miałem zamiar kupić Clariona cz200e ale za długo czekałem i wszystkie normalne oferty przepadły :/ Mam teraz do was pytanie, jakie radio kupić do 300zł żeby miało auxa na froncie, usb na kablu i przynajmniej 2 wyjścia rca, chcę poźniej podpiąć je pod 4 kanałowy wzmak ale jeśli będą 2 to sobie poradzę
    Dobrze by bylo jakby stylem przypominało tego clariona.
    Niechcę niczego lepszego bo auto niewiele warte a wymagający nie jestem :P
    Pozdrawiam i z góry dziekuję :)

    #2
    Kumpel ma JVC KD-R322 w passacie B5 pod oryginalnymi głośniczkami. Niestety nie ma USB na kablu ale jeśli nie jesteś wymagający to w zupełności powinno Ci to wystarczyć a można go kupić nawet za 250 zł na allegro :)

    Skomentuj


      #3
      No wolałbym na kablu bo nie fajnie wygląda wystający pendrive.
      Patrząc teraz pod kontem jak najtaniej :P Co myślicie o tym philips cem 2000 ? Jest to w biedronce za 239zł :P Powiem osobiście że mam pełno sprzętu z biedronki i nie narzekam (drukarka, router, dysk przenośny)
      Dodam że aktualnie mam oryginalne radio opla car300 z dorobionym wejściem aux i na odseparowanym z przodu to praktycznie nie gra ;/ Głośniki też nie są z wysokiej półki bo zostały po poprzednim właścicielu ale lepsze takie jak oryginalne pierdziawki :P

      Skomentuj


        #4
        Pora wyprowadzić Cię z błędu :P
        Sprzęt z biedronki jest niby ok, ale nie każdy. Akurat ten wątpię żeby był znośnych lotów :)
        To powiem Ci że właśnie oryginalny zestaw 3Way na przód w vectrze wymiatał i musiałem wydać przynajmniej 600zł na zestaw na przód żeby grało podobnie, bądź odrobinę lepiej.
        Więc nie lepsze pewnie jak originalne "pierdziawki" :)

        Skomentuj


          #5
          w sumie ja nic specjalnego nie potrzebuje ogólnie to zastanawiam się czy jest w ogóle sens kupowania radia bo używam go dopiero jak jadę trasą dłuższą niż 5km bo podłączenie jakiejś mp4 czy telefonu zajmuje polowe czasu tej drogi :P
          Zależy w jakiej vectrze :P Bo wydaje mi się że w A z 92 roku nic specjalnego nie było. Wiem że syki na pewno są powerbassa i zwrotnice tez a w drzwiach siedzi jakieś badziewie DAC jeśli się nie mylę. Zastanawiałem się też nad kupieniem na szrocie oryginalnych głośników do przodu i tylu bo z tylu są spalone więc gra tylko przód.
          Ogólnie jakoś nie bardzo chcę inwestować w to auto bo służy tylko do jeżdżenia a nie jako zabawka :P

          Skomentuj


            #6
            Zmyliło mnie to że masz radio OPEL car 300 które wychodziło w czasach Vectry B W Vectrze A rzeczywiście nic specjalnego nie grało ;D to na Twoim miejscu, wolałbym kupić sobie Transmitter zamiast radia z USB. A przy okazji zdecyduj się, czy chcesz coś robić z tą Vectrą czy jednak nie :P

            Skomentuj


              #7
              Heh teraz kolejna wspaniała rzecz to to że nie mogę używać transmitera (ale mam go w nawigacji) i radia bo w kablu od anteny mam nowszy wtyk niż w car300 :P
              Do tego car300 praktycznie nie ma mocy, jak dam za głośno to słuchać się nie da bo wszystko pierdzi a jak ściszę lekko to już mało co słychać jak szybko się jedzie :/
              To przez to że on ma chyba max 7W mocy I wydaje mi się że nawet radio z biedronki będzie lepiej grać :P I chyba się na nie skusze ale muszę jeszcze się zastanowić :P Właściwie to potrzebne mi lepsze radio bo będę niedługo jeździć w długie wakacyjne trasy wiec muzyczka by się przydała :P

              Skomentuj


                #8
                To zamiast kiepskiego radia - lepiej kupiłbym mały wzmacniacz wzmacniacz + kable i podpiął z radia opla które ma dobrą jakość, tylko mało mocy ( rzeczywiście 4x7W RMS) przez hi input do wzmaka i mocy miałbyś ok, możliwość rozbudowania zestawu a przy okazji możliwość podpięcia suba.

                Skomentuj


                  #9
                  No tak, ale to radio to kaseciak :P Aux'a dorobiłem sam i w zasadzie irytuje mnie korzystanie z niego bo żeby zmienić piosenkę to muszę grzebać w półce z kablem i na ślepo operować mp4 czy telefonem, a tak to miałbym wszystko na cd lub pendrive i obsługa z radia jak ta lala :P Ale muszę przyznać wizualnie podoba mi się ten oryginał :) w kwestii wzmaka, posiadam starego alpina który by nadawał się do tego idealnie (2x45W lub 1x90W) tylko jest z nim problem bo strasznie się grzeje i nie potrafię go naprawić :P albo inaczej, nikt nie podpowiedział mi jak go naprawić :P i gdyby dało się go zrobić to został bym przy car300 :P

                  ---------- Post dodany o 10:17 ---------- Poprzedni post o 10:16 ----------

                  link do problemu z alpine

                  ---------- Post dodany o 01:48 ---------- Poprzedni post o 10:17 ----------

                  Tak sobie poszperałem po necie i znalazłem całkiem ciekawą koncepcje i zarazem rozwiązanie mojego problemu Mogę mieć usb i oryginalne radio
                  http://www.vectra-club.ru/forum/view...?f=16&t=105280
                  Na końcu coś pi razy drzwi zrozumiałem że można wymienić scalaka i otrzymać większą moc, nie wiem jak to się ma do car300 :P
                  No i tak się zastanawiam czy czasem to że poprzedni właściciel jeździł z podłączonymi spalonymi głośnikami z tylu nie uszkodziło radia bo jakoś mało bassu jest ;/ Wie ktoś jak i co sprawdzić?

                  Skomentuj


                    #10
                    Ciekawy ten pomysł z usb

                    Skomentuj


                      #11
                      No ciekawy ciekawy :P Już mam w głowie mały plan jak zrobić usb na kablu w schowku i zachować kaseciaka w całości :P Czyli będzie stare radio na kasety z radiem, usb i aux'em :P Tylko żeby wszystko wypaliło ale najpierw muszę dorwać jakiś tani transmiter (na allegro są z pilotami co też jest ciekawym rozwiązaniem) i mieć ochotę to wszystko skomponować do kupy ;D Zastanawiam się też nad kupnem oryginalnych głośników z vectry B lub C tylko nie wiem czy pasują rozmiarem i moc nie będzie za duża :)

                      Skomentuj


                        #12
                        Zamieszczone przez jojomen Zobacz posta
                        vectry B
                        W vectrze B też fabrycznym był opel car 300 (ale cd a nie kaseciak) więc moc 4x17W jest dopasowana do fabrycznych. Zainwestuj w 3way z vectry b - to na prawde gra dużo lepiej niż zestawy 2way do 400zł z allegro.

                        Skomentuj


                          #13
                          W Vectrze B jak już na CD to był car 500 :) No czytałem na różnych forach że poliftove Vectry B miały 3way zestaw który praktycznie niczym się nie różnił do 2way z przedlifta ale polift grał dużo lepiej :flapper: tylko teraz znaleźć w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze głośniczki :P

                          Skomentuj


                            #14
                            CAR 300 CD tez było
                            http://www.radiomuseum.org/r/blaupun...7_642_856.html

                            Różnił różnił - w 2 wayu był to zestaw 165 szerokopasmowa bez zwrotnicy full pasmem, i tweeter 25mm z kondem, a w 3wayu był już papierowy basowy glosnik z cewka (zwrotnica), dwa 83mm midrange full pasmem, świetnie brzmiace i te same tweetery z mniejszym kondem. Taki kompletny zestaw idzie wyrwać za 150-200zł w idealnym stanie, ale ja kupowałem zestaw osobno - basowe, srednie (wyszło mnie 100zł) i dałem zamiast oryginalnego tweetera missiona - całość grała jak za te pieniądze niewyobrażalne dobrze :)

                            ---------- Post dodany o 14:35 ---------- Poprzedni post o 14:29 ----------

                            Tu masz cały zestaw: http://allegro.pl/opel-vectra-b-glos...725636716.html

                            Ale gość ma drogo.
                            http://allegro.pl/glosnik-opel-vectr...707517916.html - ten ma basowe i sredniotonowe, jedna przesylka wiec taniej

                            Skomentuj


                              #15
                              Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                              Zwracam honor :) Nawet nie wiedziałem że takie coś istniało bo jest to raczej rzadko spotykane :P

                              Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                              Różnił różnił - w 2 wayu był to zestaw 165 szerokopasmowa bez zwrotnicy full pasmem, i tweeter 25mm z kondem, a w 3wayu był już papierowy basowy glosnik z cewka (zwrotnica), dwa 83mm midrange full pasmem, świetnie brzmiace i te same tweetery z mniejszym kondem. Taki kompletny zestaw idzie wyrwać za 150-200zł w idealnym stanie, ale ja kupowałem zestaw osobno - basowe, srednie (wyszło mnie 100zł) i dałem zamiast oryginalnego tweetera missiona - całość grała jak za te pieniądze niewyobrażalne dobrze :)

                              ---------- Post dodany o 14:35 ---------- Poprzedni post o 14:29 ----------

                              Tu masz cały zestaw: http://allegro.pl/opel-vectra-b-glos...725636716.html

                              Ale gość ma drogo.
                              http://allegro.pl/glosnik-opel-vectr...707517916.html - ten ma basowe i sredniotonowe, jedna przesylka wiec taniej
                              A ja myślał że głośniki niczym się nie różniły poza tymi zwrotnicami :P

                              Ja to potrzebuje 4 sztuki 165, do drzwi i na tylną półkę.
                              Chcę wyrwać 4 sztuki tych co są na środku zdjęcia czyli basowe podejrzewam :P
                              http://allegro.pl/show_item.php?item=1721119858

                              Skomentuj


                                #16
                                Zamieszczone przez jojomen Zobacz posta
                                Ja to potrzebuje 4 sztuki 165, do drzwi i na tylną półkę.
                                Chcę wyrwać 4 sztuki tych co są na środku zdjęcia czyli basowe podejrzewam :P
                                http://allegro.pl/show_item.php?item=1721119858
                                Tak, od góry na tym pierwszym zdjęciu są 13cm z tylnych drzwi, nizej basowe poliftowe, na dole te szerokopasmowe o których pisałem wyżej.
                                Więc szukasz 4x tych ze środka, chodź pomysł tylnej półki przemyślał bym raczej na korzyść tych z tylnych drzwi - miały niesamowitego kicka jak na te pare watów, szło je poczuć na plecach, były zaraz za siedzeniami kierowcy i pasażera.

                                Skomentuj


                                  #17
                                  No te 13 mogą mieć kicka dobrego bo budową przypominają te basowe, ale w półce (sedan) mam oryginalne miejsca na 165 wiec bawienie się z 13 jest trochę bez sensu jeśli można mieć 16 :P Drzwi z przodu mam wygłuszone więc basowe mogą ładnie zagrać, a jeśli podłącze je pod zwrotnice powerbassa to chyba nawet lepiej, czy niekoniecznie?
                                  Z tych w tylnej półce zastanawiam się co zrobić, czy szeroko pasmowe czy ściąć jakoś górę :P

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Mimo iż to tylko 13cm miały porównywalny jak nie lepszy niż te basowe z przodu - ale to może być przez to (dziwny fakt) jak wygłuszyłem drzwi w vectrze b to owszem było ciszej, ale basu było mniej z przodu - widocznie wyciszyły się rezonanse drzwi :P Ale po podpięciu pod signata roc 3 (4x40W) już było spoko, bez suba się obeszło. No skoro tył chcesz w ten sposób zrobić, to puścił bym go przez filtr dolnoprzepustowy ze wzmacniacza, ale go nie masz jeszcze, więc sprawdzaj alpine i podpinaj ją (napisałem kilka słów w tamtym temacie). Bo z radia długie kable, do tego cewka by poszła i na głośniki pójdzie po 5W a to kupa a nie granie

                                    Co do zwrotnicy z przodu - z powerbasa była przecież 2way, więc jak ją chcesz pod 3way podpiąć? :P Zostaw ją jaka jest czyli proste wbudowane filtry 1rzędu i to właśnie tak ma grać.
                                    Sam bawiłem się w zwrotnice DIY pod ten 3way - ale bez pomiarów nie chciało nic sensownego wyjść.

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                                      Mimo iż to tylko 13cm miały porównywalny jak nie lepszy niż te basowe z przodu
                                      Moja dziewczyna w fieście mk3 ma seryjne głośniki i radio grundiga (niebo lepsze niż car300) i gra to jak dla mnie lepiej niż przeciętnie. Gdyby miało to syczki to rzekłbym że może konkurować jakością z passatami b5 :P

                                      Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                                      może być przez to (dziwny fakt) jak wygłuszyłem drzwi w vectrze b to owszem było ciszej, ale basu było mniej z przodu - widocznie wyciszyły się rezonanse drzwi :P
                                      Czytałem o tym wiele razy, dużo ludzi się na to skarżyło że wydali kupę kasy na maty a tu efekt gorszy niż się oczekiwało :P

                                      Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                                      No skoro tył chcesz w ten sposób zrobić, to puścił bym go przez filtr dolnoprzepustowy ze wzmacniacza, ale go nie masz jeszcze
                                      Ale co byś przez filtr ze wzmaka puścił? Przód do radia a tyl do wzmaka? czy przód do wzmaka a tyl do radia?

                                      Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
                                      Co do zwrotnicy z przodu - z powerbasa była przecież 2way, więc jak ją chcesz pod 3way podpiąć? :P Zostaw ją jaka jest czyli proste wbudowane filtry 1rzędu i to właśnie tak ma grać.
                                      Tutaj rozchodziło mnie się o to że syczki i głośniki z drzwi pod zwrotnice powerbassa, a do tyłu skonstruować coś co ścięło by wysokie tony

                                      Naszła mnie taka koncepcja, przedstawię to rysunkowo, ostrzegam że jestem leniwy i nie lubię puszczać plontaniny kabli przez auto i nie potrzebuje mega jakości stąd takie zastosowania


                                      Jest to uzależnione od działania alpina, a wejście liniowe jest zrobione z oryginalnych przewodów głośnikowych tylnych przez zastosowanie rezystorów (do niskich tonów wystarczy, wykorzystany patent w domowym subie) :P

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        Zamieszczone przez jojomen Zobacz posta
                                        Ale co byś przez filtr ze wzmaka puścił? Przód do radia a tyl do wzmaka? czy przód do wzmaka a tyl do radia?
                                        Przód byłby nisko odcięty hpf - na ok 40hz, a tył lpf wyżej na ok 80-100Hz.
                                        Ta alpina ma filtry i wejście hi input?

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X