• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

czy już czas na zakup kondensatora?

Rejestracja
Mar 15, 2008
Postów
29
Reakcji
0
Lokalizacja
stad
Siemka. Mam takie problemy: podczas słuchania głośno muzy przygasa mi światło w samochodzie, oraz drugi raz w miesiącu musiałem ładować akumulator. Czy zakup kondensatora załatwi ten problem? moje audio ma moc 300 rms
 
pomysl lepiej nad wymiana akumulatora i zobacz czy masz dore ladowanie (powinno byc w granicach 14,4 V)
 
Tak jak napisał "bogus111" Przy kiepskim akumulatorze, nawet kondensator nie pomoże :!: ale przy dobrym nagłośnieniu bez kondensatora się nie obejdzie :mrgreen: Ja mam wzmaka 200w rms i musiałem zakupić kondensator (1F), bo też światełka przygasały :razz: Tyle tylko, że mam dobry akumulator i ładowanie na poziomie :lol: i teraz wszystko jest ok :wink:
 
akumulator mam praktycznie nowy, a ładowanie w granicy 13v. Możliwe, że alternator jest do naprawy, ale czy w tym wypadku kondensator spełni swoje zadanie?
 
calisto napisał:
ładowanie w granicy 13v. Możliwe, że alternator jest do naprawy
sprawdz na nim tabliczke znamionowa. obecnie alternator moze miec 13,8V lub 14,4V
jak wartosc rozni sie od wartosci na tabliczce i/lub wartosc napiecia zmienia sie w zaleznosci od obrotow to alternator lub regulator do naprawy/wymiany

a przy 300W wzmacniaczu to wg mnie kond potrzebny jeszcze niejest... jakimi kablami podlaczyles wzmacniacz?
 
calisto napisał:
czy w tym wypadku kondensator spełni swoje zadanie?
Kondensator jest urządzeniem do magazynowania energii i uwalnia ją gdy np wzmacniacz potrzebuje wysokiego natężenia prądu. Niestety coś musi ładować ten kondensator, więc w pierwszej kolejności sprawdź ładowanie itp.
 
sprawdz jakie jest ladowanie na wylaczonym radiu i zgaszonych swiatlach.
Jesli bedzie 13 to sprawdz czy pasek jest dobrze naciagniety, jesli tak to pomysl nad wymiana regulatora
 
Przy kompletnie wyłączonym audio ładowanie wynosi 13,8- niby w normie, ale jak włącze dodatkowo ogrzewanie, światła drogowe to spada do 13,4.
Jutro sprawdze pasek. Jak sądzicie- może to wydać się głupie- czy zaśniedziałe klemy od akumulatora mogę być po części przyczyną tego problemu?
 
calisto napisał:
czy zaśniedziałe klemy od akumulatora mogę być po części przyczyną tego problemu?
Pewnie, że tak :!: :!: :!: Przeczyść klemy i sprawdź masę idącą z akumulatora do karoserii, czy przypadkiem nie jest zardzewiała na łączeniu.
 
calisto napisał:
Jutro sprawdze pasek. Jak sądzicie- może to wydać się głupie- czy zaśniedziałe klemy od akumulatora mogę być po części przyczyną tego problemu?
mozesz je wyczyscic. tam dzieja sie rozne dziwaczne rzeczy wiec lepiej wyczysc :P
calisto napisał:
Przy kompletnie wyłączonym audio ładowanie wynosi 13,8- niby w normie, ale jak włącze dodatkowo ogrzewanie, światła drogowe to spada do 13,4.
nie podoba mi sie :???: bardzo mi sie nie podoba :???: a sprawdzales czy wzrasta napiecie jak zwiekszysz obroty silnika?
wg mnie regulator do wymiany ;]
 
sprawdź napięcie na alternatorze nie na aku - ja miałem zalony kabel alternator dawał 14,4 a do aku "dopychało" 12,5---13V
 
Jaki masz silnik w swoim samochodzie? Np. jak masz rzędową szóstkę o pojemności 2,5l to włączenie wszystkich odbiorników prądu na biegu jałowym silnika nie robi to na nim większego wrażenia, jeżeli masz silniczek o malej pojemności to zawsze przy większym obciążeniu alternatora obroty będą spadać a co za tym idzie światła będą przygasać.
Jeżeli zwiększysz obroty i światła będą przygasać to znaczy że dzieje się coś z alternatorem, mogą być wytarte szczotki lub bieżnia na wirniku ewentualnie regulator napięcia do wymiany.
 
coolombo, i wlasnie po to jest regulator napiecia ;] powinien zawsze utrzymywac stale napiecie mimo zmian obciazenia i zmian predkosci obrotowych
 
Witam.
Sprawdź na początek kilka rzeczy:
1. Ładowanie - Zmierz napięcie ładowania przy alternatorze i na klemach akumulatora. Jeśli będą spore różnice, załóż grubszy przewód ładowania. Napięcie musi być co najmniej 14V
2. Oczyść dokładnie klemy akumulatora, łączenia przewodu masowego i ładowania, a następnie posmaruj smarem.
3. Koniecznie zakup kondensator min. 1F i podłącz go grubymi przewodami. Wzmacniacz potrzebuje dużego natężenia prądu, żeby np. uderzyć basem, więc kondensator musi być możliwie blisko wzmacniacza i podłączony do niego możliwie grubymi przewodami.
4. Przewód masowy z akumulatora możesz założyć taki, jak ma wzmacniacz.
 
Pawel S. napisał:
coolombo, i wlasnie po to jest regulator napiecia ;] powinien zawsze utrzymywac stale napiecie mimo zmian obciazenia i zmian predkosci obrotowych


Tylko zapomniałeś o pewnym szczególe, alternator ma swoją pełną wydajność przy pewnych obrotach, jak obroty są za małe to napięcie siądzie regulator nie ma na to wpływu.
 
Kondensator napisał:
Jeśli będą spore różnice, załóż grubszy przewód ładowania
raczej nowy. fabryczne sa tak dobrane ze w zupelnosci wystarczaja. ewentualnie jak sa uszkodzone (niewiem jakim cudem) to moze byc spadek napiecia
Kondensator napisał:
Napięcie musi być co najmniej 14V
nie musi - trzeba sprawdzic jakie napiecie powinien dawac alternator. jak juz pisalem obecnie najpopularniejsze sa 13,8V lub 14,4V
Kondensator napisał:
następnie posmaruj smarem
chyba raczej wazelina techniczna :P
Kondensator napisał:
3. Koniecznie zakup kondensator min. 1F i podłącz go grubymi przewodami. Wzmacniacz potrzebuje dużego natężenia prądu, żeby np. uderzyć basem, więc kondensator musi być możliwie blisko wzmacniacza i podłączony do niego możliwie grubymi przewodami.
no to juz przesadziles - do 300W konieczny kond? :lol: mocniejsze wzmacniacze obsluzy sam aku z dobrymi przewodami ;]
coolombo napisał:
Tylko zapomniałeś o pewnym szczególe, alternator ma swoją pełną wydajność przy pewnych obrotach, jak obroty są za małe to napięcie siądzie regulator nie ma na to wpływu.
tak, ale czy uwazasz ze producent da az taki slaby alternator zeby seryjne wyposazenie niemogl obsluzyc? watpie...
u braciszka w starym VW polo z 1l silnikiem jak wlacze ogrzewanie, dmuchawe + swiatla to obroty spadaja ale wszystko dziala ;)
 
napiecie przy pelnym obciazeniu moze spadac nawet niewiele ponizej 13V, co to wogole za samochod? z jakim silnikiem?
 
pod wiekszym obciazeniem pradowym obroty nie powinny spadac, (przynajmniej przy standardowych odbiornikach tj jak swiatla dmuchawa) od tego jest komputer ktory reguluje obrotami, ale jesli jest cos uwalone (np silnik krokowy) to obroty moga spasc, chyba ze stary samochod na gazniku to wtedy moga dziac sie rozne dziwne rzeczy
 
Powrót
Góra