Zgranie czasowe można osiągnąć poprzez różnicowanie drogi dźwięku na zasadzie trójkąta albo wyrównanie mechaniczne centrów akustycznych przez cofnięcie wysokotonówki, przy założeniu stosowanie filtrów drugiego rzędu. Wybrałem świadomie tą drugą opcję. Układu z nisko położonym wysokotonowcem jak w Chario Academy, albo wyrównaniem mechanicznym w postaci uskoku frontu - jak robi to Troels, nie chciałem. Wybrałem więc opcję, gdzie tweeter będzie najbliżej on axis moich uszu i cofnięty mechanicznie. Obecnie swobodnie siedząc na kanapie mam ucho na wysokości 97-98 cm, a idealne zgranie fazowe głośników z odległości odsłuchu leży właśnie na takiej wysokości, bo do kolumny dodałem obecnie nóżki. Poza tym uzyskany efekt wizualny podoba mi się i to jest chyba równie ważne jak cała reszta![]()
Wszystko sie zgadza, tylko wrzuciles rozne zdjecia wysokotonowki, w tym jedno z bliesma bez wyrownania czasowego, stad moj komentarz.