• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Ja tego kleju używam codziennie. Nie z braku laku, ale dlatego, że nie ma konkurencji do pewnych zastosowań. Nie wszystko zrobisz wikolem, a już z pewnością nie w takim czasie jak dobrym cyjanoakrylem.
 
Nawet nie pamiętam nazwy tego kleju, bo kupuje go w chińskim sklepie z pierdołami. Kupiłem go zupełnie przypadkowo, sprawdził się i nadal niego korzystam. Z tym, że ja w 99% przypadkach używam kleju o dużej płynności. To mój podstawowy klej do napraw ubytków, dziur, odbudowy przygniecionych rogów, czy krawędzi, głównie przy naprawach starych obudów, Również wzmacnianie mdf we wrażliwych miejscach (np, te nieszczęsne mufy), wklejanie malych łatek forniru i tak dalej.
 
tanie, latwo dostepne i akceptowalne w uzyciu sa JOCKER. maja tez aktywator
aktywatory roznych producentow dzialaja roznie. jeden dziala szybciej, inny nie zmienia wygladu kleju (klej sie gotuje i zostawia bialy osad dookola)
 
Po malutku do przodu. Cyjanoakrylowy chyba się sprawdził przy mufach i przy pęknięciu wieńca (w miejscu kołkowania - nie wiem dlaczego...). Czy warto wiercić pod kołek wiertłem o nieco większej średnicy - np. dla 8mm kołka 8,1 czy 8,2 mm - żeby uniknąć niebezpieczeństwa rozwarstwienia przy wbijaniu?
Przy okazji przedstawiam mój stół roboczy :) - sprawdza się świetnie. Tak budowa odbywa się na wysokim poziomie - 4 piętro :) Zaciski Yato 800mm dają radę - choć wyginają się w lekki banan - nie wiem ile trzeba wydać za coś na prawdę solidnego?
Też tak macie że jak robota powinna iść pełną parą to zawsze coś .. .a to ogranicznik głębokości wiercenia mi się poddał, a to czegoś zabraknie :)
Dzięki za wszystkie porady.
 

Załączniki

  • 3.jpg
    3.jpg
    73.1 KB · Wyświetleń: 35
  • 4.jpg
    4.jpg
    73.6 KB · Wyświetleń: 34
Ostatnia edycja:
nie wiem ile trzeba wydać za coś na prawdę solidnego?
Solidny ścisk kuty zapadkowy jest czterokrotnie droższy od klasycznego yato. W przypadku 800mm to koszt między 150-200zł. Tylko, że dla hobbystycznego klejenia nie widzę sensu. Te yato są całkiem w porządku. Chyba, że ktoś chce coś lepiej wykonanego i solidniejszego to można brać np irwin record - to koszt x2 wtedy.
 

Załączniki

  • sciski.jpg
    sciski.jpg
    201.1 KB · Wyświetleń: 27
Te Yato 800x120mm są ok - trochę się wyginają w banan ale ujdzie. Mam też Yato 500x80 i te są gorsze - też się trochę wyginają (z czym da się żyć) ale luz na śrubie jest większy niż w tych 800mm. Rączka się przekrzywia... ale jakoś to działa i ściasąć galancie można.
 

Załączniki

  • zaciski.jpg
    zaciski.jpg
    73.8 KB · Wyświetleń: 15
Solidny ścisk kuty zapadkowy jest czterokrotnie droższy od klasycznego yato. W przypadku 800mm to koszt między 150-200zł. Tylko, że dla hobbystycznego klejenia nie widzę sensu. Te yato są całkiem w porządku. Chyba, że ktoś chce coś lepiej wykonanego i solidniejszego to można brać np irwin record - to koszt x2 wtedy.
Te irwin są solidne, sam ich nakupiłem jak były w promocji. No wiadomo w porównaniu z zapadkowymi bardzo nieporęczne w operowaniu, ale jak trzeba coś doj....ać to porządny ścisk śrubowy nie ma sobie równych. Pozdrawiam.
 
Powrót
Góra