• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Aktywnie zDeSPerowane 3-way by LuSzTi

Nie, bo znacząco sobie pogorszysz dynamikę sygnału wchodzącego na DACe (tu już nie chodzi o zaokrąglenia przy obliczeniach). Cyfrowa regulacja głośności (w sensie dzielenia wartości próbki) to zło, szczególnie przy 16 bitach CD Audio

To zależy od rzeczywistej rozdzielczości DAC. Ja od kilku lat używam regulacji cyfrowej wbudowanej w AD1955 i sobie chwalę :)
W warunkach amatorskich będzie ciężko pobić taką regulację analogiem pod warunkiem że w dac-u nic się nie spapra.
 
I tak też się stanie. Na dniach biorę się za projekt analogowej części preampa.
 
I tak nic analogowego pod to nie podłączy

Nie kumam. Jeśli chodzi o całość to analogowo będą podłączone telewizor i radio, komp pójdzie albo po USB albo po SPDIF.
Jeśli chodzi o PGA to wyjścia analogowe z procków DSP będą przecież podpięte do PGA.
 
No tak ale pójdzie i tak najpierw przez ADC :) Do "preampa" nie da sie i tak nic bezpośrednio podłączyć. Czy warto komplikować sobie życie ? :)
 
No tak ale pójdzie i tak najpierw przez ADC Do "preampa" nie da sie i tak nic bezpośrednio podłączyć. Czy warto komplikować sobie życie ?

No tak, wszystko najpierw na ADC, pozniej DSP a na końcu DAC. Na trzy opinie mądrzejszych ode mnie dwie mówią żeby dać regulację analogową a Ty Raven optujesz za regulacją w DSP. Nie wiem co począć...
 
Postępy z prac:

Jutro klejenie klejem poliuretanowym, środę szlif, później szpachla i znowu szlif...i będzie gotowe do fornirowania.
 
Kilka kolejnych fotek, niestety padł mi aparat i muszę robić zdjęcia telefonem.
Złożony już moduł niskotonowy, wysokość ok 91cm, grubość frontu 38mm (nie, nie 36mm:P).

Terminale DIY, fotka póki co na laminowanej płycie, docelowo będzie oczywiście fornir:
 
Ładnie wyglądają te górne obudowy, pewnie na gł. wysokotonowe.
Ciekawi mnie jak taki seas radzi sobie w TL. Też myślałem nad Tl, ale odpada bo już w br mi wyszły duże szafy - 70l.
 
Ładnie wyglądają te górne obudowy, pewnie na gł. wysokotonowe.

Akurat górna obudowa ze zdjęcia to był prototyp, na którym ustawialiśmy z kolegą piłę. Tam są formatki zacinane na 3 różne kąty więc było co robić. Mam już lepiej zbudowane, poklejone i poszlifowane dwie takie obudowy.
Będą w nich Ushery T9950-15 i Aurum Cantusy AC130Mk2.

Ciekawi mnie jak taki seas radzi sobie w TL. Też myślałem nad Tl, ale odpada bo już w br mi wyszły duże szafy - 70l.

W testowym tunelu, krótszym o jakieś 20cm słyszalne było 27Hz. Więc myślę, że w tym nie będzie gorzej.

Git robota! Nie obijasz sie

Dzięki! Musiałem przyspieszyć budowę i tak się stało. Na dniach skończę kolumny do stanu surowego i biorę się za preamp z DSP.
 
Wsadził byś "spekconektora" 2 pinowego dla basu, 4 pinowego dla góry i by było po sprawie i po plątaninie kabli

Myślałem o tym, ale ładne złącza "speakon" są drogie, żeby nie powiedzieć bardzo drogie (metalowe monacora ponad 50zł sztuka) a plastikowe mi się nie podobają. Kabli wbrew pozorom nie będzie dużo, raptem po dwa na kolumnę, kupiłem kable 4x1,2mm^2, więc jedna czwórka będzie szła na średnie i wysokie, a druga czwórka połączona w dwie pary będzie szła na dół. Takie dwa kable będą szły tylko do dolnego modułu, tam będzie zamontowany ten terminal na 6-o wejściowy. Później kable do modułu średni-wysoki będą szły środkiem kolumny do tych małych terminali. Te małe są umieszczone na górnej ściance modułu niskiego i dolnej ściance modułu średni-wysoki, zachodzą na siebie wpasowując się otworami na siebie. Więc tych terminali nie będzie prawie w ogóle widać. Więc plątaniny nie będzie.

"Which filters are noisier -analog or digital?"

A za to dziękuję, chętnie poczytam.
 
Kabli wbrew pozorom nie będzie dużo, raptem po dwa na kolumnę, kupiłem kable 4x1,2mm^2,
Ciekawi mnie jak to jest z pojemnością takiego kabla. Choc robić 3 osobne kable to bedzie straszna platanina w pokoju. I tak zle i tak niedobrze.


Jaką grubość ma przednia ścianka? Taka sama będzie w docelowej obudowie? Nie myślałeś, żeby zrobić kanapkę: hdf- mdf-wiorówka-sklejka-mata bitumiczna? Moim zdaniem to bedzie mniej drgało, bo kazdy material ma inna czestotliwosc drgan wlasnych - zamiast jednego rezonansu samego mdfu, bedzie kilka mniejszych na roznych czestotliwosciach. Nie chce tu jakos sie "wymadrzac", bo wchodze na sliski grunt, ale "na chlopski rozum", to rozna gestosc materialu bedzie pochlaniala rozna czestotliwosc drgan. Wiecej roznych gestosci - wiecej roznych drgan pochlonietych.



Co do terminali, to tez bede mial banany, ale zamiast wtykow bananowych planuje dac koncowki oczkowe - http://p.alejka.pl/i2/p_new/47/35/koncowka-oczkowa-izolowana-1-5-2-5mm-m5_0_b.jpg - nie ma bata, ze ktos przypadkiem zawadzi o kabel i wypnie sie z terminalu ;) A spekony stosuje od strony wzmacniacza, To bardzo wygodne rozwiazanie. Dalem najatnsze, ale tamz tylu pod sciana to i tak nie widac.
 
Ostatnia edycja:
Jaką grubość ma przednia ścianka?

W module niskotonowym front ma 38mm, jest to odpad z blatu kuchennego, dlatego taka grubość. Miałem kleić dwie płyty ale kolega miał odpad z blatu to wykorzystaliśmy. W module średnio-wysoko jest 24mm (18mm wiórówka + 6mm mdf). Generalnie ja nie buduję z mdfu, te całe obudowy kosztowały mnie 50zł (cena całej płyty wiórowej stosowanej na składach jako przekładka, z drobnymi skazami, dla mnie nic nie znaczącymi) a jeszcze zostało mi prawie pół płyty. Oczywiście można strugać niesamowite obudowy ale może nie do takich głośników. Wolałbym tę kasę dołożyć do lepszych głośników. Dawniej kolumny wysokiej klasy budowało się tylko z wiórówki, przyklejało na ścianki filc i było bardzo dobrze.

Co do terminali, to tez bede mial banany,

Tych terminali z bananami nie będzie prawie w ogóle widać. One są do połączeniu obu modułów.
 
Powrót
Góra