• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

no mam nadzieje, ze bedzie lepiej
bo gorzej byc nie moze

na srednich tb w3-315d
na gorze proa neo26 (vifa d26nc)
na dole proa coloris

podzial pasywno-aktywny
gora-sredni pasywny
dol-sredni aktywny
 
rozbebeszyłem samochód, przygotowałem pierwszy słupek i zaczął padać deszcz
przestało padać więc zrobiłem drugi i zadowolony poszedłem żywicować
po jakiejś godzinie okazało się, że żywica nie schnie a czas goni
po telefonie do Pawła S. wyjaśniło się, że żywica techniczna schnie do 48h
ta zywica zeluje w pare godzin. calkowite schniecie jest wlasnie po ok 2 dniach (zeby sie nie kleilo)
ale ta zywica jak i kazda inna wymaga wysokiej temperatury do schniecia!
tak wiec na dzialce przy duzej wilgotnosci istnieje ryzyko ze wogole nie zwiaze!


napaliłem w kominku, żeby żywica miała ciepło i pomogło ale nie do końca
ale jak widac dobrze o tym wiesz ;)

ale slupki zapowiadaja sie ciekawie ;)
 


A ja tymczasem zrobilem wyjscie na suba i zapialem moja "pralke", przylozylem sie rowniez do kabli sygnalowych biegnacych od selektora do potka i od potka do uniego ;)
FUN
 
Obudowa dla Uniampa:

935454.jpeg


935455.jpeg


Czekam chętnie na wszelkie sugestie - mam kilka pomysłów jak to wykończyć i nie wiem co robić :P
Tylko proszę - nie mówcie o rzeczach, których nie jestem w stanie już zmienić, bo od nowa nie chce mi się budować :)
 
ta blacha jest aluminiowa? Jeśli tak to można wypolerować na lusterko :D
można także poddać anodowaniu lub szczotkowaniu i pomalować lakierem (bardzo fajny efekt)

a boczki to chyba typowo - fornir :)
 
boczki czarny lakier
a alu szczotkowane i zabarwione na kolor miedziany, złoty czy coś w tym goście
lub anodowane na złotawy kolor

fajne gałki...
 
A co powiecie na boczki fornirowane, a front góra i tył pomalowane na czarną perłe ( malowanie jak samochodu ) gałki i przycisk srebrne ( gołe alu ) ? wszystkie śrubki też czarne.

Tylko kto mi powie jak wygląda sprawa z malowaniem aluminium, czy zwykły szary podkład da rade?


EDIT: Aha, no i co robić z rogami frontu? Zaokrąglać lekko? Górne i dolne, czy tylko górne?
 
A co powiecie na boczki fornirowane, a front góra i tył pomalowane na czarną perłe ( malowanie jak samochodu ) gałki i przycisk srebrne ( gołe alu ) ? wszystkie śrubki też czarne.

Moim zdaniem jak najbardziej; czarna perła w połysku. :thumbsup: Gałki dał bym wtedy takie by w jakiś najbardziej możliwy sposób komponowały się z fornirem ;)
BTW: Ale to pewnie tylko ja mam taki gust że lubię tylko 2in1 i nie więcej.... (czyt. 4in1 to jak front jest inny, top iny, gałki inne, i boki jeszcze inne - moim zdaniem wtedy robi się już lekki chaos i wygląda to niczym "frankenstein" :razz: - jak klocek poskładany z kilku części... - kolorowanka... itp. ;) )

Tylko kto mi powie jak wygląda sprawa z malowaniem aluminium, czy zwykły szary podkład da rade?

Są przecież podkłady przeznaczone do ALu

EDIT: Aha, no i co robić z rogami frontu? Zaokrąglać lekko? Górne i dolne, czy tylko górne?
Ja bym zaokrąglił i jeśli tak to koniecznie wszystkie! ( zaokrąglenie ich winno nadać budce lekkości, smukłości... bo przecież ma stać w domu, a nie być typowym "big klockiem " - końcowym mocy, rodem z estrady... ;)
 
Front robót na najbliższe dni, TL dla 10 calowego Seasa plus nadstawki w OB na Audaxach (średni 8 cali), być może na górze będzie Seas H-087, ale to się jeszcze okaże. Podział pomiędzy TL a OB aktywny i niski (Fs średniego Audaxa 57Hz, więc można nisko ciąć). Być może inne głośniki (mam fajne stare szerokopasmówki Isophona i Philipsa, tyle, że owalne, ale mam też porobione adaptery do testów).
 
Boki muszą być fornirowane, innej opcji już nie ma. Front czarna perła na pewno, a więc gałki przydałyby się srebrne, i tak zostawie.

Mam fornir BUK, tylko nie wiem czy bejcować na mahoń może? Taki ciemny mahoń, żeby w czarny wchodził lekko :)
 
Mam fornir BUK, tylko nie wiem czy bejcować na mahoń może? Taki ciemny mahoń, żeby w czarny wchodził lekko

No czerwony i czarny... mnie osobiście to się bardzo podoba, ale sęk w tym że bejca może "zabić" charakter usłojenia, z drugiej str. natomiast buk nie charakteryzuje się jakimś szczególnym usłojeniem... mogą trochę wyjść z tego takie "sztuczne" (bo bejcowane) mahoniowe klocki :/ (zrób sobie najpierw na innym przedmiocie.... próbkę)
Po za tym to mahoniowa bejca może dużo różnic się od bejcy mahoniowej a ta znowu nie musi być wcale podobna do bejcy która jest mahoniowa... ;) (kumasz?)
Mahoń mahoniowi (bejca, bejcy) nie równe... (może wyjść czerwonawy, a równie dobrze wyjść brązowawy)
 
Dobra, ustaliłem wszystko :) boki mahoniowe ( muszę najpierw przetestować ilość warstw [ kolor ] ) przód tył i góra czarna perła ( baze już mam ) gałki czyste alu.

Dobra, teraz mi podpowiedzcie dwie rzeczy:

1. Chciałbym gdzieś na froncie umieścić jakąś diodkę, albo coś, co by mnie informowało o pracy wzmacniacz ( no coś musi być ) Montować ją w jakiejś oprawce, czy samą? Gdzie ją zamontować?

2. Gdzie umieścić czujnik podczerwieni? Uni będzie miał włącznik na pilota.

No i jeszcze zapomniałem dodać, że będą chromowane nóżki w stylu kolcy, znalazłem w rupieciach trzy sztuki, muszą wystarczyć, bo są wypasione :D
 
No więc włącznik na pilota to nic innego jak kit avt-2851. Banalny i tani układ - trzeba tylko dysponować programatorem np. stk200/300

Zdjęcia pseudokolcy:

936033.jpeg


Makro ukazało wszelkie nierówności - normalnie tego nie widać rzecz jasna.

Fajne, no nie? :)

bart, czarnego matu na pewno nie zrobie. Jeśli chodzi o czujnik to dziury we froncie na czujnik nie chce właśnie robić, mam dosyć gruby front 3mm, a kółeczko z czujnika wystaje na jakiś milimetr, będzie widać 2mm dziury we froncie i dopiero czujnik - bezsens. Myślę go wysunąć od dołu na środku obudowy z przodu
 
Moje OB+TL, jednak Audax został tylko na środku, na górze Seas H-087, na dole w TL Seas 25F-EWXA. Teraz czas na pomiary i zgranie średniego z górą, później aktywny podział na dole. Na koniec nowa obudowa, zrobienie drugiej takiej samej i fornirowanie. Będzie autorska konstrukcja :)
 
UWAGI MODERATORA
cudny90... proponuję założyć temat o swoim wzmaku i tam kontynuować dyskusję. Już nie można znaleźć z tematu istotnych czasem rzeczy, a dopiero jak będziemy o każdym elemencie dyskutować przez kilka stron...
 
eśli chodzi o czujnik to dziury we froncie na czujnik nie chce właśnie robić, mam dosyć gruby front 3mm, a kółeczko z czujnika wystaje na jakiś milimetr, będzie widać 2mm dziury we froncie i dopiero czujnik - bezsens.
Dlatego mam podfrezowanie pod czujnik ;)
Koniec OT.
 
Powrót
Góra