Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pomiary CA?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Pomiary CA?

    Mam takie dziwne odczucie, zę nikt nie patrzy na parametry jak robi nagłośnienie do auta. O ile jak robi woofer to oczywiście robi skrzynke posługując się parametrami. Ale np. Gdy montujecie głośniki w drzwiach czy na tylnej półce, to jakoś nikt nie zawraca sobie głowy dobrocią w takim pudle (nierzadko powyżej 150 litrów dla głosnika 17 cm), czy wymiary bagażnika nie pogorszą wytrzymałości mocowej głośnika. Wszyscy tylko słuchają i patrzą, jak wygląda głosnik. To tak, jak robi większość dresiarzy i innych jełopów, którzy patrzą na wygląd (czy jest bazarowy i "agresywny") oraz na moc. Nikogo nie chcę teraz obrazić tymi określeniami, ale muszę wiedzieć, czy mam tylko takie odczucie, czy mi się zdaje?

    #2
    nierzadko powyżej 150 litrów dla głosnika 17 cm
    nie jarze chyba czy chodzi o to że 'pudłem' dla nich jest bagażnik?
    bo jeśli tak to najczesciej sa free air'y .. i dupne rozwiązanie.
    jesli nie to zawsze licze lub od producenta znam litrażyk.. i zabudowa pułki zesopola ze skrzynką..
    co do oceny.. to według ważnosci: słuchamy, słuchamy, słuchamy, paramerty.. konieeec. :)

    Skomentuj


      #3
      i tu nie masz racji b jak producent przewiduje ze glosniki beda zamnieszczone w obudowie typu polka albo drzwi ...to wie ze to bedzie gralo jako free Air
      ale jak juz masz poleczke typu golf i wsadzisz suba do bagaznika to zmienia sie parametry glosnikow w polce pompowane przez suba

      Skomentuj


        #4
        [quote="magik"]
        .. i dupne rozwiązanie.
        - tego nie rozumiem??
        A z tą zabudową to na półce zbijacie jakąś konstrukcje (jak np. dużo osób robi coś takiego w maluchach), czy może zamykacie półke od dołu??
        Wiem, jak zachowuje się głośnik w dosyć dużej obudowie, za dużej (czyli np, grający w komorze bagażnika jako pudło). Czy jest to dobra rozwiązanie, czy jednak lepiej zabudować, zyskać na lepszym impulsie i większej wytrzymałości mocowej głosnika??

        Skomentuj


          #5
          TatoTurbo, przecierz w drzwiach nieraz sie zamknięte konory robi.. brioń boze producent nie przymuje drzwi jako free air.. tzn ja takiego nie znam. półkę owszem...
          djsmol, dupne=nie słyszałem suba free air który jest poprawny 'na moje niewyćwiczone ucho'..

          Skomentuj


            #6
            chyba się nie zrozumielismy do końca. Drzwi jak najbardziej są komorą zamkniętą (nie znamy tylko litrażu).
            Sub musi być zabudowany w jakieś obudowie, czy to Closed czy BR - to też nie podlega dyskusji.
            Chodzi mi o głośniki montowane na tylnej półce samochodu - czy zabudowujecie je w jakąś obudowe zamkniętą, czy pracują jako free'air (czyli ich obudowa to bagażnik , czy przejmujecie się tą wielką objętością i czy to dobrze brzmi, pytanie, jak w moim poście powyżej).

            Skomentuj


              #7
              A kto zdrowo myślący pcha głosniki na półe?

              Skomentuj


                #8
                A kto zdrowo myślący pcha głosniki na półe?
                nikt

                Skomentuj


                  #9
                  np ludzie nie majacy o tym pojecia i ci ktorzy chca ich sie pozbyc :) a jak wiadomo w polsce dlugo nie trzeba czekac az ktos sie zainteresuje sie sprzetem ca czy paczka papierosow ;]

                  Skomentuj


                    #10
                    Mój Monacor CBR-200TCR - to producent podaje, że nadaje się do subwoofera lub w półkę - przy małym bagażniku. Zrób sobie taki test w samochodzie jak masz jakieś głośniki z tyłu - włącz radio na około połowę głośnośći, siądz i słuchaj a niech ktoś w tym, czasie otworzy bagażnik, za chwileczkę niech zamknie. Ja na standardowych głośnikach słyszałem różnice na basie i to dosyć dużą!!

                    Skomentuj


                      #11
                      Zamieszczone przez magik
                      przecierz w drzwiach nieraz sie zamknięte konory robi.. brioń boze producent nie przymuje drzwi jako free air.. tzn ja takiego nie znam. półkę owszem...
                      jezeli robisz zamkniete panele na drzwi to moze i masz zamkniete... inczej to nigdy nie bedzie odudowa zamknieta z drzwi
                      i raczej producent bierze pod uwage to ze w drzwiach jest pelno dziur itp

                      Skomentuj


                        #12
                        jezeli robisz zamkniete panele na drzwi to moze i masz zamkniete... inczej to nigdy nie bedzie odudowa zamknieta z drzwi
                        i raczej producent bierze pod uwage to ze w drzwiach jest pelno dziur itp
                        moze chińczyk nie bierze.. ale nie chce mi sie wierzyć że tańszy rainbow czy droższy intertechnik czy może hajłendowy morel robi głośniki 'free air' do drzwi.. wszyscy wymienieni biorą pod uwagę odpowiednio przygotowane drzwi.. choćby matę.. a wyższe marki dynaxorb (tak sie pisze?) czy dynamat obowiązkowo. co jak co, ale to już 'prawie' komora zamknięta..a przynajmniej 'zarys' i moim zdaniem producent nie z najnizszej półki takie przygotowanie bierze pod uwage podczas produkcji i projektowania glosnika.. ale moge sie mylić..

                        ale co jak co.. wszystkie (są wyjątki:) przetworniki 'grają' dopiero w przygotowanych drzwiach i tego zaprzeczyć nie można.. :)

                        Skomentuj


                          #13
                          ok ale nie jako zamknieta obudowe

                          Skomentuj


                            #14
                            Skupmy się na tylnej półce. Rozumiem, że nie warto pakować głośników na półke, żeeby grały mając bagażnik jako obudowe. Więc lepiej zabudować je i pytanie: robić nadbudówke (jak w maluchach robią), czy zamknać od spodu (mam na oku Tonsile Speed 1700).

                            Skomentuj


                              #15
                              djsmol, nie skupiać sie na tylnej półce..!!


                              podaj jednen arument przemawiający za montarzem głośników w półce. mówie tu o zwykłych głośnikach nie o subie.. bo zabudowa suba w półkę zintegrowanie jej ze skrzynką ma sens.

                              ale po co ładować sie w montarz głośników w tylnej półce?
                              ja znam argumenty za i przeciw.. a czym Ty sie kierujesz?

                              Skomentuj


                                #16
                                ja tez znam tylko jeden ale dla zwyklych glosnikow polce o grubosci <20mm to zle miejsce ...? bo nigdy nie bylem i nie bede za cieciem fabrycznej :)

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Prostota wykonania - wycinam 2 dziury, wkręcam głosnik, podłączam kable i..... no własnie gra, czy nie gra. znakomita większość kumpli tak właśnie robi. Do tego montują np. 4 współosiowe jakieś firmy nieznanej.
                                  To po co produkują radia z 4 wyjściami na głośniki - na przód i ????

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    gdzie te Twoje argumenty? kumple radio ma wyjscia i ze proste.. eh..
                                    ja już myślałem że napiszesz że masz jakiś bardzo duży samochód.. nie wiem ..limuzynę i z tyłu nie słychać co sie dzieje z przodu.. albo że masz na przykład ochotę puścić tym co z tyłu siedzą a samemu z przodu prowadząc nie słyszeć bo Cie rozprasza.. to takie argumenty co do mnie przemawiają..

                                    ale tak.. autko jeśli masz małe.. to tył w półce grający całym pasmem system podkreślam całym pasmem.. kurcze a już napewno współosiowe pogorszą nawet h**ujowy fabryczny przód.. :)
                                    zepsują scene.


                                    już lepiej wsadzić jakieś stx i ciąć filtrem nisko.. choć to i tak 'g' da.. i półśrodek nie załatwi nic.. tzn więcej hałasu niż grania.
                                    no ale jak tam chcesz..
                                    ja ogólenie jestem zwolennikiem dwudrożnego odseparowanego na przód + sub w bagażnik. pewnie wielu sie ze mną nie zgodzi.. ale nie chce mi sie świata naprawiać..

                                    powodzenia!

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Czyli raczej skupić się i zrobić za***ty odseparowany system na przedzie, a do bagażnika jakiegoś dobrego suba wrzucić (oczywiście sub DIY). No to w moim przypadku zwieksza ilosć roboty (10cm na przedzie, czyli trzeba zrobić miejsce na coś wiekszego).
                                      Dzięki za porady. Człowiek cały czas się uczy.

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        jak zrobisz zajebisty na przedzie to zrezygnjesz z suba
                                        ale dobry na przodzie i jakiś nieduży subik i bedziesz zadowolony.

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X