• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Alfa Romeo 159 - wyciszenie i przygotowanie pod audio

  • Autor wątku Autor wątku Bebok
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
a ja od dachu bym zaczal

to jest najbardziej "slyszalne" wygluszenie

tylko nie przeglusz samochodu
nie dawaj za duzo materiałow głuszacych

juz nie raz spotkalem sie z tym efektem
efekt jest taki, ze bas staje sie nijaki i zle slyszalny
jego wiekszy poziom jest niwelowany przez materialy gluszace

ja bym uzyl cienszej maty i nie za grubej pianki
nie klej tez jedna na druga (na zakladke) tylko jedna obok drugiej
a najlepiej zostaw 1-2cm przerwy miedzy matami
 
Podłączę się pod temat. Mam Astrę H GTC i w środku, w porównaniu do Toyoty Aensis t25 i Hyubdaia i30 jest niestety bardzo głośno. Głównie przeszkadza mi odgłos (buczenie) z tłumika i dźwięk silnika. Zamierzam wygłuszyć trochę to auto, bo w dłuższych trasach staje się to męczące. Chciałem na początek wygłuszyć podłogę bagażnika i nadkola z tyłu, ewentualnie jeszcze podłogę, nadkola z przodu i - jeśli uda się jakoś tam dojść - ścianę grodziową.
Myślałem nad przyklejeniem na blachy jakiegoś alubutylu (np silent coat), a na to warstwa poroso, a pod wszystkie plastiki i tapicerki tylko poroso. Dlaczego akurat poroso? W poprzednim aucie (wspomnianym Avensisie) było tego sporo pod tapicerkami, kanapą itd i w aucie było bardzo cicho. Czytałem już sporo o wygłuszaniu wnętrza (na strefie też) i z tego wszystkiego myślę, że to będzie rozsądna opcja.
Czy to może zdać egzamin?
 
Nigdy nie używam takich materiałów
Używam dedykowanych
Nie wiem czy był użył porosa

Pewnie poszedłbym sprawdzona droga... stp srebrne i gabka zamknięta gms
 
Ok. STP Silver + GMS 01 (bo ten ma zamknięte komórki. Chyba, że myślałeś o innym GMSie). Wygląda to dobrze. Wystarczy dać po jednej warstwie? Mówisz, że to sprawdzona droga, czyli pewnie miałeś już do czynienia z tym połączeniem. Mógłbyś krótko napisać o tym (tzn jakie auto i jaki to dało efekt). Dach, jeśli już to zostawię na koniec. Na razie nie mam na takie kombinacje czasu, ani warunków ;)
 
Jakież było moje zdziwienie, gdy po powrocie z pracy ujrzałem taki widok:


:razz:

10,5m gms 07xl (3 rolki)
8m gms 01
1m gms 010
2m gms 022
2 dystanse mdf
---------
1431zł
Wrażenie pustki na koncie bankowym... bezcenne :)

Jutro wypycham z garażu auto ojca, wjeżdżam moim, podpalam w "atomioku" i zaczynam kleić :D
 
Najpierw rozbierz ładnie auto
Srubki podpisz ktora do czego
Potem szmaty w rękę, duża ilosc rozpuszczalnika i umyj porządnie auto!
Dopiero potem mozesz zacząć myślec o klejeniu

Bez dobrego umycia daremna twoja praca
 
Niech dobrze odparuja elementy.

Później dokladnie raz przy razie wyciskasz.

Powodzenia ;)
 
Benzyna ekstrakcyjna i szmata to podstawa, nie ma dwóch zdań :)
Jutro jadę do Bielska po wygłuszenie maski, przy okazji wstąpię do ASO po spinki do niego i do siedziska kanapy (przy demontażu to jednorazówki w 159 :/ ), to i benzynę się kupi.
Mimo, że będę palił w piecyku w garażu, to dla pewności i tak użyję opalarki. Na pewno nie zaszkodzi ;)
 
Dobrze jest opalarką potraktować drzwi przed położeniem maty.
 
Klejenie maty w garażu się udało, ale dałem radę tylko maskę zrobić. Bez podgrzewania się nie obyło.

W poniedziałek i wtorek pogoda dopisała, więc działałem na dworze. Słońce zmiękczyło maty na tyle, że grzać nie było potrzeby. Zdjęcia z wtorku nie mam, ale przybyło mat na nadkolach i podłodze.
Rozebrać to było naprawdę łatwo. Jeden rodzaj wkrętów do wszystkich elementów ułatwia znacząco montaż/demontaż :)
 
Ostatnia edycja:
Też robisz taką Alfę? Mnie na maskę, bagażnik + nadkola pójdzie prawie cała rolka - 3,5m[SUP]2[/SUP]

Jeszcze nie skończone.
Pytanie: w otwory, które widać nad nadkolami mogę powpychać gąbki dźwiękochłonnej? Woda tam nie ma dostępu, jedynie para wodna z powietrza. Nie będzie to "gniło"?
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra