Temat raczej trudny, ale muszę coś zrobić z nagłośnieniem w BMW Z3 roadster. Na pierwszy ogień idzie fabryczny subwoofer, który pierwotnie wyglądał tak:


Wyglądał ponieważ ktoś zastąpił oryginalny przetwornik oraz membranę bierną dwoma głośnikami. Litraż obudowy to około 3,5L. Całe nagłośnienie w aucie napędza fabryczny wzmacniacz Alpine, niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć jego danych technicznych :/ Radio Becker Indianapolis. Drogi reanimacji wyobrażam sobie trzy:
1. Znalezienie pasującego kształtem głośnika i membrany biernej (13cm), póki co jednak nie udało mi się znaleźć niczego rozsądnego.
2. Zlikwidowanie dziury po membranie biernej, zakup pasującego głośnika 13cm i wykorzystanie starej obudowy.
3. Wykonanie bryły ze styropianu/styroduru, zrobienie odlewu z żywicy i wstawienie większego głośnika. W tym przypadku byłaby dodatkowo szansa na lepsze wykorzystanie wnęki i zwiększenie nieco litrażu.
Ostatnia droga jest chyba najlepsza? Jest sens robić taki odlew? Jaki przetwornik polecacie do tej wielkości obudowy?


Wyglądał ponieważ ktoś zastąpił oryginalny przetwornik oraz membranę bierną dwoma głośnikami. Litraż obudowy to około 3,5L. Całe nagłośnienie w aucie napędza fabryczny wzmacniacz Alpine, niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć jego danych technicznych :/ Radio Becker Indianapolis. Drogi reanimacji wyobrażam sobie trzy:
1. Znalezienie pasującego kształtem głośnika i membrany biernej (13cm), póki co jednak nie udało mi się znaleźć niczego rozsądnego.
2. Zlikwidowanie dziury po membranie biernej, zakup pasującego głośnika 13cm i wykorzystanie starej obudowy.
3. Wykonanie bryły ze styropianu/styroduru, zrobienie odlewu z żywicy i wstawienie większego głośnika. W tym przypadku byłaby dodatkowo szansa na lepsze wykorzystanie wnęki i zwiększenie nieco litrażu.
Ostatnia droga jest chyba najlepsza? Jest sens robić taki odlew? Jaki przetwornik polecacie do tej wielkości obudowy?
Skomentuj