Witam, opiszę w skrócie swój problem. Posiadam w aucie skrzynie oparta o 2 głośniki W.25.400.2x2.MC. Cewki spięte są szeregowo natomiast głośniki równoległe tak aby uzyskać impedancje 2ohm. Początkowo były podłączone pod crunch gpx 1000.4 (podobno 2x250w) i nic się nie działo Ale po czasie stwierdziłem że brakuje im mocy, więc zakupiłem monoblock Kruger matza (1kw 2ohm) różnica była spora grało to w miarę dobrze aż do dzisiaj... odpalajac radio od razu usłyszałem że jeden z głośników nie gra więc wykrecilem oba i okazało się ze jedna z cewek jest przepalona natomiast drugi głośnik działa poprawnie. Czy mam prawo reklamować sprzęt mimo, że teoretycznie głośniki były podłączone pod wzmacniacz o większej mocy? Czy może to być wada fabryczna? Podobno ten model głośnika nie jednemu sprawiał psikusy. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Stx W.25.400.2x2.MC problem!
Collapse
X
-
wysylaj - najwyzej naprawia za mniej niz nowy glosnik
a spalenie cewki to nigdy nie jest powod do reklamacji. zawsze pisza ze gwarancja nie obejmuje spalenia i uszkodzen mechanicznych
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaPodobno ten model głośnika nie jednemu sprawiał psikusy.
-
W takim razie co mogło być przyczyną uszkodzenia ? Zbyt mocny wzmacniacz? Jakoś nie chce mi sie wierzyć,że Kruger ma faktycznie 1000w w rmsie a nawet jeśli to z tego co piszecie na forum te głośniki lubią mocne piecyki. Czy wina moze by brak kondensatora i spadki napięcia w aucie ? Wczoraj zauważyłem że z drugim glosnikiem też jest coś nie tak - bardzo szybko się grzeje.
Skomentuj
-
Nie posiadam odseparowanego filtra, używam tylko tego z radia ( Pioneer DEH - 4800 BT) oraz wzmacniacza. Co do wymagań - tutaj macie trochę racji, słucham kawałków w których bas schodzi bardzo nisko i tworzy się dosyć spore ciśnienie i powiem szczerze ze dwa stxy w jednej skrzyni dają sobie rade, ale chyba mocowo nie wytrzymują. Czasami w trasie słucham przez kilkadziesiąt minut na dosyć wysokiej skali , ale mimo to nie słyszę przesteru. Co do spalonej cewki źle to ująłem - ona po prostu nie działa, po podłączeniu sprawnej cewki słychać tak jakby ocieranie i domyślam się, że coś mogło się rozkleić. W sprawnym głośniku tego nie słychać, ale tak jak wspomniałem wcześniej po 10 minutach grania kopułka robi się ciepła, ale o dziwo magnez wcale nie jest gorący. W poniedziałek odeślę obydwa do stxa ( rozmawiałem z przedstawicielem i podobno mają to załatwić w 10 dni roboczych) i zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie mojego monobloka krugera (KM1001). Wzmacniacz posiada dwa wyjścia głośnikowe ( skoro to jednokanałowiec to nie powinien mieć jednego? ) i nie do końca wiem czy dobrze jest to wszystko połączone. Obecnie wykorzystywałem "+" z prawej strony i "-" z lewej czyli według instrukcji daje to mostek (1000W 2ohm). Pytanie do czego służy środkowy + i - ? Podeślę zdjęcie - mam nadzieję, że jakoś mi to wyjaśnicie. Dodam też, że zaczynam myśleć nad poważnym sprzętem i przede wszystkim lepszym wygłuszeniem drzwi, oprócz tego jeżeli stx odrzuci reklamację od razu zmieniam suba na 12" i w oko wpadł mi Digital Designs DD712 - tak wiem przeskok ogromny, ale nie mam zamiaru bawić się ponownie w budżetowe car audio.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaale chyba mocowo nie wytrzymują
Skomentuj
-
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaNo więc raczej wszystko jasne, użyłem zbyt mocnego wzmacniacza
Nie "użyłeś", czyli podłaczyłeś za mocny wzmacniacz, tylko za głośno grałeś, czyli podałeś zbyt dużą moc na głośnik.
Skomentuj
-
Jestem właśnie w trakcie testów sprawnego głośnika i daje mu właśnie spora dawke mocy i nic sie nie dzieje - kopulka jest letnia tak samo magnez. Nic już nie rozumiem. Zauważyłem też ze przy większych mocach światła w aucie przygasaja. Czy to oznacza ze warto zainwestowac w kondensator? Czy mocniejszy alternator ?
Skomentuj
-
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaCzasami w trasie słucham przez kilkadziesiąt minut na dosyć wysokiej skali , ale mimo to nie słyszę przesteru.
one sa tak zrobione ze jak dochodzisz do maxa to nadal nie slychac ze cokolwiek sie z nimi dzieje. dopiero jak przesadzisz to potrafia "stuknac" jak cewka wyskoczy ze szczeliny (stuk jest spowodowany indukowaniem pradu a nie mechaniczna kolizja!)
dlaczego to ich wada? chyba sie juz domyslasz
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaale o dziwo magnez wcale nie jest gorący
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaWzmacniacz posiada dwa wyjścia głośnikowe ( skoro to jednokanałowiec to nie powinien mieć jednego? ) i nie do końca wiem czy dobrze jest to wszystko połączone. Obecnie wykorzystywałem "+" z prawej strony i "-" z lewej czyli według instrukcji daje to mostek (1000W 2ohm). Pytanie do czego służy środkowy + i - ?
te podwojone terminale sluza do latwiejszego laczenia glosnikow rownolegle
sprawdz sobie mierznikiem ze te plusy i minusy sa polaczone ze soba
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaoprócz tego jeżeli stx odrzuci reklamację od razu zmieniam suba na 12"
po naprawie bedziesz mial w praktyce NOWE glosniki! (wywalaja wszystko poza koszem i magnesem)
Skomentuj
-
Dziękuję Pawle za wyczerpującą odpowiedź. Dużo rozjasniles. Na pewno je naprawie nawet jeśli będę miał zamiar kupić coś innego. Obawiam się po prostu ze znowu coś się może wydarzyć i będę przechodził przez to samo. Pojawił się jeszcze jeden problem pozyczylem miernik i zmierzylem napięcie podczas obciążenia i okazało się ze spadki są nawet do 11v. Możecie polecić jakiś sprawdzony kondensator ? Mam nadzieje ze to zniweluje problem.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaNa pewno je naprawie nawet jeśli będę miał zamiar kupić coś innego.
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaMożecie polecić jakiś sprawdzony kondensator ? Mam nadzieje ze to zniweluje problem.
sprawdz te spadki napiecia na aku
jak bedzie to samo to to mamy problem
jak beda mniejsze to masz instalacje do poprawy
Skomentuj
-
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaW jakim sensie do poprawy ?
te spadki sa zbyt duze
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaNapięcie bez obciążenia na włączonym silniku wynosi 13.9v. Przy obciążeniu jednym glosnikiem przy niskim basie spada do niecałych 12v potem wraca do normy.
przy aku czy na wzmacniaczu?
Skomentuj
-
Dzisiaj postanowiłem troszkę pokombinowac i udało mi się chyba naprawić problem. Okazało się ze kable przy aku były luźne prawie w ogole niedokrecone. Zrobiłem też na szybko skrzynke dla 1 stxa aby zobaczyć jak to gra i jestem w szoku. Praktycznie nie słyszę różnicy między skrzynia na dwóch stxach. Dałem 33litry i zestroilem na 34hz i ciśnienie jest prawie takie samo. Po godzinnym lądowaniu jest okej. Czy te spadki mogły być przyczyną nieprawidlowego działania sprzętu ?
Skomentuj
-
Zamieszczone przez tomszak Zobacz postaOkazało się ze kable przy aku były luźne prawie w ogole niedokrecone
Skomentuj
-
Tak mierzylem na włączonym silniku waha się między 13.6 A 13.8v. Przekrój kabla na styk czyli 10mm2 i zamierzam zmienić na 30mm2 aby był zapas w przyszłości. Zmieniłem również kable głośnikowe dałem 2.5mm2 dobrej jakości. Teraz w planach wygluszanie drzwi i tu pojawia się pytanie czy znacie jakąś firmę w Kujawsko pomorskim ktora się tym zajmuje?
Skomentuj
Skomentuj