• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

To w SS.
Mam tam jakis plan zeby dorobic do tego pietrowego shielda ale z SS na NTC juz i moze bardziej sprytnym.
Ale czy to zrobie, cholera wie - nie chce mi sie poki co.

Btw. zestaw do komputera
ca33c3b6718d48077c29c23799a81cc5_1586289517.jpg
 
To w SS.
Mam tam jakis plan zeby dorobic do tego pietrowego shielda ale z SS na NTC juz i moze bardziej sprytnym.
Ale czy to zrobie, cholera wie - nie chce mi sie poki co.

Btw. zestaw do komputera
ca33c3b6718d48077c29c23799a81cc5_1586289517.jpg

Przewody masz na podłodze poskręcane w ala cewki(kółka). Czy to nie podnosi ich pojemności?
 


Męka. Uniamp zagrał z TIP35/36, ma "jad", ale po chwili grania "ni z tego ni z owego" pojawił się szum/niekontrolowany trzask w jednym z kanałów - choć gra dalej - funkcja cichego załączania padła. Dalej z trzaski odpowiada zapewne któryś z tranzystorów
w torze audio...
Powodem mogło być zwarcie tuż przed pierwszym uruchomieniem, (kawałek włoska utkwił między ścieżkami) i TIP142/147 szlag trafił. Wróciłem do koncepcji TIP35/36 zanim znalazłem zwarcie. Jak zagra poprawnie wrzucę na kanał UNIZAB2.
 
Montaż bezpiecznika zasługuje u Ciebie na medal. Idealnie ;)

Z tego mostka prostownika to jedną blachę możesz ściągnąć. Obudowa ciekawa, ale widzę że to kawał klocka :O
 
No bezpiecznik w "pytę" ;). Szukałem na szybko jakiejś oprawki a znalazłem na obudowę, ważne że działa, chodziło głównie o odsłuch, dawno nie słuchałem Uniego :). Co do blachy to faktycznie dałem na wyrost, tym bardziej przy tak słabym trafie, a nawet jest ona zbędna bo mostek nawet nie jest ciepły. Obudowa jest mała, zwarta, a z flaczkami dosyć klocowata, ciężka.
 
Na TIPach też kiedyś robiłem, ale w podobnej cenie można kupić minimalnie lepsze 2SC5198.
Plus za własne PCB, coraz rzadziej się chce.
 
PCB leżało 4 lata (płytka ślicznie wytrawiona ale potem w lutowaniu wyszło jak pięknie pady odłażą), elementy 2, ochoty nabierałem pół roku. Dopiero pandemia dała mi możliwość złożenia tego do kupy. Nie jest to niestety koniec bo
jak wspomniałem UNIZAB2 do polutowania, poprawki w okablowaniu i najważniejsze gmeranie bo jest awaria, a jak wspomniałem, pady, głównie te najmniejsze odłażą...
 


Kolejne kolumny wyjechały właśnie ode mnie z domu. Kolega jaro4444 na pewno napisze kilka słów po powrocie do domu :)
 
Ja tam się nie znam... ale te zwrotki są tzw. pomiarowo-uruchomieniowe, z łatwo wymienianymi elementami R/L/C.
Wyobrażam sobie "jelita" wewnątrz tej zwrotki :)
 


Kolejne kolumny wyjechały właśnie ode mnie z domu. Kolega jaro4444 na pewno napisze kilka słów po powrocie do domu :)


Wczoraj juz siły nie miałem ;)

Cóż może nie będę naśladował Pacuły i spółki i podsumuję całość projektu tak - GRAJĄ ZAJEBIŚCIE :)

Obawiałem się efektu ostatecznego ponieważ Bliesma T34A była dla mnie wielką niewiadomą. Zwrotnica prosta nie jest, ale jak jest dopracowana niech świadczy fakt, że zmiana pojemności o 0.5 uF w torze równoległym do tweetera albo opornika szeregowego o 0R7 powoduje bardzo duże zmiany w równowadze tonalnej. Wynika to z faktu, że Bliesma pracuje jeszcze tam gdzie większość zwykłych kopułek już dawno zgasła. Ponadto dla przyszłych użytkowników ważny niech będzie fakt, że wymiar kopułki Bliesmy i jej wypukłość niwelują pochylenie kolumny o 5 stopni. Dla tego tweetera trzeba robić większe odchylenie albo schodkowany przód.
Jak to gra? Szybko, punktowo na basie z naprawdę dobrym zejściem. Dobrze wystrojona MW19 zasuwa na basie aż miło. Wiem, że Luszti poprawiał jeszcze moje strojenie doborem ilości drewnianych klocków, które odbierają objętość i teraz robią za dociążenie kolumny :) Średnica bardzo rozdzielcza i doskonale połączona z dołem i górą. Nic nie brakuje męskim ani damskim wokalom. Przy okazji nie jest nadmiernie wypchnięta przed pasmo. Raczej obiektywnie chłodna niż za bardzo ocieplona i zaokrąglona. Co ciekawe SB MR13 doskonale pokazuje różnice kondensatorów w torze średniotonowym - zmiana na inny rodzaj jest doskonale słyszalna.
Bliesma - lubię wysokotonówki grające z energią, blaskiem i pewnym zadziorem. Bliesma jest jak na tą chwilę najlepszym aluminiowym tweeterem jaki słyszałem. Talerze, dzwonki, miotełki, wszystko co na górze nie dość, że istnienie, skrzy się, to słychać z jakiego materiału jest instrument. Do tego Krzysiek w bardzo szerokim zakresie dobrze zfazował Bliesmę z Satori MR13P co powoduje, że kolumny doskonale budują scenę w głąb i na szerokość.

Teraz zacznie się mały onanizm z doborem jakości komponentów takich jak np. kondensator szeregowy na wysokich i średnicy. Pewnie za dwa tygodnie kolumny będą gotowe.

Co by nie powiedzieć to ten marudny typ Luszti odwalił kawał zajebistej roboty ze strojeniem :thumbsup:

Jak miną koronaferie to pewnie parę osób usłyszy tą konstrukcję i sami się wypowiedzą :)
 
No i teraz mam do powiedzenia kilka słów.

A nie mówiłem że diy nigdy się nie kończy?

I wypadało by się przeprosić z klasą AB
 
Bliesma - lubię wysokotonówki grające z energią, blaskiem i pewnym zadziorem. Bliesma jest jak na tą chwilę najlepszym aluminiowym tweeterem jaki słyszałem. Talerze, dzwonki, miotełki, wszystko co na górze nie dość, że istnienie, skrzy się, to słychać z jakiego materiału jest instrument.


Dzięki za opinie. W takim razie wpada na listę moich anty-typów. :biggrin:

Poza tym ja tu widzę nielegalne zbliżenie dwóch osobników na odległość mniejszą niż 2,0 m. :D

 
Paweł to nie jest szeleszczący czy teĹź syczący aluminiowy Seas. To jest głośnik kompetentny w tym co robi. Gra talerze tak jak nie zagra tego Ĺźaden pierscieniowy Satori.
 
Powrót
Góra