• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
To zostań przy renówce jak taka super a nie marudzisz jak stara panna co to wszystko jej nie pasuje. Mocny, wyżyłowany samochód trzeba kupować jak najmłodszy a najlepiej nowy a nie grata za parę tysi bo to jest nonsens. Takie samochody albo są po milionie przeróbek domorosłych tjunerów, albo są zajeżdzone albo po jakiś dzwonach. Jakmiałem renault 5 to na forum renówki było takie powiedzenie, że nie ma na drogach 5tki turbo która by nie miała dzwona. Tak sie kończy jazda autkami co mają 800kg, 120km i 8sek do 100.

Myślałem o tym, tylko nie ma klimy, wspomagania, noi trzeba by było znaleźć jakąś w miarę zdrową budę i przełożyć wszystko i zamontować, więc mija się to z celem.

Nie kupuję auta sportowego przecież, nie wiem co się przyczepiłeś - jednym starcza 1.0 benzyna w polo, innym nie starcza 1.8 i takie życie - każdy ma do tego prawo.

Polowałem na Renault 5 turbo silnik, ale niestety znaleźć jakikolwiek to graniczy z cudem, a sądzę że byłby strzałem w 10.

Zawsze marzyłem o silniku benzynowym z turbiną - punto 1.4 GT, renault 1.4 Turbo... zawór spustowy, to powietrze, praca turbiny to dla mnie lepszy miód dla uszu, niż dźwięk V6...

Dobra, pojadę oglądnąć tego rovera - zobaczę czy to dobry trop.

Pindolicie i się czepiacie tych francuzów

Nie bez powodu - ja raz na tydzień musiałem grzebać przy renówce, bo zawsze coś się popsuło, dlatego jest nowa w starej budzie, bo obecne kompletnie wszystkie części są wymienione. Szwagier kupił do firmy Citroena Berlingo 1.9tdi, tak raz w miesiącu stoi u mechanika, i kupił lagunę I 99r z 1.6 i w ciągu miesiąca miał 4 awarie po które musiała laweta przyjechać - a mówiłem, kup 1.9tdi 110km ibize, leona, a3, golf Iv, fabie...

Z francuzem trzeba trafić i nim najlepiej nie jeździć.
 
Polowałem na Renault 5 turbo silnik, ale niestety znaleźć jakikolwiek to graniczy z cudem, a sądzę że byłby strzałem w 10.

Jezeli celujesz w stopę to na pewno byś trafił :biggrin: . Wiesz ile potrafi palić ten silnik ? On jest na gaźniku ile turbina dmuchnie tyle on wciągnie, goście z klubu pisali o wynikach 30L/100km przy ostrzejszej jeździe. Na 1 zbiorniku nie potrafili przjechać 300km na zlot, gdzie ja zwykłym 1.4 robiłem 600km. A zbiornik w piątce ma 42L.

Z renówek w miare oszczędnych i dynamicznych świetne były clio 1.4 energy. Auto wazyło dalej w okolicach 800kg a silnik miał prawie 90km, jechałem taką, kapitalnie sie zbierała. Tylko teraz takie auto to już relikt, wszystkie bedą spruchniałe. W pierwszych clio blachy były chyba słabsze od tych w 5tkach bo ojciec miał i piątke i ma teraz clio i w tym samym wieku co 5tka, clio jest solidnie podżarte.
 
Jezeli celujesz w stopę to na pewno byś trafił . Wiesz ile potrafi palić ten silnik ? On jest na gaźniku ile turbina dmuchnie tyle on wciągnie, goście z klubu pisali o wynikach 30L/100km przy ostrzejszej jeździe. Na 1 zbiorniku nie potrafili przjechać 300km na zlot, gdzie ja zwykłym 1.4 robiłem 600km. A zbiornik w piątce ma 42L.

W lipcu/sierpniu pisałem tu na forum o modyfikacji starej renówki 19 1.4e - e6j (gaźnik) - wkladałem tam turbo(sprawne, z diesla, 1.9td od opla bodajże i niestety nie podołałem z tym, aby gaźnik relatywnie podał więcej paliwa - jak turbo dmuchnęło, silnik gasł ;/ Namęczyłem się, bo zamontowałem cały dolot, intercooler, a tu dupa. Właśnie ostatnio potykałem się o ten spawany dolot i inną uszkodzoną tubinę gargeta co kupiłem za grosze.

No tak - to mam ten sam silnik w renówce, moja waży 980kg i przypada na to 82km gaźnik lub 75km na wtrysku. Więc zbiera się bardzo dobrze, więc nie dziw że Vetra z wagą 1440 jej ustępuje, mimo większego silnika.

BTW - jeźdzę na benzynie, tankowałem zawsze na petrochemii gaz bo był najlepszy w okolicy i z przyzwyczajenia tankowałem tam też benzynę - dziś zatankowałem na "bliskiej", i powiem ze auto nie do poznania, dużo lepiej ciągnie od dołu, lepiej się zbiera, i jak wejdzie na obroty to jest wreszcie banan na twarzy - nawet udało mi się przekroczyć prędkość maksymalną podaną przez producenta :) Spalanie o dziwo też spadło...

Jednak koszt doprowadzenia tego auta do końca wyjdzie finalnie 6500zł, czyli założenie gazu, wymiana pierdół, klocki, maglownica, poprawki blacharskie itd.

Więc jak mam ok 3500odłożone, to robi się 10k, na auto a kupię nowsze, z lepszym silnikiem, więc chyba ma to sens?
Wracając do tematu
 
Kup sobie Kappę 2.0 20VT albo Kappę "Integrale" z *chyba* najbardziej utytułowanym silnikiem na świecie - 2.0 16v z kultowej delty :)
220/205 w 16v/ koni, lata jak dzikie.

A potencjału "grzebawczego" nie muszę chyba prezentować?
Kupisz za mniej niż 10k, psuć się nie psuje (byleby nie miała aktywnego zawieszenia)

No i odgłos 5 garów z Bovem :)
 
o lanci pisalismy - nie jest zainteresowany :(
a kappa nawet z 200km nie jest szybka :p
dla mnie to znakomity samochod rodzinny (kombi) ;)
 
no tak.. w takim razie dla zainteresowanych kilka filmików. Niestety kręcone kalkulatorem - nie do końca oddaje ten dźwięk...
Z góry przepraszam za nieba, płytki, plecy, głowy.. i parkinsona
No i komentarze z tłumu - bez komentarza..
http://youtu.be/7rah_6b1dC4
http://youtu.be/tY7BKYID_1E
http://youtu.be/ACu4mkUa5bM
http://youtu.be/4On0Hj6emfI
http://youtu.be/Bk95tE1_fCc
http://youtu.be/v8DtwvOad8s
http://youtu.be/LnM47Jf3Ydo
http://youtu.be/kvaMIpYDJAY
http://youtu.be/ZoDwUuPLPTo
http://youtu.be/EB4MnoGaGzA
http://youtu.be/Zbdqo2CgmCw
kilka zdjęć też mam jakby ktoś chciał :P
 
W lipcu/sierpniu pisałem tu na forum o modyfikacji starej renówki 19 1.4e - e6j (gaźnik) - wkladałem tam turbo(sprawne, z diesla, 1.9td od opla bodajże i niestety nie podołałem z tym, aby gaźnik relatywnie podał więcej paliwa - jak turbo dmuchnęło, silnik gasł ;/ Namęczyłem się, bo zamontowałem cały dolot, intercooler, a tu dupa. Właśnie ostatnio potykałem się o ten spawany dolot i inną uszkodzoną tubinę gargeta co kupiłem za grosze.

No tak - to mam ten sam silnik w renówce, moja waży 980kg i przypada na to 82km gaźnik lub 75km na wtrysku. Więc zbiera się bardzo dobrze, więc nie dziw że Vetra z wagą 1440 jej ustępuje, mimo większego silnika.

BTW - jeźdzę na benzynie, tankowałem zawsze na petrochemii gaz bo był najlepszy w okolicy i z przyzwyczajenia tankowałem tam też benzynę - dziś zatankowałem na "bliskiej", i powiem ze auto nie do poznania, dużo lepiej ciągnie od dołu, lepiej się zbiera, i jak wejdzie na obroty to jest wreszcie banan na twarzy - nawet udało mi się przekroczyć prędkość maksymalną podaną przez producenta :) Spalanie o dziwo też spadło...

Jednak koszt doprowadzenia tego auta do końca wyjdzie finalnie 6500zł, czyli założenie gazu, wymiana pierdół, klocki, maglownica, poprawki blacharskie itd.

Więc jak mam ok 3500odłożone, to robi się 10k, na auto a kupię nowsze, z lepszym silnikiem, więc chyba ma to sens?
Wracając do tematu

Nie można wkładać nigdy turbo od diesla do benzyny! benzyna ciągnie do 7tys obrotów, diesel tylko 5tys obrotow. Wnioski nasuwają się same
 
Ciężarówki to jednak co innego, mówię o typowych silnikach do diesla. Zdarzały się przypadki że na sprężarkach do td (nie tdi) kręcono silnik na 6-7k rpm, no ale wiadomo, że sprawność i żywotność się skróci.
 
Powrót
Góra