• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Detailing - co, jak, czym?

Z glinkami ogólnie zdania są podzielone, jeżeli to jakaś soft i dajemy sporo lubrykanty może się uda uniknąć rys ale lepiej stosować przed korektą.
@Hermes trafiłeś w promke??

Moje lokum narazie tak wygląda plus mata do mycia od Wojtka:

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
f6623c1c585921c94f5356fcc6ccbc1e.jpg
9d25725751f0a11b2a9ed169a69efb20.jpg
4f5dfa071c05ba67d71e36645e3bbcc0.jpg
 
Ostatnia edycja:
Fajne sprzęty. Podoba mi się porządek!

Polerkę kupiłem na promce. Niecałe 250zł wyszło.

Teraz czekam aż wjedzie blaszak na działkę, prąd już załatwiam i woda może w czerwcu się pojawi. W Krk garaż mam przerobiony na warsztat i autem się tam nie wjedzie :P
 
Potrzebuję czegoś na zapuszczone czerwone akryle po korekcie
Różnie z tym bywa jeśli chodzi o trwałość polerowania, ale jak nie lakierowanie podchodzisz jak do zwykłego innego koloru.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Nie na temat...
Krystian, z inne beczki. Grzebałeś sam głębiej przy amorach FOXa ? Mam na myśli tłumik i sprzężynę
 
Niestety FOX to dla mnie czarna magia... Tłumik w mojej Rebie się spie.... i poszło zamówienie na upgrade do Charger 2.
Znajomy sprzedawca rowerów chyba ma autoryzację FOXa[emoji848]
Dziś mycie i [emoji2959] jest tego więcej
827ee7c912904446f56c5b1fc98b5138.jpg
eb44a89dfa995dc203f74f4452271d56.jpg


Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Ja się muszę w końcu do roboty chyba wziąć jakimś podstępem... Szkoda tylko, że klar odszedł w jednym miejscu i drzwi puknięte, bo bardzo chętnie bym oddał znajomemu do zrobienia korekty - sam tego nie dotknę, jak zmierzyłem i mi wyszło 70-100 um na całym aucie to ja podziękuję za próby ratowania rysek na tym, i niestety musi od razu ceramika wjechać :/ Zostanie takich ochłap lakieru, że trzeba by było chyba na to z 3 warstwy klaru położyć, żeby to miało ręce i nogi i mogło zostać bez ceramiki. Folia niestety za droga... A to by było chyba optymalne rozwiązanie.
 
Ja walczyłem z aluskami zawalonymi czymś na kształt smoły, jednak tu jest dobre zastosowanie do zasadowych Truck Cleanerów, bo oprysk połączony z myciem gąbką i mocnym Karcherem (kilka razy na przemian) nieźle sobie z tym poradził.

Wiem, że można też próbować benzyną ekstrakcyjną, ale za dużo tego było na taką metodę, może jakieś resztki pozostałych kropek następnym razem się tak poprawi
 
Ciekawe jakby sobie z tym akurat poradził Prickbort lub Vasco ewentualnie Chu Sol[emoji848]

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Powiedzmy, że była to spontaniczna akcja przy wymianie kół i zastosowałem co było pod ręką, ale w sumie wspomniane preparaty mogłyby się przydać do usunięcia resztek kleju z odważników. Dłuższe męczenie tego myjką powodowało lekkie ruszenie kleju, ale strach było tak drapać w pobliżu poprawnie przyklejonych.
 
Do kleju po odważnikach u mnie sprawdza się ChuSol, dziś nawet miał co robić...

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Do tego bym brał tar&glue remover, chociaż nie wiem czy działa, bo nie próbowałem - klej niby rozpuszcza, więc teoretycznie powinno zadziałać. A tak to pójdzie Vampire Liquid i będzie czysto ;)
 
T&G i tak stosuje całościowo jak i na lakier (suchy) jak i na felgi jeżeli są kropki.
Deiron to już na koniec przy myciu kół a tak wchodzi Excede UWC i Excede TARC na opony

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Te jakieś super brudne nie są, ale całkowite czyszczenie było nie wcześniej niż w połowie 2010 roku ;) Bo wtedy to auto rodzice kupili, ja kompletnego mycia felg nie pamiętam a już na pewno nie czymś innym niż szampon... A ja bez ściągania za dużo nie zrobię niestety, na szczęście jak się uda to niedługo będzie okazja na doprowadzenie wszystkiego do porządku. Boję się tylko woskowania, bo nie wiem jak to się zachowa tam, gdzie zszedł klar i tam, gdzie tar&glue remover... rozpuścił lakier. Lakiernik chyba zapomniał klar położyć jak był zderzak malowany, ręce mi opadły jak zobaczyłem, że na czarnej części zderzaka zrobiły się zacieki z lakieru. Gdybym wiedział, że tak to się skończy to kazałbym ojcu kupić uszkodzone auto i zrobić samemu, bo akurat znajomych w tej branży miałem i mam.
 
Tylko który konkretnie Tar and Glue? Z tego co widziałem, kilka firm używa tej nazwy.

Swoją drogą nie wiem czy tak dobrze stosować to na całość, skoro często pojawia się ostrzeżenie o możliwości uszkodzenia gum oraz niektórych plastików.
 
Prickbort lub Vasco. Zdania podzielone...ale chyba więcej info że prick bezpieczniejszy.
Tak na gołych plastikach lepiej niech nie leży, albo oklejać albo stosować miejscowo.
Nawet chyba sam produkt jak dobrze pamiętam przechowywać w HDPE a nie PET.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Ostatnia edycja:
Prickbort lub Vasco. Zdania podzielone...ale chyba więcej info że prick bezpieczniejszy.
Tak na gołych plastikach lepiej niech nie leży, albo oklejać albo stosować miejscowo.
Nawet chyba sam produkt jak dobrze pamiętam przechowywać w HDPE a nie PET.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
I polecam rejestrację wyjąć lub zdemontować. Już tylną załatwiłem raz.

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
 
Nie wiem czy słyszeliście. Za mycie na bezdotykowej policja przewidziała nagrody po 500 zł [emoji6][emoji3]

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
 
Nie na temat...
Heh, to trzeba jechać na dezynfekcję karoserii a nie tam jakieś mycie.
 
Powrót
Góra