• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

panowie, czym można zastąpić tkanine dźwięku przepuszczalną? bo potrzebuje 2 małe kawałeczki na maskownice wylotu falowodu , bo wylot jest na górze TL a nie opłaca mi się takiej ilości zamawiać z polinka
 
Warg napisał:
panowie, czym można zastąpić tkanine dźwięku przepuszczalną? bo potrzebuje 2 małe kawałeczki na maskownice wylotu falowodu , bo wylot jest na górze TL a nie opłaca mi się takiej ilości zamawiać z polinka
Rajstopy 20 DEN. Widziałem coś takiego. Szkoda, że nie mam zdjęcia bo robiło fajne wrażenie wizualne (wzorek fajny był).
 
Warg leć do sklepu z dzianinami i zapytaj o dzianinę jednołożyskową. Jeśli Pani/Pan nie będą wiedzieć co to jest to szukaj takiej, która rozciąga się znacznie mocniej w jedną stronę (w poprzek nitki prostej) niż kierunku prostopadłym i po mocnym rozciągnięciu robi się nieco przejrzysta (na skutek rozsunięcia się dzianych włókien). Drugą opcją jest sklep z tkaninami i zakup materiału nazwanego żorżeta - ma niezłe właściwości akustyczne ale nie polecam jej (mimo, że ma ładniejszą fakturę) bo jest mało elastyczna i da się ją formować tylko naparowując parą przegrzaną (140-150 st. C - temp. pary dobrana przeze mnie doświadczalnie).
Dzianina jednołożyskowa to koszt 10-25 zł za metr bieżący (szerokość belek to najczęściej 140-160 cm) w zależności od składu - najtańsze są dzianiny poliestrowe. Żorżeta nie pamiętam ile kosztuje (chyba ciut droższa niż dzianina) ale też nie wypróżni Ci portfela do zera ;)
Aha... dla ułatwienia: przy zakupie dzianiny zwróć uwagę na jej skład - te dzianiny, które zawierają elastan lub lycrę są również dość rozciągliwe wzdłuż nitki prostej co ułatwia formowanie na ramce maskownicy.
 
Dziś dostałem słuchawki od zainteresowanego zmianą kabelka kolegi bingant, są to TONSIL SD426, słuchawki słyną z dobrej opini jakość/cena, spodziewałem się cudu chyba, założyłem je na głowe i...porażka! dzwięk zmulony, zero duszy! Bas byl ok ale nie bylo go za bardzo słychać. Co się stało po zmianie kabla? Okazuje się ze dostałem chyba nie te słuchawki :D Obrót o 360stopni! Rewelacja dzwiek ożywił sie, jest bogatszy, nie ma mulenia już, bas jest słyszalny bardzo dobrze słuchawki mają to co mi sie podoba! Zapraszam do galerii:


[ Dodano: 2010-01-15, 18:23 ]
Żeby nie bylo że kase zgarnełem za frico napisze jeszcze co zrobiłem, otóż kable jakich użyłem to CORDIAL CMK422 oraz Conducfil 3014(ten do przejscia miedzy słuchawkami), kabel cordial jest w oplocie nylonowym, jego długość to okolo 4m(tyle chciał właściciel) na koncu duży jacek NEUTRIK. Kable w muszlach zabespieczylem klejem w lasce do pistoletu, główny kabel zabespieczylem dodatkowo drutem 2,5mm2 skreconym i sciśniętym wokół kabla w słuchawce. Słuchawki cięzko się rozkłada ale podołałem, pady(gąbeczki) przylepione powtórnie na taśme dwustronną. Zmieniłem również mikrokabelki dochodzące od terminali w głośniczkach do cewek, byly tam super miniaturkowe druciki(wstyd TONSIL!) zmieniłem na kabelki z CMK422 na 10x grubsze i lepsze jakosciowo! Oto fotki z "stołu operacyjnego":
 
Dawid-SS napisał/a
Obrót o 360stopni!
Czyli nic się nie zmieniło

Hehe tak mozna to rozumiec :D ale jednak zmieniło ;) Słuchawki oddają bardzo dobrze kazde zmiany, zalezy też od jakości samych słuchawek :) Ale to prawda, jak ktoś nie wierzy to sprawdzi sam, ja zadnym voodoo nie jestem ;P
 
Warg, zamowilem troche tkaniny dla kolegi do kolumn. bede robil 2 male maskownice a zamowielem 0,5mb
tak wiec jak bys poczekal troche to moglbym wyslac ;)
 
panowie, potrzebuje pomocy bo mam "zacmienie" umyslowe :P
do czwartku musze dokonczyc projekt mojego wzmacniacza

dla przypomnienia


i nie wiem co mam zrobic z przodu. musze tam wpakowac jeszcze 2 diody + czujnik podczerwieni. ma ktos pomysl na to?
fronty beda frezowane na CNC ;)
 
Paweł ja bym umieścił diody pod tym przełącznikiem czy co to tam jest na środku w rządku blisko siebie żeby były jak najmniej widoczne, okrągłe diody można z przodu spiłować na płasko i zmatowić wtedy są wręcz nie widoczne na tle alu i zamontować zupełnie na płasko z frontem, diodę widać dopiero jak świeci.
 
diody od powera i mute chcialem dac w pionie nad tym wlacznikiem

ale gdzie i jak wkomponowac czujnik do pilota? to juz nie jest zwykla okragla dioda :???:
 
Troche estrada zalatuje, ladny. Daj ten czujnik tez centralnie, a pod sruby wyfrezuj tak zeby lebki zniknely w obudowie.

Jesli to CNC to moze jakies wzory dodaj jako zaglebienia/rowki ?
 
Może inaczej, pod napisem dać kreskę z bardzo ciemnego plexi , trzeba by pod to wyfrezować na cnc odrazu i czujnik z diodami dać w środku za plexi, jak na mój gust super, nie widać żadnej diody ani czujnika.

Też sobie taki napis strzeliłem na monoblokach :smile:
 
n_omyzs napisał:
pod sruby wyfrezuj tak zeby lebki zniknely w obudowie.
nie da sie - front ma 5mm :P
n_omyzs napisał:
Jesli to CNC to moze jakies wzory dodaj jako zaglebienia/rowki ?
nie - taki design mi pasuje ;)
funiax1, to juz lepiej - tez myslalem o jakims plexi. ale jak to zrobic? :???:
tak samo jak coplandy na ktorych sie wzorowalem? czy moze okragle okienko?
 
Pawel S. napisał:
nie da sie - front ma 5mm :P
da się :razz: Robisz otwór na leda, a od środka robisz np do połowy blachy otwór o większej średnicy niż ma led i wpuszczasz leda głębiej... Mam nadzieję że zrozumiesz co mam na myśli :mrgreen:
 
to zrob te ledziki w poziomie z irda po srodku i jak na moje gites .. tylko powybieraj ledyu w przezroczystych opakowaniach.
jak na moje bedzie ladnie :)



edit

albo nad powerem irde (poziomo), a wyżej ledzik dwu kolorowy (pionowo :?: :P ) ....
 
Pawel S. widzę, że idziesz w puryzm, a zatem nie lepiej założyć jednego LEDa dwukolorowego zamiast dwóch tak jak to sugeruje caras ?
Jaki czujnik do pilota tam będzie ? Podaj jakąś linkę do specyfikacji żeby można było zobaczyć jak on wygląda, to coś się wymyśli.

[ Dodano: 2010-01-16, 12:02 ]
caras widzę, że chodzą nam po głowie takie same pomysły (a propos bicolor led) ;)

[ Dodano: 2010-01-16, 12:06 ]
Pawel S. napisał:
n_omyzs napisał/a
pod sruby wyfrezuj tak zeby lebki zniknely w obudowie.

nie da sie - front ma 5mm
A jakiej wysokości jest łeb śruby ? Może da się choć trochę "wcisnąć" łby we front żeby tak bardzo nie wystawały ? Myślę, że nawet 2 mm może przynieść poprawę efektu wizualnego.
 
a moze ..
a morze ..
nie wiem nie znam sie na tym ,,, :P

zamiast tych śrub to dac raczki takie cos alla estrada ..
ochrona na pokrętła
ułatwienie transportu
a śruby beda od środka
 
Powrót
Góra