• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Nie będę robić reklamy - podam na PW. Porządny program, głównie do sklepów. Bardzo rozbudowany :) I o dziwo bardzo tani jak na jego możliwości.
 
Bo tanio nie było, ale coś za coś :) jeden moduł 16 szufladek 16zł. Tutaj mam 288 szufladek, ale muszę dokupić jeszcze 3 moduły
 
Marian
Tył obudowy też mogłeś okleić hdfem 3mm bo widać klawiszowanie. Ogólnie wyszło fajnie.
 
Wszędzie wyszło, nawet w miejscu oklejonym HDF-em, bo kolumny stały niewykończone 1,5 roku.
Próbowałem wyrównać, ale ile można skoro fornir ma grubość 0,6mm.
 
Wszędzie wyszło, nawet w miejscu oklejonym HDF-em, bo kolumny stały niewykończone 1,5 roku.
Próbowałem wyrównać, ale ile można skoro fornir ma grubość 0,6mm.

To ciekawe . Bo ja swoje obudowy od kolumn R3 black (ktoś jeszcze je pamięta? haha) robiłem bez żadnego HDFu. Były sezonowane przez parę miesięcy na ciepłym strychu w czasie lata. Zacząłem je budować jakoś maj-kwiecień, skończyłem w październiku , chyba z 2 tyg przed audioshow. Do tej pory nie wyszło żadne klawiszowanie a minęło już wiele lat. Być może własnie sposób sezonowania ma znaczenie.
Podobnie miałem zresztą z poprzednimi kolumnami które robiłem jakoś w 2005r. Zrobiłem na jesieni, do wiosny stały i grały w mieszkaniu w stanie surowym. Na wiosnę oklejałem, akurat nie fornirem tylko obłogiem ok 1.2mm grubości. Kolumny do dnia dzisiejszego nie wykazują żadnych oznak klawiszowania, tez nie używałem żadnego maskowania łączeń.
 
Być może własnie sposób sezonowania ma znaczenie.

Ma.
Te kolumny były robione z ciekawości i na szybkiego aby zdążyć je zrobić do AVS2017.
29 października był klejony HDF, 4 listopada fornir, 11 listopada jedna warstwa wosku byle zabezpieczyć fornir.
16 listopada już jechały na AVS, zimno, wilgotno, potem ciepło, znów zimno, znów ciepło...
Zdziwił bym się gdyby klawiszowanie nie wyszło.
 
To ciekawe . Bo ja swoje obudowy od kolumn R3 black (ktoś jeszcze je pamięta? haha) robiłem bez żadnego HDFu. Były sezonowane przez parę miesięcy na ciepłym strychu w czasie lata. Zacząłem je budować jakoś maj-kwiecień, skończyłem w październiku , chyba z 2 tyg przed audioshow. Do tej pory nie wyszło żadne klawiszowanie a minęło już wiele lat. Być może własnie sposób sezonowania ma znaczenie.
Podobnie miałem zresztą z poprzednimi kolumnami które robiłem jakoś w 2005r. Zrobiłem na jesieni, do wiosny stały i grały w mieszkaniu w stanie surowym. Na wiosnę oklejałem, akurat nie fornirem tylko obłogiem ok 1.2mm grubości. Kolumny do dnia dzisiejszego nie wykazują żadnych oznak klawiszowania, tez nie używałem żadnego maskowania łączeń.

Ostatnio z ciekawości zrobiłem eksperyment. Przywiozłem na jesieni surowy MDF z hurtowni i zamiast 22 mm miał prawie 23,2 mm sprawdzałem bo się skrzynki nie licowaly po sklejeniu :thumbdn:. Postawiłem go za szafa przy rurach pionu ciepłowniczego. Mierzylem go przed chwilą i ma 22,1 mm...
Moje bambusy, które grały na Audio Show mają bez mała 12 lat. Przed oklejaniem bambusem modyfikowanym stały całe lato pod dachem z dachówki ceramicznej. Do dziś zero śladu klawiszowa nią a są łączone na kat prosty. Wiec dobre wysuszenie MDF to podstawa. Może wrzucać go poczętego w formatki na cykl do suszarni?
 
Ostatnia edycja:
jaro4444
Najlepiej surowe budy, nawet nie oszlifowane przyniesc do domu i postawic je sobie na miesiac czasu, pozniej tylko ofornirowac w warsztacie i powinno byc OK.
O dziwo sklejka brzozowa tez potrafi klawiszowac.
 
jaro4444
Najlepiej surowe budy, nawet nie oszlifowane przyniesc do domu i postawic je sobie na miesiac czasu, pozniej tylko ofornirowac w warsztacie i powinno byc OK.
O dziwo sklejka brzozowa tez potrafi klawiszowac.

Akurat sklejka potrafi najbardziej wykazać problem klawiszowania jak konstrukcja poskładana w niewłaściwy sposób, często to wychodzi w estradowych skrzynkach.
 
Nowy projekt praktycznie gotowy. Klasa D, pełne dual mono, 2*2500W/4R. Całość przygotowana pod dodatkowe 4 kanały, wystarczy tylko dołożyć moduły wzmacniaczy i pospinać wejścia/wyjścia/zasilanie. Docelowo będzie to wzmacniacz 6 kanałowy, pędzący aktywnie moje 3-drożne smoki, sterowany z DAC-a 8 kanałowego z pełnym DSP i wbudowaną zwrotnicą.









 
Ostatnia edycja:
Akurat sklejka potrafi najbardziej wykazać problem klawiszowania jak konstrukcja poskładana w niewłaściwy sposób, często to wychodzi w estradowych skrzynkach.

Akurat kolumny estradowe sa najbardziej narażone na wahania warunków atmosferycznych i choć od zewnątrz sa w jakimś stopniu zabezpieczone to od wewnątrz tak średnio.
 
Dlatego paczki PA dobrych marek są składane inaczej.
Albo jest robiony frez na łączeniu, albo każda ścianka jest najpierw wykańczana a potem sklejana i skręcana jest od środka.
Dlatego jak popęka to w pierwszym przypadku mniej razi w oczy, a w drugim nawet tego nie widać.
Drugi sposób to naprawdę fajny patent.
 
Nie boisz się, że kieliszki Ci pospadają
O kieliszki się martwię, bo stoją na półce odprzęgniętej od drgań. Gorzej z talerzami w szafce w kuchni, bo ta wisi na ścianie, która drga już teraz całkiem mocno, a wraz z nią grają talerze, gdy słucham z mojego obecnego wzmacniacza Accuphase P-800 ;-).
 
Powrót
Góra