Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

TDA kontra STK

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

TDA kontra STK

Witam, jestem zielony w tym temacie. TDA, STK czym różnią sie te końcówki mocy i prosił abyscie jakos je scharaktryzowali. Którą wybrać?

TDA:
    monolit, tranzystory bipolarne + mosfet, TDA7294(S)-70W TDA7293-80W, TDA7294S i TDA7293 daja sie laczyc w konfiguracje master-slave ("mostek rownolegly"), zabezpieczenia termiczne i nadpradowe, zadko zdarzaja sie podroby - ale sie zdarzaja...

STK:
    hybryda, podroby zdarzaja sie dosc czesto...

Malo wiem o STK, nie mialem z nimi stycznosci wiec i malo napisalem, ale podobno lepsiejsze niz TDA...

Skomentuj

Ja miałem do tej pory 2 kosci STK (tej samej serii (ten sam schemat aplikacyjny) ale różniły sie mocą. W perwszym przypadku kłopoty z uruchomieniem. Grzał sie strasznie ale po zmianie wartosci jednego rezystora na inny (niezgodny z aplikayjnym) problem minął. Grał u mnie kilka lat po czym oddałem go dla biednych.
      dziś u mnie lezy podobna kośc i podobny problem z uruchomieniem. chrzanie to dochodzenie co nie gra chyba kupie 2 TDA. Róznic w brzmieniu nie zauwazyłem dozuch bo nie robiłem jeszcze testów odsłuchowych. Ale z racji tego ze w STK elemetów towarzyszących duzo to i duzo mozliwosci konfiguracji.
      Teoretycznie STKowi duzo blizej do konstrukcji typowo dyskretnej niż takiemu TDA.
      Krótko mówiąc:
      TDA - dla początkującego
      STK - dla zaawansowanego który wie czego chce.

Skomentuj

W rysunku płytki drukowanej STK4048 w nocie aplikacyjnej Sanyo jest błąd. Mianowicie między ścieżką prowadzącą z nóżki 10 układu, a kondensatorem C8 1000pF nie ma połączenia. Może już wszyscy o tym wiedzą, a może się to komus przyda.

Nigdy bym nie zamienił swojej podróby STK na oryginalnego TDA. STK gra dynamiczniej i wcale nie robi się gorący(chyba że dam ostro w palnik).
        Pozdrawiam

Skomentuj