Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zwarcie w uniampie

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zwarcie w uniampie

    Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem uniego już parę miesięcy. Spisywał się znakomicie w opakowaniu po budach ... przyszła pora na przeniesienie go do obudowy której dawca stał się spalony onkyo. Po ostrożnym wyjęciu ze starego opakowania położyłem go na wykładzinie gdzie musiało leżeć coś małego metalowego bo tylko zobaczyłem spora iskrę. Optycznie wszystko wydawało się ok, uni chwile nie grał więc sądziłem, że to tylko do resztki wyładowały sie kondensatory. Po podpięciu okazało się, że jak tylko chwilę pogra muzyka radiator strasznie się grzeje, wszystkie małe elektrolity również. Z czystej muzyki robi się pierdzenie w całym paśmie(najbardziej wysokotonowy zniekształca w rytm basu). Po odłączeniu pre wzmacniacz sam się wzbudza (buczy). Jak ostygnie chwile znowu jest ok.
    Optycznie wygląda tak


    Na początku myślałem iż wzbudza się od złego ulokowania ale po próbach różnych zmian najbardziej optymalnie wydaję się tak(radiator robi jako ekran, chociaż początkowo ustawione to było odwrotnie


    Co polecalibyście sprawdzić na początek ? Jako iż strasznie się grzeje musiałem wrócić do komputerowych logitechów które "kują" po uszach.

    Na froncie obudowy jest taki oto wyświetlacz



    Pod nim jest procek onkyo lc6554h. Czy jest szansa wybudzenia tego wyświetlacza atmega?

    Ostatnie pytanie. Czy LB1630 mozna sterować ttl'em bezpośrednio z uc czy jest konieczność stosowania wzmocnienia? (w nocie doszukałem się tylko zakresu napięć wejscia). Pozdrawiam

    #2
    Co do UniAmpa posprawdzaj półprzewodniki, przeczyść płytkę od strony lutów(może gdzie się znalazł kawałek metalu pomiędzy lutami).

    Skomentuj


      #3
      Ile razy ja juz czytalem ze po przelozeniu do docelowej budy zrobilo sie zwarcie i nie gra...

      Na poczatek sprawdz R13,71 potem wyjmij T17 co powinno wylaczyc wzmacniacz i sprawdzasz po kolei zabezpieczenia, jest to opisane w temacie o uni.

      Skomentuj


        #4
        co do wysiwetlacza,

        jak znajdziesz note aplikacyjna to byc moze sie da, ale raczej bym w to watpil...

        Skomentuj


          #5
          R13 i R17 maja prawidlowy opor. Na wyjsciu normalnie mam 110 mV lewy i 120 mV na pawym. Po wylutowaniu t17 warosci spadly do ~10 mV. Sam t17 jest sprawny. Czytam od poczatku temat z uni, jestem na 25 stroni a tu dalej nic nie pisze o testowaniu zabezpieczen. Czy ktos moglby mnie nakierowac na wlasciwa strone ? Przed wylutowaniem zwarlem wejscia i zostawilem go tak na 5 min. Po parunastu s t, t14, t22, t30 strasznie sie nagrzaly i nie dalo sie ich dotknac. Po tych 5 min wielki radiator nagrzal sie jak wczesniej po godzinie grania. W okolo 3 minucie zaczelo pojawiac sie buczenie ktore raz sie nasilalo, raz cichlo. Sprawdzilem wszystkie luty pod plytka i nie ma mowy o jakims zwarciu czy zimnym lucie.
          Zamieszczone przez tom3kk
          co do wysiwetlacza,

          jak znajdziesz note aplikacyjna to byc moze sie da, ale raczej bym w to watpil...
          Note nie problem znalesc klik Tylko jak tym sterowac ?

          Co z tym Lb1630 :>
          Pozdrawiam

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez gomes
            Przed wylutowaniem zwarlem wejscia i zostawilem go tak na 5 min
            tylko tam po drodze do kondensatorow jest jeszcze mostek prostowniczy... kondensatory rozladowywuje sie poprzez pozposrednie zwarcie nozek przez jakis rezystor :!:

            Skomentuj


              #7
              Chyba zle sie wyrazilem. Przez unieruchomieniem(wylutowaniem t17) wzmacniacza wykonalem test ktory opisalem wyzej. Zwierajac wejscia mialem na mysli zworke na wejsciu toru audio(wejscia z alpsa). Do rozladowywania kondensatorow uzywam zarowki 220V. Pozdrawiam

              Skomentuj


                #8
                Wzmacniacz wlacza sie od razu czy po kilku sekundach?

                Skomentuj


                  #9
                  przed wylutowaniem t17 wlaczal sie z opoznieniem. Do 2 minut nie ma zadnej oznaki uszkodenia. Dopiero jak sie zagrzeje po odlaczeniu zasilania w glownikach slychac jakby mix plyta winylowa slabego dj.

                  Skomentuj


                    #10
                    A co dzieje sie z pradem spoczynkowym moze to jego wina

                    Skomentuj


                      #11
                      Zmierz napiecie na R30,41, podczas pracy powinno byc na kazdym po ok 11V.

                      Jesli po wylaczeniu w obu kanalach cos sie dzieje to wina ukladu zabezpieczen a najczesciej T17 bo to jedyny wspolny element.

                      Skomentuj


                        #12
                        po wlutowaniu t17 lewy bezpiecznik spalil sie. Wymienilem go ale teraz panuje cisza(tak, jak bylo przed wlutowaniem t17). Jest to moja pierwsza naprawa wzmacniacza wiec mam pytanie laika. Czy przy wlutowywaniu tego elementu kondensatory maja byc calkowicie rozladowane?
                        Przegladnelem caly temat z unim i niestety nie odnalazlem fragmentu opisujacego dokladnie jak przetestowac zabezpieczenia. Czy moglbym prosic o nakierowanie mnie(moze w jakims innym watku byla o tym mowa)
                        Czytalem, iz te toshiby sa dosyc odporno wiec mam nadzieje, ze nie beda do wymiany ...

                        Skomentuj


                          #13
                          Zamieszczone przez gomes
                          Czy przy wlutowywaniu tego elementu kondensatory maja byc calkowicie rozladowane?
                          Jeśli coś lutujesz na płytce to kondensatory powinny być zawsze rozładowane! To dla Twojego bezpieczeństwa jak i bezpieczeństwa samego układu.

                          Skomentuj


                            #14
                            Troche z tym się zeszło ale nareszcie końcówka ruszyła. Do wymiany były dwie diody(ZENER C12V i 1N4002). Po wylutowaniu i sprawdzeniu miernikiem MPSA42 pokazywał, że jest sprawny ale i tak go wymieniłem na nowy. Przy okazji wylutowałem 2SC5200 i 2SA1943. Oto co pokazał miernik:
                            2SC5200 - pierwszy b,e=637 b,c=634 drugi b,e=636, b,c= 633
                            2SA1943 - pierwszy b,e=619 b,c=622 drugi b,e=568, b,c=580
                            Moje pytanie dotyczy ostatniego
                            1) Czy powiniem wymienić ten tranzystor czy ta wartość jest do przyjęcia(tranzystory mocy parowane przy prądzie 10mA to chyba średni wyznacznik, jak wy to sprawdzaliście?).

                            Z nadmiernym grzaniem radiatora nie ma już problemu. Natomiast dalej walczę z brumieniem. Przy zwarciu zawleczka źródła panuje cisza. Problem występuje przy dotknięciu potrncjometra. W miare podgłaszania brumienie jest coraz większe(co ciekawe jak dotkne potencjomera który znajduje się poza obudową jak i np radiatora) aż do 95 % odkręcenia potencjometra. Przy 95-100 % jest wszystko ok. Zatem moje pytanie:
                            2) Czy obudowe potencjometru (alps z silniczkiem 2x50k) mam podłączyć pod masę sygnału czy pod gdn zasilania? Radiator jest przykręcony do obudowy którego też mam podłączyć pod gdn (jak tak, to w którym miejscu aby nie robić pętli?)

                            Zamieszczone przez irek
                            Zmierz napiecie na R30,41, podczas pracy powinno byc na kazdym po ok 11V.
                            Co do pomiarów: R30=11.79V R41=11.88V trafo=~2x37V siec=~236V.
                            Pozdrawiam

                            Skomentuj


                              #15
                              Obudowe potka podlacz do masy sygnalu czyli tej na nozkach potka albo przykrec go do obudowy a sama obudowe podlacz do masy na wejsciach czincz.

                              Skomentuj


                                #16
                                Zamieszczone przez irek
                                albo przykrec go do obudowy a sama obudowe podlacz do masy na wejsciach czincz.
                                ja tak zawsze robie i jest zero szymu brumu i innych smieci i wg mnie takie rozwiazanie jest najlepsze

                                Skomentuj

                                Czaruję...
                                X