• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
to ja polece cos w tdi, np z silnikiem AFN / AVF / AWX. Wlozysz pare stowek

923195_466773633402585_304540134_n.png
 
Vectra, to ciezkie auto, wiec nie ma co się dziwić że nie zbiera sie tak dobrze co leciutka renówka. Żebyś jeszcze miał 2,0 136KM to moze... Jak chcesz zapier***** to się nie kupuje limuzyny tylko kompakta, albo jeszcze cos mniejszego.
 
bardzo lubie TDI i sam bym chcial miec... ale nie za taka cene :/
faktycznie taniej i w lepszym stanie kupisz VW 1,8t
tych silnikow jest bardzo duzo i sa dobrze znane
 
Z małych wariatów fajna opcją jest peżot 206 S16/Gti. 135 koni z elastycznego silnika 2.0, masa 1050kg i całkiem całkiem wyposażenie, ceny b.przyzwoite :)
 
No to sie długo tym autem nie nacieszyłes skoro juz sprzedajesz :P .

Miałem wcześniej takie samo z innym silnikiem, stare zrobiło na mnie większe wrażenie jakoś, może dlatego ze pierwsze i z silnikiem sportowym x16xer.

1.9tdi 110km od audi/seata/vw mnie nie interesuje - to nie dla mnie jazda, choć spalanie malutkie, ibiza 00r z tym silnikiem przy spokojnej jeździe schodziła do 3-4L ropy.
Tyle że jechać nie ma czym :P ehh czyli z tego silnika idzie zrobić 150Km? Bo ten silnik miała ibiza, leon, polo, a3 i golf4?

Jak wypadają przy tym jednostki alfy? 1.9 125km i 115km?

Vectra, to ciezkie auto, wiec nie ma co się dziwić że nie zbiera sie tak dobrze co leciutka renówka. Żebyś jeszcze miał 2,0 136KM to moze... Jak chcesz zapier***** to się nie kupuje limuzyny tylko kompakta, albo jeszcze cos mniejszego.

Hmm no Vectra waży wg dowodu 300kg więcej - jednak rzeczy wyjęte z renówki ważyły 100kg bo woziłem tam warsztat cały. Czyli jakby 200Kg różnicy a motor już większy a nie jeździ, no jeżdzi ale powyżej 4,5k a wtedy pali ok 12-15L.

Czyli silnikowo mam 3/4typy - albo 1.8 160km w roverze, albo 1.8 turbo w VAGu, albo 1.9 110km >150km, albo 1.9 JTD alfa/fiat.
 
Z małych wariatów fajna opcją jest peżot 206 S16/Gti. 135 koni z elastycznego silnika 2.0, masa 1050kg i całkiem całkiem wyposażenie, ceny b.przyzwoite
S16 ma chyba nawet coś koło 160KM, tylko nie wiem czy znajdzie się coś przyzwoitego w cenie Vectry która nabył LS.


Jak wypadają przy tym jednostki alfy? 1.9 125km i 115km?
Weź pod uwagę ze JTD nie sa na pompie, tylko na CR i do tego dochodzi koło dwumasowe, wiec nie koniecznie musi być to tani w eksploatacji samochód.


Hmm no Vectra waży wg dowodu 300kg więcej - jednak rzeczy wyjęte z renówki ważyły 100kg bo woziłem tam warsztat cały. Czyli jakby 200Kg różnicy a motor już większy a nie jeździ, no jeżdzi ale powyżej 4,5k a wtedy pali ok 12-15L.
Tak czy siak, małe kaszlaki są zrywniejsze, a 300Kg to już jest spora różnica. 15l to sporo, moze coś jest nie tak? Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym 1,8 -2,0 zawsze będzie palić 9-10l, tu nie ma co się dziwić.
 
S16 ma chyba nawet coś koło 160KM, tylko nie wiem czy znajdzie się coś przyzwoitego w cenie Vectry która nabył LS.

170 koni miały wersje RC, 133-137 S16. W cenie tej vectry nie kupi się żadnego z wymienionych, taki rover 160 koni to blisko 10 koła trzeba położyć (zagazowany), a puga za 6-7 wyrwiesz.
 
S16 ma chyba nawet coś koło 160KM, tylko nie wiem czy znajdzie się coś przyzwoitego w cenie Vectry która nabył LS.

Te pługi odpadają - większe się podobają, ale bez urazy, 206 to dla mnie brzydkie kaczątko.

Co do ceny - ta Vectra to była okazja, to ją wziąłem nie namyślając się długo, bo w renówce skrzynia poszła a dojeżdżać trzeba czymś - na auto w sumie jest od 6-8tys do wydania, gdzie 8 tys musiało by mieć gaz, ew do 6 benzyna żeby 2k zostało na założenie gazu.

Tak czy siak, małe kaszlaki są zrywniejsze, a 300Kg to już jest spora różnica. 15l to sporo, moze coś jest nie tak? Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym 1,8 -2,0 zawsze będzie palić 9-10l, tu nie ma co się dziwić.

No właśnie zaczęło padać, to wjechałem na kanał zerknąć - wyjąłem filtr powietrza, no czarny xD oryginalny GM jeszcze... myslałem że mnie trafi, zjem obiad i jadę wymienić, założę od razu z powrotem sprawdzić czy czuć różnice - nie filtron, nie mann, nie topran - jaki?
 
Czujesz różnice między fitlrami powietrza? "respect"

Wiem że to jak wychwycenie różnic w brzmieniu kabli, ale co jak co - czuć to pod nogą, zwłaszcza na gazie. Tu musi być czyściutki filtr jak talala, bo od razu spalanie rośnie i auto gorzej chodzi. Zresztą bez filtra silnik pracuje głośniej i ma niższe obroty. Poza tym wymyślili po coś filtry stożkowe.
 
Znajomy co w kjsach jeździ, ma Saxo 1.6 VTS - jeździłem tym zanim było przerobione, fajne nawet, tylko ani wyglądu, ani w środku nie fajnie.
Teraz ma tam 1.8 VTS i wymiata ten silnik, choć i tak jeszcze to nie to.

Wiem o istnieniu wielu wynalazków które są na rynku - tylko chcę zrobić przeskok dalej od renówki, żeby wyglądało lepiej, było lepiej wyposażone i wygodne w śroku, i lepiej się zbierało, przy w miarę normalnym spalaniu - tj. ok 40zł za 100km na gazie co wypada ok 17L gazu a to nie mało. I motor nie większy niż 2.0.
 
Powrót
Góra